Viimased kommentaarid

Kuidas on hiljutised kogemused airbalticuga Tallinna ja Riia lennujaamas, kas endiselt kaalutakse käsipagasit väravas? Oma poolt võin lisada, et Kopenhaagenis ei kaalutud.

Marleen: paraku jah, läbi vahendaja on alati 10 korda rohkem igasugust jama kui midagi valesti läheb. Eks vöib proovida Mytripile rohkem pinda käia, ehk satub viisakama teenindaja otsa? Mul vedas seekord et olin otse lennufirmalt otsnud. Praeguseks on uued lennud broneeritud Qatariga.

Marleen- https://www.airchina.co.uk/GB/GB/contact-us/call-center/

- sealt Euroopa numbrile helistasin ja kirjutasin.

Eile ähtul tilkusid tühistamise teated meilile. Helistasin täna varahommikul ja sain suht kiirelt löögile, aga mingit lahendust sealt ei tulnud- pakuvad ainult raha tagasi ja laiutavad käsi. Raha tagasi saamiseks tuleb nende veebilehel avaldus täita. Niiet tegelikult ilmselt polegi üldse mõtet helistada.

Reisikindlustus ei aita ka midagi, kuna juhtum leidis aset elukohariigis olles.

Traktor, proovisin mitu korda, aga peale pikka sissejuhatust katkeb kõne lihtsalt ära iga kord. Ilmselt on liinid ülekoormatud.

Mul on samuti lend Filipiinidele läbi Pekingi 14.Veebruar. Air China pole veel ühtegi lendu canceldanud, kirjutasin neile meili et infot saada. Eks peab ootama.

See ei olegi e-visa, vaid Visa on arrival (VOA).

Hei,
viisa-kutse jaoks kasutasin www.vietnamvoa.com ja aega läks 2-3 päeva, prindi välja, passipilt kaasa ja siis lennujaamas vormistakse suht kähku see.  ära.

Seaduse järgi peab jah kohalik luba olema, aga see, et politsei kinni peab on suht väike võimalus, kui see juhtub eks siis tuleb natuke rahakoti tuulutuda. Kui sa oled turist  siis leitakse ikka mõni pöhjus altkäemasku küsida, isegi kui kõik paberimajandus korras on. Seega pole väga mõtet sellega pead vaevata.
Tulin just tagasi Vietnamist ja HCMC-st seega jagan siinkohal mõned praktilised tähelepanekud.
100.000 VND on 3.8 EUR

-ATM: soovitan kasutada VP Bank automaate, sest õnnestus korraga välja võtta 10mln ja ilma teenustasuta. Teised automaadid annavad tihtilugu vaid 2mln and teenustasu on min. 50.000. VP panga masinaid pole just  palju, niiet soovitan vajadusel Google mapsist neid otsida, ka lennujaamast seda ei leidnud.

-USD on aktsepteeritud valuuta praktiliselt igal pool, niiet igaks juhuks on hea seda kaasa võtta kui kohalikku parasjagu võtta pole. EUR'i kasulikkuse kohta ei oska öelda.

-Grab-app: parim viis takso v mototakso kasutamiseks. Hind peaks olema umbes pool tavatakso hinnast ja mototakso veel palju odavam. Soovitavalt on tarvis kohalikku SIM-kaarti et seda kasutada.

-SIM-kaart: maksab 200.000-250.000 ja sisaldab piisavalt datat et kuuaega ei pea muretsema, ma kasutasin ca 4GB 2,5 nädalaga ja töötas suurepäraselt, enamasti palju paremini kui hotellide Wifi.

-HCMC lennujaam: kuna reisisin üksi siis kasutasin ühistransporti sinna saamiseks 4 korda ja alati läks kiirelt, ca 45 min. Buss number 152 sõidab otse backpackerite alasse ja pilet on 5000+5000 pagasi eest. Ühistranspordi kasutamiseks on hea alla laadida Busmap-app, kus on võimalik reaalajas näha kus bussid asuvad, muidu ei tea kunagi millal nad tulevad.

-HCMC vaatamisväärsused: kindlasti soovitan Cu Chi tunneleid, poolepäevane tuur (7h) maksis 90.000 (buss+giid), sissepääs on 110.000. Lisaks soovitan külastada War Remnants muuseumi ja Reunification Palace'-it. Reeglina on igsugused tuurid ja bussipiletid hotellides/hostelites omajagu kallimad kui kõrvalasuvas tuuribüroos.

-Motorent: on parim ja odavaim viis ringiliikumiseks. Eks suurlinnades peab omajagu julgust olema, kuid saartel on see ainus mõistlik viis. Ühe päeva rent suurlinnades oli ca 120.000 (väiksemates kohtades veelgi odavam) + bensiin 20.000/L. Tagatiseks tuleb jätta oma pass. Renditakse tühja paagiga ja kui vaid linnas liikuda siis 1L päevas on piisav. Mõnikord on võimalik valida kas automaat v pool-automaat (enamasti odavam, kuid võimsam sõiduriist). Kes pool-automaati varem proovinud pole, ei pea seda kartma, sest suurema osa ajast on niikuinii vaja ainult 4.ndat käiku, väiksemaid käike kasutatakse ainult off-road.

Isaac: Ei tea hetkel ühtegi lennufirmat Euroopas, mille puhul ei saa checki-in netis teha, kodus pole vaja kellelegi oma dokumenti näidata.

Mõnedes lennujaamades on boarding automaatidega ja seal piisab vaid boarding passi scannimisest.

Koos pagasi ootamise ja uuesti chekkimisega võib suht kindel olla et sellele lennule te küll ei jõua. Võtke hilisem lend, pealegi Singapuri lennujaam on maailma parim ja seal on palju huvitavat teha ja vaadata.

Kui kuidagi nime muutmine ei õnnestu ja uued piletid on kallid siis mina igatahes võtaks need mõlemad dokumendid kaasa, nii uue kui vana ja aegunud.

Igaks juhuks läheks vaid käsipagasiga, check-in netis, otse gate'i ja näitaks esialgu oma aegunud kuid "õige" nimega dokumendi. Gate'i teenindajal on vaid 1 sek et su dokumendile pilk heita ja selle ajaga ei jõua keegi kõik andmeid üle vaadata, töenäoliselt on pilk suunatud rohkem nimele kui kuupäevadele (muide mõnedes lennujaamades ei soovi keegi su dokumenti üldse näha). Kui siis peakski märkama viga, siis näitad kõiki dokumente, seletad kogu loo ilusti ära ja kui on niipalju vedamist, et on mõistlik inimene siis laseb su lennukile.

Hetkel sisuliselt tähendabki seda jah, aga see mida lubatakse piletitüüpi valides on midagi muud. Saver-tüüpi piletiga peab istekoha valimise eest maksma, aga checki-in tehes saab selle ju ikkagi tasuta.

Lisaks kui nüüd valida kallim Full-flex või Business pilet siis seal on istekoht täpselt sama moodi hinna sees nagu Standard piletil, aga raha selle eest ei küsita. Järelikult on tegu pettusega.

Ma lisan siis natuke Ohridi kohta siia, käisin seal just eelmisel suvel.
Ohridist liivaranda otsida ei tasu, linnas pole üldse randa, teistes külades järve ääres kehvemapoolseid randu muidu leidub. Vesi on jahe aga ilm mõnusalt soe. Positiivse poole pealt on Ohrid väike ja kena linn ning seal ümberringi kaunis loodus, Makedoonias söök väga hea ja odav, eriti lihasõpradele on see suurepärane koht.

Nädal aega Ohridid jaoks oleks minu meelest liiga palju, aga siis on ju ka võimalik käia pealinnas Skopjes v näiteks Albaanias.

Kas mootorratas tasuks pigem võtta üksikuteks päevadeks vastavalt põhjas ja lõunas olles, või on ka võimalik/mõistlikum kuskilt lennujaama kandist laenutada terveks reisiks (10 päeva)?

Eelnevad postitajad, kes seal hambaarsti juures käinud, kas saaksite nende usaldusväärsete kohtade kontaktid siia üles panna? Tänud ette!