Sõiduautode kiirteemaks Saksamaal alates 01.01.2016
veigo
veigo
8. mai 2015 17:36

Uudis, mis puudutab alates tulevast aastast Saksamaal autoga reisijaid: täna kiitis Saksa parlamendi ülemkoda heaks seadusemuudatuse, millega kehtestatakse Saksamaal üldine sõiduautode kiirteemaks.

http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/bundesrat-laesst-pkw-maut-passieren-13581946.html

Saksamaal registreeritud sõiduautodele omanikele selle maksu kehtestamine suuri muudatusi ei too, kuna kiirteemaks hakkab edaspidi sisalduma auto aastamaksus. Küll aga tähendab see muudatusi teistest riikidest pärit autojuhtidele, kuna tulevikus tuleb Saksa kiirteele pääsemiseks lunastada kiirteevinjett maksumusega 10€ 10 päeva või 22€ kaks kuud.

Alternatiivina võib soetada ka aastavinjeti, mille maksumus sõltub kütuseliigist ning auto keskkonnasõbralikkusest (1,8-6,5€ iga 100 ccm kohta bensiinimootoriga autodele ning 4,8-9,5€ iga 100 ccm kohta diislile). Nõnda näiteks on 1,5 liitrise mootoriga Euro4 saastekategooria bensiiniauto (2€/100ccm) aastamaksu määraks 15x2=30€.

Vastavalt valitsuse plaanidele peaks antud maks jõustuma alates 1. jaanuarist 2016. 100% kindlust selles osas siiski poliitilistel põhjustel veel ei ole, veel ei ole alustatud ka vastava kontrollisüsteemi rajamisega, lisaks on ka naaberriigid Holland ja Austria ähvardanud taolise naaberriikide sõidukijuhte ebavõrdselt koormava maksu Euroopa Kohtusse kaevata. Aga elame, näeme.

Aru ma ei saa, mida Austrial kisada on? Ise küsib küll teistelt ka raha

0
0

Austria küsib ka enda elanikelt, samas kui sakslaste plaan on sisuliselt küsida vaid välismaalastelt.

0
0

Formaalselt on ju nii, et kõik maksavad Saksas ka, aga makstud summa võrra väheneb kohalikel automaks. Netomaksjad on küll ainult välismaalased. Saan nii aru, kui ma ei eksi.

0
0

EU-s peab maks olema võrdne, ilmselt tahab Saksa enda omadele teha aastamaksuna soodukat.

0
0

Seda kuuma kartulit ona saksmanid juba aastaid veeretanud. Omadelt raha võtmine ei saa lihtne olema. Ainult teistelt võtmine ka hästi läbi ei lähe. Seega on see juba konkreetsem kontroll, mis juhtuma hakkab. Kui kisa suureks läheb, tehakse mingid mööndused.

0
0

Jah, seadusandlik baas on loodud, iseasi, kuidas selle rakendamisega toime tullakse. Väidetavalt on Saksa eelarves juba vastavad rahad arendustöödeks ette nähtud, nende käikulaskmiseks aga oligi seaduse vastuvõtmist vaja. Hetkeplaanide kohaselt ei oleks Saksas registreeritud autodel mingit kleepekat vaja, kuna kontroll toimuvat enamuses kaameratega. Pole ime siis, et andmekaitsjad räägivad nüüd Suurest Vennast, kuna andmebaas kõigi autode liikumismustritega oleks äriliselt ilmselt üsna magus tükk. Eriti absurdne on see, et nt pardakaamerad ei ole autodel lubatud, kuna väidetavalt rikkuvat need teiste liiklejate õigust privaatsusele ...

0
0

Kas see kiirteemaks nüüd rakendus Saksamaal või veel mitte?

0
0
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased