Lufthansa odavaimate piletitega istekohta enam valida ei saa
veigo
veigo
31. mai 2022 04:39

Vahe Lufthansa ja Ryanairi vahel on jälle sammu võrra väiksemaks lihvitud. Seda küll mitte hindade, vaid reisikogemuse poolest. Nimelt ei saa Lufthansa Euroopa sisestel lendudel kõige odavama piletitüübiga (Economy Light) alates 21. juunist enam tasuta istekohta valida.

Lufthansa on tegelikult Economy Light puhul istekoha broneerimise eest raha küsinud juba mõnda aega. Euroopa lendudel maksab see lennusegmendi kohta 12 eurot, istmed lennuki esiosas (eelistsoon) maksavad 17 eurot ja rohkema jalaruumiga istekohad 25 eurot.

Aga neil, kel üks või teine kindel istekoht polnud nii oluline, said eelbroneeringutest järgijäänud istekohad endiselt tasuta valida, kui lennule algas check-in, tavaliselt 23 h enne lennu väljumisaega. Juunis see võimalus Economy Light piletite puhul kaotatakse ja istekoht määratakse lennule registreerimisel automaatselt.

Kui sa lennufirma poolt määratud istekohaga siiski rahul pole, on võimalus istekohta vahetada 25 euro eest. Kui elad juhtumisi Šveitsis või USA-s, siis läheb vahetus veelgi kallimaks, sest seal on vahetustasuks 35 CHF/35 USD. Praeguste vahetuskursside järgi on see eurohinnaga võrreldes kolmandiku kallim. Neile, kes on istekoha juba varem ostnud, on vahetus siiski tasuta.

Mis lende muudatus puudutab?

Lufthansa poliitika muudatus puudutab lühi- ja keskpikki lende, mis jäävad Euroopa hinnatariifide sisse. Sinna alla kuuluvad ka sihtkohad Kaukaasias nagu Gruusia, Armeenia ja Azerbaidžaan ning sihtkohad Põhja-Aafrikas, nagu Marrakech, Casablanca, Algiers, Tunis.

Tõenäoliselt tuleb samasugune muudatus ka Lufthansa tütarfirmades

Austrian Airlines ja Swissis pole Euroopa lendude Economy Lighti uuest tasust veel teatanud, kuid arvestades, et piletistruktuur on kontsernis ühtlustatud, on ilmselt lähiaja küsimus, kui muudatuse avalikustavad ka Austrian ja Swiss.

Täiendus: Swiss võtab Light tariifis uue muudatustasu üle 21. juunist. Istmekoha vahetus hakkab maksma 30 CHF. Austrian Airlines võtab tasu kasutusele neljandas kvartalis ja küsib 25 eurot. Küll aga rõhutavad lennufirmad, et ühises broneeringus olevaid peresid ja gruppe ei eraldata nagu varem.

Uus tasu võib tähendada, et odavaim tariif pole ühtäkki enam kõige atraktiivsem. Kui teile on oluline kindel istekoht – näiteks istekoht akna ääres – olla kindel, on teil edaspidi parem Economy Classicu hind.

Kokkuvõtteks

Lennufirmade soov leida täiendavaid sissetulekuid kõikvõimalike lisatasude pealt on mõistetav. Odavlennufirmadel moodustavadki reisijate makstud lisatasud arvestatava hulga sissetulekutest. Aga Lufthansa puhul on põhjust suhtuda veidi teistmoodi, sest Skytraxi hinnangul peaks Lufthansa näol olema tegemist 5 tärni lennufirmaga, mis on samas kategoorias näiteks Qatar Airwaysi või Singapore Airlinesiga. Skytraxi selgitusel tähendab 5 tärni lennufirma püsivalt väga kõrget standardit pardapakkumistel.

Ometi oleme me näinud, kuidas Lufthansa on oma teenindust pidevalt kärpinud nii Euroopa sisestel (Lufthansa Euroopa turistiklassis läheb söök-jook tasuliseks) kui kauglendudel (Lufthansa kärbib ka kauglendudel turistiklassi teenindust). Loomulikult ei tähenda, et tasulised teenused ei võiks olla kõrge standardiga, kuid olulisem on vist reisijate tunnetus.

