Väheavastatud pärl Myanmar

Olime Myanmari ringreisil ja rannapuhkusel 2 nädalat nov lõpp - dets algus. Muljed on väga-väga head - Myanmar on ehe ja rikkumata, vaene ja rikas, kaunis ja räpane ning ülimalt abivalmis ja sõbralik. Valitud reisi aeg saab ka kiita mitmel põhjusel: veel ei olnud saabunud turistid rannapiirkondadesse, ei olnud liiga palav ning nii Inles kui ka rannas ei olnud sääski. Ringreisid panen alati ise kokku, kuna nii on huvitavam, paindlikum ja enamasti ka kõvasti odavam. Lisaks reisime 2 titega :-) Peale lennupiletite võtmist ja Myanmariga tutvuma asumist lõi korraks kaameks küll, et äkki läheb lõhkuma... kallid siselennud, turismimaksud, üüratute hindadega valmispaketid jms. Tegelikkus osutus igati normaalseks. Meil kulus ca 1500 nägu ja seda koos kõigi transportide, viisade, majutuste, maksude, söögi (k.a. rohked mereannid), joogi (k.a. korralikult õlut), nänni ostude (ca 20 pudi-padi) ning ühe massaažiga. Summa sisaldab ka 3-aastase ning 1-aastase lapse kulusid. Majutusasutused valisime keskustesse ja sellised tagasihoidlikud. Eraldi giide me ei kasutanud - selgitusi jagasid kohalikud inimesed, hotellitöötajad või transpordipakkuja. Külastasime TOP4: Yangon, Bagan, Mandalay ja Inle ning jätsime mõned päevad rannapuhkuseks Ngwesaungis, mis on Yangoni lähim kuurort. Yangon jättis uhke ja huvitava mulje oma mitmekesisusega, samuti saime just seal osa võtta täiskuu pidustustest. Soovitame rongisõitu Cirle line´ga, kuigi meie enne oma peatusesse tagasijõudmist maha ei läinudki, sest kõik huvitav ja söök-jook tulid ise kohale. Ööbussiga Baganisse sõit oli omaette elamus. Baganis ei olnud me eesmärk läbi traavida võimalikult paljusid pagoode, seega sobis kenasti hobukaarikuga ringi nõkatamine. Baganist võtsime laevakruiisi Irrawaddy`t mööda ülesjõge Mandalaysse. Mandalay parimaks palaks nimetaksin maailma pikimat tiigipuust silda, sest muus osas oli linn pigem närviline, väsitav ja mitte liiga huvitav. Meil oli kindel tahtmine proovida kohalikku legendaarset rongiliiklust ning ka see oli elamus omaette. Natuke taksot otsa ning olimegi Inle järve ääres, kus tegime longboat´iga päevase mõnusa tuuri, külastades kõiki hotpointe, k.a. kaelkirjak-naisi. Inle äärest mere äärde jõudmiseks tegime oma ainsa siselennu, pluss otsa korralikult peputunde autos. Nad ikka on pöörased oma parempoolse liikluse ja paremal paikneva rooliga, millele lisavad vürtsi kehvad teed ja nende pidev parandamine. Sõitude planeerimisel võib aluseks võtta Google maps pakutud ajad ja siis need rahulikult 1,5ga korrutada. Samuti võib juhtuda, et valitud transport (rong, laev, buss) ei jõua kohale planeeritud päeval, vaid veidi hiljem ja ka sellesse tasub budistliku rahuga suhtuda :-).Toon hinnanäiteid: sõidud asula sees või ümbruses 0,5-5 euritoiduports 1,50, odavamad 50 senti, mereannid keskmiselt 4 euriüle-pindine õlu 80 senti kuni 1,60 olenevalt ostmiskohastkohalikud riided-jalanõud-nänn 1-6 eurikaugrong 55 senti, Circle line 40 senti neljaleVIP ööbuss 10 euriMinu kogemus näitas, et just ette ostes sai mitmeid asju soodsamalt ning lihtsamalt (nx jõekruiis, siselend). Samas ka vastupidi - bussipiletid hotelli kaudu olid odavamad kui veebis kõige rohkem promotud JJ Express.See lühike kokkuvõte on pigem pinnavirvendus ning ei suuda kindlasti mitte edasi anda Myanmari ilu ja võlu. Võrdleksin seda riiki pisut paokil oleva pärlikarbiga, mille sisse oli ülimalt meeldiv ja huvitav piiluda. Kel huvi rohkem, saab täpsemalt küsida.

