Autoga Eestist Põhja-Horvaatiasse

Palun soovitage algajale automatkajale kiiret ja head marsruuti Eestist Opatijasse, olen Tripi teemad Horvaatia kohta kõik peaaegu läbi lugenud, ka Viamichelini soovitatud teekond natuke uuritud, aga värske ja konkreetne info umbes sellise marsruudi läbijalt oleks ikka kõige parem, ootan ka igasugust kasulikku infot, kui kellelgi oma reisikogemusest jagada on või millele peaks kindlasti tähelepanu pöörama.

Tänud kõigile juba ette, kes viitsivad
oma kommentaare siia postitada!

Tallinn, Kaunas, Augustow, Lomza, Ostrow Maz, Varssavi, Katowice, Bielsko Biala, Ostrava, Brno, Viin, Graz, Maribor, Zagreb, Opatija. Ja nüüd kommentaarid, kuna 2 nädalat tagasi sai tehtud edasi- tagasi. Suuremad remondid olid Pärnu ümbersõit, Varssavi sees päris hullud sillaremondid ( soovitav läbida pühapäeval või hästi hilja õhtul ) Peale Varssavit Katowice suunal on 110 km neljarealist tehtud ajutiselt kaherealiseks. Kiirus päeval 65-70, öösel oli meil umbes 85 km/h. Edasi on ok- enne Brnod kiirtee veidi raputab ( vana betoonplaattee- teise ritta , 130 rauda ja kõik on ok, sest teine rida ei ole raskete masinate poolt nii hullusti ära muljutud ). Brno ja Viini vahel puudub kiirtee 55 km lõigul, võib olla väikeseid ummikuid mõnes asulas kus rekkarongid hoo maha võtavad. Edasi on juba lillepidu ideaalsetel kiirteedel. Kuni Tsehhini tasuta. Tsehhis ja Austrias vinjett esimesest bensukast. Sloveenias sama lugu, aga tegelikult soovitan GPS-i või korraliku kaardi olemasolul alates Sloveenia piirist keerata kiirteelt maha ja sõita Maribor, Ptuj, Horvaatia piir mitte kiirteel vaid selle kõrval kulgeval norm seisukorras tavalisel teel. Seda on umbes 70-80 km, hoiate raha kokku ja näete palju ilusamat Sloveeniat , kui kiirteel. Horvaatias maksab kiirtee umbes 1 EEK km ja maksad mahasõidul kas kaardiga, kunades või eurodes ( viimane ümardatakse veidi sinu kahjuks ) Kui paned kirja millise autoga ( bens. või dsl ) ja mitme juhiga stardite, siis soovitaks kus riigis on edulisem tankida. Samuti , kus tuleb oletatav ööpeatus ja tegelikult on mõttekas ühte teed pidi minna ja teist kaudu ( näiteks Ungari, Slovakkia ) tagasi tulla, näeb rohkem ja pole nii igav.

Tänud sulle, uva!
Nüüd siis täpsustuseks, et minek ilmselt 1 juhiga. Autoks 2,2 l diisel, keskmine kütusekulu ligi 6liitrit sajale km-le. Kas sellel teekonnal,näiteks Austrias,on ka ekstreemseid mägiteid ja järsku sa oskad öelda ka teeolude kohta Istria poolsaarel, sest tegelikult ka plaan sellele tiir peale teha, ilmselt rannikuäärseid linnu külastada ja puhata seal ka ikka.Ja kas oleks mõeldav, et esimene ööpeatus kuskil Varssavi kandis või ei ole see mõeldav, sest mingisuguseid autos magamisi ei tahaks küll teha, kas korralik kämping või odavam hotell, apartment või midagi sellist.Tahtsin veel küsida, et ehk on mõtekas hoopis Varssavisse mitte sisse sõita vaid ümber linna või on liiga suur ring.

