Autorent - millist autot valida reisimiseks rahvusparkides?

Vajaks abi auto valikul, nimelt plaanis lennata ca 3 nädalaks USAsse (minek ja tulek Seattle-st) ning plaanis kohapeal auto rentida. Plaanis on võib-olla külastada ka Kanadat ja teha tiir ära ka Yellowstone'i. Reisiaeg: september.
Praegu on rendis valikud umbes samas hinnaklassis:

Midsize AUT AC
Jeep Liberty SUV AUT AC
Midsize-SUV SUV AUT AC

Millist nendest valida? Ilmselt mägedes ei tee Jeep paha, aga võib-olla pole nii mugav tavalisel maanteel ning seal on äkki vähem ruumi kui Midsize-s? Mida soovitate?

Mina olen alati võtnud SUVi, kuid olgem ausad, et viimasel ajal on hakatud selle midsize SUVi nime all andma haledaid nn linnamaastureid, millel ei ole mingit seost maasturiga. Seetõttu maksin eelmine kord natuke rohkem ja võtsin suure SUVi ning oli ikka hoopis teine tera. Jeep Liberty häda on see, et ta kipub kõvasti jooma. Muidu on Ameerika mägedes teed sellised, et nägin seal turiste ka väikeautodega ja keegi ei koolenud maha.

SUV on mõttekas valik ainult siis, kui plaanid asfaltteelt kõrvale sõita. Kui jääd maanteele, siis minu soovitus toodud sõidukirjelduse põhjal oleks Fullsize - maanteel eeldatavalt mugavam ja ökonoomsem, kui SUV ning ruumi peaks autos piisavalt olema. Hinnavahe Midsize'ga ka vahest praktiliselt olematu. Või vaataks hoopis Hertzilt või Aviselt midagi, mis endale meeldib ja mida tahaks ära proovida. Viimane kord tegime kahekesi pika tripi Camaroga - kui väljavaatega ära harjus, oli päris OK. Nüüd sügisel Floridasse minnes on kabriolett bronnitud, kuna pikki teid väga palju sõita ei planeeri.

Ahjaa, kui SUV meeldib, siis võid midagi odavamat bronnida ja lasta kohapeal endale upgrade müüa. Ka ameeriklased on kütuse hinnaga pihta saanud, ning üldiselt eelistatakse ökonoomsemaid autosid. Seetõttu võib SUV saada soodsamalt, kui ette bronnides. Muidugi võib ka mitte.

Jeep Liberty joob jah korralikult, tiba väiksemad Jeep Compass ja Ford Escape oma 2 l mootoritega tarbivad normaalsemalt. Soovitus siis neist Ford Escape.

Ühesõnaga Midsize SUV on mõttekam valik kui Jeep Liberty? Ma ise mõtlesin just selle peale, et äkki on Midsize mugavam kui Jeep Liberty nii ruumi osas kui juhitavuse poolest? Kui palju on palju joomine? Midsize võtab minu meelest kuskil 9-10 liitrit sajale, täispagasiga, Liberty-ga kogemusi ei ole.

Liberty võttis ikka minumeelest mingi 13-14, Yosemites jne mägedes läks veel rohkem. Jeep compass jäi 2+2last natuke väikseks just pagasi ruumi poolest, kui seltskond väiksem, peaks piisama küll ning kütust võttis jah 8-10.

Juhiks veel tähelepanu, et Jeep Liberty kuulub ka Midsize (Intermediate) SUV klassi. Seega arutelu, kas valida Midsize SUV või Liberty, on pmst vale. Broneerides mingi autoklassi, ei ole reegline võimalik eelnevalt valida, mis auto sa saad, see selgub kohapeal hetkel saadaolevast valikust. Erandiks on Hertzi "Collection"id ja Avise "Cool Car"id, kus rendifirma peaks sulle andma selle auto, mille välja valisid.

Midsize SUV rentides saad midagi ligilähedast sellisele valikule:
Ford Escape
Dodge Nitro
Hyundai Santa Fe
Jeep Liberty
Jeep Patriot
Kia Sorrento
Nissan Rogue
Subaru Forester
Suzuki Grand Vitara
Suzuki XL-7
Jeep Compass
Mazda CX-7
Nissan Rogue
Subaru Legacy
Subaru Outback
Toyota Rav4

Ei, ma saan just broneerides valida nende kolme liigi vahel, mis ma välja tõin... seega kui valin Jeep Liberty, siis saangi selle. Mul on lihtsalt trilemma, millise neist kolmest võtta, hinnavahe on mingi 10 € kolme nädala kohta, seega põhimõtteliselt samas hinnaklassis on kolm autot. Tahaks võimalikult ohutut ja mugavat varianti just kui valida nendest kolmest.

Äkki paljastad, milline rendifirma (mitte vahendaja) pakub Liberty broneerimist ning garanteerib täpselt selle auto? Olen USAs autosid läbi aastate omajagu bronninud ning rõhuvas enamikus on konkreetse auto margi kõrval kuskil väikeses kirjas "... or similar". Paljud vahendajad jätavad selle info ka kuskile lepingu sügavustesse, mitte ei reklaami suurelt. Liberty garanteeritud broneerimisvõimalust pole kuskil silma hakanud, küll on võimalik valida mõningaid konkreetseid sport- või luksautode mudeleid kallima raha eest.

Kui ma lähemalt vaatasin, siis rendifirma vahendaja pakub eraldi Jeep Liberty SUV AUT AC ja Midsize-SUV SUV AUT AC. Kusjuures Liberty on veidi odavam variant kui lihtsalt Midsize. Seega eeldaks, et pakkumine oli ekstra Liberty-le, mitte lihtsalt SUV-ile (või milleks seda eraldi välja tuua?). Igal juhul kui voucheri peal on kirjas Liberty (ja isegi kui on "similar") siis ei saa rendifirma mulle midagi halvemat kui Liberty anda minu arusaamise järgi. Kasutan http://www.billiger-mietwagen.de/ teenust ja lõppfirma on Alamo. Viimati sai sealt võetud Fullsize ja andsid hoopis 49 km sõitud Luxury variandi, seega polnud üldse paha kogemus.

Ära mõtle üle. Võta ükskõik kumb ja küll kohapeal selgub, mis tegelikus valikus on.

See auto klassi äranäitamine konkreetse mudeli kaudu ("ford focus or similar") on tavaline ja hunt seda aru saab, mis neil vahet on.
Hea juhitavusega autot - seal on kõik rendiautod pehmed maanteelaevad, ka ned SUV-id. Euroopa mõttes kõik "ujuvad".
Bensiinikulu - see on USA-s endiselt nii odav, et ära selle pärast küll muretse.

Kui just taotluslikult offroadi teha ei taha saab igas rahvuspargis tavaliselt ka madalapõhjalise linnaautoga ilusti hakkama. Olen erinevates parkides üle USA tiirutanud ning senimaani on ainus koht kus maasturit reaalselt vaja Monument Valley. Kuid ka seal sõideti tavaautodega ning saadi hakkama küll.
Muidugi teine asi on see et USAs lihtsalt PEAB suure autoga sõitma ;)

Alamo autopargi leiad siit:
https://www.alamo.com/index.do?action=fleet.do&type=uswww-header

Klientide tähelepanekud autode ja valiku kohta siit:
http://www.flyertalk.com/forum/national/823694-index-ride-reports-car-classifications.html (National ja Alamo on sisuliselt sama firma.)

See "... or similar" kiri tähendabki seda, et saad selle auto, mida sulle sellest klassist pakutakse. Ning sul pole mitte kellegagi sel teemal vaielda ka - nii on paberil kirjas. Ning kui teenindajal sulle sinu lemmikut ikka pakkuda ei ole, siis ei ole. Paremal juhul saad valida olemasolevate selle klassi autode vahel ja eriti heal juhul, kui selle klassi autosid hetkel pole, tasuta upgrade klass kõrgemale. Nii et kui on "Liberty or similar" võid lõpetada ka Hyundais või Toyotas. Mis pole tingimata halvemad valikud ;)

Seega ei maksa oma valikuid ühe konkreetse automudeli peale üles ehitada. Mis puutub bensukulusse - kui sõitmist on palju, siis mõjub auto kütusekulu rahakotile päris kenasti.

Kui peab siiski SUV olema ja bensukulust ei hooli, siis minu valik oleks "Standard SUV", need on rohkem maasturi mõõtu autod.

Minu autoks sai suvel Captiva, mis on brändilt Chevrlotet, sisult puhas Daewoo. Sõitis küll. Ainult jõudu polnud 2.4 liitrisel mootoril kopika eestki. Kui pedaali kõvemini vajutasid, siis vajus see põhja ja tahhomeeter lendas 6000 peale, aga mingit muutust auto liikumises ei kaasnenud.

Aga ikkagi. Broneeri see SUV ära ja ära rohkem mõtle. Kohapeal räägi teenindajale täpsemad soovid üle (mitu inimest ja kui palju pakke ja kuhu sõidate), küll sa auto saad. Autorent on suht standardne teenus, mitte mingi tuumafüüsika.

Trippiga igatpidi nõus, bronni see midsize SUV või Liberty ära ja loodetavasti kohapeal on reas miskit valida. Ma siiski selle kütusehinna kohapealt jääks ka eriarvamusele. Kui Libertyga sõita, siis tuleb kulu pea nagu Eestis, Escape, Compassi jne puhul on kulu tunduvalt mõistlikum.

Aga kui reis toimub novembris - palju siis teeolud erinevad septembrist? Või milliseid teid peaks vältima? Plaan minna SF - LA - Yosemite - GC lõuna osa ja lõpetada LV-s.

Olime oktoobri lõpu poole, ilm oli soe ja vältida ei ole sel ajal veel midagi. Marsuut läbis samu kohti.

Minu kogemus on, et USAs tihtipeale ei antagi sulle konkreetset autot kätte, vaid näidatakse sulle ette terve rivi ja siis vali ise, millist heaks pead.

Märkus. Ise pole kunagi maasturit tarvilikuks pidanud ja olen nn tavaautoga hakkama saanud. Aga maitse asi. Ka juba eelpool mainitud Monument Valley's sai vabalt tegelikult ilma maasturita hakkama. Mina läbisin selle Toyota Yaris'ega.

Kui SF-st alustate, siis pigem liikuge lihtsalt ühte suunda ja tagasi pole mõtet sõita peale LA-d Yosemitisse.
Et siis SF - Yosemite - LA - LV.
Kui juba Las Vegases olete, siis kindlasti jääte ka sinna mingiks ajaks. Mingi varahommik seal välja sõita Grand Canyoni poole. Päeval paar tundi seal olla oli minu jaoks piisav, nii et õhtul võib ka tagasi jõuda LV-sse või samas võib ka ööseks jääda Grand Canyoni alasse, seal saab näiteks võtta kayaki tripi Colorado jões.

Autoks võtke ikka standard SUV, siis mahub shoppamisest korralikult asju autosse

Paigas on niipalju, et alustame SF - seal oleme 2-3 päeva, LA-sse sõiduks tahaks kasutada ranniku äärset teed - võibolla ka paar päeva LA ümbruses, siis Yosemite, GC ja lõpp LV.
GC kohta uurides tundus ikka, et peaks ühe öö veetma seal lähedal. Yosemitega sama lugu. Red Canyoni läheks juba LV-st. Aega kolm nädalat.

GC-s ja Yosemite's on mõtet ööd veeta siis, kui on plaan matkama minna, muidu piisab päevast. Rannikuäärne tee on kena, tasub sõita, aga peab arvestama, et võtab aega (nagu tee Dubrovikusse mere äärt pidi Horvaatias). Novembris Yosemite'st üle mägede Nevadasse minnes peab uurima, kas tee on ikka avatud. Läksin mai lõpus üle, siis oli tee päev tagasi avatud. Lumehanged olid mägedes ca meetrised, aga all pargis oli mõnus suvi. Novembris pidi sama lugu olema, et ei või kindlalt teada. Kui ma õigesti mäletan, siis oli vist Yosemite kodulehel kirjas, mis teed millal avatud on. Aga üleminek oli suurepärane - sequoiade juurest läbi lume kõrbesse - vapustav!