Viimased kommentaarid

Ei ole midagi soetanud, aga mõte on sügisel Saaremaale SPA-puhkusele minna. Eeldusel, et asutused veel elus ja enne soomlaste-venelaste tagasitulekut hinnad mõistlikud. Lisaks vaatama, et mis sest Saaremaast on saanud - nagu Tšernobol 80-ndate lõpus või nii.

No eks lennufirmad ka maksimaalselt venitavad ehk MyTripil ei olegi sageli mingit mõistlikku tagasisidet anda. Arusaadavalt ka nende ärimudel ei olnud selliseks olukorraks valmis. Ise just kaalusin viimast broneeringut tehes (mis läks nüüd tühistamisele), et kas otse lennufirmalt või siis kõige odavam vahendaja, mis oligi MyTrip. Mulle aga ei meeldinud tingimused, et kui oleks võtnud selle kõige odavama variandi (light level äkki), siis kasvõi ühe muudatusvajaduse korral peaks maksma teenustasu, misjärel oleks juba kulu suurem kui otse lennufirmast. Nüüd muidugi ei jõua ennast ära kiita, et oli oidu otse lennufirmalt pilet võtta.

Mõni aeg (peale lendude uuesti toimimist) võibolla välditakse vahendajaid, aga inimestel ju haugi mälu, kui 5EUR odavamat hinda näeb, siis ikka võtab selle.

Siseturism kindlasti kasvab, samuti autoreisid lähiriikidesse.

Ma seda tulevikku nii mustades toonides ei näeks. Maailm on pidevalt paindlikumaks muutunud, kohanemisvõimelisemad jäävad ellu. Saan aru, et praegusel suletud piiride ajal võib paindlikus kohatu sõna näida.

Ehk kui on taastutud eelmistest kriisidest, tullakse ka siit välja. Pakun, et vähem kui aasta pärast ettevõtjad kraabivad juba jälle valitsuse ukse taga, et töötajaid ei jagu, vaja siia tulevatele töösoovijatele reegleid lõdvendada.

Et aga jutt Veigo algse teemaga haakuks, siis eeldaks mingeid muutuseid ka lennundussektoris. Kindlasti pakutakse mingeid kompensatsioonipakette, aga loogiline oleks ka mingite ahistavate reeglite lõdvendamine. Pean just silmas töötajate ja ametiühingutega seoses, et lennufirmadel oleks võimalik paindlikumalt muutustele reageerida.

Viimane uudis Itaaliast Alitalia teemal muidugi ei toeta seda lootust, paistab, et mõnes kohas arutu raha põletamine jätkub.

Reisimise puhul lennuhind on ainult üks komponent, sageli olulisem on majutus, toit ja muud kohapealsed kulud. See kindlasti saab löögi ja taastub kauem. Arvan, et Itaalias-Hispaanias saab ikka jupp aega hea hinnaga hotelle.

Ausalt, ei saa aru, et kellel on lend kaugemal kui nädal, et mis point on praegu rapsida, helistada kuhugi ja närvitseda. Kes nii kaugele praegu teab, mis lennud üldse toimuvad. Tõenäoliselt ei saa sel ajal sisuliselt üldse Eestist välja või kuhugi mujale sisse. Kui juba praegu paljud EL riigid on lukus, mis siis teistest rääkida. Võtke rahulikult külmikust üks Corona õlu ja jälgige Mehhiko rallit, 99% tõenäosusega su lend tühistatakse ja saad oma raha tagasi. 

Ma oleks täna hommikul pidanud Hispaaniasse lendama, eile õhtul raske südamega sai see plaan maha kantud, nüüd vähem kui 24h hiljem on juba selge, et see oli ainuõige otsus. Keegi ei oska öelda, mis lennud järgmine nädal toimuvad, rääkimata sellest, mis toimub aprillis või mais.

SAS nt laseb ka praegu tasuta kuupäevi tulevikku nihutada. Air Balticu kohta ei tea. Võib ju vedada, et tühistatakse reis, saad raha tagasi. Mis see sihtkoht siis on? Saan aru, et koroona tõttu ei julge reisile minna, et selles teema?

Lisaks Väike Lotti poolt välja toodule kahtlustaks ka surnute numbris. Kuidagi ei taha uskuda, et nt Iraanis kõik surnud üle testiti koroona suhtes. See maksab ju ja kuidas kuskil provintsis selle tervishoiuga üldse on. Kui kellelgi juba oli, ju siis kõigil seal piirkonnas on sama. Äkki oli "tavaline" gripp (hooaeg ju), võibolla mingi muu tõbi. Ehk isiklikult arvan, et suremuse % siiski oluliselt ei erine gripist. Ehk siis vana tõde - on hädavale, suur vale ja siis statistika...

Haigetele pannakse kellukesed kaela nagu pidalitõbistele keskajal, siis terved oskavad eemale hoida. Aga kuna tõbi liigub tänapäeval kõige kiiremini sotsiaalmeedia kaudu, siis noortepärastel haigetel kustutatakse kõik suhtlusäpid, vanemad inimesed, kes veel helistada oskavad, jäetakse alles 3 telefoninumbrit - perearst, kiirabi ja matusekorraldaja. Kui mõni ikka aru ei saa ja näiteks Trip.ee kaudu oma rumalusi levitab, siis neil võetakse nett ära. Peaks toimima!

Tundub, et tehakse üldistusi ja siis kukutakse oma kaevikust lahmima. Ei pea lapsega reisimist nii keeruliseks ettevõtmiseks. 3-4h Euroopa-Vahemere piires ei ole oluliselt pikem ots kui autoga Lõuna-Eestisse vanavanemate juurde. Väiksem laps 3,5a ja järgmine nädal tuleb umbkaudu 10-s reis. Olen vägagi veendunud, et sealt ei tule mingit piuksu lennu ajal. Ainult 1 kord on laps jonninud, kui lend hilines ja seetõttu laps üleväsinud, läks 15-30min enne kui magama jäi. Ise pean oluliseks järgmisi punkte: 1) ei ole mõistlik valida lennuaegu, mis lapsel tavaliselt uneaeg või minna väsinuna lennule. Ehk kui laps nüüd üleval ja üleväsinud, siis lärmi kõvasti ja ei pruugi lennukis ka magama jääda (tuled põlevad, teenindajad-rahvas käib jne). 2) vastavalt vanusele näksimist-mänguasju-tegevust kaasa võtta. 3) kui vanematel endilgi 1-2x lennata ja ise ärevuses, siis kandub see imikule üle ja laps ka närviline.

Eks vist tekib selektiivne kuulmine - ei ole nüüd täheldanud mingit metsikut lastekisa lendude ajal (vahel kuskil miskit ikka), isiklikult ka rohkem jäävad silma alkoholi manustanud "mina-ja-maailm-isakesed". Lapsed 2-3 aasta pärast enam ei jonni, isakeste ego läheb iga aastaga ainult hullemaks ;)

mõned kuud tagasi sai SASi lehelt piletid, ei mäleta küll, et oleks mingit probleemi olnud. Igaks juhuks proovi teise brauseriga ka, äkki mingi IT-teema.

Oktoobris jopedes Küprosel on ikka väga loll jutt. Oled ikka kunagi Küprosel käinud? Mitu oktoobri koolivaheaega seal olnud. Õhk soe ja vesi soe. Enamasti ei ole isegi õhtuti kampsunit vaja, lühikese särgiga on paras.

Üks oktoobri lõpp Maltal olnud, paar kraadi jahedam kui Küpros samal ajal.

Aprilli lõpp olen käinud Antalyas, juhtus olema soe nädal, alati ei pruugi nii olla. Merevesi kusjuures soojem kui basseinivesi, ujutav, aga paar kraadi rohkem oleks mõnusam.

Ehk kevadel Vahemere ääres riskantne, oktoobris aga kindlasti hea idee.