Ostrow Mazist läheb ringtee ( maantee nr 50 ) Pühapäeval soovitaks, öösel mitte. Päeval kindlasti mitte, sest tee on kitsas ja rekkaid täis. Ise olen korra sõitnud ja see oli öösel, aga kahjuks sai kella 4 ajal, kui läbitud ringteest ca 80protsenti, hommikul võhm otsa ja kuna olime matkabussiga tookord , siis arvasin, et teen paar tundi pausi. Kahjuks magasin sisse ( täpsemalt öeldes välja ) ja startisin 7 paiku ja kirusin kogu selle krempli maapõhja, sest ringteega ristuvad Varssavisse suunduvad teed, mis olid hommikusi tööletõttajaid täis. Kui seda ringi kuskil keskpäeva paiku mõne rekka tempos teha, ehk polegi kõige hullem. Samuti satud sellega Varssavi Katowice teele ( kus on remont )Varssavist veidi kaugemal ( Mszczonow on koha nimi ) Tasub värsketelt sõitnutelt luuret teha, sest äkki tasub Varssavist mööda sõites näiteks Grojecist Radomi peale keerata ja sealt siis valida kas Krakow- Katowice ( 2008 olid enne Krakowit suured remondid , hiljem pole sealtkaudu sõitnud ) või siis Radomist mööda 44 maanteed Piotrkow Trybunalski peale keerata ja edasi Katowicesse. Seda peab muidugi enne üle täpsustama, sest Poolas teeremondid tekivad väga ruttu ja kaovad väga aeglaselt. Diisel oli Poolas isegi veidi odavam kui Lätis- Leedus. Tsehhi ja eriti Austria on vahepeal kallimad. Sloveenias ja Horvaatias sama, mis meil ( seda just diisel, sest seal on diisel erinevalt meist bensiinist odavam ). Öömaja Poolas ei ole probleem ja ette broneerima ei pea ( kus öö ja väsimus kätte jõuab, sealt tee äärest leiate kindlasti sobiva. ) Ühe juhiga läheb muidugi raskeks, kui oled viimase öö kodus hästi välja puhanud ja suudad varahommikul startida, siis oled 6-8 tunni pärast Poolas ja päevaseks Poola läbimiseks kulub omakorda 9-10 tundi ( kui ei vea, siis rohkemgi, pühapäeval veidi vähem. St. hommikul 7-8 startides oled õhtul 7-8 teisel pool Varssavit ja veidi enamgi. Seal tulebki öömajale jääda ( mitte Varssavis endas, sest seal on sama kvaliteet kallim. ) Kui aga oled hommikuse unega ja reisipisik ei lase viimasel öösel hästi magada, siis stardi lõunapaiku ja sõida Poola piirini. Tee õhtul autos ( sõidu alguses jõuvarud ju vägevad )3-4-5 tunnine puhkus ja murra Poolassse sisse hästi vara hommikul, kohe kui veidigi valgeks läheb. Siis oled 16-18.00 juba teisel pool Poolat, kus edasi juba normaalsed kiirteed ja lase edasi , kuni tunned, et on aeg öömajale jääda. Selles osas tuleb veel kommentaare, sest Poola vallutajaid on tripikate hulgas palju.Ise ei ole kõige parem soovitaja, sest sõidame naisega vaheldumisi ( tema baltikumi, mina Poolat ja tema edasi kiirtedel jõudumööda, sellise valemiga laseme peaaegu jutiga 27-28 tunniga 1950 km Maribori välja ) Austria mägedesse te ei jõua, enne Alpe keerate ära. Ekstreemsus on kõik Poolas. Istria poolsaarest nii palju, et kuni 20. juunini ja peale 20. augustit ei ole ta meeletult Austria- Itaalia turiste täis. Tehke rahulikult mööda mere äärt poolsaarele tiir peale ja tulge Sloveenia ( Koper- Ljubljana- Maribor ) kaudu tagasi. Postonja koopad jäävad ka tee peale. Öömaja mitte tippajal leiate, aga eramajutajad ei taha 1-2 öö peatujaid, peab hea veenmisoskus ja vedamine olema. Telk kaasa ja mõne õunaaia ( mida Istrias on vähe ) räägite ehk üheks ööks ära. Kui telk kaasas, siis enne Poola vallutamist võite peatuda Kalvarija linna lähedal järve kaldal.

Veelkord suured tänud, aga kahjuks plaan minna peale jaanipäeva kohe,sest puhkused just sel ajal,siis ilmselt loosivärk, kas saame ilma broneerimata kodumajutustesse kohti Istria poolsaare erinevates kohtades või Opatijas. Igaks juhuks tuleb telk ikka kaasa võtta. Selle Varssaviga vist teeb ikka nii, et sõidame läbi. Kunagi 4 aastat tagasi oleme sõitnud, siis ei eksinud eriti ära ka tavalise kaartiga sõites, aga läbisime vist hilja õhtul või öösel selle linna, tagasitulles päeval vist. Kui Tartust startida laupäeva hommikul vara, siis peaks pühapäev jääma Poola läbimiseks. Aga oskad öelda, mis need apartmendid viimasel ajal ja juuni lõpp-juuli algus võivad umbes maksta kahele öö? Aga muidu prindin siit sinu soovitused kõik välja. Tegelikult oligi mõte niimoodi reisida, et ei pane päevaliselt ja kellaajaliselt minekuid-saabumisi kirja vaid sõidame ja kulgeme, vaatame ilusaid kohti ja kui ära väsime, jääme kuskile öömajale, aga lõppeesmärk muidugi Opatija ja Istria.Ja korralikku eeltööd peab veel tegema vaatamisväärsuste osas, mis sellele teekonnale jääda võivad. Aga mida peale Postonja koobaste peaks ilmtingimata sellel teekonnal külastama ?