Enamik Lufthansa Euroopa-siseseid lende tehakse Economy Light piletiga ja neil, kel kindel istekoht on lennureisi juures oluline, peavad muudatusega arvestama.

Eks sellega ole ikka nii, et saad, mille eest maksad.

Kui inimene tahab imeodavalt lennata (konkreetse lennufirma mõistes), on ülemäärane eeldada mistahes tasuta teenust ning piletihinnas sisaldubki vaid kodaniku transport punktist A punkti B.

Tahad midagi lisaks, maksa rohkem!

Mina küll pigem ei saa aru, mille pagana pärast neid Light hindasid üleüldse pakutakse. Kipub meenuma ühe lugupeetud ja hea restorani seisukoht, et nemad ei osale põhimõtteliselt a la “restoranide nädalal” 25€ pakkumisega, sest klient kes jahib 25€ pakkumist suure tõenäosusega ei tule niikuinii hiljem 150€ õhtusöögile. Restoranil läks ja läheb hästi tänaseni.

Minu arvates on Ryanairil, Easyjetil, Wizzyl ja-kes-seal-veel-on põhimõtteliselt erinev klientuur LH, LX, OS jne nö traditsiooniliste lennufirmadega.

2
3

Täna valiks pigem lennuaegade ja ühenduste sobivuse järgi kui firma järgi.  Wizzairile saab küll vaid kuni 14 päeva ette osta, muidu puhas loterii kas lennuplaan ikka sama kui aeg lennata oli plaanis. Istekoht lennukis eriti ei huvita, vaid WC lähedust väldiks.

1
0

Minu arust kahe otsaga asi. Kindlasti on veel järel neid "normaalsete" lennufirmadega lendajaid, kes põhimõtteliselt eiravad igasuguseid Wizze ja Ryanaire ega hakka eksperimenteerima, mis sellest hämmastavast 20-eurosest pakkumisest lõpuks kujuneb, kui kõik möödapääsmatud lisad on otsa laotud.

Et parem siis võtta juba mõni Lufthansa või Finnairi pilet, kus vähemasti ei pea arvutama, mitu eurot sõna eest tuleb maksta, kui netis on jäänud midagi ise tegemata ja tuleb letitöötaja poole pöörduda või lasta pardakaart välja printida.

Pagasi tasuliseks muutmine oli esimene põnts, aga see tundub vähemasti ratsionaalne. Tõesti on konkreetne kogus kilosid, mille vedamine maksab teatud koguse lennukikütust. 

Kui aga hakatakse kiusama odavlennufirmaliku suhtumisega, et 25 eurot maksmata ei saa enam otsustada, kas tahad akna alla või vahekäigu poole - ja see on juba 100% kiusulisa, mis ei tekita lennufirmale mingit ratsionaalset rahalist kulu - siis tõukab see ehk viimased kliendid Lufthansast eemale Ryanairi ja Wizzi ära proovima.

Ja kui nad avastavad, et tegelikult on teenindus, mugavus. viimasel ajal isegi lennujaamad, täpselt samasugused, ja oma lubatud piletihinnale tuleb nagunii lõputuid lisasid otsa klikkida, siis on see pigem pööre selle poole, et klientuur lõplikult ei oleks enam erinev, vaid loeks ainult lennuaeg (ja hind). Sest teenindus ja suhtumine klienti on nagunii samal tasemel.

Et terminid "erinev klientuur" ja "kes-seal-veel-on" kaovad turistiklassi lennundusest ära. Kõik lennufirmad on kvaliteedilt samal pulgal, välja arvatud äriklientuurile, kes jääb Lufthansade nisa otsa, sest 90% neist nagunii ei maksa ise pileti eest.

4
0

Ei ole mõtet tahta akna alla kohta, Lufthansa lennukitel ju imepisikesed aknad.

0
0

Improved,

Sa ühes asjad põhimõtteliselt eksid: “lisaks klikkida” tuleb LH (aga küllap ka AY jt) puhul just sellele ODAVAIMALE hinnale.

