Teemaksud ja kütus teel Horvaatiasse?

Plaanin minna autoreisile Horvaatiasse läbi Poola, Austira, Sloveenia. Palju teemaksude eest raha küsitakse?

Ja kui võimalik äkki keegi, kes on see aasta juba käinud autoga Horvaatias siis, kus oleks odavam kütust võtta? Kuidas üldse diisli hinnad nedes riikides, mis teele jäävad? Tagasi plaanin tulla läbi Ungari.

Kui lähed, Kaunas, Varssavi, Ostrava, Brno, Viin, Graz,Maribor, Zagreb, meri, siis Eestis, Lätis, Leedus on õnnemäng ja võimalus mingit soga saada on suur. Tangi ennast Eestis täis, kus alati oled tankinud ja tead usaldada. Poolas võta BP või Shelli tanklast seda kallimat varianti. Hinnavahe saad kütusekulu ja mootorihoiuga tagasi. Kui Poola lõpus ära tangid, siis Tsehhi võib vahele jätta ja tankida Austria alguses, kus pole veel kiirteed, sest Austrias on kiirteel 1,7 aga mujal 1,3. Sloveenias on hind igal poolsama 1,4 kanti, aga tangi OMWs, kvaliteet on parem, kui Petrolis või Molis. Horvaatias on praktiliselt igal pool nende Ina, on ka muid, kvaliteet keskmine, hind 1,45 kanti. Kiirtee maksad Tsehhi alguses umbes 12 eurot, Austria alguses 8,5 eurot. Need on 10 päevased vinjetid. Sloveenias on nädalane 15 euri. Kui liigud lihtsalt Grazist Zagrebisse, siis võid Sloveenia 18 pluss 24 km kiirteelõike ka vältida, ajakadu 20 min, näed veidi ehtsat Sloveeniat. Peale piiri keerad kiirteelt maha ja sõidad kollaste viitade järgi läbi Pesnica Maribori. Mariborist sõidad mööda Ptujska cestat otse välja ja alates Ptuist ei ole rohkem kiirteed. Kui on plaan ka Horvaatias Plitvicka järvi külastada, siis võib alates Karlovacist tasuta nr. 1 teele minna. Sealt kaudu on Spltti 40 km lühem tee, kui kiirteed pidi.

Millal Sa seal käisid? Tänan nii põhjaliku vastuse eest.

Ja maunu see tabel on väga hea...hea võrrelda ja arvestada :)

Oleks tore teada, kuidas saaks Horvaatiasse nii,et vältida rohkeid teemakse. Aga samas, et ei tuleks suur ring sisse :)

Sõida siis Saksamaa kaudu, aga asi ei ole ju üldse nii hull nende vinjettidega, et maksta ei jõua :) Horvaatias maksad teemaksudeks palju rohkem, kui tee peal kulutad, kui tahad paljudes kohtades käia ja palju näha.

Oleme autoga 3 korda Horvaatias käinud ja Uva annab siin ikka kõige professionaalsemaid soovitusi, tasub uskuda ja järgida, see on ikka väga hea kiire marsruut, mis ta eespool soovitab. Kiirelt ja ökonoomselt kohale, ja nende kiirtee maksude pärast pole küll mõtet põdeda, neid ei tule nii palju, mõnda maksad ju ainult korra, sest tagasitulles veel kehtib, oleneb muidugi sõidu pikkusest. Endal on kogu aeg ajaga kitsas, niiet 8-10 päeva on olnud need sõidud. Teise päeva õhtupoolikuks kohal, isegi juhul kui Poolas korralikult hotellis välja magatud esimesest sõidupäevast.

Huvitav, et sellise linna kohta pole tripis üldse infot nagu Malinska. Kas tõesti keegi pole käinud?!

