Kambodzas on keegi käinud?

Kas olete käinud. Mis teid pidi reisinud ja kus käinud/viibinud? Mida tasub vaadata, mida kindlasti külastada. Kõik soovitused väga oodatud. Plaan minna ja kuna oleme kõik pikemad reisid ise kokku pannud ja veendunud selle süsteemi tõhususes, prooviks ka seekord. Seepärast abi igati teretulnud.

Tänan!

Siin on palju Kambodias käinuid, mina 2x. Enamasti tehakse ring: Siem Riep (Angkor Wati pärast), Phnom Penh (Killing Fields jmt), Sihanoukville (rannapuhkus). Ma lisaksin siia Battambangi, kuhu sai Siem Riepist ägeda laevatripiga. Leiad kindlasti rohkelt postitusi Kambodia kohta kui valid sihtkohtade alt Aasia > Kambodia

Väga paljud on seal käinud. Mina ka.

Kambodža alafoorum: http://trip.ee/taxonomy/term/346

Samuti sisesta otsingusse kambodža ja tuleb suurel hulgal postitusi selle riigi kohta. Samuti palju juttu sellest Kagu-Aasia märksõnaga otsides. Ühe sõnaga Aasia alafoorum väärib kindlasti lugemist.

Kui siiski Sind huvitava infot ei leia, küsi konkreetseid küsimusi - siis oskaks ka vastata.

Soovitused - mine kindlasti Angkoris lisaks "põhiatraktsioonidele" ka kaugematesse templitesse. Seal on väga vähe / peaaegu üldse mitte turiste ning tunne hoopis teine. Phnom Pehn ei meeldinud ja mulle piisas täiesti ühest päevast seal (kuningapalee, Killing Fields, Tuol Sleng muuseum). Ise tahaksin kunagi ka Sihanoukville´s ja Preah Vihear templis ära käia ning Battambangis bamboo-trainiga sõita. Floating village oli küll huvitav, aga erilist Wow-efekti ei tekitanud. Ära lastele anentusi jaga, oste neile pigem süüa. Samas halvatud / jalutud / invaliidistunud muusikud näiteks said minu käest alati annetusi - sõja tagajärjed on jubedad. Land Mine Museum oli väga hariv. Osta endale korralik reisijuht (raamat), soovitan Lonely Planet´i (vähemalt Cambodia 6th edition, 2009.a oli väga hea, üks parimaid LPsid). Jne.

Tip, kusjuures see Angkoris kaugemate templite külastamisega oli mul vastupidine tulemus. Lootsin ka, et seal vähem turiste. Tegelikkuses olid need täiesti paksult täis tuubitud turiste, suured turismibussid vedasid neid kohale järjest. Ilmselt oli mul halb õnn :). Aga teekond sinna oli mõnus läbi väikeste punase-liiva külatänavate.

@ Dharma

:) Ju siis meil vedas või Sul ei vedanud:) Aga jah, saime isegi sellises üsna popis templis nagu Banteay Srei üsna omapäi olla, rääkimata juba veel väiksematest või kaugematest kohtadest. Nautisin seal olemist täiega - just seda "Just me and the ruins"-tunnet:) Reisisime 2010.a veebruaris.

Kuna ma Angkoris olin mõnel ühel päeval laisk ärkama, siis aitas ka see, kui lihtsalt startisid hiljem. Lõunapaiku hakkasid ka jaapanlased prakku pugema.

Tere, kui on konkreetseid küsimusi transpordi, ööbimiste jne kohta, siis võib küsida [email protected]. Head reisi, Lauri

Reisi alguseks oli siis 20.01.2011 ja koju jõudsime 03.02.2011.Marsuut oli meil bussiga Riiga,lennukiga Kiievisse ja sealt Bangkoki.Meil muidugi juhtus,et Kiiev-Bangkok lend oli tühistatud(keegi ei suvatsenud komenteerida miks?Aerosvit airlines – selle firma puhul on see normaalne,ikka juhtub,ainult,et liiga tihti ! ),siis saime suure sebimise peale läbi Moskva Bangkoki.Bangkokist tõmbasime mööda maad Cambodiasse,Siem Reapi(6 tundi),sealt bussiga Phnom Penhi(6 tundi loksumist),edasi Bangkoki-Phuket-Bangkok(Air Asia-ga) -Kiiev-Stockholm-Tallinn.

