Sri-Lanka rahvusvaheline juhiluba

Tere, kas keegi oskab öelda Transpordi ametist väljastatava rahvusvahelise juhiloa koha mis Eesti andmete järgi "peaks" kehtima koos Eesti juhiloaga vastavalt Viini ja Genfi konvensiooniga ka Sri-Lankal. Kas see kehtib seal või peab ikkagi tegema kohapeal "juhiloa" millega saaks nt Tuk-Tukiga ringi seigelda? Ei saa aru, nagu öeldakse, et peab tegema kohapeal aga samas on ju Eestist ka võimalik??? Oskab keegi aidata?

1
2

Seal on jah täiesti oma süsteem ja pead päris kohaliku koopia ka võtma. Oli kaks varianti, kas rahvusvahelise loa põhjal või meie loa põhjal. Selleks erinevad asutused ja erinevad hinnakirjad. Kui homme meeles, siis võin lingi vaadata, kus normaalselt need süsteemid kirjas. Otsinguga tuleb igasugu infot ja hindu sõltuvalt sellest, mis aastast info tegelikult pärineb.

Tuktukiga on vist täiesti oma luba, sest meil vastavat kategooriat loal ei ole. Sellega on vist kõige lihtsam ikkagi rentija kaudu enne reisi taotlus ära teha ja lasevad paberi õigeks päevaks ära teha.

2
0

Üks selline link, kus puust ja punaseks tehtud, on siin:

https://tuktukrental.com/how-to-get-an-international-licence-in-sri-lanka/

Vatsel on täiesti õigus. Ei piisa seal isegi rahvusvahelise juhiloa omamisest. Igal juhul on vaja oma lubade alusel veel sealne ajutine luba.

Panin lisainfot ka eilse Colombo lennujaama uudise alla.

https://trip.ee/uudised/sri-lanka-hakkab-kohalikke-juhilube-vaeljastama-lennujaamas

P.S. Viini konventsiooni järgne rahvusvaheline luba Sri Lankal ei kehti. Vaja on võtta Genfi standardi luba.

1
0

Selle transpordi ja lubadega suht keeruline head süsteemi välja mõelda SRL-is. Tasub lubasid taotlelda läbi autorendi firma, siis kui võtad ja jätad auto(või tuk-tuki) Colombosse. Vahendustasuna küsisid ca 40 eurot. Kui tahad provintsis võtta või jätta sinna sõiduvahendi, lisanduvad päris suures ühe otsa tasud. Nt. tahaks vahepeal rongiga sõita ja siis autoga/tukiga jätkata. Siis ei tasu antud rent ära. Tundub, et kõik rentijaid paiknevad Colombos ja kui provintsist väiksemast ettevõttest tahad rentida, siis nende puhul puudub läbi neti teenus kohalikud load ettetellida. Kui tegemist lühikese puhkusega, ei ole ma valmis kulutama päeva, et tegelda ise lubade hankimise ja bürokraatiaga võitlemisega Colombos. Ju see süsteem väljamõeldud, et kaitsta kohalikke autojuhiga teenuse pakkujaid.

0
0

Ma mõne nädala pärast lähen sinna DMT-sse. Ei usu, et seal mingit suurt bürokraatiat oleks peale elava järjekorra. Aga samas ega kohalikud samas järjekorras ei tõukle. Netis väidetakse, et erinevad letid kohalikele ja välismaalastele.

Bronnisin esimese öö korteri sinna lähedale. Lennujaamast lähen Pickme'ga korterisse, viskan sumadani sinna ja lähen kohe DMT'sse edasi. Paari tunniga peaks korras olema ja siis saab õhtu kusagil Colombos veeta ja hommikul edasi kütta põhilise peatuspaiga suunas.

P.S. Jah, kui puhkus lühike, siis võib ühe (poole) päeva kaotus küll mitte just lõbusana tunduda.

2
0

Lennujaamas autorendi firmad väljastavad. Ideaalis võta oma dokumendi foto kaasa. 15€

0
0

@ Kadri Olen

Tere. Kas oleks võimalik täpsemat infot saada?

Mida nimelt nad väljastavad ja ilmselt on siis tegemist ette tellitud dokumendiga?

Lennujaama autorent ei saa ju kohapeal kuidagi ise sellist dokumenti valmis teha. Teoreetiliselt võivad nad teha mingi mitteametliku tõlke välismaisest juhiloast (ametlik tõlge on IDP). Sellisest ei pruugi aga politsei peatamise korral abi olla, sest sisult oleks see sama, mis IDP aga ainult kinnitamata juhiloa tõlkega Sri Lankal sõita ei tohi. See peab olema kinnitatud (kinnituseks väljastatakse ajutine juhiluba) spetsiaalselt selleks mõeldud riigiasutuse poolt (AAC või DMT).

