HOIATUS - Maggiore autorent (Itaalia)

Tere,

Saabusin just tagasi ringreisilt Sitsiiiliast ning tahan hoiatada kõiki teisi, kes plaanivad seal kandis autot rentida (üleriigiline firma). Nimelt ei kattu bookingu ja hilisema arve tingimused ning hinnad on esitatud kord ilma ja kord koos maksudega. Samuti jäetakse võtmeid kätte antes minimaalselt aega allkirjastatava dokumendiga tutvumiseks. 300€ tagatisraha makstes, ütles mulle teenindaja, et "this will not be charged, just put in your pin and sign" - tegelikkuses kirjutasin ühtlasi alla ka rendilepingule ja maksin automaatselt deposiidi, millega üllatus-üllatus kattus peaaegu euro pealt hilisemate lisakulude arve (lisakuludesse kanti erinevad pisikestest summadest kokku pandud tasud nagu näiteks minu poolt mitte tellitud parkimist assisteeriv süsteem, esiklaasi lisakindlustus ja itaalia keeles kirja pandud "lisad"). Allkirja andes nõustusin tagantkiirustamisel ka tingimuste/hindadega, mis ei olnud samad bookingut tehes (nt päevas läbitavate nn tasuta kilomeetrite arv kahanes äkitselt 150km/päev pealt 100 km/päev peale). Samuti on bookingus kirjas, et hinnas sisaldub kindlustus nii plekimõlkimiste kui varguse katmiseks, tegelikkuses küsitakse selle eest raha juurde (ja mitte vähe). Tagatipuks anti meile teise kategooria auto (broneerisin Fiat 500, anti Polo koos lisavarustusega, mille eest loomulikult juurde maksma pidin).
Ma ei ole naiivne ja kogenematu reisija, samuti räägin inglise keelt hästi. Tegemist on firmaga, mis tahtlikult moonutab kuvatavat/pakutavat infot selliselt, et turisti itaalia keele oskamatuse ja reisiärevusest tingitud tähelepanematuse pealt teenida. Minu soe soovitus on maksta kohe alguses pisut rohkem, aga valida rendifirma, millele saab kindel olla (Avis, Hertz vms).

Elu õpetab

Kasulik info. Kuna sügisel Sitsiilias autot vaja, siis teab eos kõrvale jätta.
Alati tasub muidugi korralikult tausta uurida, täpselt sarnaseid juhtumeid tuleb nende kohta ridamisi. Kohapeal on keeruline kõiki lepingutingimusi läbi lugeda ja siis veel kontrollida, et arusaam ühene on.

Ei ole ka rumal ja reisinud ja näinud palju ja kuigi olen alati hoolas, suudavad Itaalia autorendifirmad ALATI millegiga naha mul üle kõrvade tõmmata.
Seega piinlik isegi nentida aga olen nii Europcarist kui Hertzist saanud "üllatuste" osaliseks lisaks muudele firmadele. Ja nendega suhtlus tagantjärgi on ikka väga vaevaline tegevus.
Tuttav Itaalia ärimees lohutas mind ja ütles, et ta on pärit Sitsiiliast ja isegi temal tõmmatakse nahk üle kõrvade, mis mina üldse kurdan :)

miks te rendite otse rendifirmalt. Võtke Billiger Mietwagenist või Autoeuropest ja väldite selliseid probleeme.

...ja vahendajalt võttes ei ole probleeme? Leti ääres oled ikka samas seisus kus tulevad lisa kindlustused, deposiidid jne.

Inq, mismõttes? Deposiit on muidugi, aga raha oled juba maksnud ja mingeid kindlustusi ja asju juurde ei tule, kui sul on vahendajalt kindlustus juba võetud. Võtsin Autoeuropega täiskindlustusega auto Sitsiilias, mingeid kraapse autot tagastades küll leiti, mida pimedas ei näinud, aga minult midagi maha ei läinud ja depo vabastati ka suht kohe. Üksasi on lüpsta suva turisti x riigist, teine asi on sama teha Autoeurope ja teistega,

Billigeriga selles mõttes positiivne kogemus, et võtsin neilt ja sain USA-s kirve kaela, aga lõpuks oli tõenäoliselt ka neist raha tagasi saamisel kõige rohkem abi. Oli lepingus peotäis lühendeid, 24 h lennukites istunud ja veel esitanud letis Billigeri paberi, et mingeid lisakindlustusi vaja ei ole - lükati paber nina ette, et kirjuta alla. Kuna summa klappis suht rendihinnaga, pidasin seda nö lepinguks (juba makstu taasesituseks) ja kirjutasin alla, aga loomulikult olid need lisad. Kuu tihedat kirjavahetust peale reisi ja asi sai positiivselt lahendatud.
Pikk lugu lühidalt, eks nad ole booking.com sarnane suur vahendaja, keda veidi kuulatakse. Samas vahel lihtsalt ei ole sobivat paketti leidnud.

