Luthansa viimased majandustulemused pole kiita. Kuigi Lufthansa grupi lennufirmad tervikuna olid 2024 I poolaastal 213 miljoni euro suuruses kasumis, rikkus pilti Lufthansa nigel tulemus. Eelmise aasta 149 miljoni euro suuruse kasumi asemel teeniti sel aastal 427 miljonit eurot kahjumit. Aga Lufthansal on väljakutsele olemas geniaalne vastus – muutuda veelgi rohkem odavlennufirmadega sarnasemaks.
Alates 13. augustist 2024 kaob Lufthansa kauglendudel ära võimalus odavaimate Economy Light piletite puhul check-inni tehes tasuta istekohta valida. Edaspidi määratakse istekoht automaatselt ning kes määratud istekohaga rahul pole ja soovib seda muuta, saab teise koha valida lisatasu eest. Lisatasu suurus sõltub istekoha kategooriast, valides suurema jalaruumiga või koha lennuki esiosas, tuleb maksta rohkem.
Istekoha tasuline valik hakkab kehtima üle terve Lufthansa grupi, see tähendab, et sama poliitika kehtib ka Swissi ja Austrian Airlinesi kauglendude puhul. Lisa tuleb maksta iga lennusegmendi puhul. Tasuta istekohta ei saa enam valida ka Lufthansa püsikliendiprogrammi Miles&More Senator (Gold) staatust omades. Siiski lubatakse, et kui võimalik, paneb süsteem pered, paarid ja koos reisivad inimesed võimalusel kokku istuma.
Lufthansa lähenemine odavlennufirmadele on tegelikult olnud pidev protsess ja toimunud juba mõnda aega. Euroopa-sisestel lendudel muutus Lufthansa odavaimate Economy Light piletite puhul istekoha valik tasuliseks juunis 2022, Swissil ja Austrian Airlinesil veidi hiljem.
Kui palju istekoha valik kauglendudel maksma hakkab, on parajalt keeruline teadus, sest Lufthansal on turistiklassis tervelt viite sorti istekohti. Kauglendudel hakkab istekoha valik maksma alates 28 eurost lennusegmendi kohta. Seetõttu tasub võrrelda Economy Light ja Economy Basic piletite hindasid. Economy Basic pileti puhul saab classic istme valida tasuda, samuti on selle sees äraantav pagas.
Eelistsooni koha valik kauglennul maksab 44 eurot, suurema jalaruumiga (+7 cm) koha eest küsib Lufthansa 80 eurot, koht avariiväljapääsu reas on +66 eurot.
Lufthansa istekohtade kategooriad (allikas: Lufthansaexperts.com)Istekoha valiku tasu ei puuduta ainult turistiklassi reisijaid, Lufthansa on naeruväärselt keeruliseks teinud ka äriklassi uue Allegris istmete valiku. Nimetage veel mõni lennufirma, kus äriklassis on 7 eri tüüpi istmeid. Tahad istuda näiteks akna alla – maksa lisaks.
Kommentaariks
Parema piletimüügi huvides soovib Lufthansa lennupiletite alghindu näidata võimalikult madalana, aga et kokkuvõttes on siiski vaja kasumit teenida, siis on sarnaselt odavlennufirmadele tasuliseks muudetud kõik täiendavad mugavused. Võib arvata, et seegi on ainult aja küsimus, kunas Lufthansa muudab odavaima piletiga reisijatele tasuliseks kuni 8 kg kaaluva käsipagasi.
Võiks muidugi küsida, kuidas on Lufthansa lühidalt ette teatatud tingimuste ühepoolne muutmine kooskõlas Euroopas kehtivate tarbijakaitse seadustega? On ju Lufthansa kauglennule odavaima pileti ostnud reisijad arvestanud, et neil on võimalus istekohta valida.
Klientide rahulolu Lufthansaga on aasta-aastalt aina langenud - kolm igast neljast reisijast Lufthansat oma sõpradele ja tuttavatele ei soovitaks. Pole ka näha, et Lufthansa viimane samm klientide rahulolule kuidagi positiivselt mõjuks.
Kahju.
Aga millistel (Tallinnasse lendavatel) lennufirmadel see odavaima piletiga istekoha (check-in-i ajal) valimise võimalus üldse veel seni alles on olnud? SAS ja LOT? Finnair ja Turkish vist juba mõnda aega seda ei paku.
Jutt oli kauglendudest. :) Euroopa lendudel pidi juba Lufthansaga juurde maksma, et istet saaks valida.
Ei ole küll päris sama asi, aga ei kujutaks ju ette, et ostad kino või teatri pileti ja suvaliselt laotatakse pere saali peale laiali. Aga näed, lennureisil tunduks nagu selline asi täiesti loogiline ja lubatud.
Ei kujutaks ette, et lähed tanklasse, bensiini hind on 0.1€, aga tankides selgub, et tankuri kasutamise eest tuleb tasu, asfaldi kulumise eest ja kui soovid valida, mida torust tuleb - bensiini, või diislit, siis see ka maksab. Ja lõpphind kujuneb ikkagi 1.7€
Lähed tanklasse, ei lase bensiini autosse mitte tankurist, vaid kuskil on bensiinivaat, kust võtad ämbriga bensiini ja kallad ise lehtriga autosse. Suurem lehter on muidugi eraldi tasu eest.