Autoga Euroopasse

Hei!

Otsustasin siis enda plaanitavast reisist ka siia teema teha. Küsida mõningaid soovitusi-nõuandeid jms.

Plaan on minna 25.juuli-07.august neljakesi autoga Euroopat avastama. Plaanis on teha umbes 6500-7000km ring 14 päevaga. Ja autoks on Opel Omega '94 :)

Tegin googlemapsis esialgse marsruudi ka: http://bit.ly/kqo1Xi

Kohe esimene küsimus: kas selline marsruut on üldse mõeldav 14 päevaga? (Autojuhte on meil kas 2 või 3) Keskmine tuleb keskmiselt 500km päevas. Muidugi me saame Läti,leedu,poola,saksamaa selliste 1000 kilomeetriste ampsudega ära läbida aga vahepeal tahaks uudistada ja kolada ka.

Ööbida plaanime telgis ja vb mõned ööd ka kuskil odavamas hostelis. Siit järgmine küsimus: Kuidas telkimisega on Poolas,Saksamaal,Prantsusmaal,Itaalias,Austrias? Kas on üldse nii nagu Eestis et paned kuskile suvalisse RMK platsi telgi püsti? Või peab tasulisi kohti vaatama?
Keegi teab soovitada ka häid odavaid öömaju? Kämpinguid vms.

Kuidas on antud riikides seis bensiini ja alkoholi hindadega? Kust tasuks rohkem kütet osta (70 liitrise paagiga saan natukene valida tanklaid) ja kust riigist midagi head süüa-juua varuda?

Kuidas Wifiga seis on ka muidu? Kust otsida tasuta netti?

Ja muidugi soovitage vaatamisväärsusi.

Häid raamatuid võite ka muidugi soovitada. Näiteks lõuna-prantsusmaast, põhja-itaaliast, austriast vms

Kui neile küsimustele on juba kuskil vastatud, siis visake julgelt linki. Ma olen siin foorumis koland küll ja olen juba saanud väga palju targemaks, aga siiski jäid mitmed küsimused vastamata.

3 juhiga sõidate Berliini 20 tunniga, värskelt puhanud rahvas ju reisi alguses, ehk alles jääb 13 päeva. Itaalia- Austria piirilt tulete ära 30 tunniga, koos väikeste kõrvalpõigetega ja puhkusega 2 päeva. Enne koju jõudmist tavaliselt jälle jõudu piisavalt. Järele jääb 11 päeva Berliin- Veneetsia tripile. Nende kolme päeva sees on pea 4000 km, aga selles , et teie tripi kogupikkus piirdub 7000 km-ga ma kahtlen sügavalt, sest igasugu kõrval- ja sissepõiked lisavad kilometraazi tublisti rohkem. Teie kilometraaz on ju peaaegu ainult kiirteed, näha tahate ju ka midagi. Nii palaval ajal panustaks veidi ka rannale. Kas autos konditsioneer ka olemas ja kui on , siis ettevaatlikult kasutada. Oma viimasest tripist Tallinn- Maribor- Tallinn ja veidi kolamist Sloveenias ja põiga Istria poolsaarele. Kohale ja tagasi 2x 1950 km , aga koju jõudes oli sõidetud üla 6000 km.

2009 aasta Augustis tegime praktiliselt sama tripi samuti neljakesi läbi. Google mapsist leidsin veel vana kokkupandud marsruudi: http://bit.ly/jCsARy
Reisiks kulus 2 nädalat ja kilomeetreid tuli seal kokku ka kuskil 7-8k ringis. Tallinnast startisime reede õhtul 17 paiku ja järgmine hommik enne 12 olime juba Berliinis, sealt edasi München - Veneetsia - Prantsuse riviera - Paris - Amsterdam ja tagasi.
Eks ta suht kiireks siiski läks, kõige rohkem olime Pariisis - 2 ööd, igal pool mujal siis vastavalt 1 öö või lihtsalt läbisõidul. Enamust tähtsamad/kuulsamad kohad sai siiski läbi käidud. Väga palju aega süvenemiseks ei jäänud...samas teab kuhu tagasi minna :) (kindlasti Alpid ja Amsterdam).

Ööbisime põhiliselt hostelites/hotellides, kuid samas ka paar kolm ööd telgis. Alguses oli ka mõte, et viskame telgi kuhugi metsatukka üles ja ööbime seal, aga selliseid kohti me ei leidnud...ju siis ei osanud otsida. Seega telkimised tuli ikka teha selleks mõeldud tasustatud kämpingu laadsetes kohtades. Palju sai kasutatud ka Formule1 ööbimiskohti.

Raamatute kohapealt, oli meil välja prinditud vastavate kohtade Lonely Planeti peatükid, kust sai vajadusel ööbimiskohti otsida, kui GPS ei aidanud.

Väga sarnane marsruut tõesti. Küsiks ainult, et miks te Austria ja Tšehhi välja lõikasite? Miks mitte sealt otse Poola? Kas teemaksude pärast?

Jah, see jäi ka küsimata, et kui palju teemaksu kuskil küsitakse. Saksamaal vist on autobahn tasuta?

Kuna kõikidel reisulistel ei olnud huvi Tsehhi vastu siis tahtsime võimalikult kiiresti Saksamaale jõuda (meie marsruut kulges siis teistpidi kui ma aru saan). Austria päris välja ei jäänud, mingi osa alpidest sõitsime ka seal, aga kuna graafik oli päris tihe siis tuli teha valikuid.
Teemaksude kohta ma täpselt numbreid ei mäleta, Saksamaa oli tõesti tasuta, Itaalias ja Prantsusmaal sai aga kindlasti makstud.
Siit lehelt peaks saama selle kohta ülevaate: http://www.viamichelin.com/

Lisaks veel pakkus huvi München ja see ümbrus (Partnachklamm, Zugspitze, Neuschwanstein) ning Tsehhi-Austria kaudu poleks see teele jäänud.

Link kämpingute kohta: http://www.eurocampings.co.uk/en/europe/
Telkimisega on lugu selline, et tasuta telkimiskoha leidmine võtab igal õhtul paar tundi aega ja leidmine on piisavalt keeruline. 14 päeva on veidi lühike aeg, näiteks kui sõita Austrias ainult kiirteed mööda, siis ilusat Austriat Te ei näe, kuna kõik kaunis on kiirtee plangu taga. Aga marsruut on igati mõnus ja head reisi.

2 aastat tagasi sai siit Horvaatiasse mindud ja Põhja-Itaalia - Austria- Saksamaa kaudu tagasi tuldud. Suht täpselt 6000km ja kui läksime pühapäeva õhtul siis järgmise pühapäeva päeval olime Tallinnas tagasi.
3 juhti ja minnes - tulles suht ühe jutiga. Kohapeal Horvaatias olime 3 ööpäeva mere ääres vedelemas. Ei tundnud küll , et liiga lühike aeg oleks.

-> Trip.ee tegi postitusse parandused ning tuletab postitajale meelde et riigi- ja linnanimed kirjutatakse suure algustähega. Samuti alustatakse lauset suure algustähega.

Ühest teemast lugesin soovitust, et teha üks (ühine) krediitkaart, et siis sellega kütust ja teemakse maksta.

Kuidas rahamajandusega üldse seis on? Kui ma mingi 4 aastat tagasi reisil käisin, siis VISAt näiteks ei võetud vastu Saksamaal ega ka Hollandis. Mõned üksikud alkopoed olid kust sai Swedbanga VISAga maksta, aga seal taheti ka mingit miinimumsummat.

Sularaha välja võtmisel on võõras riigis vist päris korralikud teenustasud?

Aga kas on siis võimalik teha mingi krediitkaart, mida aksepteeritakse igas tanklas ja tolliputkas?

Krediitkaarte väljastavad kõik Eestis tegutsevad pangad. Mõnes kohas aga on krediitkaardiga maksmisel tõepoolest miinimumsumma ning osad kauplused ei arvelda krediitkaardiga. Nagu Eestiski. Kuid selliseid ettevõtteid on marginaalselt.

Aga kas siis tavalise VISA deebetkaardiga saab sama paljudes kohtades maksta kui mõne krediitkaardiga? Või on mingeid eeliseid üldse krediitkaardil?

Ja siis veel selline küsimus Amsterdami kohta. Me läheme autoga ja tahaks ühe öö veeta mõnes odavas hostelis, aga seal tekibki kohe probleem. Enamik netis leitavad odavad hostelid on piirkonnas kus on tasuline parkimine. Aga leida mõni odav öömaja äärelinnas, kus parkida ka saaks, osutus päris keeruliseks.

On keegi käinud autoga Amsterdamis? Teab ehk keegi mõnda parkimisvõimalusega hotelli/hostelit. Hinnaks võiks jääda umbes 30€ nägu või veel vähem privaatses toas.

Tõepoolest, enamus hostellimajutusi on Amsterdami kesklinnas, kuhu aga autoga pole mõtet trügida: parkimise hind on 25-30€/ööpäev ja kohti vähe. Ise soovitaksin valida mõni äärelinna motell, kus tavaliselt tasuta parkimine, ent samas oleks hea transpordiühendus kesklinna.
Üks võimalus oleks nt Campanile Amsterdam motell - asukoht metroojaama kõrval, kust kesklinna metrooga 15 min, lisaks parkimine tasuta. Hotellide hinnad Amsterdamis kõiguvad tugevalt sõltuvalt hooajast ja nädalapäevast, Campanile peaks nädala sees olema 65-75€/2in tuba, mis on Amsterdami kohta suhteliselt normaalne.

Tänan hea soovituse eest. Just sellist varianti otsikski. Kuigi Campanile on 95 eur 2ne tuba. 74 kui 20 päeva ette reserveerida ja siis ei ole mingit raha tagastamisvõimalust.

Teine variant oleks ka jätta auto PR parklasse ja sealt saadud tasuta bussipiletiga minna kesklinna ja siis seal mõni hostel võtta.

Aga kui keegi veel teab häid analooge Campanile, siis andke aga tuld.

Küsin veel üle selle krediitkaardi teema.

Kui mul on VISA deebetkaart siis sellega igalpool maksta ei saa. Peab olema "we accept visa". Aga kui mul on krediitkaart siis sellega saab maksta igas urkas, kus on kaarditerminal olemas? Saan ma õigesti aru?

VISA deebetiga näiteks ei saanud maksta Saksamaa LIDLis 4 aastat tagasi. Küll aga sai maksta Slovakkia TESLAs umbes 7 aastat tagasi.

Üldjuhul saab VISA krediitkaardiga maksta igal pool kus kaardimaksed on võimalikud. Mõnded "urkad" ei aktsepteeri üldse mingeid kaardimakseid. Sellist krediitkaarti, millega saab 100% igal pool maksta, pole olemas.

Poolas näiteks peab alati sularaha kaasas olema sest maapiirkondades on seal päris palju kohti kes vaid sula tahavad. Bensukad, söögikohad, hotellid. Samuti olen seal mitu korda sattunud olukorda kus tolmune kaardimakseterminal on küll olemas kuid see "täna" kahjuks ei tööta.

Saksamaal olen sattunud suurtes poodides (MediaMarkt) olukorda kus saab maksta vaid deebetkaardiga või sulas. Krediitkaardiga mitte.

Samuti pole haruldane et kaardiga saab maksta vaid mingist summast alates. Miinimumsumma võib kõikuda 5-15 Eur.

Kui soovite kiiresti jõuda Saksamaale, siis vältige "otseteed" kaardijärgi ja sõitke kohe Varssavisse ja sealt mööda tasulist kiirteed Saksamaale! Olen sõitnud nii ühte kui teist (enda arust ja kaardi pealt otseteed), siis tean, et läbi Varssavi säästate kõvasti aega ja närve. Samas kui ei ole väga kiire siis antud marsruut läbi Poola on väga ok. Öömajaga on umbes nii, et võid suvalisse kohta sisse põigada ja öömaja maksab ca 10-15 euri per nägu (tavaliselt ka hommikusöök selle hinna sees, kuid tasub üle küsida). Oleme ööbinud ka 8kesi 40 v 45 euro eest, täiesti suvalises kohas tee äärses motellis.

Isiklikust kogemusest võin öelda, et teil tuleb autoistme kuju, kui nii palju tahate sõita. Kuid kõik see oleneb reisiseltskonnast võibolla teile sobibki ainult ratastel olla ja sõita. Optimaalne oleks sõita maksimaalselt 5000km 14 päevaga (või kuni 1000k veel vähem), siis näeb ja saab rahulikult kohapeal tutvuda kultuuriga ja läbi jalutada mitmeid vaatamisväärsusi. Ei tee ka halba juba teha eeltööd ja läbi mõelda, mida te kindlasti soovite oma reisi ajal näha.

Ps. Kaardimaksete pärast mina ei muretseks, viimasel aastatel (3a) pole olnud kusagil probleemi, et on jäänud maksmata Poolas või kusagil mujal.

Ma läbin Poolat vähemalt 2x aastas ja alati on kuskil kaardiga mingi jama olnud :) Ehk on asi ka selles et olen roninud alati ka mingitesse kolgastesse, põhimaanteedelt eemale.

Odavaim motell Amsterdami lähedal on tõenäoliselt F1 (seal WC, duss koridoris), Campanile'ist odavam on kindlasti ka ETAP. Mõlemaid saab broneerida siit http://www.accorhotels.com

Amsterdami F1s ma olen isegi ööbind. See oli üsna ebamugava koha peal, sealt on keeruline pääseda kesklinna.

ETAP on lennujaama lähedal, sealt vist läheb tasuta lennujaama buss kesklinna. See on hea eelis. Aga seal on vist tasuline parkimine kodulehe järgi.

Aga muidu mõlemad head variandid mida kaaluda.