Sinitihasele:

Võimalus vältida Horvaatia teemakse on Horvaatiasse mitte minna. Täiesti arusaamatu hirm on Eestlasel kiirtee vastu.Kui varem ootasaime pikkisilmi kiirtee valmimist siis nüüd otsime paaniliselt nende vältimiseks võimalusi. Kui sa varem Horvaatias käinud ei ole siis kulgemiseks valida kõrvalteid võib lõppeda kuskil kõrgel mäeserval kust edasi minna ei taha. Horvaatia kiirteed on euroopa parimad ja mitte ületamatult kallid. See aeg mille kulutad mägistele ja kitsastele teedele ,kus liigud maksimaalselt 60 km/h ei korva kiirtee maksu. Mõistlik on sõita sihtkohta kohale ja sealt teha väljasõite ,mitte kulutada mõtetult aega teekonna peale.
Malinska on ilus väikelinn kuid miinuseks on ranna puudumine, vette saab küll betoonkailt minna aga mõnusat randa pole.

Multivan on küll 1,9 kõrge ja kuulub sõiduauto klassi aga kiirteemaksu maksad bussi oma kahjuks. Nägin kuda saklased vaidlesid ja käisid ümber auto kätega vehkimas aga abi sellest neil polnud, maksid ikka bussi tariifi järgi. Sloveenias 40 euri.

Sealt saab näha ka minibusside nimekirja, mis sellest aastast kallima vinjeti alla lähevad. Veel kord mainin, et need , kes soovivad sõita lihtsalt üle Sloveenia nurga Grazist Zagrebi, saavad tasulist vinjetiga kiirteed lihtsalt vältida. Ajakadu 20 min ja näete ka veidi ehtsat Sloveeniat.

Minu teekond:

Wyszkow, Poola
Brno, Tsehhi
Kranjska Gora, Sloveenia
Bled Castle, Bled Castle, Sloveenia
Postojna Cave, Sloveenia
Piran, Slovenia
Pula, Horvaatia
Lovran, Horvaatia
Malinska, Horvaatia
Tihany, Ungari
Eger,Ungari
Tatralandia Slovakkia
Vilnius, Leedu

Keegi oskab veel midagi selle teekonna kohta lisada? Või soovitada? Võib olla peaks sellele teekonnal veel kuskilt läbi lipsama, kus vaatamisväärsusi? Oleks hea ka kuulda, kuidas teeremontidega lood, kuigi jah plaanin alles augusti lõpus autoga reisile. :)

Viimasena Viini lähedal oleva koha - Hinterbrühli võid ehk vahele jätta. Käisime, kuid ootused olid suuremad. Grupp oli väike, giid oli vaimustunud, kuid miinus oli see, et põhilise osa ajast tuli kõndida tempokalt mööda niisket ja libedat munakiviteed, et jõuda selleni, mida vaatama mindi. Juttu oli palju, infot palju, kuid maksad selle koopasoleku eest samuti palju. Tuuri lõpetav laevasõit toimus plastikpaadiga, koopas olev purskkaev meenutas koduaia veesilmas olevat, liiga kontrastne. Saame öelda, et käidud, nähtud, kuid elamusi, mida meenutada, eriti pole.

Postojnas pead arvestama tohutu rahvamassiga. Pärast koopasse jõudmist jagatakse inimesed keelte järgi gruppidesse ning kogu koobastiku tuur on üks erinevate keeltegruppide virr-varr, sest jälgida tuleb oma gruppi, õnn on see, kui eelmine grupp jääb miskit vaatama kauemaks, siis on võimalik ümbritsevast rohkem osa saada, üldiselt on aga tempo peal, hea, kui kuuled oma giidi, sest kõik sumisevad, valvurite poolt antakse pidevalt hoiatusi neile, kes pildistavad … Muidugi on kena koht ning külastamist väärt, kuid kui seda ilu nautida vaikselt ja kiirustamata …
Kui lähed, siis on võimalus valida ka pakett, milles on nii Postojna kui ka kõrval asuv Predjama (kaljusse ehitatud kindlus, mida pole suudetud vallutada). Predjama meeldis, sest ajalugu on selles palju.

Mulle aga The tourist mine Seegrotte Hinterbrühl (see koht Viini lähedal) väga meeldis. Mina olin bussireisil Eestist ja meie reisisaatja oli ka seal giidiks. Rühma suurus oli umbes 20 inimest ja kuulda oli väha hästi ja oli väga huvitav seal käia, sõita selle laevaga

Kohapealse giidiga kestis tuur uksest ukseni 45 minutit. Kui kaua kestis eestlaste tuur?

Ma praegu ei mäleta, see oli aastal 2011. Ma arvan, et tund aega kindlasti