14 päeva aega--Kambodža või Vietnam?

Meil on plaan väikese reisiseltskonnaga( 4in.) minna Novembris Kagu-Aasiat avastama. Päris "seljakoti" inimesed ei ole, aga mingisugune seiklusjanu on veel säilinud. Sellepärast oleme loobunud reisibüroode valmispakettidest ja otsustasime lihtsalt BKK-sse lennata ja siis edasi kas maad või taevast pidi. Reisi kestvus on limiteeritud max 15 päevaga ja sellest tahaksime ka paar-kolm BKK jaoks ohverdada ja nüüd ongi tekkinud probleem, mille lahendamiseks otsin abi-15 päeva ning Vietnam vs Kambodza ? loomulikult olen tuhninud netis ja proovinud ise "targaks saada" aga ikkagi küsiks arvamust ka .

15 päeva on Kambodža jaoks palju minu meelest. Seega võtaks Vietnami. Aga võite teha ka nii, et lähete Bangkokist Kambodžasse, liigute Siem Reapist alla, lähete lõunast Vietnamisse ja siis sealt peaks jõudma ilusti Saigoni, kust saate tagasi Bangkoki lennata :) Minul võttis selline asi ca 2 nädalat aega ja marsruut oli - Siem Reap/templid - Battambang - Phnom Penh - Kep - piiriületus - Phu Quoc - Can Tho - Saigon. Mu reisikirjad - http://www.yogini.ee/page/14 (Kambodža) ja http://www.yogini.ee/page/13 (Vietnam).

Võite valida ka mägise Põhja-Vietnami (lendate Hanoisse ja sealt liigute paad mööda Saigoni ja sealt siis uuesti lend tagasi).

Ma nii palju ütleks veel, et inimesed ja elu meeldis mulle Kambodžas rohkem, loodus Vietnamis :)

15päeva minus 3 Bangkok ei ole sugugi palju Kambodža jaoks. Bangkokist bussiga Siem Reapi ning seal 2-4 päeva olenevalt kui suur ajaloo huvi on. Siem Reapist bussi/paadiga Phnom Pheni ning seal 1-2 päeva. Viimane nädal Shinoukvilles puhkust (+ tripid saartele) ning lennukiga tagasi Phnom Phen-Bangkok (Airasia).

MCneelsoni jutt igati kiiduväärt. Olen ise täpselt samuti käinud ja võin kinnitada, et tegelane teab, mida räägib. Siem Reapist soovitaks paadiga Phnom-Pheni sõita, elamus missugune. Näeb ujuvaid külasid ja palju toredaid inimesi jne.Üldiselt on minu meelest Kambodza väga vinge oma ülilahkete ja südamlike inimestega.

Olles kolanud mõlemas riigis, soovitan lennata BKK-st kohe edasi näiteks Air Asiaga Hanoisse. Sealt bussiga itta Halong Citysse, rentida väike laev 3p/2ö ja seilata sellega Halong Bayle. Meie maksime sellise tripi eest (mis sisaldas väikest laeva ainult meile, kõiki sööke ja ka kajakirenti) 200$ näkku. Ei tea, kas oli palju või vähe, kuid kauplema hakkasime vist 300-st. Ja vahet polnud, kas oleksime võtnud 2 või 1 dekilise laeva, hind sama. 200 tundus mõistlik.

Siis jälle bussi ja tagasi Hanoisse, kust öörongiga loodesse, sisemaa mägedesse, Sapasse. Seal soovitan soojalt rentida väiksed rollud ja mõni kohalik engleeset tönkav kutt giidiks (võin anda kontaktid, saab ka kõvasti alla kaubelda) ning tõmmata 3-4 päevasele rollutripile Loode-Vietnami mägede vahele, orust orgu ja külast külla (igast külast leiate öömaja). Midagi ägedamat ja elamusterohkemat on seal raske saada. Ning tagasi Air Asiaga BKK-i laaberdama.

Ka eelnev soovitus KMB on asine, kuid minu arvates näete rohkem, elamusi saate rohkem Põhja-Vietnamist. Muuseas, Siem Reapist laevaga pattambangi on huvitavam, kui otse PP-i. Minu Vietn/Kamb reisikirjad ja pildid on siin

Ühe 50 korda Saigoni külastanud kamraadi arvamus, inglise keeles küll:

I can safely say the place is definitely worth a visit but the length of time depends what you want to do.

