Käisin just aastavahetusel Alpides suusatamas, Serfausis. Rentisin auto Müncheni lennujaamast. Talverehvidega, sest need on talvel ka Saksamaal kohustuslikud. Auto oli ok aga probleemid olid rehvidega. Kuna oli meeles eelmise aasta sama kogemus auto rentimisel, kui rehvidega jäin Austrias hätta, siis vaatasin kohe auto alla ja ehmatusega nägin, et all on Michelini CrossClimate rehvid. Mitte ühtegi lamelli! Oli küll märge M+S ja otsustasin siiski riskida ja sõita. Viga. Alpides algasid metsikud lumesajud, mul oli vaja majutusse sõita mööda mägiteed ja suusakeskusesse ka mööda järsku käänulist teed ja nii nädal aega. Ostsin kohapealt ketid, et üldse liikuda saaks. Ja turvaliselt. Vaatasin netist, et konkreetsed CrossClimate rehvid toodi turule 2016.a. kui maailma esimesed suverehvid talverehvi märgistusega. No mida! Ma veel ütlesin rendis, et sõidan Austriasse suusatama. Ja minu küsimus on, kui on võimalik valida autot suuruse, uste arvu, kütuse liigi, käigukasti järgi jne. siis miks ei saa valida rehvide kvaliteedi järgi? Ainuke kontakt autol maaga on läbi rehvide. Miks ei saa valida spets talverehve vaid peab leppima aastaringsete rehvidega, mis kõlbavad ehk Münchenisse aga mitte mägedesse? Talverehvid võiksid ju olla tähistatud nt tärnidega, kus 1 tärn on aastaringsed rehvid ja 5 tärni korralikud talverehvid korralikult tootjalt , millega saab ka rasketes oludes hakkama. Klienditeenindajad kehitasid auto tagastamisel õlgu ja ütlesid, et küik on ok. No ei ole ju. halva talverehvi ja kettide vahele jäävad veel head talverehvid ja põhjamaades ka naastrehvid. edaspidi pean siis igaks juhuks kette kaasa vedama ja lootma, et autol on sobiliku mõõduga rehvid, milledele ketid sobivad.
Ma ei saa probleemist aru. Kas Münchenis peavad olema sadaval autod sõitmiseks mägedes Austrias ? Äkki oleks siis mõistlik kuskil Austria mägedes autot rentida ? Koos kettidega.
München Müncheniks, aga mina ei saa aru, kuidas Reykjavikis auto talverehvide eest talveperioodil lisaraha küsitakse :) See oleks ju umbes sama, kui Kanaaridel peale lepingu sõlimist küsitakse, ega te äkki rooliratast või 4 ratast auto alla taha lisana kaasa osta.
Enamus Müncheni rendiautode kohta ilmselt eeldatakse, et neid kasutatakse linnas ja lähikonnas. Mugav suhtumine teenusepakkuja poolt, kui juba tunni aja kaugusel on mäed. Mis firmast auto rentisid? Oleks ka teistel hea teada. Ilmselt on see suvine rehv talverehvi märgistusega grammi võrra odavam. Lihtsalt liigne koonerdamine teenusepakkuja poolt?
Jaanusm, mina saan küll aru kuidas see võimalik on -- selle tegevuse nimi on turundus. Autorent on äri nagu iga teine ja selle eesmärk on kasumi teenimine mitte sulle odava sõiduvahendi võimaldamine. Kui suur osa kliente vaatab esmalt ja ainult hinda ja mitte seda, mida selle hinna eest pakutakse, siis on vaja meepott (odavad hinnad) välja panna ja loota, et kärbsed (st. kliendid) sinna kinni jäävad. Kui jäävad (st. juba broneeringu ära teinud on ja leti taga võtmeid ootavad), siis on oluliselt lihtsam neile "lisamüüki" teha igasuguste lisade näol, mis on auto kasutamiseks tegelikult hädavajalikud aga mis esmases hinnasõnumis osavalt maha vaikiti. Kärbes (st. klient) sipleb (st. kirub) aga mis seal ikka enam parata -- lahti pääsevad vähesed, kas siis oma laiskuse või ka hetkealternatiivide puudumise tõttu. Püsiv kliendisuhe ei ole selliste pakkumiste juures oluline, autorendi jaoks väärtuslikud püsikliendid kasutavad tavaliselt mõne suure ülemaailmse keti teenuseid ning sealgi kehtivad püsiklientidele teistsugused tingimused ja hinnad. Ja ka suured ülemaailmsed ketid pole sellisest "lisamüügist" priid -- oled sa mõelnud, miks väikese vähese lisavarustusega rendiauto nigelate tingimustega kahenädalane kasko maksab teinekord sama palju kui kodus paljude lisadega keskklassi pereauto väga heade tingimustega aastane kasko? Riskide vahe ei ole ju mitmekümnekordne... Ja miks mõnikord tundub, et GPS navigaatori või lapsetooli rentimise asemel oleks odavam samaväärne poest osta?
Alati tuleb rehvid üle kontrollida rendiautol, Islandil saime Avisest auto millel talverehvidel oli u 1-2mm mustrit, õnneks olid teed koguaeg puhtad, Auto oli alla aasta vana ja ei tulnud selle peale , et seda peaks vaatama.
Ma üritasin just seda konkreetset klauslit screenshotile saada, aga ei suutnud seda enam tuvastada. Usun siiski, et tegu oli pigem mingi standardse lisavarustuspakkumisega, kui sa seda väljaspool hooaega peaksid soovima. VÕI, kuna ma proovisin kuupäevi märtsis, võisin sattuda ka perioodile, kus see ei olnud enam kohustuslik, aga tungivalt soovituslik. Kui ma ei eksi, oli pakkujaks Sixt, üritan seda olukorda reprodutseerida. Island pole küll EU ja tarbijakaitsega võib keeruliseks minna, kuid usun, et ka sealkandis on keelatud pakkuda teenust, mis ei ole kooskõlas seadusandlusega.
Muudatus:" During the period of 01st November until 14th April snow tyres are mandatory in Iceland and are included in the rates." See on Sixti enda lehelt.
Rendifirma oli Interrent. Inimesele, kes soovitab autot Austriast rentida, soovitan tutvuda Tallinnast väljuvate lennuühendustega. Alpide suusakeskused asuvad Münchenis sama kaugel kui Nuustaku Tallinnast. Veelkord, autot rentides pole võimalik valida eri kvaliteedikategooriaga talverehvide vahel. Kui on M+S märge peal, siis on jokk. Ma ei vali ju kõige odavamat vaid vajaliku suurusega. Valisin Hyundai i30 or similar. Sain Astra Sports Toureri, diisel. Väga hea auto, läbisõit 18000km. Võiks olla ikka valikuvõimalus aastaringsete korraliku rehvimustriga autode ja kettide vahel.
Korraliku lamellrehvi ei tasu kesk-euroopas rendist loota. Mina pole veel ühtegi sellist saanud, suht kõva seguga M+S-id või lihtsalt suverehvid. Rentides ei ole võimalik teada saada,m illine talverehv alla tuleb. 95% juhtudel on mägipiirkondades asfaldid ka paljad olnud, ketid peavad aga kindlas kaasas olema(autorendist või ost). Lumisest mäest kehva rehviga ülesse ei lähe.