0
0

Nii. Käisin nüüd ise seal Colombo DMT's ära.

Väravast sisseastumise ja juhiloa kättesaamise vaheliseks ajaks jäi ca 15 minutit.

Väravast sisse astudes tuleb otsida üles hoone "H" (Driving License Section), mis asub otse ja paremale.

Maja uksest sisse ja kohe vasakule teenindussaali.

Saalis kohe paremat kätt esimene lett nr.01 (Foreign License Conversion).

Siin tahetakse saada sinu Eesti juhiluba, passi ja ETA kehtivust. Võimalusel koopiad kodus enne välja printida, siis võib minna kiiremini, aga ei pruugi. Minu käest otseselt koopiaid ei nõutud, pakkumise peale aga võeti vastu küll. Vajadusel on DMT territooriumil olemas ka tasuline koopiate tegemise võimalus. Väravast sisse tulles ja "H" hoone poole minnes jääb vasakut kätt tee peale.

Rahvusvahelist juhiluba vaja EI OLE. Paberil fotosid vaja EI OLE.

Ametnik koostab nende dokumentide alusel taotluse ajutise juhiloa saamiseks ja suunab sind edasi järgmisesse letti samas saalis. Minu puhul oli selleks numbriks 26. Teiste puhul ei pruugi see olla sama number.

Siin pidin kirja panema oma kohaliku Sri Lanka aadressi ja kontakttelefoni. Siis lasti avaldus koos juhiloaga vãikesest skännerist läbi ja seejärel tehti ka passiga sama.

Seejärel anti kõik jälle minu kätte ja suunati kassasse (31, 32 või 33 lett).

Taheti saada 2000 LKR (6 eurot).

Maksin ära ja siis saadeti leti nr 12 juurde, kus veel midagi kontrolliti või kinnitati. Igatahes mitte midagi minule silmaga nähtavat selles letis ei muutunud. Nüüd saadeti mind uuesti tagasi kassasse (?), kust saingi kätte oma juhiloa.

Kõik vajalikud kategooriad ilma piiranguteta kenasti olemas.

Kehtivusaeg 1 kuu.

Sealsamas territooriumil asuvas söögikohas tegin veel india tee ja mõne piruka ning läinud ma olingi.

Avatud tööpäeviti 9-16 (vähemalt minu majutuse peremees ja Maps arvavad nii).

Täpsustan igaks juhuks, et tegemist Werahera DMT-ga. Mitte ajada segi mingi teisega, mis asub küll lennujaamale veidi lähemal aga avatud on vaid 15.00-ni ja ma ei ole kindel, kas seal ajutiste juhilubadega tegeletaksegi.

Panen siia Mapsi koordinaadid Werahera DMT:

https://maps.app.goo.gl/mwEuJcG29WfVQLtMA

Kokkuvõtteks:

Teenindussaalis liikusid vaid mõned harvad inimesed.

Minu ees oli leti juures inimene järjekorras vaid kõige alguses leti 01 juures, kus tema teenindamine oli lõpusirgel ja 2 minutit hiljem olin juba mina tema asemel. Kõikide teiste lettide vahet liikudes ei olnud minu ees kordagi kedagi.

Bürokraatia? Nojah, kui võtta bürokraatiana seda 5 või 6 korda samas saalis asuvate, aga erinevate lettide vahel käimist. Mina selles mingit suurt probleemi ei näe, kuigi kindlasti saaks soovi korral seda protsessi lühendada 2-3 leti juures käimiseni. Igatahes ma ei usu, et meie Maanteeameti (endine ARK) esindustes asjad 15 minutiga aetud saaks. Olen seal mõnikord kuni paar tundi passinud järjekorras.

Lennujaamast asub DMT vist umbes 40km lõuna suunas piki rannikut, nii et mingit kõrvalekallet minule vajalikust marsruudist ka nagu ei ole. Naguinii liiguks lennujaamast rannikut pidi lõunasse, kui turistikatesse soov saada.

Teoreeriliselt oleks võinud ka kohe samal päeval edasi liikuda, kuid otsustasin rahulikult võtta ja ühe öö DMT lähedal kodumajutuses veeta (mida ma tagantjärele kindlasti ei kahetse, kuna peremees oli lihtsalt super abivalmis ja meeldiv inimene).

11
0

Suurepärane info.

Mis nädalapäeval ja kellaajal asi toimus?

0
0

Eile, kohale jõudsin umbes 14.15.

Kell 14.40 sõin juba samosat ja jõin teed.

Täiendasin veidi ka eelmist postitust

1
0

Aitäh nii põhjaliku info jagamise eest! Tõesti super!

0
0

E.T.

