Taiwani ringreis

Kuna selle sihtkoha kohta on tripis (ja tegelikult kogu eestikeelses veebiruumis) üsna vähe infot, siis loon siia värske teema oma äsja lõppenud ringreisi kohta. Kunagi plaanin kirjutada pikemalt, kuid esmalt siis lühiülevaade.

Tegime saarele tiiru peale - alustasime Taipeist, siis saare põhjaosa (Yehliu geopark, Jiufen) kaudu idarannikule. Seal sai külastatud loomulikult vaatamisväärsust nr 1 - Taroko kuristikku - kuid ka East Rift Valleyt ja kuumaveeallikate piirkonda ning Taitungi. Edasi veetsime mõned päevad saare lõunaosas, Kentingi rahvuspargis, kus on tegevust nii loodushuvilisele kui rannapuhkajale. Järgnesid vana pealinn Tainan ning seejärel Alishani rahvuspark ja Xitou looduspark saare keskosa mägedes. Lõpuks veel mõned päevad Taichungis ja 3 päeva Taipeis ning oligi 3 nädalat möödas.

Reisi seltskond koosnes kolmest inimesest - 2 täiskasvanut ja üks 2-aastane laps. Sõitsime ringi rendiautoga ning ööbimisi broneerisime jooksvalt, vastavalt sellele kuidas edasi liikusime. Eesmärk oli näha Taiwani väga mitmekülgset loodust, tutvuda kohaliku kultuuriga ning tunda rõõmu väga nüansirohkest köögist. Saime seda kõike ning november on vist kõige ideaalsem aeg riigi külastamiseks - on soe ja kuiv. Isegi Yushani rahvuspargis, kus 270-l päeval aastas sajab, oli pilvitu taevas.

Taiwani liiklus on väga rahulik ja arvestav ning kes on Tallinna liiklusega harjunud, saab seal väga kenasti hakkama. Inimesed on viisakad, kuritegevus praktiliselt 0, riik on üleloomulikult puhas ning valgeid turiste on väga vähe. Samas on maa tõesti väga mitmekülgne ning kuigi inglise keel ei ole seal tihti vabalt kõneldav, siis google translate ja käsi-jalad meetodil saab kenasti igal pool ka siis hakkama kui hiina keelt üldse ei oska (nagu meie). Elukallidus on osati Eestiga võrreldav (nt majutus), kuid paljud asjad on ka kõvasti odavamad (nt toit ja vaatamisväärsuste külastamine).

Eestist saab sinna üsna mugavalt - Finnair viib läbi Hong Kongi Taipeisse minimaalse ümberistumisajaga. Taiwan on eestlastele 90 päeva viisavaba ning ka ühistranspordiga saaks üsna kenasti ringreisi ära tehtud. Tähele tasub panna seda, et ametlikult Eesti juhiluba Taiwanis ei kehti (ka koos rahvusvahelise juhiloaga), kuid siit foorumist saadud soovituste abil kontakteerusin rendifirmaga Ponyrent, kes mulle siiski auto rentis. Võtsin selle riski, et kui vahele jään, siis see ilmselt läheb mulle maksma. Samas see olukord peaks järgmisel aastal muutuma, mil peaks vastu võetama uus liiklusseadus, mille tulemusena hakatakse Eestis aktsepteerima ka Taiwani juhiluba, mis siis omakorda peaks üle kanduma ka teistpidi.

Igatahes, kellel on plaan Taiwani minna ja sellega seoses on tekkinud mingeid küsimusi, võib siia teemasse neid postitada ja kui ma oskan, siis ma vastan. Ühel hetkel plaanin kirjutada meie ringreisist ka reisikirja, kuid sellega läheb veidi aega. Üks on aga kindel - Taiwan on üks väga vinge saar, mida külastada ja üks väheseid paiku Kagu-Aasias, kuhu lääne turistid väga ei satu (mis muidugi ei tähenda, et seal Hiina-Jaapani-Korea turiste vähe oleks).

Tere! Vabandust, et mitte otse teemasse, kuid siiski. Oskate täpsemalt öelda, kust leiab infot selle kohta, et järgmisel aastal Taiwani juhiload ka siin kehtima hakkavad? Kas seda Viini dokumenti siis enam ei arvestata? Aitäh!

Suhtlesin lubade teemal Maanteametiga ning probleem laheneks ära liiklusseaduse muudatusega. Uue redaktsiooni järgi aktsepteeritakse tulevikus Eestis kõikide riikide juhilube kui neis sisaldub sõiduki kategooria tähis ja kirjeldus. Tänasel päeval on Maanteametil kindel nimekiri, milliste riikide lubasid aktsepteeritakse: https://www.mnt.ee/et/liikleja/juhiluba-ja-juhtimisoigus/valisriigi-juhiluba

Redaktsiooni jõustumisajaks pakkus ministeerium kõige varasemalt 2020 aasta 1. juulit. Ma saan aru, et kogu seadus läheb suurele ümbertegemisele ning see välisriigi juhilubade teema on vaid üks väike piisk selles muudatuses.