Kui Tartust startida vara siis jõuab sama päeva hilisõhtuks (peaaegu) Varssavini välja. Varssavist läbisõit pole mingi müsteerium, magistraalid paiknevad seal lihtsalt. Kindlasti ei soovita mööda sõita, teed on suht halvad ja ring võtab kauem aega.

Eraöömajad on juuni keskpaigast alates kuskil 19 euri inimene ööpäev sobes, ehk toas, kus heal juhul on sansõlm toas, üldiselt koridoris mitmepeale ilma köögita. Harva, kui nad sobes ( toas ) söögitegemise võimalust pakuvad. Apartmani ( korterike )sisaldab nii sansõlme ja kööginurka , kuid on kaks aga, tavaliselt on nad rohkemale kui 2 inimest ja juuni keskpaigast maksaksid raudselt kõik koikukohad kinni ja sedagi minimaalselt nädalaks. Kui algab koolivaheaeg Itaalias ja Austrias, siis lööb Istria poolsaare rikkaid turiste täis. Meie peame ( nagu ka tsehhid, slovakid ja poolakad ) leppima sellega, et tuleb sõita Istriast ( st Itaaliast ja Austriast )veidi kaugemale lõuna suunas. Õnneks on Istria poolsaar suht väike ja kui olete omale ette broneerinud öömaja Opatijas, siis päevaseid väljasõite teha pole mingi probleem ja Sloveeniapoolne nurk ( nt. Porec jt ) jätta juba ärasõiduks. Kui lähete ilma ette broneerimata peale jaanipäeva Istria kanti siis kardan, et asi lõpeb sellega, et te ei leia sobiva hinnaga öömaja ja tuleb teha väike korrektuur kohapeal, hakkate mööda imeilusat mereäärt liikuma lõuna poole, põikate üle silla sisse Krki saarele ja liigute veel veidi edasi ja usun et Crikvenicast on juba reaalne midagi leida. Sealsed vahemaad on veel väikesed ( nt Crikvenica- Rijeka ca 40 km )Kui te edasise 30 km jooksul ( Crikvenica- Senj ) öömaja ei leia, siis tuleb arvestada sellega, et mööda mereäärt Senjist Zadarini on ilus , aga inimtühi ja öömajavaene mägirahvuspark, mis tuleb läbi sõita kas mööda mereäärt kui aega on ( üks kord tasub ära vaadata ), või mööda kiirteed Senjist Zadarini. Alates Zadarist on tipphooajal juba meiesuguste pärusmaa ja tädikesed on sobe ja apartmani siltidega igas külas vastas. Kui juhtub ka selline variant, pole hullu ja sellisel juhul tasub vallutada Horvaatiat kuni Splitini ja koju sõita hoopis läbi Bosnia Hertsegoviina Ungarisse. Kohalikud horvaadid , kes elavad näiteks Osijekis ( vaata kaardilt ) ei sõida mere äärde mitte Zagrebi kaudu mööda kiirteed, vaid lõikavad kõik läbi Bi-Hi. Kuna mainisid , et prindid midagi välja, siis annan igaks juhuks ka selle otsetee kojusõiduks. Split, ( Sinj )Trilj, piir ( Hr- BiH ), Livno, Bugojno, NB Novi Travnik, Zenica, Doboj, piir (BiH- Hr )Osijek, ja Ungari Mohach - Budapest.

Paneb natuke mõtlema, aga kas näiteks hinnaga kuni 50 euri kahele ja kui korraga võtta 3-4 ööd, näiteks Opatijas, oleks reaalne mitte jääda peavarjuta? Ja sealt teha väljasõite Istria poolsaarele, Pulasse näiteks ja teistesse kohtadesse. Ei tahaks lõunapoole sõita, sest ikkagi 1 juht ja pigem olla siis Opatijas rohkem kohapeal?

