Supersaver.fi ja kaarditasud
Sooviksin osta piletid Supersaver.fi kaudu.
(Täpselt samasuguse kujunduse ja funktsionaalsusega on ka Travelstart ja Seat24.)

Valides nendel lehtedel kaardimakse, lisandub aga kohe teatud summa.

Supersaver.fi kodulehel on info nende firma kohta:
"Supersaverin omistaa OY SRG Finland Ab, jonka omistaa Etraveli AB (publ), Pohjoismaiden johtava matkoja verkossa myyvä yritys, joka toimii 46 maassa ja 5 mantereella."

Info Etraveli AB kohta on selline:
"Etraveli AB • Dragarbrunnsgatan 46, 6th Floor • P.O Box 1340 • S- 751 43 Uppsala, Sweden • Corp. Id no.: 556821-8647"

Paistab, et Etraveli AB omab lisaks ka Mytrip ja GoToGate portaale.

Teoreetiliselt on tegemist ju EU firmaga, seega ei tohiks mingit raskust olla sealt hiljem lisatasu tagasi küsida (viitega EU määrusele)?
Või ma eksin?
Nõuandeid?

P.S. Ja kas keegi annaks lingi teemale, kus oli inglisekeelne tagasinõude taotlus? Otsinguga ei tule millegipärast välja aga tean kindlasti, et alles hiljuti nägin seda siin kusagil teemas.

Saadan sulle seadusest lingi. Ise sain sellega Budgetair.com 78.eur tagasi. : http://europa.eu/rapid/press-release_IP-18-141_en.htm

Jah, tõesti on tegemist sellise skeemiga. Ma alguses ise ei märganudki.



Tänud linkide eest. Aga keegi hiljaaegu postitas ühe valmis inglisekeelse taotluse teksti, mida ma ei suuda enam leida. Siis jääks endal ära teksti valmiskribamine ja tõlkimine.
Dear Rein,

thank you for your email and apologies for the delayed reply.

Regarding your request, we have checked your booking and no additional credit card fees have been charged. You are able to see the same in your booking confirmation:

MASTERCARD Debit 0,00 €
YHTEENSÄ* 
*Valitsemasi maksutapa vaikuttaa hintaan. 839,17 €
MAKSETTU 839,17 €
The 16,18 EUR fee mentioned in the screenshot is a discount offered if booking is being paid via online bank. As you have chosen to pay with credit card, this discount is not applicable for your booking.

Have a nice day,

Kind regards,
Anne S 
Supersaver

Pole küll Supersaver´i portaalist juttu, aga lihtsalt infoks, et viimasel ajal olen valdavalt kõik oma piletid ostunud GoToGate Belgia saidilt (hollandikeelne, aga vajadusel saab Google tõlkega olulisemad osad tõlkida, kui hollandi keel suus pole). Neil ei lisandu ühegi maksevahendi puhul mingit lisatasu ja hinnad on alati odavamad olnud kui Eesti saitidel. Avastasin selle Belgias elades - kui teha nt Skyscanner´i otsingu selliselt, et sätetes on riigiks valitud Eesti, siis on hinnad kõrgemad. Muudes riiki sätetes Belgiaks tulevad pakkumised Belgia saitidelt ja hinnad märkimisväärselt soodsamad. 

Üks viimaseid näiteid - Tallinn-Windhoek (SAS+Qatar). "Eesti" otsingu kaudu 621 eur, "Belgia" otsingu kaudu 579 eur (samad kuupäevad, sama arv reisijaid, sama marsruut). Ja ei mingeid "soodustusi" ega lisatasusid. 
Olen GoToGate´i kasutanud juba aastaid ja seni (ptüi-ptüi) on kõik kenasti toiminud, ka klienditeenindusega alati seni esimese helistamise peale ühendust saanud kui vajadust olnud. 

Just praegu käib mul kirjavahetus supersaver.fi-ga. Norwegian muutis lennuaegu ja supersaver edastas mulle uued ajad kui ise sellele tähelepanu juhtisin.  Palusin, et nad Norwegianilt uued lennud telliks, sest uute aegade järgi lisandus 1 vahemaandumine ja ööbimine. Nad hakkasid selle eest raha nõudma, et siis on piletite muutmine. Siis ytlesin, et ok, võtan pakkumise vastu. Ostsin yhe lennu juurde, mille kindlustus hyvitas ja arvasin, et nyyd ok. Aga oh üllatust, järgmine päev tuli uus pakkumine, et Norwegian muutis pakkumist. Ytlesin, et see mulle ei sobi, et mängisin juba reisi ymber. Nad ytlesid, et pöörduksin otse lennufirmasse. Chattisin Norwegianiga ja nad tegid omapoolse kinnituse minule sobivatele piletitele ära ning ytlesid, et nyyd peab ka supersaver oma programmis kinnituse andma. Kirjutasin neile, et Norwegiani poolt ok ja andku kinnitus ära. Nyyd juba 2 päeva vaikus ja kinnitust ei ole. Täna kirjutasin Norwegianile ja palusin abi, loodetavalt homme saan midagi teada. Pika jutu mõte on selles, et vahendusfirmat kasutades on üks lüli juures, kes kahjuks ka iga liigutuse eest raha nõuab. Mina neid kindlasti enam ei kasuta. Norwegianist ostes, oleks chattides juba asja korda saanud.

Muidugi võtsid nad pileteid ostes ka krediitkaardi tasu ja mingi aeg tagasi tahtsid mu piletid ka tyhistada ning summa tagasi kanda, aga enda mingi tasu sealt jälle maha võtta. Ma ei olnud tagastusega nõus, sest soovisin, et kõik jääks nii nagu norwegiani lehel ja ma lihtsalt ei kasuta viimast lendu, sest ostsin juba uue pileti.

Norwegianiga ilmselt seda probleemi eriti ei esine, aga jättes kasutamata neid viimaseid segmente, võib lennufirma, ja mõned pankrotieelsed teevad seda hetkel väga kergelt, pileti tegelikult lennatud segmentidele ümber hinnastada ja kui see muutub seeläbi mingiks point-to-point lennuks, võib sealt pileti müünud büroole tulla krõbe debit memo, mille nad kohe sinu krediitkaardi arvele suunavad. Lisaks ei anta sellises olukorras ka tavapäraseid lennumiile. Qatar Airways tuleb kohe meelde, neil on transiitlennud läbi Doha enamasti kordi odavamad kui otselennud kuskilt Dohasse ja viimase segmendi lendamata jätmine võib teatud olukorras kellelegi ahvatlev tunduda. Tasub hankida endale igaks juhuks arstitõend, et ei saanud tervislikel põhjustel lennata kui jääte mingi lennufirma kodujaama edasilennu asemel. Eestlastele näiteks ka Finnair, mille Helsingis lõppevad lennud on kallimad kui edasilennud mujale. Sageli ka nii, et lõpulend Tallinnasse on küll odavam Helsingist ent siiski palju kallim kui nt Stockholm.

Käsipagasiga reisija võib põhimõtteliselt niimoodi poole reisipealt  minema jalutada. Aga kui pagas ka on, siis peab lendude vahe ikka 4-5 tundi olema, et see lastaks vahepeal välja võtta, muidu saadetakse lõppsihtkohta välja.

Täna hommikul saatis supersaver.fi järjekindlalt jälle sama pakkumise ja juures vaid soov, et ma selle kinnitaks. Oma linnukest programmi, mida palusin ei tee siis ilmselt. Norwegian võttis ise asja üle ja tegi meile sobiva pakkumise ning saame ikka õhtuks koju. Järjekindlus viib sihile, tundub nii. Aga jah, supersaver.fi unustage küll ära.