Autorent Maltal. KIIRE

Küsin nõu Malta autorendi kohta. Oleme varasemaltki puhkusel olles autorenti võtnud, aga seal on see kuidagi eriti keeruline. Ühesõnaga on soov nädalaks rentida auto ja võtta lisaks 0 omavastutusega kindlustus. Eile sai see holydayautos vahendusel (rendifirmaks EuropCar) tehtud (maksime lisaks ca 6€ päev 0 omavastutuse eest) ja täna siis selgus et nad bronnivad meil kredikal 1200€ ulatuses ja kui midagi juhtub siis võtavad sealt maha. See lisakindlustus, mis sõlmisin on siis refund kindlustus, et saan hiljem siis raha tagasi nõuda (vms). Tavaliselt on nii olnud, et kui on lisakindlustus siis midagi lisaks kredikal ei bronnita. Ja selline nõue tundub Maltal kõigi rendifirmadel olema või mina ei leia lihtsalt teisi. Ühesõnaga küsingi kogenenumatelt nõu, kas oskate soovitada Maltal autorendifirmat, millel võimalik 0€ vastutusega kindlustus juurde võtta. Asjaga kiire kuna reis juba ukse ees.

No aga rendi siis otse Europcarilt ja võta ka kõik kindlustused otse neilt.
Praegu, läbi vahendaja rentides, saad lisakindlustuse vahendajalt. Vahendaja (Holydayautos) on teinud miskite eeldatavate mahtude vms. pealt Europcariga soodsama lepingu, mille alusel Europcar annab auto minimaalsete omapoolsete lisadega ning vahendaja hoolitseb ülejäänu eest. Samas rendifirmal (Europcar) pole sellest vahendaja kindlustusest ei sooja ega külma, tema ees vastutad rentnikuna igal juhul sina. Seetõttu tahab rendifirma ka suuremat tagatist saada. Ühesõnaga -- igal asjal on omad head ja vead -- antud juhul saad läbi vahendaja ilmselt veidi soodsama hinna ja kindlasti palju soodsama kindlustuse kuid su kaardilt broneeritakse suurem summa. Kui soovid, et kaardilt vähem broneeritaks, siis pead ilmselt rohkem kindlustuse eest maksma -- business as usual :-)

Oled sa Malta liikluse kohta uurinud? Teed on kitsad, mägised ja kurvilised. Parkimine on totaalne peavalu. Samas on saar väike ja kõikjale saab väga edukalt bussiga. Kõikjale. Bussisõit on seal tõsine ajaröövel, sest vahemaade läbimine on ajamahukas. Sama on ka autoga liigeldes. Istud ummikutes ja liiklus väga ei suju. Esimene soovitus - kasuta ühistransporti ja väldi autoga sõitmist.

Teiseks. Minu praktika näitab, et auto enda hind tuleb odavam alati läbi vahendaja. Kindlustust ei ole vahendajalt mitte mingil juhul mõtet võtta, kuna see kindlustus on pakkuja jaoks null. Nemad koorivad sinult kas uuesti sama kindlustuse või broneerivad tagatise. Kõige toimivam skeem on minu jaoks olnud võimalikult soodsa auto broneerimine läbi vahendaja (rentalcars, billiger mietwagen...) ja ilma igasuguste kindlustusteta. Kohapeal pabereid ajades vaatad rõõmsa, kuid sisutühja pilguga teenindajale otsa kui see sinu käest tagatist nõudma hakkab. Ulata järjekindlalt deebetit või piiratud limiidiga krediiti ja naerata rõõmsalt edasi. Mingil hetkel hakkab teenindaja alternatiive pakkuma - soodushinnaga kindlustus vms ja lõpuks saad ikkagi auto kätte. Mulle näib, et kui nad on näituseks plaaninud auto eest 50 € päevas saada, siis sõltumata sellest, mis hinnaga sina selle kuskilt bronnid (vahendajalt 35-ga näiteks), tehakse seal letis kõik selleks, et see hind kätte saada. Ehk, ära osta vahendajalt lisakindlustust, mine letti ja ole valmis maksma nende CDW ja muid kinldustusi, mis su kõrge tagatisraha välistavad. Lisaks - kui oled võtnud nende super-hüper kindlustuse, on auto äraandmine lihtne. Ei pea pildistama ega muretsema kõikide kriipsude-kraapsude pärast. Ma ei ole ise kunagi lasknud hiigelsummasid broneerida, kuid foorumites on piisavalt jutte sellest, kuidas nädalaid hiljem ilmub sinna reaalne nõue viitega "kahjustusele". Ja tõesta siis, et sina ei ole oinas.

Veelkord, sõitke Maltal bussidega, mis on mugavad, lihtsad, odavad ja viivad kõikjale.

Käisin eelmine sügis Maltal. Olen nõus eelkõnelejaga ehk kasuta ühistransporti. 2 € tunnipilet. Maltal on vasakpoolne liiklus, palju ummikuid, parkimisega probleemid. Näiteks Vallettat külastada on lihtsam bussiga. See peatub vanalinna mineva värava ees. Auto pead jätma päris kaugele ja siis jala kõmpima.

Malta liiklusega olen kursis. Buss ei tule tervislikel põhjustel kõne alla ja ega ka teema püstitus ei olnud, kas rentida Maltal auto. Aga vastust oma küsimusele ikka ei saanud :( Me oleme varemgi reisidel autot rentinud, aga sellise süsteemiga nagu Maltal tundub olevat, pole varem kokku puutunud. Sellepärast uuringi, et mis firmat olete Maltal kasutanud. Soovime juurde võtta lisakindlustuse, mis viib omavastutuse 0, aga seal on nii et kui sa isegi võtad selle lisakindlustuse siis ikkagi bronnitakse sul kredikal korralik summa ja kui midagi juhtub, siis võetakse bronnitud summast maha. Hiljem saad selle summa tagasi nõuda (0 vastutuse kindlustus).

Kasuta jmetsa nõuannet. Võta auto holydayautost vm ja autot kättesaades lase lisada rendifirmal omavastutuse kindlustus. Soovitavalt uuri enne rentija enda lehelt (antud juhul EuropCar) mis selle hind on. Rendifirma enda omavastutse kindlustus on tavaliselt kordi kõrgem kui vahendajalt või kindlustusest võetud kindlustus. Samas kõik rentija lisakindlustused võttes saad omavastuse lõpuks ikka 0-i ja kaardilt broneeritakse vast ainult mingi summa kütuse ja trahvide katteks.

Vahe tulebki sellest, et vahendaja kindlustus on rentija jaoks sama nagu kindlustuse puudumine. Rentija võtab kahjud sinu kaardilt, sina esitad taotluse vahendaja kindlustusfirmale ja saad raha hiljem tagasi. Holydayautos pole rendifirma vaid vahendaja. EuropCar on rendifirma, aga sa ei pea autot otse neilt võtma vaid võid võtta vahendajalt ja lisada ainult lisakindlustused jm autot kätte rendifirmalt kätte saades.

Sama süsteem on ka mujal maailmas. Alati uuri järgi nii vahendaja kui ka rendifirma tingimused, lisatasud jms. Pikalt ette võttes võib vahel otse rendifirmalt isegi odavam hinnaga auto saada kui vahendajalt. Enamasti tasub auto võtta ikkagi vahendajalt ja soovi korral kindlustused rentijalt (kui ei taha kaardil suuremat limiiti hoida).