Super, kõik tehtud ja ka teistele reisisellidele sai selgeks, "puust ja punaseks"

Küsin teema väliselt, millega liikusid, pikalt liikusid ja kuidas üldine liiklus oli?

1
0

päike12, ta ju kirjutas, et alles eile jõudis.

0
0

@ päike12

Lennujaamast võtsin PickMe auto.

Teadmiseks teistele: kusagil lennujaama juures on PickMe nn. "checkpoint". Soovitav on auto sinna tellida. Mina seda enne ei teadnud (eelnevalt on mulle lennujaama majutuste transfeerid vastu tulnud) ja marssisin lennuvälja territooriumilt välja suure tee äärde ning tellisin auto sinna. Loomulikult ei suutnud autojuht mind vähemalt 10 minuti jooksul üles leida, kuigi saatsin talle isegi eraldi SMS-ga oma koordinaadid ja info, et olen täpselt lennujaama vastas tee ääres. Lõpuks siiski õnnestus ja sõit sai alata.

Minu sihtpunkt oli lennujaamast 42km lõunasse (Mount Lavinia). DMT asukoht jäi minu majutusest 15 min. sõidu kaugusele itta. Valisin selle majutuse spetsiaalselt DMT asukoha järgi.

Soovitus lennujaamast lõuna suunas liikujatele - võimalusel vältige marsruuti läbi kesklinna ja eelistage ookeaniäärset teed. Minu autojuht tegi vea ja proovis kõigepealt kesklinna kaudu minna (mis teoreetiliselt on lühem teekond). Seal on aga korralikud ummikud ja ajakulu võib olla väga suur. Peale seda, kui suutsin selle juhile selgeks teha ja ta võttis suuna ookeani poole ning siis keeras lõunasse, läks sujuvamalt.

Aga ikkagi läks selle 42km läbimiseks aega korralik 1,5 tundi (esialgne PickMe kalkulatsioon arvas, et saab hakkama 44 minutiga) ja selle hind oli 5,5 tuhat LKR (umbes 16 EUR).

Majutuses viskasin oma kodinad tuppa ära, võtsin dokumendid ja raha kaasa ning padavai uuesti uksest välja. Majutajal oli parajasti külas mingi sugulane, kes oli tulnud oma rolleriga. Ilma küsimata pakuti mulle võimalust sellega DMT's ära käia. Loomulikult ma ei keeldunud sellisest pakkumisest. 15 minutit hiljem olingi juba DMT värava taga. Mis edasi sai, on eelmises postituses (täiendasin ka seda veel viimast korda).

Kuna tulin Taist ja siit edasi lendan millalgi Eestisse, siis kaasas on ka suur kohver, mille jätan Colombosse esimese koha majutaja hoole alla, kes ise pakkus tasuta seda võimalust. Tänu sellele ei pidanud ma enam mõtlema juhiga auto rentimisele, et saaks ka kohvri põhimajutusse lõuna poole kaasa võtta.

Kohvris ei ole mulle Sri Lanka tripil vajalikud asjad.

Teadmiseks - veebruaris Colombos leida rentimiseks vaba rollerit on ülimalt keeruline. Võtsin lahti Mapsi ja hakkasin rendipunkte läbi helistama (alates lähimast ja liikudes kaugemate suunas). Mingi hetk tekkis juba tunne, et ei saagi. Alles kaheteistkümnes (!) rendipunkt ütles, et neil on hetkel üks (!) vaba roller.

Siit soovitus - kõrghooajal on soovitatav rolleri rent ette ära broneerida.

Minul oli veel selle võrra keerulisem, et kuna kavatsen suht palju ringi sõita ja mul on kaasas mootorratta tagumine boks, siis oli vaja ka raami, millele see paigutada. Jällegi - Sri Lankal võib sellise asja leidmine olla keeruline. Õnneks leidsin Colombos tänavalt suvalise metallitöökoja, kus rollerile boksi raam kohapeal tunni ajaga valmis keevitati ja külge pandi.

Maksma läks see lõbu lausa 4000 LKR. Algul pakuti välja, et teeme roostevabast ja 8500 LKR eest. :) Ma loobusin siiski viisakalt sellisest luksusest. :)

Tund hiljem oli raam valmis ja boks rolleri küljes.

Kui juba Colombost välja saad, on liiklus probleemivaba (v.a. need segased bussijuhid).

4
0

Rollerisõpradele on oluline info muidugi ka see, E.T.-l on olemas kehtiv A-kategooria luba. Et ei tekiks mõtet B-kategooria lubadega rollereid rentida ja pärast kurb olla, et kindlustused midagi ei kata ja annetused vaja interneti kaudu ruttu-ruttu teele panna.

5
0

@vatse, ei tea kas tuktuki rentimine läheb ikka ilusti B-kati alla? :)

0
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased