AirBaltic suurendab Tallinn – Amsterdam otselendude lennusagedust. Suvises lennuplaanis on alates 30. märtsist 2025 Amsterdami kaks lendu päevas.
Lennugraafik on järgmine:
AirBalticul on ka praegu kolmel päeval nädalas Amsterdami õhtune lend, alates märtsist toimub õhtune lend kõikidel nädalapäevadel.
Lennusagedused Amsterdami kasvavad ka Riiast (2 asemel 3 lendu päevas) ja Vilniusest (1 asemel 2 lendu päevas).
Amsterdam on ise vaatamist väärt, kuid tänu AirBalticu koodijagamisele KLM-iga pakub Amsterdam küllaga ümberistumisvõimalusi nii KLM-i Euroopa-sisestele kui kauglendudele.
Otselend ca 300€ edasi-tagasi, üle Vilniuse saab ka 240€.
Võiks ju ometi veel lennujaamatasusid tõsta.
Julgestustasuga on Tallinna ja Riia tasud samas suurusjärgus. 60 € hinnavahe põhjuseid tasub mujalt otsida.
Otselend on ju alati kallim kui ümberistumisega lend. Puhas loogika ju lendamise juures erinevatel põhjustel ;)
Amsterdami liin on minu arvates juba Estonian Airi aegadest suuresti koostööks KLM-iga ja ilma nende koodijagamiseta mingit aastaringset igapäevast liiklust seal enamikel aastatel ei oleks toimunud.
Hetkel see õhtune tagasilend just kõige parem ei ole. Hilisemal väjumisel oleks KLMiga lendajaid tõenäoliselt rohkem, sest siis saaks ka mujalt Euroopast hilisemate lendudega Tallinna suunas liikuma hakata. Euroopas on näiteks terve hulk ÜK lennujaamu, kust puudub normaalne ja kiire alternatiiv Eesti ühenduseks, sest BA meile otse ei lenda. See ei puuduta tõenäoliselt enamikke puhkajaid, kes pigem lendavad kõige odavama lennuga näiteks Londoni lähedusse ja siis kolistavad sealt erinevate transpordivahenditega üle riigi laiali, aga tööreiside jms jaoks on see üks väheseid normaalseid ühendusi meilt ja meile.
Huvitav, kuidas SASi liitumine SkyTeamiga meie väikest turgu mõjutab. AirBalticult on õhtupoolse lennu lisamine kindlasti loogiline käik, sest seni olid nende koodijagamisega Amsterdami ja Pariisi lennud ainsad SkyTeami ühendused Tallinnasse. Nüüd on alternatiiviks ka SASi ühendused läbi Stockholmi ja Kopenhaageni, mis tõmbab mingeid tööga lendajaid kindlasti ära.
Huvitav, et Luftile kuuluma hakkav firma teeb ettevedu AF-KLMile? Loogiline oleks Lufti hub'idesse hakata normaalset ühendust pakkuma? Zürich pisut tiheneb, aga vähe. Hommikune ja õhtune München oleks ideaalne. Palju Star Alliance ühendusi ja kõige mugavam ümberistumiste lennujaam Euroopas. Praegu ei paku AirBaltic sinna otselende isegi Luftiga koodijagamisena.
Siin oli juttu et Vilnost soodsam. Nõus, vaatasin edasi tagasi saaks 180 ga. Kes teab, kuidas aga sinna ja tagasi? Kui lennukiga siis kohe 120 juurde ja hinnavõit kaob...)(
LH osalus ju AB-s väga väike ja see ei mõjuta allianssi. Pigem on see hind lennukite rentimise eest. Paljudel suurtel on probleeme Atlandi üle täituvusega ja eks iga lisa feeder parandab olukorda, Amsterdam ka hea koha peal kaardil selleks.