Are you looking to visit the tourist sites like the Cu Chi Tunnels, the War Remnants Museum etc or do you just want to get clattered for a few days ?. You can certainly do the latter, but it helps if you know people there as most of the bars have to close at midnight in District 1 (then main bit where most of the hotels are).

Having said that, it's not as much fun as it used to be. Some of the great little bars and restaurants around Dong Khoi St have disappeared recently to be replaced by flashy and expensive clothes shops with nobody in them. Dong Khoi St gets more like Orchard Road each time I go....

Hanoi is certainly quieter and more cultural but boring for nightlife and stuff. Plenty of horn blowing up there as well though.

For beaches Hoi An is lovely but is only small and with all the new resorts going up on China Beach (Hyatt, Marriott etc) between there and Danang I fear for the place in a few years. There is a fabulous hotel there called The Nam Hai (http://www.ghmluxuryhotels.com/NamHai.htm) , which I would highly recommend but is sometimes pricey. Nha Trang is the more vibrant beach resort for tourists and is lively. Alternatively you could try Mu Nei which is about 3 hours by road from Saigon and tends to get more locals there and less foreigners than Nha Trang.

Nõustun Tsheburashkaga, et Cambodia loodus, Siam Reap´st allapoole ja sealt ringiga Taisse tagasi on sääne suht igav ja üksluine.

Siam Reap ja Ankor Wat...no ok, korra elus võib ju paar päeva seal müüride vahel peitust mängida ja nende hiigepuujuurte taustal paar pilti klõpsida aga ikkagi...klots on ainult klots on ainult klots.

Samuti Shinoukville. Ei soovita. On kordades paremaid randu. See, et seal eestlased hotelli peavad?! Olen siis mina nii "mitteaateline" aga minu jaoks pole küll paarikümne eestlase seltsis õhtuti õlle libistamine, mingi jalgpalli või filmi vaatamine ja teemad a´la "mul on suurem kui sul ja saabusin hiljuti Indiast, te pole Indias käinud", ikka üliväga mõtetu aja ja raha raiskamine. Ja nagu öeldud...ega seal seda ranniku ja valge liiva ilu ka väga pole. Parem siis juba sõita Taisse tagasi ja minna Koh Changile. On mägesid, on koskesid saare keskel jne.

Enne Cambodiat sõitsime Bangkok´st Chiang Raisse ja sealt läksime üle piiri Laosesse. Põhja-Tai ja veel enam Põhja-Laos on minu leksikas väga ilusad. Ikka need mäed ja kirkam õhk ja ilus olemine:)

Laose üheks "firmamärgiks" turistide seas on slow boat´i tuur mööda Menkongi Luang Prabangi. VÄGA soovitan! Luang Prabang on siiani minu absoluutseks lemmiklinnaks Aasias. Kui Eestiga võrrelda kannataks, siis on nagu meie Pärnu või Haapsalu. Kes saab aru, see saab aru.

Paadisõiduga tasuks aga kõrva taha panna üks väike seik. Nimelt on sealsed ärimehed nõuks võtnud pisut seniseid marsruute endi huvides korrigeerida. Teatavasti kestab paadisõit 2 päeva. Ööbitakse ühes pisilinnas(nime olen unustanud:)ja siis teise päeva õhtuks jõutakse Luang Prabangi. Meiega juhtus aga nii, et umbes tund enne ööbimislinna jõudmist peatati paat kaldas ja teatati, et kuna veetase on Menkongis liiga madal, siis täna enam edasi ei sõideta.. Kusjuures mitte keegi ei seisnud kogu selle seltskonna ees sirge selja ja kõlava häälega, vaid rahvas lihtaslt hakkas ühel hetkel paadist välja ronima koos kompsudega ja kallast mööda üles ronima. "Kiirpaadimehed" olid muidugi ka kohe platsis ja valmis muinasjutulise summa eest hädalisi järgmisse linna viima. Mõned, kellel hotell buukitud või siis kindel ajakava, läksidki. Sõimasid aga läksid:) Mõned nõudsid raha tagasi, mõned nõudsid kapteni jutule...asjaosalised ise aga lihtsalt irvitasid ja laiutasid käsi ja taskuid. Nad on ju kõik suhteliselt ühesuguse olemuse/välimusega ...mõtetu on keset tühermaad seal euroopa kohtuotsust oodata. Seega pidi kogu see mitmesaja pealine inimmass lihtsalt õlad alla laskma ja asjaoluga leppima. Ülejäänud siis, kes polnud nõud speed boad´i eest raha juurde maksma, ronisid veoautosse(kes muidugi mahtusid) ja nad sõidutati umbes kilomeetri kaugusele kenasse jõesoppi. Kusjuures ka selle eest taheti raha aga õnneks võitis sel hetkel tugevama massi jõud:). Nii. Ja kui me siis kohale jõudsime, nii justkui imeväel süttisid romantilised jõululaternad, süüdati lõkked,pandi pannid tulele, löödi õllepudelitel korgid maha...pakuti TASUTA:) plastiktükki istumiseks ja hakati raha kasseerima. Kes nutikamad ja kiiremad, "broneerisid raha eest" endile ruttu mõnda paati(seal oli neid kogunenud igasuguseid) ruutmeetri, et ei peaks lausa rannaliival ööd veetma. Aga noh, neid kes öö läbi aina uusi õllepudeleid lahti tegid ja magamisele rõhku ei pannud - neid oli ka päris palju. Ja eks neile jäi sellest ööst omamoodi ergas mälestus. Mulle jäi ka. Tegelikult tagantjärele on hästi lahe meenutada. Üks ergumaid hetki sel reisil.