Taxo Bangkokist Aranyapratheti võtsime lennujaamast (AOT).Vägagi lux taxobuss,kuni 10 inimest.Meid oli 8 ,sõit kestis 3 tundi ja läks maksma 5800 THB (290 eeku/inimene).Nad määravad hinna inimeste numbri pealt ja tingida seal polnud võimalik,väljaarvatud juhul,kui sa tellid neil ka tagasi reisi või vähemalt kaks reisi.Nagu meie hiljem tegime,Bangkoki lennujaamast hotelli (32 km) maksis 8 inimest lux bussiga üks ots 1200 THB/Buss ,(60 eeku/inimene),aga,kui võtad tagasi otsa ka tuli hinnaks 2100 THB/Buss/2 otsa,see on 105 eeku/inimene/2 otsa.Väga korralik teenus ja lux buss. Kogu hind tuleb sul sellisel juhul kohe ära maksta.

Piiril pidid loovutama imigratsiooni kaardi,mille täidad,kui sisened Taisse(reeglina jagatakse kaarte lennukis vahetult enne maandumist).Passi löödi tempel,et oled riigist lahkunud ja võeti kaardi teine pool ära. Edasi pead täitma Cambodia imigratsiooni kaardi,mis ei maksa midagi,lihtsalt täidad lüngad ja saad templi,et oled riiki sisenenud ja võetakse esimene pool kaardist ära.Täpselt sama süsteem nagu Tais.Viisa saad netist(E-viisa) http://evisa.mfaic.gov.kh/ .Loomulikult tulevad sulle piiril appi igasugused abilised,kes näitavad,et nad töötavad valitsuse all ja nad ei taha mingisugust raha.Meile tundus see igatahes väga imelik,aga siiski kasutasime neid abilisi (saime nende käest imigratsiooni kaardid ja pastaka)ja tõesti raha nad ei tahtnud,aga valitsuse heaks nad ka tegelikult ei tööta.Nemad saavad oma raha nii nimetatud paketist,mille sa tasud hiljem taxo arvena.Lahtiseletatult,nemad sebivad sulle imigratsiooni kaardi,aitavad ära täita,aitavad kohvreid tassida,aitavad tasuta bussi peale,mis viib teid paar km edasi bussijaama ja sealt võtad sa taxo.Meil kulus piiri ületuseks võib olla 1 tund kokku,kindlasti mitte rohkem.Võib olla sujus asi kiirelt,sest enamus lähevad hommikul või päeval üle piiri.Meie jõudsime piirile vist kell 16:00.Takso hinnast veel nii palju,et see koosnebki taksojuhi tasust ja abiliste tasust ja väike osa läheb ka sealt valitsusele.Meie hinnast,48 dollarist sai taksojuht 30 dollarit omale.See ei olnud petuskeem vaid nii ongi Cambodia valitsus ette näinud,et seaduse järgi tohib turist kasutada ainult nii öelda ühingu taxot.Võid ka proovida ise taxot leida,aga sellisel juhul pole sull kellegi poole mõtet pöörduda murega,kui sind poolel teel sihtkota taxost välja visatakse.Taxo juhid teavad seda,et kui ta enam edasi ei sõida,siis sina ei saa muud teha,kui maksad juurde või lähed maha.Nii ei pea muidugi alati minema,aga foorumites vähemalt nii moodi kirjutatakse.Meil oli enam vähem korralik auto(10 aastat vana ja katkise esiklaasiga) ja aus juht.Meie kasutasime teda ka järgmisel päeval templite külastamisel.Siin on ka venna kontaktid,kui keegi peaks soovima. BON LOMG ,tel.nr.1 (855) 12576693 ja tel.nr.2 (855) 99941523 . Kui oled mõlemad piirid ületanud,siis arvatavasti oledki sihukeses linnas nagu Poipet.Lugesin eelnevalt,et see olevat üks jubedamaid linnu ilma peal ja nii tundus ka see meile. Siit viib tasuta buss sind 1-2 km kaugusele,bussijaama.Buss väljub alles siis,kui bussijuhi arvates on piisavalt inimesi bussis.Siit hakkad taxot kauplema.Meie võtsime 2 taksot(vanad Camrid) 48 dollarit/taxo,pool maksime ette ja teine pool,kui hotelli ees oled,mitte mingil juhul varem,muidu võivad poole tee peal sind välja visata.Sõit Siem Reapi kestis 2 tundi ja 15 minutit.