Ilus jutt, omal kolme nädala pärast minek. Meil pea sama marsruut (isegi Yangon-Bagan ööbuss plaanis), vaid Bagan-Mandalay meil taksoga läbi Monywa + vaatame rongist selle Goteik silla ära + põikame veel päevaks Pindayasse + Ngapali beach.Küsimus, kas selle Circle Train Ride' rongiga tegite terve 3H tiiru peale või sõitsite vaid mingi otsa?Väike parandus ka, mitte kaelkirjak-naised, aga pigem pikakaelalised naised (inglise keeles Long-Neck women) :)[[37286]]

Olen täna tagasi lendamas 3 nädalaselt rahulikult trip'ilt.Tahaksin kahe käega kaasa kiita Kadri kirjutatule:"Myanmar on ehe ja rikkumata, vaene ja rikas, kaunis ja räpane ning ülimalt abivalmis ja sõbralik. "Mina alustasin Mandalay'st, sealt laevaga Bagan'i, bussiga Inle, ööbussiga Mawlamyne ja sealt rongiga (10 tundi tavaklassis /kuna upper oli välja müüdud/) Yangon.Reisipisik on muidugi reisija küljes :) 3 ja 1 aastase lapsega mina ise seda reisi ei teeks ;)

AndresR, me tegime Yangoni Circle rongiga tõesti terve u 3-tunnise tiiru ja väljusime algpeatuses. Kaelkirjak-naised on meie sisenali. Teame küll, et tegu on kayani rahva padaung hõimu naistega :-)Head reisi!!!

AndreR, soovitan jääda üheks ööks Monyvasse, See  on väga huvitav koht.  Meie läksime Mandalayst bussiga Monyvasse ja sealt järgmisel päeval  laevukesega Baganisse. Pindaya koobas on ka väga huvitav koht.

Andromeeda, aitäh soovitamast, aga kahjuks ei mängi välja: meil juba ostetud siselend Heho-Thandwe.Alguses mul oligi plaanitud Monywas ööbimine, siis jälle võtsin selle üldse välja, et lähme praamiga Mandalaysse. Hiljem vaatasin, et praamiga päev otsa loksuda väga igav ja sai Monywa tagasi pandud, aga selleks hetkeks oli siselend juba ostetud :(Hetkeseis, et alustame mingi 7 hommikul, kuigi autojuht arvas, et 8 veab ka välja. Eks näis. Sinu pakutud muidugi tundub nüüd huvitavam...

Vauuuu, nii pisikestega see reis ette võtta - müts maha! Endal on mõttes kordusreisile minna alles mõne aasta pärast, 2021. aasta kandis n-ö Birma kuuajasest rännakust 10 aasta juubeli täitumise puhul, kui põnnil 5 eluaastat täitunud, sest varem lihtsalt ei julge veel... Igal juhul imeline riik. Järgmisel korral (ikka, eks) kiika ka lääne poole, sealne kant on samuti vaimustav. Ning pisikesed asulad teel Mandalayst Hsipaw'sse ... oeh, nostalgia tuleb peale! :)

Mul on küsimus sääskede ja malaaria kohta. Hetkel on igalpool Myanmar kui arvestatava malaaria ohuga ning soovitav on profülaktika. Kas te andsite lastele malaroni või pole seal sääski nii palju? Oleme viimasel kuul olnud nii Vietnamis kui Balil ja mõlemal juhul on ikka sääski olnud ni,i et ei saa vältida... muidu kõlab Myanmar väga ahvatlevalt!

Olen alles takkajärele aru saanud, kui väga meil vedas, et sääski peaaegu ei olnud. Seda kinnitasid ka hotellitöötajad ning voodite kohal olevad sääsevõrgud, mida me ei pidanud kasutama. Sääsetõrje oli küll kaasas, aga vaja ei läinud. Malaaria ennetust me ei teinud, haigus ise kohapeal jutuks ei tulnud. Vanast ajast mäletan, et tolleaegsed tabletid tegid väga halva enesetunde. Seda sain küll aru, et linnades sääski pigem ei ole ning rohkem on neid hooajal Inles ja ranna ääres. Loodan, et ahvatlused saavad sääsehirmust võitu :-)

Malaaria - kuidas sellest hoiduda, eks siin ei saa midagi soovitada. Mõni rohtu ei võta, mõni närib malaronet iga kord.  Mõni käib 10 korda Aasias, ei võta rohtu ja ka haigeks ei jää, teine saab aga haiguse juba "lennujaamast". Oleme 10 korda Aasias käinud, ka Komodol, Vietnamis, Kambodzas - igal pool sama teema: Jumal hoiab seda kes ennast hoiab.Rohtu ei söönud, aga õhtuti olid ikka pikad püksid ja kohalik sääsetõrjevahend sai ostetud ja usinasti määritud.  nende sääsed on meie omadest mitu korda väiskemad, aga istuvad restoranis laua all ja hammustavad mitu korda kibedamalt kui meie oma "eesti omad".. . :)Inle lake, nii imelik kui see ka ei ole - ei näinud samuti.

Kusjuures lennujaamad olidki kõige sääserohkemad nii Myanmaris kui Laoses näiteks... passijärjekorras kohe sai sutsu ära, vältida ei õnnestunud.Bagan õnneks oli veebruaris sääsevaba.