Air Baltic parandab check-in´i teenust

Alates 1. veebruarist 2013 tutvustab Air Baltic mitmeid uuendusi seoses mobiilse ning veebipõhise check-in teenusega, sealhulgas saab lennule hiljem registreeruda.

«Kui kõik reisijad kasutaksid meie veebi- ja mobiilipõhist check-in´i, võiks nad potentsiaalselt säästa 90 miljonit minutit igal aastal ja sellega ka kaasa lüüa järjekordade vähenemisele lennujaamades. See on kokkuvõttes märkimisväärne aeg – enam kui 15 aastat – ning me tahaks julgustada reisijaid kasutama kaasaegset tehnoloogiat,» kommenteeris Air Balticu kommertsjuht Michael Grimme.

Ta lisas: «Sel põhjusel parandame me oma online´i ja mobiilset check-in´i ning võtame kasutusele tasu neile, kes eelistavad personaalteenindust lennujaama check-in´is.»

Mitmed uuendused võetakse kasutusele seoses iseteenindusliku check-in´iga lehel Air Balticu koduleheküljel ning mobiiliseadmetel, mille kaudu pääseda lehele airBaltic.mobi.

Funktsionaalsem check-in pakub võimalust registreerida end lennule kuni tund enne lennu väljumist, varasema kahe tunni asemel. See võimaldab reisijatele lennule registreerimist mobiiliseadmete abil, kui nad on teel lennujaama või juba seal. Iseteeninduslik check-in avaneb kell 12 lennule eelneval päeval. Pärast oma check-in´i tegemist saavad kliendid, kes vaid käsipagasiga reisivad, siirduda otse turvakontrolli, registreeritava pagasiga reisijad aga jätta oma kohvri määratud drop-off letti.

Reisijad, kes eelistavad siiski personaalset check-in´i, saavad seda teenust, makstes alates 1. veebruarist 10 eurot. Reisijad, kes soovivad end lennule registreerida äriklassi check-in letis, võivad teenuse osta aadressilt www.airBaltic.com.

http://www.tarbija24.ee/1114722/air-baltic-parandab-check-in-i-teenust/

Kui mõni lennufirma saadab välja teate, et midagi on (kõvasti) paremaks läinud, siis tavaliselt tähendab see seda, et mõni seni tasuta asi on läinud tasuliseks, mõni harjumuspärane võimalus on ära kaotatud või irvitatakse su üle mõnel kolmandal moel.

Pole minu asi airBalticule öelda, kas leti check-in on tasuta või tasuline. Peaasi, et reeglid on teada. Küll aga vihastab mind see, et täiesti tuima näoga nimetatakse täiendavat rahaküsimist "personaalteenuseks". Fakt, et mitte kõik ei pruugi seda teadaannet lugeda ja neid ootab lennujaamas ees hetk, kus vererõhk tõuseb tavalisest kõvasti kõrgemale. Mida sel hetkel reisija jaoks paremaks läks?

Teksti sisu on ju selge - meie airBalticus otsime kõiki võimalusi, kuidas võimalikult palju teenuseid oleks sulle, reisija, tasulised. Selles mõttes meeldib mulle Ryanairi meediasuhtlus isegi rohkem. Nad vähemalt ei aja mingit iba parandamisest, vaid ütlevad otse välja, et odavad piletid tulevad millegi arvelt.

Täna Läti maksumaksja arvelt põhiliselt, see mulle igati ok. Kindlasti ka kõigile nendele on see ok, kes siinset eestikeelset teksti lugeda oskavad.

Nii, mul on aga selline küsimus. Ma teen enamasti alati niikuinii ise check-ini ette ära. Küll aga ei pruugi mul alati olla võimalust oma pardakaardid välja printida. Check-ini võimalus avaneb ca 24+ h enne (kui ma AB kodukalt õigesti välja lugesin, siis ca 12 paiku lennule eelneval päeval) ja lõpeb ca 1 h enne lendu. Ma ei pruugi sellel ajal viibida printeri läheduses. Viimati nt oli mul check-in tehtud, kuid pardakaarte ei saanud printida ja sain neid lennujaamast. Kuidas see asi kvalifitseerub? Kas see on ka "personaalteenus"? Ryanairi e-check-ini saab rõõmsalt teha kuni 15 päeva ette, selle aja sees ikka leiab võimalus eka printida. Aga kuidas oleks see "parandatud" AB teenuse puhul?

Ise küsin - ise vastan. Lendan nimetatud firmaga 2 nädala pärast ja huvi pärast helistasin nende infonumbrile ning sealt vastati, et kui ma teen check-ini internetis ära, siis pardakaardi saan lennujaamast tasuta. Vähemalt nii mulle kinnitati, eks ma siis katsetan:)

Kas ma saan õigesti aru, et see jutt kehtib vaid juhul kui lennupiletid on ostetud peale 01.02.2013

Ma olin seni aru saanud, et uued check-n reeglid kehtivad kõigile lendudele, mis toimuvad pärast 1.02.2013, sõltumata pileti ostukuupäevast. Minu piletid on ostetud veel novembris ja jaanuaris, kuid sain ilusti meili peale teavituse check-in reeglite muutumise kohta.

Nüüd samas vaatan AB kodulehte ja selle järgi justkui kohalduksid uued reeglid alates 1.2.2013 ostetud piletitele? https://tickets.airbaltic.com/app/fb.fly?…

Siis ma ei saa muidugi üldse aru, mida põrgut nad siis mulle neid teavitusi saatsid, kui mulle see ei peaks ju kehtima?

Uus check-in reegel kehtib tõepoolest piletitele, mis on ostetud al 01.02.13. Kellel varem võib ka lennujaamas teha. Praegu on nö ülemineku periood ehk siis millalgi märtsis (ma kahjuks täpset kuupäeva ei mäleta aga kuskil kuu keskel) muutub check in kõigile tasuliseks olenemata pileti väljastamise kuupäevast. Pardakaart ei pea olema välja prinditud, peaasi et süsteemis oled registreeritud.
Hea äri muidugi, kui pagasi ka veel unustas maksmata siis ongi juba 50 euri reisi alguses investeeritud :)

Kissable - kui märtsini on üleminekuperiood, siis see seletab ilmselt, miks nad mulle oma teavituse jm saatsid - mul nimelt jaanuaris ostetud piletitega lend märtsi 2. pooles.

Kui pilet on ostetud enne 1. veebruari, siis on check-in tasuline lendudel alates 15. märtsist. Seni on tasuta.
Kõik, kes ostsid pileti veebruaris, peavad kohe check-ini eest maksma hakkama.
http://www.airbaltic.com/public/at_the_airport.html

Nii, praktikas järgi proovitud. Tallinna lennujaamas trükiti letis mu piletid kenasti välja. Küsiti, kas check-in tehtud. Kui poleks, oleks pidanud raha maksma. Kuna aga checkisin ennast juba ette ära, siis prinditi lihtsalt pardakaardid. Tasuta.

Ja muidugi Air Balticu pagasipoliitika tundub kuidagi leebem. Tallinnas sain 4 ühikuga (seljakott, käekott, läpakakott ja kott lennujaamast ostetud nodiga) lennukile seetõttu, et pidin seljakoti enne lennukisse minekut ära andma (mõistagi ei saa ma oma käekoti ja läpaka ära anda). Riia lennujaamas ei huvitanud mu 4 kotti kedagi, kuigi midagi kuskil ära andma ei pidanud:)

Hoiatuseks, et väga usinad Air Balticu pagasi ülekaalujad on Vilniuse lennujaamas. Nad teevad seda väravas, üsna vahetult enne lennukile minekut. Olen seda ise näinud ja üks kolleeg sai hiljaaegu päris kena hulga eurosid juurde maksta.

Kas on vaja AB kodulehel ennast kasutjaks ka registeerida kui teed check-ini netis. Tänan.

Kas keegi on keegi veel kokku puutunud sellega, et check-in on küll tehtud, aga pardakaarte pole ise välja printinud? Olete need ka teistest lennujaamadest muretult kätte saanud?

Online check-ini on nüüd võimalik teha al 72 tundi enne lendu.

Mina tegin just Pariisis olles chek-ini netis aga kasutajaks küll ei registreerunud. Hotellis oldi nii kenad ja trükiti mu pardakaardid välja, seega see osa jäi katsetamata, et kuidas ilma oleks läinud.

Mina testisin just esmaspäeval Pariisis, kuidas mobiilis tehtud check in'i alusel saada lennujaamas pardakaart. Mimm leti taga ajas silmad jube suureks ja süvenes väga tõsiselt arvutiekraani vaatamisse, millele järgnes mingi aja pärast küsimus, kas meil on check in tehtud või mitte. (Noh, mitte et me sellest alustanud ei olnud...) Kui teatasime, et on, nohises ta veel veidi ja printis pardakaardid välja. Lennujaamas vehkisime vaid ID-kaartidega. Nii et saab küll, aga veidikese prantslasliku viivitusega. :)

Sel nädalal Nice'st lennates sobis sealsele lennujaamatöötajale ka id- kaart ja meilile saadetud kinnitus internetis tehtud check -ini kohta. Trükiti pardakaardid nii Riiga kui Tallinnasse. Meilile saadetud QR-koodi seega see kord katsetada ei saanud. Mina tegin küll check -ini hotellis juba, aga nt. Nice lennujaamas on ka tasuta wifi.