Usa Trip, millest alustada, millised toimingud vajalikud?

Tere, soov minna aprillis Usasse, Washingtoni. Kuna pikemat aega on vaid mõte olnud, siis nüüd tahaks plaanerima hataka. Kes käinud, ehk oskate aidata. Millised toimingud vajalikud. Vaatasin, et pileti edasi-tagasi saab 500€. Kõik info oodatnud, kuna ise veel sellel teemal võhik. Et mida vaja, kui keerulised asjad on.

Kui Eesti biomeetriline pass olemas, täidad veebis (https://esta.cbp.dhs.gov/esta/) ESTA ehk reisiloa avalduse. Kui selle positiivne vastus olemas, ostad lennukipiletid ja hakkad reisiplaane tegema. Mitte midagi muud keerulist polegi.

Tutvusin Estaga lähemalt ning leidsin sellise punkti. Juhul, kui teile on väljastatud elektrooniline reisiluba, võimaldab see teil viisanõudest loobumise programmi raames Ameerika Ühendriikidesse reisida, kuid ei garanteeri teile sissepääsu Ameerika Ühendriikidesse. Ameerika Ühendriikidesse saabumisel kontrollib teid Ameerika Ühendriikide tolli- ja piirikaitse ametnik, kes võib langetada otsuse, mis keelab teil viisanõudest loobumise programmi raames või mis tahes muul Ameerika Ühendriikide seadusandlusest tuleneval põhjusel maale sisenemise.

Teen esta, reisin Ameerikasse ja seal tuleb välja, et toll otsustab mind tagasi saata? Või saan ma valesti aru?

Jah, ametnikul on kahtluse korral õigus sind tagasi saata. Samas, kui lähed ausate kavatsustega, siis ei ole küll põhjust muretseda.
Ameerikas on lihtne hakkama saada - kohustuslik on autorent (ok ainult linnas saab ehk ilma selleta ka hakkama, aga soovitan ikka väljaspool Washingtoni ka ringi vaadata), hotelli soovitan broneerida esimesteks öödeks või siis tõesti sellisel juhul, kui soovid väga kindlas piirkonnas ööbida.

Washingtoni linn või osariik?
Ja miks just see?

Mitte ükski riik ei garanteeri sulle sissesaamist, kui sa pole kodanik.

Muidu - nagu Kuri ütles - ESTA, piletid, ööbimine, kindlustus. Loe veidi sihtkoha kohta. Load kaasa, autorent on suurlinnadest väljas ainus liikumisviis.

Ehkki mina ise alustaks reisi kaaslas(t)e leidmisest.

Aga kas selle ESTA-ga ei ole nii,et enne peab lennupilet olema ja siis alles teed loa,minu teada ESTA küsib konkreetset aadressi kuhu lähed või kelle juurde ja sellel küsimusele pead vastama,parandage kui eksisin.

@joosep

Lennupiletit ei pea enne olemas olema. ESTAt saab hiljem uuendada ja soovi korral aadressi lisada. Kohustuslik see ei ole, kuid lihtsalt soovitaks ära teha. Ise olen seda alati igaks juhuks teinud ning pole kunagi midagi täiendavat aadressi kohta küsitud.

Kaisale vastuseks, et ka viisa ei garanteeri midagi. Kui ikka ametnikul on kahtlus sinu kavatsuste suhtes, siis ei lasta riiki sisse ja kõik. ESTA ja viisa erinevus selles küsimuses on see, et ESTA puhul ei ole õigust riiki mittelubamist vaidlustada.

Sellest ei tasu end muidugi heidutada lasta, sest kui reisijal ikkagi on kindel plaan USAs reisida ja ta oskab oma reisiplaane ka selgitada, on olemas bronnid, piletid, ja muu selline, millega tõestada oma kavatsusi, siis ei peaks olema mingit probleemi riiki sisenemisega.

Autorent on tõesti tähtis, kuid samas peab kindlasti enne tingimusi lugema. Kahjuks mul ise puudub kogemus Eesti lubadega USAs auto rentimisel. Seega ei oska öelda, kas nõutakse kindlalt rahvusvahelisi juhilube või mitte. Seda tasuks enne uurida.

Kui ette valmistuda, siis ei ole selles midagi keerulist. trip.ee sarnastes teemades tasub ringi uurida. Karta ei maksa. Julget pealehakkamist ja head reisi!

