Tere!
Nägin täna postitust (Edasi-tagasi lennupiletid Tallinnast erinevatesse Florida linnadesse alates 242 €) ja nüüd uurin, mida targemad sellisest pakkumisest arvavad.
Kas on üldse mõtet sellistele pakkumistele praegu reageerida ja elevile minna, kui koroona veel väga võimsalt maailmas möllab? Olen lugenud kommentaare, kus soovitatakse a la nädal ennem reisi pilet osta, arvestades hetkel toimuvat. Ega see möll ju niipea läbi vist ei saa!?. On kellelgi klaaskuuli ja teadmisi, kaua sellised pakkumised tavaliselt kestavad? Huvitav, kas teised firmad (Finnair, KLM) ka selliseid pakkumisi teevad!?
Ise mõlgutan mõtteid mais või augustis minna, seda muidugi siis, kui riiki pääseb ja viirus ikka taandub (lootma ju peab).
Igasugused mõtted ja soovitused on teretulnud :)
Kui vaba raha on ja oled riskialdis , siis lase käia. Kindel on vaid see, et mitte midagi pole kindel ja keegi ei tea, mis järg aasta mais/augustis toimub või mis lennufirmad selleks ajaks veel elus on. Võib ju mõelda, et Lufthansa on suur firma ja küll nemad ikka ellu jäävad no matter what, aga lõpmatuseni ei hoita ka neid elus, kui asi väga hapuks läheb. Ei kao see Florida kuhugi ja küll tuleb neid soodushindasid ka siis, kui lennunduses jälle stabiilsus/normaalsus taastatud on. Ma ise ei plaani küll ühtki lennupiletit praegu pikalt ette osta, olgu kui soodus tahes. Pole pointi raha magama panna, kui puudub selgus.
Nende soodsate pakkumistega on muidugi see, et nt ostad selle 242 EUR pileti USAsse. Oletame, et siis kui reisi aeg on käes, on piirid ikka veel kinni. Lennufirmad pakuvad küll tasuta kuupäevade muutmist, aga marsruuti muuta ei saa ja uute piletite hinnavahe pead kinni maksma.
Mis tähendab seda, et kui juhtub, et tol hetkel enam nii soodsaid pakkumisi saada pole, on näiteks ainult 500 EUR piletid saadaval, siis maksadki selle puuduoleva 258 EUR juurde, et lennupileteid üldse kasutada saaks.
Kui lend muidugi oli täiesti tühistatud, siis on võimalus küsida raha tagasi. Kui aga lend siiski toimus, sest teatud rahvused või ärireisid vms olid lubatud, aga nt Eesti kodanikud või turism mitte, siis pole ka õigust raha tagasi küsida. Ainuke võimalus kas maksa juurde või jääd piletist ilma.
Ütleks, et kaval plaani lennufirmadel praegu soodsate pakkumistega likviidsust juurde saada, sisuliselt intressita laen ja hiljem kui piirid lahti lähevad, siis osad inimesed on sunnitud täispiletist puudu oleva summa juurde maksma, et neid pileteid üldse kasutada saaks.
Blue, ma siinkohal mainin, et
- osad lennufirmad (vähemalt Qatar nt) pakub võimalust muuta nii aega kui sihtkohti;
- kui lennu tühistad, pakub enamus lennufirmasid võimaluse võtta ka voucher - sellega lenda kuhu soovid.
Seega ma ei ole nous selle väitega, et kui lend lendas, aga ma ei ole seadusega lennule lubatud, siis jääb see pilet kasutamata. Nad ei lase Sind pardale ja tühistavad Su pileti ära. Muidugi olukorrad on erinevad ja kui Sa ise ei täida mingeid tingimusi, siis on vaielda keerulisem (nt nõutud on koroona-test, aga Sa ise seda ei teinud). Kui aga nt Eesti kodanikud on keelatud riiki siseneda, siis lennufirma ei võta Su pardale ja pilet tühistatakse. Sest KUI lennufirma Sind sinna viib, ja siis Sind ei lasta riik, peab lennufirma Sind tagasi tooma oma kuludega (nn hiljem vb saab tagasi nõuda, aga see on juba palju küsitavam - sest kui NEMAD on süüdi, et Sind üldse lennule lubasid, siis ei ole neil Sinult midagi nõuda).
Paistab, et keegi pole proovinudki osta?
Lähed skyscannerisse sisse, kui seaded on, et oled Eestis või Soomes,siis pakub skyscanner sulle 243 EUR asemel hinda 270 , või paar EUR alla või üles, 245 +/-5 EUR hindadeni jõuab vaid siis kui märgid seadetes end Rootsis asuvaks. Kui läheb pileti eest maksmiseks, siis aga suunatakse sind bravofly lehele, mis , ma ei tea kuidas kellegi, aga minu täiesti toimivaid Swedpanga ja SEB krediitkaarte ei tunnista.
Kas keegi on proovinud?
Kui õnnestuks, siis mina küll riskiks, 236 EUR Orlandosse ja tagasi nagu praegu, sellist hinda me vaevalt veel näeme.
Aga kui riiki sisenemine on lubatud, kuid selleks hetkeks määratud nt 2 nadalat vajalik karantiinis istumine seal koha peal, siis samamoodi ilmselt piletitagastusest võib und näha?
Veidi nokkisin neid pakkumisi, otse Lufthansast võtta ei tulnud mõnel katsetatud juhul oluliselt kallim odavaimast pakutud hinnast. Praeguses olukorras võtaksin pigem LH-lt otse, kui üldse.
Kindlasti soovitan broneerida otselennufirmalt. Erinevad vahendajad teevad olukorra mistahes ebaregulaarsuse puhul veelgi keerulisemaks ja närvikulu (ja potentsiaalne rahakulu) oluliselt suurem.
Lufthansa pakub hetkel kõikidele piletitele flexible rebooking option´i:
For flights booked on or after August 25, all fares of the Lufthansa Group airlines worldwide can be rebooked free of charge (except for travel originating in Japan). This is part of your fare conditions, which you can view at any time. The departure and destination airports can also be changed.* If the rebooked fare is more expensive due to a change of route or a necessary change of travel or booking class, an additional charge may be necessary.
*Exception: a domestic German ticket cannot be changed to an international route.
"Seega ma ei ole nous selle väitega, et kui lend lendas, aga ma ei ole seadusega lennule lubatud, siis jääb see pilet kasutamata. Nad ei lase Sind pardale ja tühistavad Su pileti ära."
Kas see on kusagil seadusega tagatud, et pardale mitte laskmisel nad peavad mulle raha tagasi maksma?
Ma ei suuda kusagilt netist seda leida, et mul reaalselt on õigus nõuda raha tagasi kui mind keelatakse pardale laskmast, sest sihtkohariik mind sisse ei lase. Kui asi taandub vaid vaidlemisoskusel, siis ilmselt igaühel see ei pruugi õnnestuda.
Seda oleks hea teada mitte vaid koroonaajastul vaid ka mistahes situatsioonis kunagi tulevikus.
Tasuta tühistamise võimalus muidugi aitaks välistada, et asi nii kaugele läheks, aga kui on olukord kus tasuta tühistada ei saa, siis isegi omades seadusliku alust pardale mitte lubamise korral raha tagasi saada, peab olema parajalt külma närvi, et lõpuni välja minna. Kujutan ette, et kõige esimene hetk kus seaduslikku alust riiki siseneda võidakse kontrollida, on siis kui teed check-ini ja sisestad oma passi andmed. Enne seda ei saa keegi teada kas ma olen lubatud või mitte. Halvimal juhul laseb check-ini siiski teha, aga alles pardale minekul annab süsteem häire. Ei oleks just mõnus minna kohvritega lennujaama, teadmisega, et sind pardale ei lasta, aga selleks, et raha tagasi saaks, pead siiski selle tsirkuse kuni boardinguni kaasa tegema, sest ise tühistades kaotad igasuguse raha tagastuse õiguse.
Kevadel kui UK oma piirid avas ja koostas nimekirja millistest riikidest kodanikud ilma 2-nädalase karantiinita riiki siseneda võivad, siis kuigi praktiliselt kõik Euroopa riigid olid nimekirjas olemas, jäid meie väike Eestis ja Läti nimekirjast välja. Hoolimata meie madalast nakatunute arvust on selliseid pisikesi "mitteolulisi" riike kerge ära unustada. Seega ma ei imesta kui selliseid olukordi juhtub veel.
Blue, kui ma ei eksi, siis see tulenes erinevatest lennunduse konventsioonidest (Varssavi jt konventsioonid), aga kindlasti on see kirjas lennufirmade tingimustes.
Nt Lufthansa tingimuste p. 7. Teistel lennufirmadel, mida ma kunagi ammu olin uurinud, oli sama punkt ka.