Ava LH leht ja proovi osta piletit: kohe kuvatakse Sulle vähemalt 3 hinda samale lennule turistiklassi (business ja First võib neid hindasid olla 2-4 ja seal on vahe mitte teenused/pagasis, vaid muutmise ja tühistamise tingimustes) ning saad valida kas selle ilma lisateenusteta odavhinna või lisateenustega hindade vahel.

Minu meelest on see nn Light fare pigem nagu reklaamitrikk — saamaks konksu otsa hinna ostjat. Ja kes siis kas leiab kohe, et pakutud tingimused ei sobi või siis hakkabki lisaks maksma.

Palju neid Light fare ostjaid on, ei tea (aga võimaluse tekkides uurin). Ei usu, et üle 10%…

0
1

Kahju. Nüüd siis ka Lufthansa. Finnair on juba täiega odavlennufirmaks muutunud - kõige eest peab lisaks maksma - muuseas, isegi äriklassis pead sa koha valiku eest maksma, kui ei osta just kõige kallimat piletit.  Ja mitte vähe - 150 eurot näiteks Helsingi - New Yorgi ots.

1
0

To ikkateel:

Lufthansas on äriklassi ja Firsti piletitel siiski kohavalik jätkuvalt tasuta (LH gruppi kuuluval Austrianil ja Swissil siiski nn troon-toolidel ilma staatuseta reisijatele lisatasu eest).

Samuti on nende äriklassi ja Firsti piletite hinnas nii fast trackid kui ka vastavad lounged.

0
0

Improved:

Korduvalt lennatud nende 20 euriste piletitega ja ei ole midagi juurde makstud. Ma saan aru, et siin kirjutavad ju kogemustega reisijad? Miks me peaksime netis midagi kogu aeg ära unustama? Ei muuda ju ka klassikalised lendajad midagi tasuta? Minu jaoks ei ole küll mingit vahet LH ja Ryanairi istmel. Aa jaa, on küll vahe. LH puhul suurem võimalus lennu ära jäämiseks, sakslastel meeldib ju pidevalt streikida. Ja veel ütleks, et Ryanairi telefoni klienditeenindus on kindlasti LH omast parem, neti keskkond toimib kireminii. LH on ka muidugi üks pluss, seal pakutakse tasuta šokolaadi. Aga loomulikult ilma LH-ta me hakkama ei saa, sel Tallinna jaoks ikkagi parimad ühendused ümberistumistega ja odavlendajatel Tallinnast liinid enam midagi huvitavat ei paku.

2
0

Reisil olles saab üheskoos piisavalt aega veeta, kannatab selle tunni kaks eraldi istumist ära küll. Lastega on keerulisem - kuidas on lahendatud lastega reisimine? Ryanair paigutab põhimõtteliselt eraldi, nii eraldi kui võimalik ja kindlasti keskmisele istmele. Eks näib, kuidas Lufthansa määrama hakkab. Praktikas tähendab see aga hilinemisi väljumisel. Lufthansa puhul ei ole ma täheldanud just sageli 100% täituvust. See tähendab seda, et viimaste reisijate saabudes hakkab pihta sagimine. Inimesed märkavad kaaslaste läheduses vaba kohta ja hakkavad ringi paiknema. Ryanairi peal toimub korralik laste ringmäng. Ja on näha, et kui on seltskond A ja A ning seltskond B ja B, siis paigutab Ryanair ühe AB ette ja teise AB taha ja hakkab korralik lehmakauplemine pardal, kui inimesed kohti hakkavad vahetama. See aga ärritab pileti eest maksnud inimesi. Küsijad ju ei tea, et isik on ekstra oma kohavaliku eest maksnud ja teevad ikka ettepanekuid ümber paikneda. Lisaks, kui kaaslane on eemale paigutatud, istutakse heas usus võõrale kohale, lootuses, et iste jääb tühjaks, sinna määratud isik ei julge tülitada ja istub mujale või õnnestub see isik ära rääkida. Jällegi on nüri saabuda oma kalli ostetud mkoha peale ja märgata seal pisarsilmi vahetust paluvat perekonda vms. Mulle meeldis Ryani igivana süsteem, kus istusid sinna, kus vaba oli. Läksin viimasena peale, istusin sinna, kuhu sai ja korras.

