East Midlandis ümberistumisega Rayanairi lend

Lendame Ryanairiga Riiast East Midlandi ja sealt edasi Ryanairiga Tenerifele. East Midlandis on aega üks tund, Kas on olemas väikenegi võimalus lennule jõuda?
Olen otsinud internetist lennujaama plaani, et saaks täpselt kindlaks teha marsruudi kuidas lennujaamas liikuda, kuid ei ole leidnud. Selles lennujaamas on olemas Express Lane kus saab liikuda kiiremini ja väidetavalt ilma järjekordadeta, kas sellel on mõtet?
Kui Sa tead seda täpset liikumise loogikat, siis ole hea ja kirjuta siin sellest. Kas on vaja veel ka kusagil dokumente näidata vms? Tänades!

Just, mind ka huvitaks, et kas me jõuame.. .? Meid nädala pärast ootamas sama lend Tenerifele läbi East Midlandsi. No ma arvan/ väga loodan, et lennuk väljub Riiast õigel ajal ja jõuab EMA-sse õigeks ajaks ja kui on käsipagas, siis ehk jõuab, aga siis ka peab elu eest jooksma!

Lennujaama plaani leidis Google suht hõlpsalt.
Tunnine vahe kahe Ryanairi lennu vahel teeb muidugi puhkuse alguse selliseks seikluslikuks ;-) Võib juhtuda, et jõuad kiirelt Tenerifele ja võib juhtuda, et tutvud paar päeva uduse Albioniga.

Tänan! Kas saabuvatest lendudest saab otse väljuvatele lendudele? Ryanair on tavaliselt kuskil "taga nurgas," kas tuleb tervele lennujaamale tiir peale teha, et "naaberväravasse" saaks?
Kas keegi on East Midlandi lennujaamas kasutanud "Express Lane" rada (rada on tasuline)? Kas selle kasutamisega võidab oluliselt aega?

UK-s on passikontroll ning jääb üle loota, et saate lennukist esimestena välja ja, et samal ajal ei tuleks mitu lendu mis passikontrolli umbe ajavad. Vahel töötavad passiautomaadid millega on lootust kiirmeini läbi pääseda. EMA lennujaam minu mäletamist mööda väga suur ei ole, kuid otse teisele lennule ikka ei pääse, peab välja minema ja uuesti sisse.

Reeglina RA lennud jõuavad varem, ehk läheb õnneks!

Loodan, et päevasel ajal 12:35 - 13:35 ei ole Inglismaal udu ja lend saab õigel ajal maanduda, mis oleks tõenäoliseim hilinemise põhjus ;-)

Võib jõuda K U I kõik läheb plaanipäraselt.
Ehk:

  • lennugraafikuid ei muudeta enne väljumist
  • ilm on hea, streike pole, tehnilisi rikkeid pole
  • lennujaamas pole ebatavaliselt pikki järjekordi.

Aga KUI ükskõik milline jama tekkima peaks, siis reis seal East Midlandsis lõppebki. Või ostad järgmisele võimalikule lennule uue (ja tõenäoliselt juba väga kalli) pileti.

Eraldi piletitega jätkuühendusi kombineerides (ja Ryanairiga teisiti ei saagi!) on ABSOLUUTSELT ELEMENTAARNE piisava kattega reisitõrkekindlustuse ostmine.
Ja kindlassti tuleks valida selline pakkuja, kellel ka 'plaanilised' graafikumuutused kaetud on (odavamatel ei ole!!!).
Sõltuvalt kindlustusseltsist võidakse aga nõuda eraldi piletitel lendude vahele vähemalt 2-4 tunni jätmist. Vaid 1 tund on igal juhul liiga suure riski võtmine, mida kindlustus EI kata. Eriti tobe on seda riski võtta teel puhkusele, puhkuselt tagasitulekul oleks võimalik kahju ilmselt väiksem.

Ehk kui ikka jube äge tundub low-coste läbi mingite imelike transiitjaamade kombineerida, tasuks aega võtta ja planeerida sealkandis ka peatust ning üks või mitu ööd kohapeal veeta.

