Air Asia XL seats

Mõtlen ja vaatan hindu. Air Asia XL klassis lendamine maksab umbes sama nagu tava lennufirmadel, kuid tundub palju mugavam? Mis te arvate, kas keegion lennanud? Kas XL seat pekas meenutama häguselt business klassi? Huvi pärast küsiks, kas seal oma personaalsed telekad ka on ja väärib see siis seda või mitte? Tahakski teada, kas minna tava lennufirmaga (nt. Finnair economys) või siis Air Asia "business classis"?

The XL seats are listed per the AirAsia website as 58 inch pitch. Ehk siis jalaruumi umbes samapalju kui tavafirmade äriklassis: sama horisontaali nad küll ilmselt ei lähe. Sama hinna eest on kindlasti mugavam valik Airasia XL Seats, kuigi turvalisuse poolest ma eelistaks Finnairi. (jah, võibolla olen paranoiline)

Pildid siin: http://www.flickr.com/photos/26044076@N07/

Pole häda midagi. Need paar otsa, millega mina lendasin, olid uued airbussid ja täiesti tavalises mõõtmes istmetega. Ma arvan, et Ryan Air on poole vanemate rontidega õhus ja keegi ei soiu!

AirAsia on väga normaalne lennufirma, see et nad odavalt pileteid pakuvad ei tähenda, et lennukid mingid romud oleksid. Minu mäletamist mööda on jalaruumi rohkem(economy) kui Estonian Airil ja lennukid on ka uuemad. Pikad otsad tehakse enamasti ikka suurte lennukitega, mis on suhteliselt uued. Olen lennanud ka siselendu ja see oli normaalses mõõdus lennuk. Ja stjuardessid on nagu missid (enamasti) ja mainimata ei saa jätta, et piletid väga odavad,nt London-KL-London 3500 krooni(koos lennujaamamaksudega)

ja meeletu kõrvavalu ja kurtus paar päeva. Sellist asja pole mul ühegi teise firma lennukitega juhtunud, kuigi lendan sageli ja tihti ka nohusena. Kas nad miskipärast liig äkki tõusid ja laskusid?

Ma arvan, et probleem oli ikkagi konkreetses nohus. Olen ühe korra sama asja läbi elanud (ma ei mäleta, mis firma see oli, võimalik, et eesti õhk näiteks) ja oli kohutavalt ebameeldiv tõesti.

Seda 3500 krooni pole juba mõnda aega olnud. Praegu jääb edasi-tagasilennu hind ca 6000 krooni kanti, mis Londonist algusega enam nii hurmav ei tundu.

Ei tahaks uskuda, et lennukitega saab liiga kiiresti tõusta-maanduda. Samat tüüpi lennukitel ju ühesugused nõuded kõrgusele, maandumiskiirusele jt. Pigem äkki oli tõesti "eriline" nohu. Ise mõtlesin, et suren Air France´i Boeing´usse ja pärast väiksesse KLM CityHopper´i Fockerisse lennul Pariis-Amsterdam-Tallinn - nohu tõttu oli valus kogu pea, oimukohad ähvardasid lõhkeda jne. Ja ometi, tavaliselt pole nohuga lendamine kuigi suur probleem, enamasti ei anna tundagi.

Mina lendan oma 3500 kroonise piletiga veb-märts 2010. Seda küll, et ostsin selle augustis kampaania ajal, aga kui tahad odavalt lennata, siis tuleb vähemalt pool aastat varem pilet osta. (paar päeva enne mu ostu oli isegi variant, et oleks saanud 3000 krooniga) Seega ei ole selline odav hind kindlasti müüt ja selliseid pileteid on võimalik saada, lihtsalt kampaaniad tuleb jälgida. Airasiaga kõrvad lukus- tegemist ikkagi mingi muu põhjusega, kui sellega et lennufirmaks AirAsia. Pigem tingitud see ikkagi inimese individuaalsest anatoomiast, ka mul on kunagi olnud Estonian Airiga lennates otsa ees meeletu valu(nagu keegi torgiks nõeltega)ja nohu mul ei olnud. Ma ei hakka sellepärast konkreetset lennufirmat süüdistama ja eeldama et igakord selle lennufirmaga lennates nii on.