Kompensatsiooninõue alati vedajale ehk siis AirBaltic. Vahet ei ole, kelle kaudu piletid ostetud. Kindlasti mõlemad veeretavad süüd teisele nagu kuuma kartulit, vastutust ei taha kumbki võtta. Aga peab olema järjekindel, küll lõpuks tuleb ka hüvitis.

Tuimalt ei saa "edasi" klõpsida jah, peab ikka mõtlema ja jälgima. Point on iseenesest hea vahendajate osas. Alles ostsin pileteid - vahendaja pakkumine oli odavam kui otse lennufirmalt ning kui kõik lisateenused maha võtsin, siis sellise hinna oleks saanud ka (ehk pakkumine ei olnud eksitav). Aga kui oleks kõige odavama "basic" variandi valinud, siis kui lennufirma oleks midagi muutnud ehk vahendaja oleks pidanud midagi muutma, siis oleks nad minult lisatasu võtnud selle liigutuse pealt (äkki midagi 30EUR/kord). Ehk siis natuke arvutasin ja mõtlesin ja lõpuks võtsin ikka otse lennufirmalt, kuna ühe graafikumuutuse korral oleks juba vahendaja kallimaks osutunud.

Ehk siis vahendajad on aru saanud, et lennupiletite endi pealt enam suurt võita ei ole, kõigi vahendajate mootorid toimivad, aga lisateenuste pealt on võimalik raha teha.

Minu kogemus ka ütleb, et otse küsides ei saa paremat hinda. Viimasel ajal ei viitsi enam isegi katsetada, otsingumootoritest saab odavamalt. Ehk serbini soovitus otse proovida ei ole minul õnnestunud.

Kõige levinum on vist see, et üritatakse lisakindlustust müüa ning vastu pakutakse broneeritud summa vähendamist. A la "me ei broneeri 750EURi, aga see lisakindlustus maksab 100EUR". Goldcar on selles osas väga jõuline, aga enamik vähemalt üritab seda pakkuda.

Teine lisa-teenimise koht on see, kus võid tühja paagiga auto tagasi tuua ja maksad selle paagitäie ette. Enamasti maksad nii kallima liitri-hinna ja päris tühjana ju ka lõpetada ei saa. Ehk kindlasti "full-to-full" pakkumisi vaadata.

Sellest, et hiljem mingeid kriime nõutakse, seda ei ole juhtunud. Tagasi viies vaadatakse ju auto üle ja paberitele allkirjad alla. Et kui kohe midagi ei leitud, mida siis mitu nädalat hiljem enam leida on.

Mida see "eraldi broneeringud" tähendas? Mina saan aru, et 2 inimest ning neil erinevad broneeringud? Samas ühe inimese lennud ikka ühe broneeringu peal ehk siis "seotud lennud"? Sellisel juhul jah oleks võimalik hilinemise eest kompi küsida. Kui aga nii, nagu eelmised kirjutajad sellest aru said, et LIS-FRA üks broneering ja FRA-TLL teine broneering, siis muidugi ei ole midagi teha, isegi läks hästi.

Siis, kui TAP veel Tallinnasse lendas, siis ühe korra sai nendega lennatud ning oli üle 4h hilinemine. Sai otse neile kaebus esitatud, mälu järgi ei tulnud mingit tagasisidet. Lõpuks informeerisin sellest Tarbijakaitset, kes minule on 2x hüvitise ära toonud. Peale nende märgukirja vastati kiirelt ja raha oli ka varsti kontol.

Tegutsevad jätkuvalt omas nišis. Aastaid tagasi majutati inimesi bordelli ja pandi võõrad inimesed kokku magama, nüüd vahetavad kõik koos kumme. Selge värk, porr on moes, seal nõudlust jagub :)

Väga äge video ja jutt. Šotimaa ammu plaanis olnud ja tuleb nüüd vist ära käia, kuni Ryanair otse ja odavalt kohale viib. Mõned küsimused kohe:

1) palju nädalaga maha sõitsite? oli väga tormamine? tundus väga ambitsioonikas ring, ise ei oleks julgenud nii suurt ringi nädalasse suruda. 10 päevaga ehk isegi julgeks;
2) matkarajad - kuidas need ennustuslikud matkaajad paika peavad (Skye lehel näiteks)? Kas pigem lähebki niikaua aega või reaalselt noor inimene ikka jalutab kiiremini ja ajad võetud "väsinud pensionäri" järgi, kes iga paarisaja meetri järel selga sirutab?

