Venemaa poolt Ukraina vastu alustatud sõja tõttu on tsiviillendudele praegu suletud Ukraina, Moldova, Lõuna-Venemaa ja osa Valgevene õhuruumist (EL lennufirmad ei lenda Valgevene kaudu juba mõnda aega).
Kuvatõmmis: Flightradar24Suletud õhuruumi tõttu peavad lennufirmad kasutama alternatiivseid lennukoridore ja see kehtib ka Venemaa lennufirmade puhul. Lennufirma Rossiya Airlines teatas, kui palju pikenevad lennud Venemaalt populaarsetesse turismikuurortidesse Egiptuses, Araabia Ühendemiraatides, Indias ja Venemaal.
Suletud õhuruum teeb lennumarsruudid kohati üsna absurdseks. Näiteks Belavia lennuteekond Batumist (Gruusia) Minskisse näeb praegu välja selline:
Kuvatõmmis: FlightawareEestist tšarterlennud Egiptusesse või regulaarlend Riiast Dubaisse oluliselt ei pikene, sest Valgevene õhuruumi välditi juba varem. 10 - 30 minutit võib siiski lisanduda.
Oluline oleks mainida, et õhuruumi on vene lennukitele sulgenud või sulgemas ka Suurbritannia, Poola ja Tšehhi. Võimalik, et see nimekiri lähipäevil ka pikeneb.
Ja samas on Euroopa Liit vastu võtmas piiranguid Euroopa lennukite ja nende varuosade müümise, liisimise, hooldamise ja kindlustamise osas. See võiks lähiajal poole vene tsiviillennundusest maa peale jätta…
Eesti ühines sama initsiatiiviga - sulgeda vene lennukitele meie õhuruum. Ebareaalne, et Läti-Leedu ei ühineks. Jääb ainult Soome-Rootsi suund.
Ebaselge on minu jaoks rahvusvaheline õhuruum Soome ja Eesti vahel. Sõjalennukid seal lendavad, aga kui lennujuhtimiskeskused tsiviile õhuruumi ei luba, siis vist ei saa ka soome lahe kohal lennata?
Arvestades juttudega, et ka Soomet ja Rootsit ähvardati, siis poleks mingi ime, kui ka nemad oma lennukeelu kehtestavad.. Kui lisame siia veel Läti ja Leedu.. Siis kuidas Moskvast saaks näiteks Berliini?
Vaadates seda pilti lähemalt, siis võiks oodata AirChina-lt häid pakkumisi või tihedamat lennugraafikut. Teised Aasia riigid ka, kellel on võimekus ja vaba õhuruum.
Kaliningradi lendamine saab ka olema keeruline… nüüdseks on kogu Baltikum ja Poola oma õhuruumi lubanud sulgeda. Hetkel küll veel liiklust on. Soome on küsimärk. Finnairil on olnud aastakümneid erisuhe Venemaaga. Nende Aasia strateegia on nende eridiilile ehitatud. Seda prügikasti visata oleks valus. Kas Finnair tuuakse põhimõttekindlusele ohvriks?
Finnair... Kui Venamaa keelab Soomel NATO-ga liituda... Aeg näitab.
Kui nüüd lisada siia häkkerite sõda Venemaale... Varsti võibolla ei ole võimalik isegi lennupiletit osta Venemaalt väljuvatele lendudele.
Hetke marsruut Moskvast Kaliningradi. Huvitav ikkagi, kui Soome paneks oma õhuruumi kinni, siis kas see “kanal” jääb alles?
Rahvusvaheline õhuruum jääb ikka vahele. Rannapiirist 12 meremiili kuulub riigile.
https://et.wikipedia.org/wiki/%C3%95huruum
Eesti ja Eoome vahele jääb koridor aga mis Taani väinades saab? Seal ei ole 11 miili ruumi ja kas kaubalaevad jäävad purki?
Google:
Kas Taani väinad on rahvusvahelised veed?
Taani väinad on väinad, mis ühendavad Läänemerd Kattegati ja Skagerraki kaudu Põhjamerega. ... 1857. aasta Kopenhaageni konventsioon muutis kõik Taani väinad rahvusvaheliseks veeteeks.
Tegelikult tuleks täna kottida absoluutselt kõike, mis on seotus Venemaaga.
Finnair muretsebki, et neil tuleb Aasia suund kinni panna, kui Siberi lennukoridor neile suletakse.
Finnair joins many other European airlines and suspends its flights in Russian airspace for one week. With this action, we prepare for the possible upcoming regulatory changes.
We will cancel our flights to Seoul, Osaka, Tokyo and Shanghai in Asia and to Moscow and St. Petersburg in Russia on 27 February - 6 March 2022.
We continue flying from Helsinki to Bangkok, Phuket, Singapore and Delhi and from Stockholm Arlanda to Bangkok and Phuket. We will avoid using the Russian airspace which lengthens the travel time approximately one hour.
Safety is always our first priority. We are following the situation closely and will update any new information on this page. We are sorry for any inconvenience this may cause you and do our best to minimise the effects to you.