Meie käisime perega USA-s sh. ka Washingtonis. ESTA taotluse jaoks oleks siiski hea kui sul oleks olemas esimene aadress seal, seda küsitakse ESTA taotlusel ja võidakse küsida ka piirikontrollis (meil küsiti mõlemal korral, käisime vahepeal riigist väljas), kui on erinevad aadressid võidakse hakata täpsemalt pinnima kauaks ikka jääd, mida teed, palju raha kaasas jne. Washingtoni linnas saab esialgu ka autota hakkama sest juba kõikide muuseumide läbikäimisele võib nädala rahulikult ära kulutada ning enamus neid asub peatänava ääres kahel pool. Parkimisega tundus ka seal keeruline, esiteks on see tasuline, teiseks paljudes kohtades tohtis parkida vaid 2h järjest. Samas võib taksohind lennujaamast hotelli olla juba suurem kui päevane autorent, seega tasub erinevaid variante kaaluda. Kindlasti tasub rendiautodel hinda küsida koos kõikide kindlustustega sest esialgsed soodsad hinnad on tavaiselt ilma kindlustusteta ning osadel on ka läbisõidu limiit, teise lisajuhi tasu ning alla 25-aastase juhi lisatasu. Euroopa load ei olnud auto rentimisel takistuseks, mõni firma võib küsida ka neid nö rahvusvahelisi lubasid (papitükk tegelikult), kuid enamasti rendifirmat need ei huvita. Erinevaid ametivõimu esindajaid (keda kiirteedel ja suurematel maanteedel nägime palju) võivad need aga vägagi huvitada. Erinevates osariikides on erinevad liiklusseadused, tasub tähelepanelik olla ja kõiksugu teeäärde jäävaid silte lugeda (nt- teetööde alas on kiirus tavaliselt piiratud, kuigi töid ise näha ei ole ning trahvinõue on seal kohe x2.

Ma olen Eesti lube korduvalt esitlenud nii rendifirmadele kui politseile, pole iial rahvusvahelisi küsitud.

Aadress tuleb lennukis täidetavale valgele kaardile märkida. Vaevalt keegi seda iial kontrollib, aga ikkagi - aadress olgu olemas, ja pastakas lennukis kaasas!

Nevada`s oli oktoobris autorendis väike üllatus. Mitte US kodanikul nõutakse kas rahvusvahelist juhiluba või passi. Esimest korda selline uuendus, eelnevatel aastatel on piisanud Eesti juhilubadest.

See viimane väide on täiesti alusetu ja tundub olevat konkreetse autorendifirma omavoli. Ka praegu on State of Nevada Department of Motor Vehicles kodulehel üleval väide, et turistil piisab oma riigis väljaantud juhilubadest. Eraldi on välja toodud: An International Driver License is not required for foreign visitors.
Kuigi mul endal on rahvusvahelised load olemas, siis ei ole USAs neid küll keegi kunagi näha tahtnud.
http://nevadadmv.state.nv.us/faqs.htm#

Mina ei väida midagi, räägin nii nagu olukord oli. Norrakas kes minu ees oli üritas samuti tarkust üles näidata leti taga, tulemus oli see et tema jalutas minema, mina pidasin lihtsamaks passi näidata ja sain rattad alla.

Eraettevõte võib nõuda ka seda, et sa kõnniks kõrvade peal ja vilistaks läbi pepuaugu Internatsionaali. Aga jah, mis firma?

Mina läksin USA politsei-jaoskonda parkimistrahvi maksma. Kviitung oli käes, pass oli kaasas. Ei võetud jutule - öeldi, et juhiluba on vaja! Et kui on LIIKLUS-trahv ja LIIKLUS-politsei, siis pass ei ole mingi dokument! Eesti loaga läks kõik ludinal, paks Puertoriiko tädi leti taga isegi teadis meie väikeriiki ja puha.

Mind naerdi kevadel Floridas rahvusvaheliste lubadega välja ja nõuti ikkagi originaali ehk siis Eesti juhiluba. Rahvusvahelistele ei heitnud teenindaja isegi pilku peale, andis selle kohe tagasi.

Firmaks Dollar ja ei olnud lennujaamas vaid stripil "Treasure Island" hotellis.

Kuri, ainult IDP ei olegi dokument. Vähemalt ametlikult mitte.
http://en.wikipedia.org/wiki/International_Driving_Permit teine lause:
"To be valid the IDP must be accompanied by a valid license from the home country."

Ma tean, et mõlemad load peavad kaasa olema, aga seda rahvusvahelist ei olnud kohe üldse mitte vaja. Isegi mitte kaasi ei olnud vaja lehvitada. See oli mu mõte.
Ma küsin Dollarist selle info üle, kui vastuse saan, siis annan teada.

Auto renditud Vegasest mul dets lõpust ja ka dollarist. Kas igaks juhuks peaks kuidagi need rahvusvahelised load hankima. Kuidas selliseid saada ja kui kaua võib aega minna?

Võtad kaasa passipildi, maksad riigilõivu (seda saab ka ARKis teha), lähed ARKi ja load on käes 5 minutiga. Seega ei miskit keerulist.

Kes USA-s veel autorenti uurib siis happytourusa.com kaudu saime soodsad hinnad nii Miamis kui NYCis koos kindlustuse jms-ga, kuigi tuleb arvestada ka sellega, et olenevalt tegelikust pakkujast võib lisanduda veel deposiit mis hiljem vabastatakse (NYC-is oli soodsaim pakkuja Herz ja neil oli tagatis 200 dollarit, mis nädal peale tagastamist vabaks lasti).