Indoneesia saared

Meie läksime Singapurist Sumatrale, siis Jaavale, põgenesime kiiresti Balilt Sumbale, sealt Floresele ja siis Rinca ja peale seda läbi Sumbawa, Lomboki ja Bali jälle Jaavale ja Jakartast tagasi Singapuri. Seda tegime kahe kuuga (viisa!), kuigi võiks veeta aastaid. Aga see selleks - nüüd saartest lähemalt:

Idapoolsed saarted

Täiesti imelised. Eriti meeldis mulle Flores (seal lähedal on ka nt Komodo draakonid, teises saare otsas Keli Mutu vulkaan ja vahepeal kõige ilusamad vulkaanid maailmas (ma arvan nii :) Karm asi on aga see, et buss sõidab 100-t kilomeetrit 5-8 tundi, sest teed on kohati olematud, äärmiselt käänulised ja väikesed. Aga väga ilus. Kui võtta Balilt buss (selline uhke, suur ja kiire ja praamide eest on hoolitsetud) otse Floresele (nt Labuanbajo), siis on see umbes poolteist - kaks päeva (maksab
nii 200-300 krooni minu teada).

Bali ja Lombok

Bali mulle ei meeldinud, kuigi kahtlemata on ilus saar, aga täiesti kreisi peale kaunist ja rahulikku Sumatrat-Jaavat. Eriti need jubedad rikkad turistid. Aga meie olime suvel, kui seal on kõrghooaeg, praegu on ehk veidi parem ja odavam.

Lombokit praktiliselt ei näinud, aga oli samuti ületurististatud ja looduse poolest kesisem (kui võimas Rinjani vulkaan välja arvata).

Jaava

Ka Jaava meelis hästi. Bromo vulkaan (Ida-Jaava) on megailus maastik. Mitte mingil juhul ei tohi sinna aga minna nädalavahetusel kui on tuhanded kohalikud seal. Meie olime esmaspäeval ja kolmekesi - mina, mu sõber ja üks kohalik hobusemees, kes tahtis meile küüti anda mööda paari km laavatasandikku. Ja vulkaan ikka ka.

Järgmine hea koht on Yogyakarta - Borobuduri ja Prambanani tempid on kindlasti vaatamist väärt. Aga see on küll Jaava turistide meelispaik.
Ja puhkamiseks ja ujumiseks on Pangandarani kaluriküla. Seal saab osta kiloga kalmaare ja kalu ja igasugu muid mereelukaid ja nad lasta endale sealsamas ära praadida või küpsetada.

Sumatra

Sumatrale kolmeks nädalaks minna võiks nii - lennata Singapuri ja siis laevaga Batamile (esimene saar Indoneesias), sealt on kiirpaadid Sumatrale.
Meie olime ainult Kesk-Sumatral - Maninjau järv ja Bukittinggi (head paigad igatahes). Aga kui liikuda põhjapoole, siis tuleb Toba järv ja kindlasti Bukit Lawang, kus on organutangid ja nii muudki head. Medanist saab laevaga sõita Malaisiasse ja sealtkaudu nt Singapuri tagasi.

Ma ainult ei tea, on seal Sumatral praegu väga vihmane või ei. Kuigi
indoneesia on enamvähem aastaringi samasugune.

Saartevaheline liiklus

Saarte vahel käib liiklus laevadega (no lennukid muidugi ka, aga kuigi need on suht odavad, ei mahtunud me eelarvesse) ja praamidega, kus vahemaad väiksemad.

http://www.pelni.com Pelni on reisilaevakompanii, mis sõidab mööda kogu arhipelaagi (ka internetis on neil suisa marsruudid olemas). Economi ehk tekiklass on väga odav ja täiesti üleelatav, isegi süüa saab. Aega võtab nt Balilt Sumbale ligi 30 tundi, Sumbalt Floresele 24 jne.

Hinnad, viisa, lennud

Indoneesia on hästi odav ja kallineb ida poole st Sumatra on tegelikult odavaim (kahene tuba 1 dollar jms). Flores ei ole kallis, aga mis selle raha eest saad (nagu toit, transport ja tuba) ei ole kõige parem alati.

Üldiselt me saime kokkuvõttes indoneesias läbi 5 dollarit päev inimese kohta. ja elu oli ilus:)

Viisa saab Singapurist ühe päevaga üheks kuuks.

Lennata on ka odav isegi Eestist. kuigi me läksime berliinist aeroflotiga - 500 dollarit singapuri. Balile charteri võib ehk odavamaltki saada.

Indoneesia viisa taotlemine Singapuris

Viisa saab 30 päevaks. 70 singapuri dollarit maksab. Hommikul taotled, järgmisel pärastlõunal saad kätte. Kui samaks päevaks tahad, maksad 10 rohkem. Vaja on täita avaldus + pilt, ja pass. Ei küsita midagi (raha jms), aga kindlasti on vaja tagasipiletit Indoneesiast. Võib olla lennu või laevapilet. Kõige odavam ja lihtsam on laevapilet Batam'ile, edasi tagasi 27 sing dollarit, kehtib kuus kuud ja lahtised kuupäevad. Paadid käivad praktiliselt iga tund Singapuri Trade Center'ist.

Avaldusi võetakse vastu ainult hommikuti ja riided peavad olema viisakad (plätude ja shortsidega sisenemine keelatud).
Nii lihtne ongi.
Saatkond asub üsna orchard roadi lähedal. Aadressi täpselt ei mäleta hetkel, aga Singapuri tasuta linnakaardil on ta natuke vale koha peale märgitud. Tasub varem välja uurida.

Viisat saab Indoneesias teiseks kuuks pikendada (nagu meie tegime), aga see on väga vaevaline tegevus ja võttis meil 4 päeva Jakartas. Soojalt ei soovita.

Kuidas sealkandis (nt. Sumatral) rahvusparkides või mujal jalgsimatkamisega lood on? Kui tahta 1-2 metsiku ööbimisega mõni rada dzunglis läbida? Võiks see kõne alla tulla?

Teiseks - milline ühendus on Jaava ja Sumatra vahel?

Kuidas kohalikud inglise keelt räägivad?

Kuidas kohalikud pildistamisse ja filmimisse suhtuvad?

tänud,

Jyrka

paar aastat moodas, aga pyyan pisut meenutada

yhendus jaava ja sumatra vahel on ysna sirgjooneline. Esimene variant on bussiga, mis nt Bukittinggist Jakartasse votab miinimum 30 tundi. Teine Pelni paadiga (ise kasutasin viimase tekiklassi, oli tore ja meeleolukas reis). Paat kaib mitu korda nadalas ja peatub erinevates Sumatra sadamates. Ahha ja muidugi lennukid aga neist suuremat ei tea.

indoneeslastele pildistamine tundus vaga meeldivat. Koigepealt tahavad nad sinust endast umbes 10 pilti iga nurga peal teha ja ega nad siis endast ka pilte keela. Kusjuures indoneesia on yks vaheseid maid kus pearattidega mosleminaised ysna meelsalt pildile jaavad. Aga tuleb muidugi enne kysida.

Inglise keelt raagitakse ka. Aga soovitan soojalt bahasa indonesiat pisut oppida, imelihtne keel. Nadala oppimisega saab esmatahtsad jutud kindlasti raagitud. Ja selle aja peale meenub kohalikele piisavalt ka inglise keel..

Matkarajad ja telgiga loodusesse - Indoneesias loodust jatkub ja eks radu ka. Popimad leiab kindlasti reisiraamatutest, aga ma arvan et voimalusi on kogu arhipelaagis tohutult.

Imetabane maa igat pidi, soovitan soojalt

Laevade all Sa pead silmas otse Jakartast piki rannikut Sumatrale või mingit praami Java lääneotsa ja Sumatra lõunaotsa vahel? Hoolimata pingsast netisurfamisest ei õnnestunud kuidagi täpsemat infot leida.

Jyrka

Või peaks Sumatra asemel suunduma hoopis Ida-Jaavale ning idapoolsetele saartele? Bali võib vist vahele jätta - on mujalgi ilusaid, aga turistivabamaid paiku. Kuna aega on kõigest 2 nädalat, igale poole ei jõua.

Kui Sumatrale minna, jõuab ilmselt ainult lõunaossa. Kuidas seal on? Tahaks muidugi näha orangutani, tiigrit, lepoardi, ninasarvikut jne :)) Aga Sumatral on need reservaadid jms. vist rohkem põhjaosas?

Jyrka

Praam kaib Jaava ja Sumatra vahel (ja selle peale nahtavasti satub kui osta bussipilet Jakartast monda Sumatra linna). Pelni on laevakompanii, millel on mitmeid liine (internetis on minuteada yleval). Padang jaab kindlasti tee peale ette, aga on ka teisi pohjapoolsemaid sadamaid. Niisiis Pohja-Sumatrasse joudmine poleks ehk kuigi raske. Siselennud ei tohiks ka kuigi kallid olla. Sumatra pohjaosas on ehk pisut asisemaid kohti kui lounas. Orangutangid on ka sealkandis, aga kas see reservaat hiljuti yle ei ujutatud? Ma kuskilt nagu kuulsin. Ninasarvikute koha pealt ma kuigi optimistlik poleks..

tervitused

Oli jah novembris üleujutus ja u. 200 inimest ning vähemalt viis reservaadi orangutani sai surma. Praegu on see keskus taastamiseks suletud. Aga ehk on mujal võimalus...

Jyrka

Küsimus selline siis, et kas eestlastest keegi sellistel saartel ka käinud nagu Solor, Pantar, Lembata ja Alori saarestik? Veel ida poole Wetar, Kai, Ceram, Buru pluss siis palju väiksemaid saari veel vahepeal. Kas on võimalik ka nii, et neid väikseid saari pidi on võimalik välja jõuda Paapuasse? Paapuast näiteks siis samamoodi saari pidi Sulawesi ja seal Borneosse ja lõpetaks tripi Singapuris. Netist sellist reisi planeerida võimatu aga äkki keegi teab omadest kogemustest rääkida?! Nii palju kui ma lugenud siis tundub, et floresisest keegi edasi pole läinud või vähemalt edasistest saartest juttu pole olnud ja sellist asja ka ette pole võetud nagu mul plaanis oleks. Põhiline liiklusvahend võiks siis maad ja vett mööda liikuda.
Viisa huvitaks ka natuke. Korraga võimalik saada siis 1+1 kuu aga kas saab ka kauemaks või tuleb riigist korraks lahkuda ja uuesti siseneda? Pluss veel siis Maluku ja Paapua regioonis eriluba!?

Ette tänades.

Kas Helle-Mai poolt viidatud Pelni lingilt ei leia sobivat marsruuti? Seal on ju lausa peatuste kaupa paarkümmend eri liini.
Vihje: Alor - Kalabahi, Kai - Tual, Paapua - Kaimana, Fak-Fak, Sulawesi - Makassar jne. Kui Burule, siis ilmselt vaataksin Ambonist mingi kohaliku paadi jne. jne. Wetarile suuremad liinid kaardi järgi ei lähe, Serami puhul on mõttekas ilmselt Amboni ja sealt edasi Seramile (Amboni läheb 5 erinevat laevaliini, samuti on seal lennuväli).
Aga... maad ja vett mööda väikesaared, Paapua, Sulawesi, Kalimantan - kardan, et 2 kuud jääb väheseks:)
Võid siit veits juurde lugeda mu sõprade muljeid sellest kandist (mina pidin kahjuks neist varem koju lendama):
http://sites.google.com/site/ibumarx/maluku
Sinu poolt küsitud saartel käinud pole, ainus soovitus on, et võta kaart ja terve mõistus kaasa, kohalikele lootes jäädki sinna ekslema.

Kes käinud Lombokil Rinjani vulkaani otsas? Kas sinna on kindlasti vaja matkasaapaid või saab suvaliste "ketsidega" ka?

Pigem mugavuse küsimus. Kohalikud ronivad nagunii vulkaanide otsa plätudes ;)
Kui on tegemist kaanise jungliga, siis soovitaks matkasaapaid ja sääriseid, kust need elukad läbi ei saa. Tavalised riidest tossud ja sokid/püksid neid ei peata, materjal peab olema väga tihe.

Mina võtaks mõned mugavad tossud, saapaid küll ei hakkaks kaasa vedama.

Indoneesia, Bukit Lawang(Sumatra).

Kui soovid täpsemat infot või abi dzungliretkede korraldamisel Indoneesias, siis kirjuta meile

sumatrajungletrip@gmail.com

http://sumatrajungletrip.wordpress.com/

Indoneesia ringreis (Sumatra - Java - Bali) 2015

Inglise, eesti ja vene keeles

http://sumatrajungletrip.wordpress.com/2014/11/01/lets-travel-to-indonesia/