Hiina, Chongqing

Tere! Kas keegi on hiljuti saabunud Chongqingist? Paluks reisimuljeid, et mida kindlasti vaadata, kus käia jne. Tänud!

Tere, Minul sama mure, teretulnud oleks kogenud reisiselli objektiivne soovitus, üritaks vältida "turistilõkse" kus kõik käivad kuid midagi vaimustavat seal vaadata pole.

Tere, Saabusin just hiljuti Hiinast. Chongqingis veetsin 2 päeva oma kolme nädalasest reisit. Sinna minnes esimene päev külastasime Ciqikou Ancient Town'i ehk siis Ciqikou portselani küla. Sinna saab otse metrooga (punane liin). See ongi üks nendest turistilõksudest, kuid samas mina soovitan minna, sest see annab värvikireva pildi hiinlastest ning sellest kandist. Väga huvitav kogemus. Seal on võimalik ka jõe ääres päikest võtta. Tegelikult on juba huvitav kogemus sõita Chongqingis metrooga just tipptunnil. Pekingis ja Shanghais on metrooga sõita hoopis midagi muud, kuid see nö trügimine oli just kõige hullem Chongqingis. Siis käisime ka People's Square'il, oli väga ilus, seal on kohe ka Three Gorges muuseum, mis on tasuta. Ise ei jõudnud sinna, aga ma arvan, et kui aega on, võiks minna. LP's pakutust tundusid veel huvitavad cable car tripid (vabandust, kuid ma ei tea seda eesti keelset vastet) ning õhtused jõekruiisid (väljuvad Chaotianmen kailt umb 19.00 ajal ning kestavad 2-3 tundi. Meil oli elamus süüa restoranis, kus väidetav mitte -vürtsikas toit oli ikka väga vürtsikas. Proovisime ka minna parki jalutama, läksime Eling Park peatuses maha, kuid mida ei leidnud, oli park. No selline roheline ala oli küll, aga sinna sisse kuidagi ei pääsenud. Tagasi minnes viibisime samuti ühe päeva Chongqingis, kuid siis sai pigem Nanpingi piirkonna poodides ringi vaadatud. Ei midagi erilist.

Shaina, tore kirjeldus, kindlasti abiks sinnakanti reisi planeerimisel. Cable car on eesti keeles köisraudtee, kui natuke peenutseda tahta, siis võib eesti keeles ka funikulöör öelda, täiesti aktsepteeritav võõrsõna:)

Läheb küll teemast veidi kõrvale, kuid köisraudtee ehk funikulöör on järsult tõusev lühiraudtee, mille vaguneid veetakse trossiga. Tavaliselt on kaks vastassuunas liikuvat vagunit, rööbastee hargneb keskel kaheks, et vagunid saaks mööduda. Suusakuurortides ja mägistes linnades on enam levinud trosstee, st trosskanduriga ripptee. Mis seal hiina linnas on, ei oska siiski öelda. Vaata ka http://www.travelchinaguide.com/cityguides/chongqing.htm Yuzhong poolsaarele saamiseks paistab olevat siiski 2 trossteed.

Me ka nädalapärast minemas, kuu lõpus saan siis muljeid jagada.

Tänud Shaina! Meie lendame 13.04. Kuu lõpus jagan muljeid.

Tänan info eest Shaina, kui vähegi viitsimist kirjutada siis anna teada kus käisid kolme nädala jooksul, mida pigem soovitaksid vaadata mida mitte või kus peaks kindlasti ära kõima. Meie reis on kokku 9 päeva. Nagu ma olen aru saanud siis kõik vähegi huvitavad abjektid on suht eemal üksteisest. Lahkume juba sellel reedel siis siselennupileteid pole aega enam osta... Ette tänades igasuguse info eest.

to Kopa: siselennupileteid jõuate osta küll veel. www.ctrip.com

Me ka 13.04 lendame.

Võib olla huvitab. Nüüd tagant järele tundub isegi vahvam. :)

Kuna meie ei naudi ühissõidukeid ja trügimist, siis kasutasime igasse kohta sõiduks taksot ja veelkord taksot.

Mõnusat ja elamusterohket reisi. :)

Tere! Suurepärane, et panid kõik kirja ja jagad meiega! Väga huvitav oli lugeda. Kas saaks palun aadressi/nimetuse/juhised, et kus see suur firmariiete outlet-pood täpsemalt asub? Endal ka huvi pisut shopata. Tänud!

Kahjuks ei ole mul seda aadressi, kuid see oli kesklinna ja lennujaama vahel. Märkasime seda taksoga hotelli sõites tee ääres vasakut kätt. Hoidke linna sõites silmad lahti ja kindlasti näete suurt silti.

See köisraudtee üle jõe oli roostes ja seisis. Kuigi ma üldiselt armastan jõekruiise, siis Chongqingis jätsin tegemata, sest linn on õhtul üsna pime ja vaadata seega suurt midagi ei ole. Soovitan linna kasutada vaid transiitpunktina, ehk veeta maksimaalselt 1 päev ja öö (enne kojulendu). Chongqing on väga hea õhuvärav mujale Hiinasse - näiteks Yunnani külastamiseks. Aga vaid 3 tunni rongisõidu kaugusel asub Chengdu, mis on palju huvitavam suurlinn.

Lääne inimesel on väljaspool Beijingi ja mõningate mööndustega ka Shanghaid pea võimatu riideid osta, kui te just asiaadi kehaehitusega ei ole. Ehk siis naised puusade ja rindadeta ning mehed lühikesed, saledad ning lihasteta (õllekõhust rääkimata) Ka võltsingud on mujal mõeldud ja õmmeldud kohalikele.

Chongqing on praegu üks suur ehitusplats, 5-6 aasta pärast on selle linna keskosa totaalselt muutunud, soovitan samuti minna ja peatuda Chengdus, seal on palju rohkem huvitavad vaadata. Aga, kui ikka jääte Chongqingis siis käige kindlasti proovige kuulsa kohaliku hot-poti Mingsheng Lu tänava restoranides.