Nüüd pead natuke veel siin tripis trippima ja saad ehk vastuse Istria öömajade kohta tipphooajal, sest meie oma nina sinna sel ajal pistnud ei ole. Samas rahustuseks, et 1 juhiga seonduv on aktuaalne ainult minnes tulles. Need mõnedsajad kilomeetrid kohapeal on tühiasi, võibolla ainult see, et sõites mööda mereäärset Jadranska magistralat on tihti juhi tähelepanu tees kinni ja tuleb teha peatusi ilusamate kohtade vaatamiseks- pildistamiseks.

Üldiselt horvaadid annavad sulle majutust nädala kaupa, vähem saad siis kui keegi tulemata jäänud jms. Enam- vähem neil puhkab suht kindel seltskond iga aasta, Ettemaksu tahavad saada ja vahel sellega päris jama.
Balkanil sõites pead varuma aega ja veelkosd aega. Tippaegadel piiridel mega sabad a`la Narva. BiH- s arvesta keskmiseks 50km/h siis saad hakkama.
Horvaatias on palju vaadata-saad seal käia aastaid.
Ise olen arvestanud Balkanile sõiduks Eestist 800-900km päevas ja see on mulle sobinud.Bronni ära alati esimene ööbimine, edasine selgub jooksvalt, aga vali välja võimalikud variandid.http://www.adriaticonline.com/
Siit ehk leiad mõne majutuse. Ise olen suhelnud nendega otse ja nende keeles, vahel on sellest kasu olnud,

Plaanin ka juuli teises pooles minna päikest püüdma .Olen veel kahevahel kas Istria Porec või Sibenik. Peamine rõhk on rannapuhkusele.Sibeniku kasuks räägib tuttav paik, head rannad ja sobiv kämping Solaris mis viimastel aastatel läbi teinud suure arengu.Porec aga oleks lähemal ja peale Pula puha avastamatta.Vaatasin kämpingut Zelena Laguna.
Kui kellelgi on värskemat muljet jagada Istria koha siis oleksin väga tänulik.Nii palju võin öelda et Sakslaste ja Austerlaste hordid ning kõrgemad hinnad mind eriti ei häiri.
Plaan lühidalt :16 või 23 juuli start Tallinnast kl 5.00 ,õhtuks Poola Lõunaserv ,vast Katowice kanti. Hommikul edasi Ostrava ,Brno, Wien,Graz Maribor. Vot siis on teelahe kas Zagreb Sibenik või Ljubljana Koper, Porec.Õhtuks peab laager olema maas ja varbad vees.

Juulis julgeks isegi Porecit soovitada, kui ilma lasteta minna. Las lõunapoolsema kohad jäävad veidi jahedamateks kordadeks ( nt. mai, september ) Juulis on ka suht põhjapool piisavalt soe. Lastest oli jutt sellepärast , et ujuma minek saab olema veidi komplitsseritum, kas vette hüpates või veidi üle kivide ja nendel ja nende vahel pesitsevatest üle ronides. Lastega minnes on lõuna pool liivasemaid kohti ( Omis, Lokva Rogoznica, Tucepi, Makarska, Promajna, Mali Drvenik jpm. )

Väga hea, uva, et julged juulit soovitada, sest minemas ilmselt 2 "parajat vanainimest" 40-ndates :), kui lapsed ka, siis need 20-ndates ja keegi meist pole äpu. Aga tõenäoliselt 2 vanemat varianti. Ei tahaks sihtkohta väga kergekäeliselt muuta, pigem nõus natuke kõrgemate hindadega või vastupidi tagasihoidlikumate tingimustega, ka korralikud pesemisvõimalustega kämpingud sobivad, sest telk tagavaraks ikka kaasas, või tagasihoidlikumad kodumajutused, mida järsku need rikkad sakslased ja itaallased väga ei ründa. Tegelikult korra Horvaatiat külastatud ka(lühidalt Ungari-Zagreb-Split-Pag-Rijeka-Opatija-Lubljana - Eesti), aga sinna 4-5 aastat tagasi ja juuni algul ja ise polnud juhid,niiet peame ennast siiski suht võhikuteks. Siis oli kodumajutuste saamine ka ühe öö kaupa rannikulinnades ja Pagi poolsaarel nagu lust ja lillepidu, aga käimata jäigi Istria poolsaar, Opatijas ainult 1 öö, pidime koju ära kiirustama, nüüd tahakski seda põhjapoolset kanti uudistada rohkem, sest jäi ikka väga kripeldama, ilus oli.

See viimane oli tegelikult versole, aga kui innustas teisigi , siis on ju hästi.

