Nordica alustab 18. oktoobril koostöös Tez Touriga tšarterlende Egiptusesse ja Kanaari saartele. Talvehooajal lennatakse Tallinnast Hurghadasse teisipäeval ja reedel, Sharm El Sheikhi neljapäeval ja pühapäeval ning Tenerifele laupäeviti. Lendudeks kasutatakse 180 kohalist põhjaliku hoolduse läbinud Airbus A320 lennukit.
Lennuplaan Tallinn – Hurghada
Lennuplaan Tallinn – Sharm El Sheikh
Lennuplaan Tallinn – Tenerife
Niisiis tekib reisijatel tšarterlendude puhul sel talvel SmartLynxi kõrval valikuvõimalus. SmartLynxi kasutab Novatours.
Oktoobri keskel Nordica käsutusse saabuv 12,5 aasta vanune Airbus A320 on lennufirma esimene seda tüüpi lennuk. Nordica plaan on pakkuda lennukite väljarentimise täisteenust (ACMI ehk Aircraft, Crew, Maintenance and Insurance, ka wet lease) 10 kuni 15 A320 lennukiga. Väiksema arvu lennukitega ei saavutaks vajalikku mastaabiefekti. 2023. aasta suveks võiks Nordical olla kuni 6 A320 lennukit, millega teenindadaks turismifirmade tšarterlende ning pakutaks lennuteenust teistele lennufirmadele.
Nordical on plaan omas nišis kasvada Euroopa suurimate sekka. Regulaarlendude kohta Tallinnast öeldakse, nagu viimastel aastatel tavaks, et valmisolek selleks säilitatakse ja lennud tulevad, kui "turg selleks valmis on".
Nordica on lõpuks ometi ka IATA (Rahvusvahelise Lennutranspordi Assotsiatsioon) mõistes lennufirma koos oma piletimüügisüsteemiga. Nordica tütarettevõte Regional Jet, mis tegutseb kaubamärgi Xfly all, osutab lennuteenuseid Nordicale, LOTile, SASile ja teistele hankelepingu põhistele partneritele Euroopas.
Nostalgia, tulevad meelde ajad kui Estonian Air tegi tsarterlende.
Kuigi Tezi ja Smartlynxi vaidlus jääb lahendamatuks saab olema huvitav näha mida Nova ja Smartlynx edaspidi teevad. Kas Nordica suund on püsiv või mitte.
Jõuavad veel päevasel ajal "valgete" inimestega ühe edasi-tagasi otsa teha ;)
Estonian Airi aegadega võrreldes tähendab iga hilinemine (mis on paratamatu), 180+180 inimesele 600-eurost kompensatsiooni (216 000 eurot + mingi toiduvautšerite ja hotelli pikendamiste kulu ehk ca 250 000 - 300 000 eurot iga hilinemise eest).
Näis, kui kaua sedasi rallit sõidab :)
Iga hilinemine küll mitte. Ehk on selle vastu ka mingi kindlustus lennufirmal võimalus võtta. Muidu küll ühe lennukiga pole lõbus, aga varsti pidi neid juurde tulema. Kodulehel kirjutavad, et neid kaks.(coming soon) Tenerife lennuajad küll ei kutsu...