Mina hoiataks Lõuna-Itaalias Sicily by Car nimelise firma eest. Rentisime läbi Autoeurope. Tõenäoliselt saime tehniliselt mitte korras auto või siis oli seda väga ebakvaliteetselt remonditud. Võtsime küll kõik maksimaalsed kindlustused mis võimalik, 0- omavastutus ja maksimaalsed lisad. Korraliku summa maksime. Õhtul saime auto kätte ja järgmisel lõunal miski seal auto all lagunes. Saime sõita paarsada km ja täiesti tsivilseeritud inimese kombel sõitsime, mööda asfalteid ja mingeid õnnetusi ei juhtunud.
Ja siis algasid jamad. Kümned ja kümned telefonikõned ja ootamised. Lubati tagasi helistada ja kõik. Lõpuks uue auto saime paari päeva pärast ja uue, 1500.- deposiidi vastu. Kuna puhkuse aeg jooksis ja polnud võimalik lõputult vaielda ning õnneks oli vaba raha, maksime deposiidi ära ja selle saime õnneks ka tagasi. Katkise auto eest nõutakse aga siiani 1600eur hüvitist, mis sest et meil oli kindlustus ja me ei põhjustanud kuidagi selle auto katki minekut. Nende väitel kindlustus ei kata mehaanilist viga või kulumist või ma ei teagi mis nad põhjenduseks tõid. Iseenesest loogiline ka, kui auto oligi eelnevalt juba liialt kulunud, et seda välja anda.
Meie meilidele pole nad kordagi vastanud, suhelda oli võimalik ainult läbi Autoeurope klienditeeninduse.
Tegelikult vahetasime me veel sellel reisil autot, sest see esimene asendusauto oli meile liiga väike, kuigi tõesti korralik auto. Ja uue saime jälle korraliku "parsa", mille puhul hoidsime hinge kinni, et midagi ometi ei juhtuks. Peale räsitud välimuse olid sel ka rehvid viimase piirini kulunud.
See siis meie lugu Lõuna-Itaalia autorendist, kellega suhtlemisele kulus vist pool meie reisiajast. Hetkel oleme nende remondinõuet ignoreerinud ja saatnud vaid vastuskirja, et me pole selle maksmisega nõus ja krediitkaardi sulgenud. Eks aeg näitab, mis sellest loost veel saab. Autoeurope ei tahtnud ka väga sellega tegelda, väites et nad ei tea täpseid asjaolusid.

Käisime ka hiljuti Sitsiilias. Auto rentisime Avisest. Catania lennujaamas taheti ka igasugu kindlustusi juurde müüa.
Kuigi rent oli juba makstud, ei lepitud naise krediitkaardiga. Swedbank seletas tingimusi segaselt ja enne reisi ma oma krediitkaarti kätte ei saanudki. Mingi tegelane isegi helistas pärast tagasi ja vabandas, et nii läks.
Tükk aega jaurasin nendega, lõpuks tegin ennast lisajuhiks koos kaasneva kuluga ca 60 EUR. Üritati müüa täiskindlustust väitega, et meil on hullumeelne liiklus. Kui teatasin, et pole seal esmakordselt roolis, jäi lõpuks mõlkide ja kriimustuste kindlustus. No neid seal saab tõesti.
Lõpuks kui auto kätte saime, siis oli selge, miks seda kindlustust suruti. Auto oli tiba parem ja tuttuus.

Kasutan ise ka igas võimalikus kohas rentimiseks AutoEurope'it ja võtan "zero excess paketi". Mis puudutab igasugu täiskindlustusi ja deposiite, siis ega reaalne autorendifirma (Avis, Hertz jne) tea kliendi ja AE vahelisi kokkuleppeid. AE pakub neid kindlustusi läbi mingi oma kindlustusmaakleri.

Ehk kui sul nt. Hertzi autoga midagi juhtub, siis Hertz võtab ikkagi sinu arvelt selle depo kohe maha ja sina esitad need kuludokumendid edasi AE-le, kes siis vastavalt nendelt ostetud kindlustuse tüübile korvab 100% või mis iganes muu % tehtud kuludest.
Kui autorendifirmal endal on mingid kindlustused juba standardhinna sees, siis muidugi osad kulud võivad saada ka kohe tagatud. Zero excessi tavaliselt tavahinnas pole.

Seega võib lennujaamas vabalt olla nii, et autorendifirma ajab oma juttu, kuigi sul enda arust on AE-st kõik vajalikud asjad juba võetud. Suht kenasti on asi lahti seletatud http://www.autoeurope.eu/go/excess-refund/

Ja no seda võib rääkida ükskõik mis eluvaldkonnas, et vaadake ja otsige eelnevaid kogemusi (revjuusid), aga kui ikkagi tunduvalt odavam pakkumine laual on, siis inimloomus loodab, et just minuga midagi halba ei juhtu ja minnakse ikka selle riski peale välja.
Mina isiklikult vaatan review score'i ja eelistan rahvusvahelisi firmasid. Seni pole pettuma ja eelpool kirjeldatud katsumusi läbi elama pidanud.

Ma lugesin ka neid tagasisidesid ja otsustasin neid kohalikke kõige odavamaid mitte valida. Oli tõesti ahvatlus raha kokku hoida. Aga kui ikka järjest tatti pritsitakse, on asi mäda.

Mulle hakkab tagasisidet lugedes tunduma, et parem on jala käia:) Hetkel jääb mulje, et "null omavastutus" on Sitsiilias ainuke mõistlik valik, sest kuigi läbi oma kindlustuse saaks suhteliselt madala omavastutuse, tundub selle käikumineku tõenäosus kõrge.

Sitsiilia kohta ei oska midagi öelda, aga Aprillis sai Sardiinias väga hea kogemuse osaliseks. Rendifirma oli Noleggiare, võtsime selle läbi Ryanair autorendi. Hind oli ca 9 eur/päev, autoks tutikas Fiat 500 Cabrio automaat (cabrio ja automaat oli tasuta upgrade). Ainus viga oli see, et ostsin ka vahendusfirma käest nn. täiskindlustuse (millel oli siiski excess), mis tuli hiljem korstnasse kirjutada kuna 0 excess kindlustust pakkus Noleggiare ainult letist. Selle hind tuli ka ca 3-4 eur/päev.