Kasutan Euroopas-Ameerikas rentimiseks Billiger-mietwagenit kes ka vahendaja. Neilt saab korraliku rendifirma auto väga hea hinnaga koos täiskasko ja 0 omavastutusega. Viimati Avise midsize USAs kaheks nädalaks 425€, sisaldas ka täiskaskot ja 0 omavastutust. Kunagi ei ole mul krediitkaardilt midagi broneeritud. Samuti pole olnud mingeid probleeme autode üleandmisel ega hiljem, kindlustusnõuetega pole tegelenud. Sooviksin aga ikkagi teada, et kas siin on inimesi kes läbi vahendaja võetud autodega kahjunõuetega tegelenud? Kui valutult või valuliselt see käib? Loogiliselt arutades on ju kindlustus läbi vahendaja ikkagi kordades soodsam. Minu jaoks kaalub see argument üle võimaliku hilisema paberimajanduse. Kas soovitus võtta kindlustus otse rendifirmalt on vaid eesmärgiga vältida tagatise broneerimist?

Kui kindlustus on auto vahendajalt võetud, siis see on rendifirma otsustada, kas ja kui palju nad sul kaardilt omavastutuse eest broneerivad. Mul pole seni kunagi see summa kogu omavastutuse eest olnud. Vahel umbes pool, vahel rohkem. USA-s on see asi vist veel lõdvem ja täiesti usutav, et võõra kindlustuse ettenäitamisel midagi rohkem nõudma ja broneerima ei hakatagi.

Tegelikult pakuvad need vahendajad vahel ka selliseid hindu, milles on hinnas rendifirma enda täiskindlustus. Sel juhul ei pea mingit deposiiti jätma.

Ise eelistan võtta lisakindlustuse otse kindlustusfirmast. Sel aastal on mitu erinevat rentimist Euroopas. Seega oli soodsam võtta aastane kindlustus, mis läks maksma ainult 41 GBP. Katab omavastutuse kuni 5000 GBP, lisaks kõik klaasid, peeglid, katused jm, mis tavalistel omavastutuste kindlustustel hinnas ei ole.

Kiire otsing erinevates autobroneerimissüsteemides näitab, et konkreetselt Maltal ei ole sellist rendivahendusfirmat, mis pakuks väikese krediitkaardibroneeringuga nö "kõik hinnas" rendivõimalust.

Üldiselt ei maksa võrrelda USA ja Euroopa autorente, USA-s on asi alati kordades lihtsam ja soodsam ning sisaldab täiskindlustusi. USA-s on tavapärane olukord, et ei broneerita kaardilt midagi (või kui, siis paagitäie kütuse raha); Euroopas (eriti lõuna pool) on selline olukord pigem äärmiselt ebatavapärane.

Kõige kindlam oleks võtta ühendust Eesti Avise või Europcariga ning paluda neil teha selline kõiki kindlustusi sisaldav pakkumine, mille korral krediitkaardilt broneeritakse võimalikult väike summa. See pakkumine ei kohusta sind millekski, küll aga annab infot, kas selline asi on realistlik ning kui jah, siis kui suure hinna eest.

Euroopas pakub taolist krediitkaardibroneeringut peaagu nulliks viivat superkindlustust enam-vähem iga autorendifirma, aga enamasti ainult koha pealt letist ostes. Ja selle hind on tavaliselt rendihinnast endast palju kõrgem, a la rent 6 eurot päev ning superkindlustus lisaks 24 eurot päev. Need numbrid on võetud laest, aga sinnakanti see superkindlustus jääb rendihinnaga võrreldes. Taolise superkindlustuse ostu korral tehakse krediitkaardile väga marginaalne broneering. Aga sellist kindlustust sa eelnevalt netist vahendaja kaudu ära tellida ei saa Malta puhul, seda saab otse rendifirmast. Sestap soovitasingi ühendust võtta mitte vahendajaga, vaid rendifirma enda Eesti kontoriga, kes saab teile superkindlustuse hinna öelda.

"Kiire otsing erinevates autobroneerimissüsteemides näitab, et konkreetselt Maltal ei ole sellist rendivahendusfirmat, mis pakuks väikese krediitkaardibroneeringuga nö “kõik hinnas” rendivõimalust."

Siit järeldagi, mis sind ees ootab, kui hull on liiklus ja mida on õppinud rendifirmad. Kasuta ühistransporti. Teemast kõrvale, aga mis on see tervislik seisund, mis takistab ühistranspordi kasutamist võrreldes autoga? Sa ei saa seal paljudes kohtades autot peatada, et mingeid olukordi lahendada vms. Bussist saad samas ka igal hetkel maha astuda. Bussid on moodsad, madalapõhjalised. Küll on need sageli ülekoormatud, aga kui oled ilmselge terviseprobleemiga, on inimesed väga abivalmid.

jmets, üldse mitte paha pärast, aga mis see sinu asi on. Püsiks ikka teemaalgatuse piires ning meditsiinilised teemad ja eraelu jätaks kõrvale.

Mia, tänud vastuse eest. Hetkel leidsime endale sobivaima variandi.

Otseselt ei olegi, vabandan, kui isiklikuks läks. Lihtsalt, võttes sellise lihtsa häda nagu kasvõi kõhulahtisus - ei ole suurt vahet, kas oled bussis või autos. Edu ja loodetavasti kirjutad peagi teema kokkuvõtteks oma positiivsest kogemusest Malta liikluses.

Oleme Maltalt tagasi ning lühidalt kokkuvõttes, siis meie otsus võtta rendiauto tasus ennast igati ära. Aga nüüd natuke pikemalt. Jäime ikkagi lõpuks selle juurde, et laseme kredikal mingi summa ära bronnida ning hiljem see vabastatakse. Võtsime auto GoldCarist kuna selle terminal asub ka lennujaamas ning on väljaspool nö tavatööaega avatud. Muidu paljudel firmadel oli lisatasu kui jõudsid väljapool tööaega. Enne Maltale minekut olin üsna palju lugenud selle kohta kui hirmus seal ikka liigelda on ja kindlasti ei ole mõtet rendiautot võtta. Eriti huvitav oli üks inglise keelne artikkel, et Maltal on valgusfoorid üsna uus nähtus ja paljud kohalikud neid ei aktsepteeri. Tegelikkuses on Malta liikluskultuur üsna viisakas. Tallinna omaga täitsa võrreldav. Kokku sõitsime maha nädala jooksul 300-350 km ehk siis saar sai risti ja põiki läbi sõidetud ning lisaks käisime autoga Gozol (praam edasi-tagasi auto+2 täiskasvanut+1 laps läks maksma 17€). Valetpidi liiklus võttis alguses aega harjumiseks, eriti veel seetõttu et Maltal on väga ja väga palju ringteesid. Positiivne on see, et liiklusinfo on infotahvlitel inglise keelne. Autosignaale (erinevalt näiteks Kreetast) seal vist kordagi ei kuulnud, et oleks kasutatud. Samuti olid teed heas seisukorras ning väga palju oli teesid, kus sõidusuunad olid eraldusribaga eraldatud (kaks rida ühes suunas ja kaks teises suunas). Max lubatud kiirus oli 80. Valetta centrumisse autoga ei roninud, jätsime linna äärde parklasse ja sealt edasi jalgsi. Ummikuid ei kohanud, väikeseid seisakuid oli. Bussiga liiklemine Maltal võtab kindlasti tunduvalt rohkem aega ning on vaevalisem. Samuti panin tähele et paljud bussipeatused on ilma katuseta st ootad bussi lõõskava päikese käes. Kui ikka Tallina liiklusega ilusti toime tuled, siis ei tohiks Maltal liiklemine ka väga problemaatiline olla. Tuleb lihtsalt omada head kaarti ja silmad lahti hoida. Näiteks Kreetal liiklemine pakkus isegi veidi rohkem närvikõdi ja oli kaootilisem kui Maltal. Maltal ei maksa valesse kohta parkida ja liiklusreeglite rikkumise eest hoiatustahvlid on igal pool üleval.

Võin soovitada economybookings.com Seal saad ise võrrelda hindu ja tingimusi. Ning mis peamine, saad rentida ükskõik kus kohast auto ning ükskõik millal.

Küsimus järgmine: 

kes viimase poole aasta jooksul Maltat külastanud ja autot deebetkaardiga rentinud? 

Millisest kohast rentisite? Kuidas asjaajamine sujus? Palju pidite tagatist jätma sulas/kaardibronnina? 

Nimelt otsustasid kallis ämm ja äi omapäi veebruariks Maltale piletid osta (Ryanairiga 52 EUR edasi - tagasi) ja bookingust toa (110euri nädal) võtta. Seda kõike nooremate sugulastega arutamata. Ämm 58, äi 60. Esimene omapäi kokkupandud reis (tublid on), siiamaani ainult paketikatega reisinud-puhanud. 

Ja otsustasid auto rentida, lennujaamast (Paphos) lennujaamani (Paphos). 

Mõlemad igasuguste krediidivariantide vastased (krediitkaarti ei oma ega plaani kunagi taotleda, kuigi võimalus oleks). 

1000-2000euri sulas või deebetkaardi bonnina tagatis oleks ok. Kindlasti tahavad kõiki võimalikke kindlustusi. 

Antud info-tingimuste järgi hakkas süda verd tilkuma, teades kuidas neile tõenäoliselt kott pähe tõmmatakse seal, niisiis uuriks/tahaks teada, et kes hiljuti käinud, kust rentinud ja kuidas läks? Säästaks oma kalleid hõimlasi võimalikest jamadest. 

Lisainfoks niipalju, et nad on Google otsingu järgi "Malta debit card car hire/rental" teinud 3 esimese tulemuse järgi päringu, vastanud pole keegi. 

Inglise/vene/saksa keeles saavad suheldud.

Paphos peaks Küpros olema mitte Malta?

Paphos muide ei asu Maltal, seega Malta kogemus Paphosel ei päde. 

Maltal võtsime auto ColdCarist, ainult positiivsed kogemused. Algas kõik Carjeti kaudu võetud Surprise autost, kus saabudes oligi täielik "surprise". Selgus et kirves täiskindlustus ei kata eriti midagi, väljaspool tööaega autot tagastades võetakse korralik lisatasu (muidu täiskindlustusega lased võtmed postkasti vms) Igatahes loobusin algselt broneeritud 25-st eurost ja läksime lennujaama otsima sobivamat varianti. Coldcaris endas midagi vaimustavat ei olnud, nagu ka paaris muus kohas, kuni jõudsime (vist oli) Sicily cari letti, kus oli rõõmus ja abivalmis tegelane, kellega sai kõik ilusasti kokku lepitud, juhatas meid ColdCari vormistama. Autoks oli suht uus Peugeot 508 diisel+automaat, jäime väga rahule.

Oioi.. Nüüd tuleb endale korralikult tuhka pähe raputada :D

Kuidagi suutsin ajada Malta ja Küprose segamini. Enda kaitseks niipalju, et ise kevadel perega Küprosele ja ämm-äi enne seda Maltale. Oma osa selles kindlasti ka jõulueelsel hõõgveinil, mida vaikselt toidu kõrvale mekkisin :D

Tunnistan süüd ja kahetsen, luban tulevikus hoolikam olla. 

Endiselt ootaks hüva nõu Malta kohta (mitte Küprose, seal rent olemas :))

Lihtsam on krediitkaart teha ja reisi lõppedes see sulgeda, kui rohkem vajadust ei ole kasutamiseks. Või teha Revolut, N26, midagi sarnast.

Kui deebetkaart on interneti ostu võimalusega siis see peaks ka autorendiks sobima?

See sõltub rentijast ja sama nimega autorendifirma puhul ka riigist. Ma olen mõnikord Sixt autosid kasutanud ja Hispaanias kõlbas odavamate autode jaoks ka  Maestro. Audi A6 taoliste rentimine eeldas juba krediitkaarti. Maltat vaatasin huvi pärast - minumeelest oli neil seal aktsepteeritav ainult krediitkaart ja ei sobi ei deebet ega igasugused prepaid- kaartid. Seda ükskõik mis auto jaoks. 

Tingimused on iga soliidsema rentija kodulehel peenes tekstis kirjas ja nendega tutvumiseks ei pea veel midagi rentima hakkama.