Odavlennufirma Wizz Air on koroonaviiruse pandeemia ajal olnud küllalt erandlik lennufirma, kes piduri asemel on pigem rõhunud gaasile, avades üle 300 uue liini ja ligi 20 uut lennubaasi. Kuid tundub, et nüüd on taas piduripedaal üles leitud – järgmiseks aastaks on müügist maha võetud lennud 84 liinil ja portaali Simple Flying andmetel pole tegemist lendude ajutise peatamisega. Pole välistatud, et lähipäevad toovad suletud liinidele veelgi lisa.
Kolmandik sulgemisele minevaid liine on seotud Itaaliaga, mis on pandeemia algusest olnud riik, kus Wizz Airil on kõige rohkem lende. Wizz Air on seal viimase paari aastate jooksul avanud uued baasid Milano Malpensas, Rooma Fiumicininos, Napolis ja Veneetsias. Nende baaside avamisest on osa saanud (Veneetsia puhul saamas) ka Tallinn.
Lennujaamadest puudutab Wizzi otsus kõige rohkem Viini, kus sulgemisele läheb 12 liini, teiste hulgas ka Viin – Tallinn. Lisaks lõpetatakse Viinist lennud Algherosse, Charleroisse, Kölni, Dortmundi, Eindhovenisse, Farosse, Madridi, Menorcale, Oslosse, Skavstasse ja Varssavisse. Pooltel mainitud liinidest konkureeris Wizz Air sel aastal Ryanairiga.
Teised lennujaamad, kus Wizz Air suuremaid kärpeid ette võtab, on Varssavi (7 liini), Napoli (6), Gdansk, Milano Malpensa, Eindhoven (kõigis 5 liini), Dortmund, Sofia (mõlemas 4 liini) ja Zaporižžja (3 liini).
Wizz Air tunneb ennast jätkuvalt halvasti ka Norras, sulgedes olemasolevad ja plaanitud liine Oslos, Bergenis, Trondheimis, Tromsøs ja Bodøs. Meie lähipiirkonnas lõpetab Wizz Air veel lennud Turust Krakowisse ja Larnacasse ning Vilniusest Liverpooli ja Birminghami.
Sulgemisele minevad liinid – kuna liine on sedavõrd palju, on kaart raskesti loetav (allikas: Simple Flying/GCMap)Kokkuvõtteks
Sama kiirelt, kui Wizz Airi uusi liine välja kuulutab, võivad need ka kaduda. Arusaadavalt teeb see reisi vähegi pikemalt ette planeerimise keeruliseks. Vaadates suletavate liinide suurt arvu, on Wizz Air tulevikku selgelt liiga optimistlikult prognoosinud, kuigi võib arvata, et uutel reisipiirangutel on ka siin oma osa.
Kuid üldisemalt tundub õigus olema konkureeriva Ryanairi juhil Michael O’Learyl, kes on Wizz Airi laienemise kohta märkinud, et Wizz Air otsib neid turgusid, kus neil ei tule konkureerida Ryanairiga, sest hinnakonkurentsis jääb Wizz Air Ryanairile alla. Tallinn – Viini liini sulgemine, kus konkureeriti Ryanairiga, näib seda kinnitavat. Selles valguses vaadates ei pruugi kevadel ka kõik Wizz Airi liinid Tallinnast Itaaliasse taastuda (Rooma FCO, Napoli, Milano MXP).
Minu teada ei ole Wizzi lennuk kordagi veel liinil Viin-Tallinn lennanud, ca 1,5 aastat on lennuplaanides küll olnud lennud, siis tühistatud ja teatatud, ent lende alustatakse 3 kuu pärast.
@Sugram
Päris nii ikka ei ole. Ise reaalselt lendasin 04.07.2020 Wizz Airiga Vienna-Tallinn. Lennuk oli A321 (HA-LXD). Kuid jah, juba siis oli lennukis heal juhul 50 inimest.
Kurb, et jälle üks korralik liin on maha võetud, ise lendaksin iga kell ennem Wizz Airi A321ga, kui Ryanairi 738/Lauda 320ga.
Ma ei ole kunagi aru saanud, kuidas nii odavate piletihindadega on võimalik ellu jääda. Tavaliselt on juba lennujaamamaksud kordi kõrgemad kui Wizzi piletihind.
Muide, vahel opereeriski Wizzi Tallinn-Viini lendu Lauda Air.
Hinnad on odavad ainult näiliselt. Selleks peab olema kõvasti paindlikkust, et valida odavaim kuupäevakombinatsioon. Sageli inimestel seda pole. Teiseks teenivad odavlennufirmad vähemalt kolmandiku kõikvõimalike lisateenuste müügist. Ka suurem käsipagas maksab ühte-teist. Kolmandaks dünaamiline hinnastamine. Osadele jagub odavamaid pileteid, teised ostavad juba kallimalt. Ja vahest tegelevad lennufirmad kahjumi minimiseerimisega.