Autorent Jaapanis

Kas keegi on Jaapanis Eesti juhilubadega autot rentinud? Eesti ja Jaapan ei tunnusta vastastikku üksteise juhilubasid, st teoreetiliselt ei peaks saama seal entida, aga kas siiski seda vaadatakse nii täpselt, et äkki väiksemad kohalikud firmad ei jälgi seda? Plaan on võtta Shikoku saarel auto 3-4 päevaks (alustada Matsuyamast, lõpetada Tokushimas), tundeb, et seal oleks auto siiksi parim liikumisvahend, kuna nii palju väikeseid ja huvitavaid kohti, kus peatuda. Kas autot saab või mitte, sellest sõltub, kas võtta ühe või kahe nädala JR Pass. Aitäh ette vastajatele.

Oleneb millisesse rendifirmasse satud, aga JR passi saad kohapeal ka osta:)

Kuidas välismaalane Japan Rail Passi (nädal aega u. 28000 jeeni) Jaapanist osta saab? Mulle on jäänud mulje, et seda ikka ainult väljas pool Jaapani müüakse. Või pead silmas teatud maakondade (JR West jne) omi?

Japan Rail Pass´i ei ole võimalik kohapealt (Jaapanist osta).Eestist seda tellides peab arvestama, et minimaalne ettetellimese aeg on 5 tööpäeva.
Eesti juhiload Jaapanis ei kehti. Isegi kui teil kuidagi õnnestub auto ilma kehtivaid juhilubasid ette näitamata rentida (mida ei usu) on vahelejäämise korral jama rohkem kui arvata võite.

tegu pole Türgiga, et "väikesed kohalikud firmad ei jälgi". Tutvu pisutki selle riigi kultuuri ja tavadega, kuhu sa minemas oled. Jaapanis toimib kõik nii, nagu ühiskondlik kokkulepe ette näeb, "väikesel" ja "suurel" erinevusi ei ole. Loodetavasti oskad ikka keelt, et "väikestes kohalikes firmades" Shikoku saarel suhelda? Inglise keelega pole enamikes kohtades midagi teha. Ja soe soovitus on korrektselt reegleid järgida...

Teemaalgatus on küll vana, aga vahest kedagi huvitab, et üritasin kaks nädalat tagasi Jaapanis autot rentida. Kaasas oli ka rahvusvaheline juhiluba ja rendifirmast öeldi väga viisakalt, kümme korda vabandades-kummardades ja telefoni teel perfektset inglise keelt rääkiva kodaniku toetusel, et Eestis välja antud rahvusvahelise juhiloaga, mis vastab 1968. aasta Viini teeliikluse konventsioonile EI SAA Jaapanis autot rentida ega üldse rooli keerata. Vaja on Genfi 1949.a teeliikluse konventsioonile vastavat juhiluba. Võttis vanduma, aga loomulikult ei olnud rentija milleski süüdi. Juhtum ise leidis aset Fuij-mäe lähedal paikneva Gotemba raudteejaama autorendis. Vaevalt, et ka rahvusvahelistes kettides teisiti on, aga kui kellelgi on teistsuguseid kogemusi, siis jagagu.

prox, tänud! See, et Jaapanis ikka veel Eesti juhiload ei kehti, oli suur üllatus ja info tuli väga õigel ajal.
Igaks juhuks kontrollisin ka üle ja väike kokkuvõte siin.

mnt.ee
http://www.mnt.ee/index.php?id=10756
Maanteeameti klienditeeninduselt tuli meilile vastus: Soovitan pöörduda Jaapani saatkonna poole ja küsida, kas Jaapanis aktsepteerivad Eesti juhiluba".

vm.ee
http://vm.ee/et/riigid/jaapan
6.lõigus on kirjas: "Jaapanis Eesti juhiload ei kehti. Kehtiv ei ole ka Eestis välja antud rahvusvaheline juhiluba (IDL).
Jaapanis on vasakpoolne liiklus ning teeolud on väga head."

Jaapani saatkond:
Meilile vastus: "Eestis väljastatud juhiload ei kehti Jaapanis. Info Eesti välisministeeriumi lehel on õige".

Tegin Jaapani saatkonnale täpsustava järelepärimise ja sain sellise vastuse:

Kahjuks ei saa turismieesmärgil Jaapanis viibiv Eesti kodanik seal juhilube taotleda. Seda saab ainult elamisloa alusel Jaapanis viibiv isik ja sel juhul peab tegema eksami. Praeguse seisuga ei ole Eestis välja antud juhilubadega isikul, kes turistina Jaapanisse läheb, võimalik autot rentida. Et olukord muutuks, oleks vaja riikidevahelist lepingut, initsiatiiv peaks tulema Eesti poolt. Praegu töö Majandusministeeriumis käib, aga millal võiks lahendus tulla, ei ole teada. Niipea ei ole muutust oodata.

Eestlasele lihtsaim variant Jaapanis autot rentida on endale Läti load teha. Erinevalt Eesti lubadest Läti load kehtivad Jaapanis. Paar tuttavat on nii teinud...

Uurisin nii siit kui Läti poolt,kuid mulle tehti selgeks,et ei kehti ka Lätis väljaantavad rahvusvahelised load. Kuidas need paar tuttavat siis nii on teinud? Meil oleks ka väga vaja autot rentida. Soome rahvusvahelised load kehtivad, kuid selleks on vaja, et juhilubade omanikul oleks Soomes vähemalt 6 kuud sissekirjutust,mida meil aga kahjuks pole. Riskida,et ilma lubadeta autot antakse, pole mõtet,kuna juba neti teel küsiti,et kas meil on ikka sobiv juhiluba. Huvitav millal saame EU riigina hakata ka tarbima EU olemise eeliseid? Miks EV ei ole midagi teinud,et ka meie saaksime igalpool maailmas autot rentida?? Vihale ajab. Viimane kord teavitasin mina, kui lihtkodanik, EV välisministeeriumi,et Senegal sõlmis EV-ga viisavabaduse 30-ks päevaks. Võeti arvesse. Absurd.