Vabandan autori ees, et kasutan tema teemat väheke ka enda huvides. Aga ma siiralt loodan, et ehk on sellest kasu veel mõnele teiselegi minusugusele otsustusvõimetule.

Mul on samamoodi olemas piletid Bangkok´i järgmise aasta jaanuariks. Rõõm rinnus peatse mineku üle aga kõigun ja kõigun kahe riigi vahel. Üks on Vietnam ja teine Indoneesia. Täpsemalt Bali ja sealne ümbrus.

Vietnami puhul paelub mere (suhteline) lähedus ja sellest tulenev mereandide rohkus, mägismaa ja samas lopsaka looduse olemasolu. Lugesin nii Valdeku kui Thseburashka reisikirju...ja no väga kaunis igatahes. Aga mõtlema pani hoiatus, et jaanuaris on seal jahe. Vaatasin ilmaajaloost järele ja tõsi ta on. Päeval 20 ringis, öösel 15 kraadi või isegi alla.

Valdek! Sina oled käinud mõlemas piirkonnas. Oskad ja viitsid ehk mõtteainet ja soovitusi anda?! Ja ehk keegi veel? Kas Bali või Vietnam?

Kuukivi, mul oli eelmisel talvel just samasugune otsus vaja teha :) Piletid olid Balile olemas, aga otsustasin Vietnamisse pikemalt jääda. Samas, jaanuaris - Vietnam vs Bali - valiksin tõenäoliselt Bali, aga kui vaadata ilma aasta lõikes, siis jaanuar ja veebruar olidki vist Balil kõige vihmasemad kuud. Mul omal oli veel Borneo ka kaalumisel, aga ilmade tõttu jäi see kiirelt kõrvale.

Mina tulin veebruari keskel Vietnamist tagasi, teised jätkasid oma reisi põhjasuunas ja veel veebruari lõpus käisid Sapas ja Hanois ringi paksude jopede ja mütsidega.

Vietnami ja Bali vahel valides on siis valik külma ja vihma vahel vist :)

Oleme 6-kesi 12-28.nov sealkandis - peamiselt Kambodzas. Võid kirjutada keto7171@hot.ee.

Lõuna-Vietnamis on ju veebruaris ilm suurepärane, kes põhjapoole tahab minna, peaks jah pisut teise aja valima...

Plaanis minna jaanuaris veebruaris 5 nädalaks Tai, Laos Kambodza, Vietnam. Kas kohapealsed lennu piletid peaks eelnevalt ära ostma või saab neid vabalt lennujaamast sama hinnaga.

Mis see sama hind on?

Mina ostsin oktoobris Air Asia kodukalt neli lendu jaanuarisse ja veebruarisse ning maksin kokku 80 dollarit. Kaks päeva enne lendu ostsin ühe pileti ja maksin 150 dollarit (sama lend oli eelnevalt ka 80 taala sees, aga plaanid ja kuupäevad muutusid mul).

Vietnam Airlinesis maksin kolm päeva enne lendu 40 taala ühe otsa eest, tuttav ca nädal enne lendu 120 taala (aga tal käis see läbi büroo, niiet võimalik, et büroo vahendustasu moodustas sellest piletist suurema osa). Päev enne lendu olid samad piletid veel kallimad. Aga siis oli ka TET kohe käes.