Kas mõistliku hinnaga autorent LA-Chicago suunal tundus pigem tavapärane leid või juhuslik õnn? Et kui suur on risk, et kui lennupiletid vastavalt ostetud, et mõistliku hinnaga autorenti ei leia? Kuigi võiks ju eeldada, et neid ikka veel omajagu, kes R66-t mööda sõita tahavad. See üheotsareis oleks päris huvitav, muidugi võtaks oluliselt rahulikumalt seda sõitmist.

Selle Hannese viimase lause peale meenusid kohe 2 klassikalist (lennundus)nalja:

1) Kuidas saada lennunduses miljonäriks? Alusta miljardärina ja osta lennufirma.

2) 3 viisi, kuidas raha põletada:
a) põllumajandus - kõige kindlam;
b) naised - kõige lõbusam;
c) lennundus - kõige kiirem.

Eelmine kevad sai LOT-ga Los Angeleses käidud. Lennu poolelt meenub niipalju, et esimene LOT/Nordica lend Varssavisse hilines niipalju, et pidi sealses lennujaamas jooskma, aga peale jõudsime. Lennuk üle ookeani oli uus ja ilus (targemad teavad, mis mudelit LOT kasutab), selles osas üllatas positiivselt. Ekraan, uued filmid ja kõik toimis. Toidu poolest enam suurt midagi ei meenu ehk nähtavasti keskmine lennukitoidu tase. Teeninduse poolelt meenub, et eriti aktiivne või pealetükkiv ei olnud (Aasia teenindus ei ole). Söögiringid tehti ära, muul ajal sai ise vabalt snäkke ja jooke käia võtmas (öise lennu puhul vist pigem tavaline). Veel meenub pisiasi, et iga kord pöörduti poola keeles. Saime siis suhtluse inglise keele peale, aga järgmine kord uuesti poola keelega lennati peale. Inimesi ülearu palju ei olnud, normaalne teenindaja võiks meelde jätta.

Ehk lennuki poolelt oli väga ok, teenindus Lufthansa tase ei ole, aga midagi hullu nüüd ka ei ole. Kui hind ja lennuajad sobiks, lendaks LOT-ga veel. Selles suhtes päris SAS ei ole, kus Jaapanisse lennates lennukid nii väsinud, et edaspidi pigem pikaks lennuks seda ei valiks - ekraanid jupsisid jne

Ryanairi lehelt saab ilusti broneerida seda lendu ja vastupidi. Ehk siis tundub Ryaniariga sama müügiplatform olevat, lihtsalt punastes värvides.

Ma päris all ei käinud. Jõudsin vist 3-mile resthouse juurde ja tagasi. Aega võttis see küll 2x vähem kui "soovituslik-ennustatud" 4-6h. Eks sõltub ilmast, füüsilisest vormist jne. Me küll alustasime päeva sõiduga Page'st ja õhtuks Flagstaffi, lisaks enamik viewpointe vaatasime üle, kõik see võtab aega. Eks saad sobivas kohas tagasi pöörata. Vaata pargi kodulehte, seal trassid, punktid kõik ilusti välja toodud.

Oktoobri lõpus South Rim'il käinud. Öösiti läheb miinusesse, varjulistes kohtades oli lund näha. Päeva peale päike küttis soojemaks, matkasin paar tundi alla ja tagasi üles, piisas T-särgist. Aastad ja päevad ei ole vennad ehk selle pealt nüüd suuri järeldusi teha ei saa. Seda küll julgeks pakkuda, et öösel miinusesse läheb.