0
0

jaanusm, Ryanair alla 12a last ju eraldi ei pane. Laps saab tasuta koha, vanem peab kõrvale ostma, aga kuhugi suvaliselt ei panda.

Kui Raul oma Lufthansa roosad HON-prillid eest võtaks, siis märkaks, et Lufthansa teenindus on viimasel ajal tugevalt alla käinud, telefoni teel klienditeenindusega asjade ajamisest inimestel juuksed hallid. Kevadel alles Finnair-ga sõitnud, suvel uuesti, suhtumine lennukis ikka inimlikum.

"Tavalennufirmade" ainus eelis on ümberistumistega lennud, kui peaks aga otselendude vahel valima, siis puhtalt lennuaja ning hinna võrdlus, kogemuses küll midagi vahet ei ole.

0
0

To Teadja

Ei ole selle teenuse alla käimisega väga nõus.

Firstis on teenus tagasi praktiliselt  koroonaeelsel tasemel. Juba on toit kenasti presenteeritav kandikkärudel (või kuidas neid ratastega serveerimislaudu nimetatakse). Menüü on samal tasemel, mis oli ka 3 aastat tagasi.

Isegi EL-sisestel lendudel on eelmisel aastal juurutatud “Taste of Heimat” päris hea ning igal juhul parem kui enne.

Klienditeeninduse telefonitsi kättesaamisel võib tavanumbritel küll probleeme olla, sellega olen päri. Ja meilitsi toimuva suhtlusega peale “feedbacki” ei ole isegi mina enam alati rahul.

Eks selle klienditeenindusega suhtlusel ole ka oma nipid (vahel mõistlik valida teise regiooni telefon jmt), kuid olen nõus, et “cost cuttingu” nimel kõnekeskuse pärapõrgusse kolimised on saatanast ja päeva lõpuks ei võida sellest ka lennufirma, sest saab endale n+1 tigedat kundet, kelledest asjaliku klienditeeninduse korral oleks saanud rahuloleva kliendi. Olen nende probleemidega mõnda sõora aidata püüdes kokku puutunud. 

Vahest aga toimubki suurem diferentseerumine preemium- ja odavtoote vahel? Sellest ka need Light hindade lisatasud jmt.

Eks nende klassikaliste lennufirmade peamiseks eeliseks jääbki ümberistumistega lendude sujuvus ja tagatus — kui lennud ühel piletil, ei pea reisija enam eriti muretsema, kas üks lennuk jõuab õigel ajal ja kuidas jõuab pagasi välja võtta ja uuesti sisseregada jne.

Lennukite pardal toimuv oli ja jääb sõltuvaks eeskätt tehnilistest võimalustest ja konkreetsest cabin-crewst. Kui viimane on laisk ja lohe või ebaviisakas, tuleb neile seda ka öelda.

0
0

Vaadates aastate jooksul Lufthansas toimivat, siis see lennufirma on Spohri ajal olnud pideval allakäigutrepil. Me võibolla siin ei saa sellest nii arugi, aga sakslased ise on tigedad nagu herilased, sest Lufthansa on Saksamaal küllalt monopoolses staatuses ja nendega tihtipeale lihtsalt tuleb lennata. BA oli sarnasel kursil, kuid nüüd on otsustanud jälle pakutava taset tõstma hakata.

1
0

Kuuldavasti isegi Hr HONil olevat suuri probleeme klienditeenindusega olnud, reisija olla päev hiljem koju jõudnud nende vea tõttu? Ja kompensatsiooni sai alles 3 kuu järel? Piinlik ju?

3
0

No ma ei tea, mul on küll absoluutselt null tahtmist lennata mingi lennufirma Firstis, kui ta on mind varem Economy-kliendina sitasti kohelnud. Selles mõttes on poliitika - "keerame Eco kliendile võimalikult palju sitta, aga ümmardame maksimaalselt Firsti ülbeid paksperseid" suhteliselt lühinägelik poliitika. Ma pole Turkishi fänn eriti, aga selles mõttes on nende poliitika, et ecos head produkti pakkuda, küll mõistlikum. Pole ka ime ,et TK muudkui laieneb, samal ajal kui LH paigal püsib või pigem kärbub.