Kui on oluline võimalikult kiiresti sihtkohta jõuda, siis peaks vaatama muid, ilmselt kallimaid variante ja samal piletil lende. Selline 'self-connecting' mida Eesti säästureisijad kipuvad harrastama on väga ebaturvaline.
Jah, see võib õnnestuda. Aga siitsamast foorumist võid leida ka lugusid kuidas jätkulennust maha on jäädud. Või kuidas pikalt ette ostetud piletid muutuvad kasutuks seetõttu, et lennufirma vahepeal graafiku ümber teha otsustab.

Kui on 1 tund ümberistumisel vahet siis reisitõrkekindlustusele ei tasu panustada.

Minu arvates on siin välja käidud väga hea idee riskide maandamiseks. Kui ikka sätid sinna vahemaandumise kohta päevase pausi kohaliku eluga tutvumiseks, siis see peaks katma enamuse hilinemistest ja muudest jamadest tingitud riske.

Ontime Frequency 57%, Average Delay 12.1 min, need numbrid väga ei julgusta.
Kui lennuk pargib end sinna kus peab ise lennujaama silkama polegi vast nii hull, aga bussi ootamine võib teinekord ka 5-10 min. olla, vaevalt Ryanair slotti kuskil lennujaamas kasutab. Plaani vaadates tundub, et lennujaamale tuleb peale teha sisuliselt täisring ja lisaks mõned elegantsed ringid ka kaupluste vahel, kuigi lennujaam tundub ise väike olema.

Eks ma kirjutan teile kuidas asi "välja põles" ja kuidas see teekond kulges ;)

Meie kogemus oktoobrist 2016 samal marsruudil: Riias jäi lennuk peaaegu kolm tundi hiljaks (tõenäoline põhjus oli udu Inglismaal). Kui EMAsse jõudsime, oli lennuk Tenerife poole juba ammu ära läinud. Samas, isegi kui oleksime õigeaegselt Inglismaale jõudnud, oleks järgmisele lennule jõudmine vähetõenäoline olnud. Seda seetõttu, et läbida tuli 2 korda passikontroll ja vahepeal lennujaama hoomest väljuda. Passikontrollis oli väga palju inimesi ja liikumist takistasid ehitustööd. Tenerifele jõudsime alles järgmise päeva õhtul kuue paiku. Lisakulud saime hiljem õnneks kindlustusest tagasi.

East Midlandi ümberistumisega läks kõik eriti hästi:
Riias juba lennuki valjuhääldis kiirustati reisijaid, et "kohmitsege kiiresti" lennukil on vaja välja lennata.
East Midlandis väljusime lennuki (tagauksest), 5 minutit pärast saabumiseks planeeritud aega. Tasulise check-in teenusena maksime viimase rea kohtade eest 4€ nägu, mille nullis hetkega bussiga reisijate lennukist lennujaama viimine.
Saabuvate reiside terminali läbisime id-kaarti näitamisega ja väljusime lennujaamast. Seejärel sisenesime väljuvate lendude terminali ning näitasime chec-in paberit "aparaadile" ja kohvrit kaamerale ning olime väljuvate lendude osas sees. Selleks ajaks oli meil kulunud 15 minutit (mida oleksime saanud vähendada vähema seiklemise ja kiirema liigutamisega 10-nele minutile). Ekraanil ei olnud veel isegi väravate numbrit.
Lõpuks, kui teatati värav ja lasti lennukile, sisenesime täpselt sellele samale lennukile (esiukseset) ja sõitsime Tenerifele.
Minu arvates ei ole mingit mõtet "Express Lane" pileti ostmisel (East Midlandis), sest selleks ei ole seal isegi otseliikumise teed, kui mitte silmas pidada, et kohvrite kontrolli väravast saab kõrvalt mööda. Mis selles väikeses lennujaamas on tõenäoliselt harva "väga" ülekoormatud.

Sama lihtsalt ei möödunud olukord tagasilennul Stanstedi lennujaamas kus aega oli teoreetiliselt poolteist tundi. Reisi väljumine hilines Tenerifest 20 minutit. Ostsin koju lapsehoidjale Tenerife lennujaamast mingi üle 100 ml pudeliga aloe kreemi, mille lasin pakkida "transfeeri pakendisse." Kuid see kreem oleks napilt saatuslikuks saanud, sest lükkas masinast tuleva kasti eraldi kontrolli. Ja mida siis "erikontrollis" eriti esineda sooviv ja väljakutsuvalt venitav pagasikontroll.
Peale seda sai jookstud nahk märjaks nagu "veo hobusel," kuid siiski napilt lennukile jõudes.