Hei,

lugesin välja, et lahkud 25 juuni hommikul?

Me naisega sõidame välja 26 ja samal õhtul sirutame jalgu Kaunases hotellis, sealt 27 Horvaatia poole teele - sihtkoht Trogir...

Kui bronnid veel paigas pole ja 1 päev siiasinna ei mängi rolli oleks ehk kahe autoga tore sõita?

1 küsimus suurte kogemustega sõitjatele - kas Tšehhis müüakse vaid nädala vinjette või on päeva omad ka? Minnes sõidan korra läbi ju

Põhja-Horvaatia, Istria kant

Tere jälle kõikidele reisisellidele! Ehk on kellelgi värskeid kommentaare ja soovitusi selle kandi kohta, lõuna pool juba korra käidud, aga tahaks sinna ülespoole minna ja oma autoga, juuli alguses. Kodumajutused,kämpingud, milliseid teid kasutada, hea marsruut, millised on head teed kiireks edasiliikumiseks ka Istria poolsaarel, et ka rohkem näha jne.Broneeringuid teha ei taha, sest ei taha millestki sõltuda vaid vabalt kulgeda. Ööbimiste suhtes pretensioonikas ei ole, pesemisvõimalus peaks kindlasti olema ja ujumisvõimalus ka kindlasti. Kokku aeg on küll piiratud kahjuks, 10–12 päeva. Olen siit juba palju soovitusi saanud, välja printinud, uva-lt eriti, aga järsku on kellelgi veel midagi lisada, just konkreetsemalt selle kandi kohta.
Hindan väga igat soovitust!

Istria'le oleme paaril korral tiiru peale teinud ning tutvunud nii poolsaare ida- kui läänerannikuga. Soovitan sõita Rijeka poolt tulles kohe Pula'sse välja, kuid kui vähegi aega on, võiksite ka Cres'i saarele sattuda (see röövib muidugi 2-3 päeva) - seal on hulgaliselt korralikke, kuid taskukohaseid kämpinguid ning mõnusaid randu. Pula's on vaatamisväärsuseks sealne Arena, kämpingus oleme olnud Medulin'is. Kui nüüd hakata Pula'st piki läänerannikut tagasi ülespoole tulema, peab sealsete linnade külastamiseks/vaatamiseks aega varuma - Rovinj, Valalta, Vrsar. Porec eriti sügavat muljet ei jätnud - endine Jugo-aegne kuurortlinn, midagi Pärnu sarnast või nii. Teed on Istria poolsaarel pigem tagasihoidlikud, seega peab liiklemiseks kannatust jätkuma. Tagasitee Istria'st võiks võimalusel sättida läbi Itaalia, täpsemalt piki Garda järve kallast. Ilusamad paigad jäävad järve põhjapoolsesse otsa.

Ise julgen ka Medulini kämpingut soovitada, seal on ka restoran Bobrik kus on meeletult head söögid ja väga meeldiv teenindus.

Just värskelt Sloveeniast tulnuna ( tegime sissepõike ka Istriasse ) peaks meil teeolud enamvähem teada olema. Poola on veidi probleemne peale Varssavit ja Brnost Viini peale minnes võib kaaluda Mikulovi asemel mööda kiirteed Breclavini ja sealt on 30 km Austria kiirteeni ( Mikulovi ja Viini vahel )Sloveenia Horvaatia piiril hakkab juba vaikselt ilmnema nn. nädalalõpu sündroom, ehk reede- laupäev Sl-Hr ja pühapäev- esmaspäeva hommik Hr- Sl hakkab veidi ummistuma, aga märuliks läheb alles nädala pärast. 10-12 päevase reisi korral Itaaliat ei tasu torkida, sate hamba verele ja algab kojusõit.

Hetkel ise oleme Pulasse jõudnud. Diisel siin 1.25 tundub peale Rootsit, Taanit, Saksast, Prantsusmaad, Sveitsi, Austriat, Sloveeniat väga odav nedes riikides kõikus koguaeg 1.40 ja 1.5 euri vahel.
Õhku käis Pulas täna 32 peal vesi 25.
Väga mõnus kujo külle ei taha kui ilm.ee d vaatata.

Me startimas 2 juuli varahommikul,sihtkohaks Istria poolsaar :) Eelmine aasta sai küll käidud kuid kahjuks oli vale reisi seltskond kaasas :) see aasta siis mehega kaheksi üritamas :) Kui keegi on samal ajal sõitmas,siis andke märku :) ehk mitme autoga turvalisem sõita :)