Läti ja Jaapan on IDP 1949 Conventioni liige, Eesti mitte:

Jaapan pole 1968 Conventioni liige, Eesti on selle liige. Et sul oleks huvitavam:

https://en.wikipedia.org/wiki/International_Driving_Permit

Sorry,midagi ei saanud aru. Seda listi ma nägin ,kuid nägin ka muud listi ,kus Eesti oli Lätiga ühe pulga peal, st. Lätis väljaantud rahvusvahelised load ei kehti. Wikipediat täiendab igaüks nagu tahab,.st see pole ametlik infoallikas. Minu Läti kolleegid uurisid asja ja ütlesid ,et Läti load ei sobi Jaapani jaoks. Kui sul on keegi,kellel on vastupidist infot,siis palun jaga. Olen hädas.

Siin tõesti Lätit nimekirjas ei ole:

https://www.toyotarentacar.net/english/guide/license/

Jään ka vastuse võlgu, et kuidas see autorent siis toimus, võib-olla illegaalselt.

Kui plaan Jaapanis rohkem ringi vaadata siis kindlasti on kõige odavam selleks autorent mis aga kahjuks Eesti lubadega pole võimalik. Võrdluseks olgu öeldud et jalgratta rent umbes sams hinnaklassis . Ühistransport kallim, takso ka. Tuleks ära oodata milla meie valitsus liigutama ennast hakkab, seniks muud riigid.

Oleme märtsis minemas Jaapanisse, täpsemalt Okinawa saarele. Saan aru, et hetkel ei ole Eesti juhiloaga mingit võimalust Jaapanis legaalselt autot rentida.

Olen ka kursis, et Jaapanis on inimesed väga seadusekuulekad ja seda ei anna võrrelda Tai või paljude teiste Aasia sihtkohtadega, aga uurin igaks juhuks, et kas keegi on kuidagi sellest ikkagi kõrvale hiilinud (äkki väiksemad autorendi firmad ei kontrolli dokumente nii pühalikult)?

Või on olukorra mõnel muul viisil lahendada saanud? Sest hetkel tundub küll kurb, kui autorendi variant ära jääb, sest tahaks saart ikkagi omal käel avastada.

Ei ole küll mingit varianti autot rentida. Peab olema mingi 1% juhus väga rumalast klienditeenindajast ja ma ei tea millest, et see õnnestuks. Ja kui politsei kinni peab, siis mis päästab?
Ilma autota on Okinawal raske või suht mõttetu. Eks tuleb võtta mingid tasulised tripid, akvaariumisse saab bussiga. Randa ilmselt ei pääse, aga ega märts pole vist ka eriline hooaeg. Onsen hotelle on põhisaarel üksikuid, vähemasti Naha lähedased on päris mõttetud muu Jaapaniga võrreldes. Röögatu hinna eest saab mujal suvalise 500-jeenise onseni taseme.
Võib sõita-lennata teistele saartele tegevuse leidmiseks (eeldusel, et olete Nahas). Samuti võib otsida reisikaaslase mõnest Euroopa riigist, mille load Jaapanis kehtivad (a la Soome juhiloaga eestlane).

@Kleenu
Autorendi kohta ei oska kahjuks infot anda, aga igaks juhuks mainin seda, et märtsis võib Okinawal päris külm olla. Olen seal kaks korda märtsi esimestel päevadel käinud. Esimest korda alustasin sealt Jaapani ringreisi 2014 ja teist korda oli vaja lihtsalt Taiwanist välja lennata uue viisa saamiseks 2015.a. Muidu poleks sinna teist korda enam märtsis läinud. Vihma sadas päris tihti ja temperatuur oli päeval kuskil +15 piires, öösel külmem. Ilmselt on kuu lõpu poole pisut soojem juba. 2015 oli kohati päeval nii soe, et sai jope ära võtta.

Kui Okinawa välja arvata, siis mujal Jaapanis on transpordivõrk väga lai ja igale poole saab busside-rongidega. Ega odav tõesti ei ole võrreldes muu Aasiaga, aga selle eest ülimugav. 3-nädalase JR-passiga jõudis ilusti sõita ühest otsast teise ja veel siia-sinna põikeid teha. See pass maksis muidugi ka summa, mille eest saab vabalt mõne nädalase puhkusepaketi osta. Tolleaegse kursiga tuli jeenidest eurodesse arvestades 413 €. Arvestasin kokku, et tegelikult maksid need rongisõidud kokku umbes 900 €. Samas poleks nii palju kindlasti sõitnud, kui seda passi poleks olnud. Muidu oli nii, et vaatasin kaardilt mingit vahemaad. 200 km, tühiasi, suts ja kohal.
Kyushu saarele tegin bussidega ringi peale. Kui mälu ei peta, siis oli keskmine bussipilet ühest linnast teise kuskil 3000 jeeni.
Üksi võib maksta, aga terve pere peale läheks tõesti päris kopsakas summa transpordile.

Hokkaidol oli ka ühistranspordiga liikumine probleemne...

@Reaper
Õigus, unustasin seda mainida. Käisingi seal ainult Sapporos ja sõitsin tagasi Tokyo poole, kuna kiirrongide võrgustik sai otsa ja aega hakkas väheks jääma. Ega vist "keskmisel" turistil sinna väga asja pole ka, kes pole mägimatkaja või suusataja.

Nii, alates märtsist peaks saama jaapanis Eesti lubadega sõita: