Jootraha USA-s

Kuidas on Puerto Ricos ja Miamis ning ka mujal USA-s jootrahaga. Estraveli kodulehel soovitatakse hotellis jätta 10%. Millest seda % arvestada ja kellele peamiselt jäetakse? Ja kas tuppa peaks iga päev mingi summa jätma või viimasel päeval. Üldiselt tundub, et USA-s on jootraha enamvähem kohustuslik?

See jutt on USA kohta. Ma ei kujuta ette mis 10st protsendist Estravel kirjutab. Kui lennujaamast saad hotelli tasuta shuttle bussiga, siis voib bussijuhile, kes su kohvrid sisse ja valja tostab moned dollarid anda. Hotellis on ilus jootraha anda tyybile, kes su kohvrid sinu eest tuppa tassib (kui sa seda ise ei tee), no ma arvan et 3 voi 5 $ on piisav. Hotellis tootanuna voin oelda, et bellboyd saavad paeva jooksul paris head tipid lisaks oma pohipalgale, nii et ara po~e kui vahem annad. Yldiselt koik teavad nagunii, et eurooplased on jootrahaga kitsid :). Toas void jatta jootraha toateenindajale, aga see pole kohustuslik ja seda ei tee ameeriklased ise ka vaga tihti. Oma kogemuste pohjal - voibolla 10% inimestest yldse teeb seda. Void jatta iga paev dollari voi 2 voi viimasel paeval nats rohkem, aga nagu ma ytlesin, absoluutselt ei pea. Kui valjas soomas kaid, on tavaline jootraha % 15-20, oma aranagemise jargi vastavalt kas teenindus meeldis voi meeldis vahem. Ja kui ikka vaga halb oli, siis ma olen jootraha andmata ka jatnud. Teadmiseks see, et ettekandjad saavad palka tavaliselt paar dollarit tunnist ja nende pohisissetulek ongi jootrahast. Paljudes kohtades, kui seltskonnas on yle 5 inimese, arvestatakse jootraha kohe arvele juurde, siis see on tsheki peal kirjas. Samuti kui pizzat tellid hotelli/koju, 15-20%. Ma olen siin elanud 5 aastat, aga mullegi on mones kohas segane kas peaks andma voi mitte. Ara liigselt muretse selle parast, vaata mis teised teevad ja ega keegi sulle jootraha andmata jatmise parast politseid ei kutsu.

Tänud vastuse eest. Väike kogemus endal küll on, mõni aasta tagasi olime nädala New Yorgis. Lennujaamast hotelli läksime mingi väikebussiga, tahtsime vaid arvet makstes lahkuda aga juht küsis ise jootraha. Vabandasime siis ja küsisime palju peaks jätma. Mingi 3$ jätsime kui õieti mäletan. Sama asi oli ühes Hiinalinna restoranis, jätsime 10% aga hiinlasest ettekandija ütles, et tahab 15-20%. Et 10t ta ei võta, ärge jätke üldse või jätke 15. Mujal probleeme ei onud, hommikukohvi ja võileivad tõime mingist poekesest üle tee, sinna ei jätnud kunagi midagi. Hotelli samuti. Eks ta ole, ega politseid keegi ei kutsu, aga eestlasena rännates väga lolli muljet ka ei taha jätta. Kui kohalikel on midagi kombeks siis on hea teada. Tänud veelkord!

Ei raastinud nendele laiskadele ja ülbetele teenindajatele seal mingit jootraha jätta. Enamasti ei juhtu midagi, vahest küsivad aga siis tuleb öelda nii nagu asi on.

Keegi ei küsi usas otse, see on loomulik osa teenindusest, anna paar usd kui oma kotte ei viitsi ise tassida. Restos pane oma tunde järgi,aga mitte rohkem kui 10 kuni 15 prossa arvest, kui liiga palju annad, on valesti ja hakkavad muidu karjuma, et ma pole prost, jne. Tippi ootavad kõik teenindajad(juuksur, takso, ettekandja. jne. Kui ei anna, siis midagi nende teeninduses valesti oli(kas ikka oli).....pange kasvõi 1 raha.Hinnad ju tunduvalt odavamad, kui meil eestis..

Huvitav mis hinnad ikka on tunduvalt odavamad kui Eestis (v.a. bensiin ja firmariided outlettides)?

No pigem on ikka asi ka selles veel, et seal saab ka teenindaja lõppkokkuvõttes normaalse tasu. Ja kui põhipalk väike, siis tulebki enamus tipina. Mitte nagu siin Eestis, et teenindaja on orjaklassis oma sissetulekuga.

Siin on toesti jootraha enamasti "kohustuslik:. Oleneb vist, mis ringkondades keegi liigub. Mina ei kujuta kyll ette, et siin keegi minu tuttavatest ei jataks hotellis jootraha. Miinimum oleks $ 1 paeva eest. Ja jata ikka iga paev. Sest paeval kaiakse ju koristamas. Kottide tassimise eest ka ikka $1-$2 (olenevalt kui palju sul neid on). Muidugi kui sa sinna soogikohta voi hotelli enam kunagi tagasi minna ei taha, siis void ju jatta maksmata. Ega keegi nyyd otse kysima ei tule voi politseid ei kutsu. hmmm...lugestin just su vastust, imelik moelda, et tulevadki kohe otse kysima. On aga ylbed. Endal sellist kogemust ka siin 5-6 aasta jooksul pole kunagi olnud. Kui mulle teenindus ikka ei meeldi voi on keskparane siis jatan 10%-15%. Aga yldiselt kui on ikka kohad, kus meeleldi kain ja tahan tagasi minna, siis nii vaikse tipiga ei lahku.

Minult on ainult yks kord lennujaamas konkreetselt kasi pikal kysitud, yks tyyp(ma ei teagi kuidas neid kutsutakse) ka"rutas mu kotid lindi juurest oue. Mitte et ma anda ei tahtnud, aga olin beebiga ja maandunud vales lennujaamas ja rahakott eiteakus koti pohjas, dollareid mul sulana nagunii polnudki ja pealegi ma ei palunud tal mind aidata. Oli kyll paha tunne ja vabandasin ka, aga nagu venis tal pikaks kyll. No eks ta ka oppis, et vahel voib liigne agarus lihtsalt mahavisatud aeg olla. Sellist kogemust mul kyll pole, et keegi oleks solvunud, et ma liiga palju tippi olen andnud. Tavaliselt soogikohas, kui on ok olnud ma ikka jatan 20%, on juhtunud, et olen jatnud ka 100% ja toesti pole keegi vihaseks saanud :). Ja kui ei ole vaga ok olnud, siis on ka monikord keeruline, sest see kui toit ei maitse, pole ettekandja syy. Mones kohas on 3 inimest kes sind teenindab, yks kes tellimuse votab, teine kes toidu toob ja kolmas kes laua koristab, otsusta siis kelle vea voi kaitumise tottu sa vahem jootraha jatad. Lausa ylbet ja laiska teenindust ma vist olengi ainult korra saanud ja siis toesti ei jatnud mingit jootraha.

aga kui pole t'pset raha koos tipiga anda arve 10 aga mul näiteks ainult 20 ne mis siis saaab

Vastus: küsi ülejääk tagasi. nali, tegelikult varu siis omale 1 dollarisi rahatähti piisavalt, et ei tekiks taolist olukord.

Ma võib-olla küsiksin teema jätkuks "20dollartrick" -i kohta, keda huvitab, siis selle kohta on isegi eraldi leheküljed , kus asi töötab või kus ei tööta - ehk põhimõte on selles, et kui hotelli registreerides dokumentide vahele 20 dollarit susata ja küsida otse - "Could we have a complimentary upgrade" - siis on võimalik bronnitust parema klassi toad saada - et kas tripikatel on õnnestunud seda kasutades kusagil paremat numbrit saada?

Tahaks seda järgmisel tripil ise proovida, aga kuidas on Teil läinud?

Vabandan veidi segase formuleeringu pärast.

Dersu1, see on rohkem selline Egiptuses toimiv trikk. USA`s võidakse sellise lähenemise peale kummaliselt vaadata, küll aga jootraha on seal maal must be.

Küsisingi seepärast , et internetis on olemas eraldi lehekülg, kus turistid on kommenteerinud, millises hotellis see õnnestub ja millises ei ja just nimelt USA hotellide kohta.

Kõik on võimalik, kolmes avalehel olevas Las Vegase hotellis olen ise korduvalt olnud ja....täiesti võimalik et see trikk toimib aga need ei ole kindlasti kohe seda tüüpi hotellid, et sellise asjaga peale lennata. Mingi austus peab ka olema nagu ütles üks tegelane ühes Eesti seriaalis :)

Julge hundi rind on rasvane :)