3
0

To muki: väikeste variatsioonidega, aga vastab tõele. ;)

To snoop:

Ma ikka hästi ei usu, et LH grupp economy reisijatesse nüüd hirmus halvasti suhtub ja päris kindlasti kohe ei ole ühelgi lennufirmal eesmärgiks oma klientidele “*** keerata”. Sel pole lihtsalt äriliselt minu meelest vähimatki mõtet.

Mul on ka paar sõpra, kes LH economy teenust regulaarselt kasutavad nii lühematel kui üle-ookeani lendudel ja nad ei ole ka viimastel nädalatel ega kuudel midagi eriti kurtnud.

Firsti ja Economy teenuse vahel on juba olemuslikult kuristik. Ja ega need reisijad üldiselt ei lennukis, lennukit oodates ega ka pagasit oodates isegi kokku eriti ei puutu. Mind Firsti reisijana (aga ka HONina) eskorditakse reeglina lennukisse enne kui ametlik boarding algab (võib ka vastupidi — nö viimase reisijana, nagu kunde tahab, aga minule meeldib esimesena). Nii Euroopas kui ka Euroopasse lennates. Lennukist väljudes samuti (kuid ainult esimesena) ning enamus interkont stationites ootab lennuki ukse kõrval nimesildiga assistent, kes tegeleb minuga edasi selle hetkeni kui lennujaamast lahkun (seal hulgas ka otsib-toob pagasi). On isegi otsinud mulle vastu tulnud autojuhi ise üles. Piiriületusel, tõsi, sõltub järjekorra etteotsa toimetamine kohaliku piirivalve suvast. Lennukis näen kuni 7-t kaasreisijat (kokku on LH ja LX Firstis 8 kohta) 2-3 lennusaatjat, purserit ja vahel kaptenit. See teenus on ja peabki olema erinev teistest teenusklassidest. Ja ka reisijad oma ootustega on erinevad. 

Äriklassi reisijal on kokkupuutekohti nii kaasreisijate kui lennufirma maapealse kui lennupersonaliga muidugi rohkem. Jah, teenus võib olla teiste firmadega võrreldes erinev.

Sama preemiumeconomys (mida miskipärast väga kiidetakse) ja ka turistiklassis.

Aga kuna LH grupi lennukid on minu teada reeglina viimasel ajal üsna täis, siis ju neid, kes teenusega rahul on, siiski jagub täiesti piisavalt. Ehk siis pole niiväga häda midagi.

Ja ei ole need reisijad sugugi kõik sakslased. Pole ka kunagi olnud.

Võrdlus TK laienemisega… need ongi olemuselt erinevad strateegiad. 30 aastat tagasi oli Lufthansal enda sihtkohti rohkem kui täna. Samas codeshare ja kogu LH grupiga kokku on pigem täna rohkem.

TK business teenus on hea (Firsti kaotasid nad ära ca 10 aastat tagasi kui õigesti mäletan), üldse ei vaidlegi! (Minu jaoks aga sisuliselt puudub maapealne teenus ja samas pole mul ka aega ka Turkishiga lendama hakata). TK economy teenust ka väga kiidetakse. Eks olegi erinevatel firmadel erinevad lähtepunktid.

Minule tundub, et LH grupp jääb jätkulendude osas Eesti jaoks peamiseks nö väravaks maailma. TK-l on TLL-IST lende vähe. AY enda võrk suhtkoht pisike. Aga LH grupil on näiteks mõnel päeval Tallinnast suisa 5 lendu: 3xFRA, 1xMUC ja 1xZRH.

0
0
ŠIAULAI - TURISMIAVASTUSTE PARADIIS PÕHJA-LEEDUS
Šiauliai Tourism
Sisuturundus
ŠIAULAI - TURISMIAVASTUSTE PARADIIS PÕHJA-LEEDUS
China Southern Airlines – teie värav Aasiasse ja kaugemale
China Southern Airlines
Sisuturundus
China Southern Airlines – teie värav Aasiasse ja kaugemale
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased