Autoga Norra

Tere!

Tunneks huvi, palju oleks autoga kilometraaz Kappelskärist Trondheimi(otsem tee). Kui keegi teab, andku märku.

viamichelin.com
google.maps.com

Või ka http://maps.google.com/.

Aega varu rohkem kui lihtsalt kaardile vaadates kulub. Norra teed on üsna aeglased ja Trondheimi sõidust mäletan ma seda, et mägiteedel oli kiirus märkidega lubatust tükk maad väiksem.

Seda aeglast teed on küllaltki lühike jupp.Rootsis teed päris korralikud,Norras Storlienist kumi Merokerini pole ka viga.Sealt kuni Hegrani on kehva vöitu, eriti talvel ja edasi Trondheimi kui minna mööda tasulist teed jälle väga hea.Nii et kurvilist ja aeglast teed vast mingi 50 km.

Sõidan igal suvel samasse kanti ~50 km kaugemale. Rusikareegel minu jaoks on, et sõiduaega kulub ca 12 tundi. Siis on sees mõõdukad söögi-joogi, WC ja jalasirutus peatused. Kõige lihtsam, (aga mitte lühem) tee on üle Sundsvalli. Puuduseks aga see, et enne Trondheimi päris mitmes kohas tahavad raha saada. Teine variant on Rörose kaudu, sealt sõidavad ka rekkad. Ise sõidan viimased aastad Drevsjö kaudu. See on kõige lühem, aga ka kõige väiksem-kurvilisem tee. Plussiks on, et rekkaid vähe ja korralikku piiripunkti pole. (Siitpoolt minnes kipub ikka alkot tiba üle normi olema).

Kui söidad mööda fjordi äärt, siis ei taha.Ma mötlen raha.

Kui alkot mõni pudel üle normi, siis Rootsi-Norra piiril on kruusateedel piiri tähiseks ainult kivist post. Loomulikult võid ka seal mingi pistelise kontrolli kätte sattuda.
Samas Rootsist mööda E18 Oslosse minnes nägin, kuidas suitsu lõpetav tolliametnik kargas Eesti numbrit nähes oma putkasse punast tuld sisse lülitama. Tagumine auto puistati kohe läbi. seega suurel magistraalil kontrol tihedam.

Norra tolliametnikel on öigus auto suvalises kohas pärast piiri kinni pidada, ennast on ühe korra peatatud 70 km pärast piiri ja tuttavaid üsna mitu korda paarkümmend km hiljem ja seda just väiksemate teede puhul.

Juhus on pime ja sellele loota ei tasu. Tavaliselt lähebki kehvasti, kui ette praalid, et olen tark ja minuga miskit ei juhtu.
Aga tõenäosuse järgi on seal väiketeel kontroll hõredam. Kui ise sellisel väiketeel sõitsin, siis liiklus oli peaaegu olematu.

Sellest räägingi"juhus", see ei pruugi alati toimida.Aga nagu öeldakse julge hundi rind on rasvane, nii et otsusta ise.

Lisaks veel
see, omadest kogemustest

Soovitaks enne, kui riskima hakkate, tutvuda Norra karistusmääradega. Sellel maal juba ei hellitata.