Kokku kestis sõit Bangkokist Siem Reapi 6 tundi ja läks maksma 735 eeku/61 dollarit(taxo+viisa+taxo) inimene.Võrdluseks ostsime 6 kuud ennem reisi Air Asiast lennupiletid Phnom Penhist Bangkoki ja tuli sama hind,60 dollarit nägu(see oli muidugi soodushinnaga pilet).Aga kindlasti on mööda maad tulla huvitavam,kui lennata ja usun,et ühest otsast peaks piisama,et kohaliku eluga end kurssi viia.Kokkuvõttes,kui vähegi seiklusjanu on siis kindlasti soovitaks mööda maad trippi.On küll loksutamist ja veits sebimist,aga midagi ülejõu käivat küll mitte.Küll aga hiljem sõpradele rääkida on paljutki. Koduks oli meil Siem Reapis eelnevalt bronnitud hotell http://www.angkorianahotel.com/indexuk.html ,maksime toa eest 28 dollarit koos hommikusöögiga.Hotell asus rahvusliku muuseumi vastas(väga hea asukoht).Hotelli rahvas oli väga sõbralik ja tagant järgi vaadates oli terve reisi parim hotell.Hommikusöök oli väga hea,toad olid puhtad,ilusad,suured,voodid väga head,bassein sisehoovis,tasuta internet jne.Kui nüüd valida,siis veedaks kindlasti Cambodias rohkem aega.Kui võrrelda Taid ja Cambodiat siis minu arvates ei jää üks alla teisele,aga Cambodias on rohkem nagu seda originaalsust ja kõik ei ole sulle ette taha tehtud,nagu reeglina Tais(eriti Phuketil) on ja hinnad on ka odavamad,kui Tais.Kliima on mõlemal maal täpselt sama. Cambodias õlu maksab 60 dollari senti kuni 1 dollar.Pool tundi jalamasaazi maksis 2 dollarit ja 1 tund kogu keha masaazi maksis 3 dollarit.Jalavann,kus kalad närivad su jalgadelt surnud nahka maksis koos õllega 2 dollarit.Tuk-tuk oli 1-2 dollarit väiksem ots(1-3 km,neli inimest).Ühe päeva pilet templitesse maksis 20 dollarit(kindel hind valitsuse poolt paika pandud).Mõtled küll,et mis seal ikka,ligi tuhat aastat vanad kivi hunnikud,aga,tegelikult on ikka üht-teist vaadata ja imestada.Meil oli templite peale bronnitud ainult üks päev,seega me giidi ei võtnud,sest kes seda ajalugu kõike jõuab ära kuulata.Mitte paha pärast,aga me olime kodutöö ise internetis ära teinud http://www.canbypublications.com/siemreap/srtemples.htm Minibuss päevaks maksis meile 8 inimese kohta 65 dollarit,kuna sõitsime ka kaugemate templitenigi(37 km keskusest,Banteay Srey),kui püsid keskuses,saad hakkama 45 dollariga/päev.See oli minibussi hind,tukid on muidugi teise hinnaga.Meie käisime ka ujuvat küla vaatamas.Olin lugenud komentaare poolt ja vastu,aga meie seltskonnale meeldis see vägagi.Vaatad,kui vähesega ja mis tingimustes inimesed elavad.Lapsed sõidavad jõel pesukaussides ringi,poamadu üle kaela ja nuiavad sult 1 dollarit pildistamise eest,ujuvad koolid,poed ja parved kus kasvasid banaani taimed ja muu roheline.Sinna juurde pead veel kujutama ette,et musooni vihmade ajal tõuseb järve vee tase 5-7 meetrit,olenevalt aastast.Järve keskel ja kallastel elab parvedel kokku ligi 2 miljonit inimest.Vihma perjoodi tipul on Tonle Sap Lake Aasia üks suuremaid mage vee järvi,neelates enda alla 12 000 km2 ja kuiva perjoodi lõpuks on sellest järel ainult 2 500 km2.Pileti hind oli samuti fikseeritud valitsuse poolt 15 dollarit/inimene.Mina soovitaks see tripp läbi teha.Kella ei vaadanud,aga kusagil 1-2 tundi võis see kesta küll.

Siem Reapist Phnom Penhi kestis bussi sõit väidetava 4 tunni asemel 6 tundi ja veits peale ja maksis 15 dollarit (180 eeku).Buss oli korralik,kont oli olemas,wc ja pudel vett peale kauba.Tee peal tehti ka üks poole tunnine peatus.Oli ka varjant minna mööda Mekong jõge,aga kohalikud ütlesid,et see on ilus retk vihma perjoodil,aga kuival ajal on jõgi kokku kuivanud ja pole suurem asi ja pidi paar tundi pikem reis olema bussiga võrreldes.Pealinn ise pole küll suurem asi nautimiseks,aga korra külastada ei tee halba kellegile.Tuletab sulle meelde,kui OK elu sul tegelikult kodus on ja mis tingimustes peavad paljud inimesed maailmas hakkama saama.Samas tundub,et ega nad ei püüdlegi parema elu poole.Lihtsalt lepivad olukorraga.Linn on räpane ja need aroomid,mis seal kohati levivad söögikohtade läheduses ja lisa sinna juurde 30 kraadine kuumus,see kooslus võib nõrgema närvikavaga inimese öökima ajada.Meie seltskond õnneks pidas vastu sellele katsumusele,aga söömas käisime ikkagi ainult Lucki Burgeris.Päeval on linnal muidugi hoopis parem nägu,kui öösel.

Phnom Penhi lennujaam oli vägagi korralik ja arusaadav,nagu enamus lennujaamasid.Air Asia kogemus oli samuti väga mõnus.Ja see jutt on ka õige,et check –inis kontrollitakse kas sul on ka Taist kojusõidu piletid olemas järgneva kahe nädala jooksul,nagu „Visa On Arrival” seda nõuab. Lennukid olid välimuse järgi kõigil lendudel tutikad.Kui tahad süüa lennul,siis odavam on tellida söök ette,siis kui bronnid pileteid,aga võid ka lennukist osta(25% kallim).Meie võetud nuudlid kanaga oli küll väga hea ja maksis 150 THB-d(60 eeku).Kui sul pagas ka on,siis Air Asiaga tuleb pagasi raskus pileteid ostes määrata ja selle hind lisandub pileti hinnale.Lennukisse võetav pagas reeglina kaalutakse üle ja ei tohi ületada 7 kg-i.Kuna meie saime Soomest ainult 1 sisenemisega viisa,siis saime veits joosta Bangkoki lennujaamas,et saada „Visa on arrival”.Kuna meil oli viisa tegemiseks aega 1 tund,siis ei hakkanud riskima,vaid valisime tasulise järjekorra ehk kiir järjekord (200 THB).Netist prinditud viisa ankeet ei sobinud,aga kuna meil olid netiankeedid täidetud,siis jäi põhimõtteliselt ainult maha kirjutada,sest küsimused olid enam vähem samad. Komentaaridest lugesin,et läheb kiirelt,kui maksad.Meil läks tasulises järjekorras viisa vormistamise(meie ees oli umbes 10 inimest) ja passi kontrolliga ja check-inni jõudmisega kokku umbes 1 tund.Nii,et meie jõudsime täpselt.Sellega peaks arvestama,kui bronnid jätkulende.Reeglina suletakse check-in 45 min. enne lennu väljumist. Phuketi lennujaamast Patongi ranna piirkonda maksis 8 reisiaga minibuss(luxbuss) 1000 THB(50 eeku/inimene),kuigi enamus küsivad sama reisi eest 1200 THB-d.Vist kestis umbes 45 minutit.Patongis on ühe otsa hind reeglina 200 THB-d(80 eeku) üks tuk-tuk,olenematta,kui kaugele sõidad ja peale mahub 6 kuni 8 eurooplast,oleneb,kui suurte inuimestega tegu on.Peaasi,et sõidad Patongis. Ranna tool on 100 THB-d/päev-seda ei saa tingida,vähemalt tipp hooajal mitte. Meie veetsime ka paar ööd kuulsal Phi-Phi Don saarel.Koduks valisime keskusest veits kaugemal oleva privaatse küla http://krabidir.com/phiphirelaxbeachresort/ ,kus maksime onni eest 900 eeku.Polnud kõige odavam,aga koht oli seda raha väärt.Kauaks sinna jääda ei oleks tahtnud,sest kokkuvõttes on need hinnad seal ikka üsna kallid.Hommikusöök ei olnud hinna sees ja maksis umbes 120 eeku + lõunasöök + õhtusöök + tuba 900eeku?!Tegelt tundub,et üldiselt on Phuketil hinnad juba nii kõrgele kruvitud,et kodus on juba odavam.Selles muidugi on süüdi turistid nagu meie,kes hoolimatta kõrgetest hindadest iga asja peale veel tippi ka viskavad.Puhkuse ajal ju võib veits priisata ja tunda end korragi elus inimesena.

Selline sai meie reisi lühikokkuvõte.Lühidalt – soovitaks seda reisi kõigile,kel mõte selles suunas liigub.Kindlasti peab arvestama,et sihukese rallimisega iga päev rannas viibida ei saa,aga mõne päeva võib ju ohverdada seikluste peale ka. Omal käel avastada on kindlasti huvitavam,kui pakettreisi puhul,aga siis peab olema ka valmis üllatusteks.Kindlasti võib tekkida probleeme,aga ei midagi sellist, millega Sina ja su sõbrad hakkama ei saaks!?

Head reisi !

Kambodza

Tere,

Meil on väikse reisiseltskonnaga, 6–8 inimesega plaanis minna Kambodzasse. Vaatasime hetkel lende Bangkoki, et sealt edasi minna (tuli soodsam). Piletid ostame arvatavasti homme ära, kuna see hea pakkumine võib ära kaduda:) Me pole just seljakotirändurid, vaid sooviksime lihtsalt ilusaid kohti näha, puhata, samuti ka shopata. Mis marsruuti te soovitaksite, mis paiku näha? Kas järsku ka käia Vietnamist läbi? Hetkel oleme mõelnud, et oleme kokku 3 nädalat.

Ette tänades, Marjuzka:)

Maitse asi, aga minu arust on Vietnam Kambodžast palju huvitavam ja vaheldusrikkam. Seaksin ka Laose ja Vietnami Kambodžast ettepoole.

Meie käisime eelmisel aastal kaheksakesi. Alustasime Vietnamist ja lõpetasime Siem Reapis, kus külastasime Ankori templeid. mulle tundub ka , et Kambodza üksi jääb väheks.

Me lähmegi novembri keskpaigast 3 nädalaks umbes... mis ajal te kus plaanite olla?

Meil praegu selline marsruut mõeldud:

Bangkok – Phnom Penh – Siem Riep – Sihanoukville – Koh Ru – Koh Chang – Bangkok

Aga kas keegi teab, kuidas Sihanoukvillest Koh Changile saab ning millega ja kui palju see maksab? Koh Changist Bangkoki ma juba uurisin, see maksab minivaniga 5000THB

Ette tänades, M.

Umbes 25 dollarit.

Jaanuaris 2013 ka sealkandis. Kas keegi oskab soovitada, on mõtet Siem Reap´is ja Phnom Penh´is tuba kinni panna (agoda.com´is päris häid sooduspakkumisi hetkel) või on bussijaamas spesialpraisforjumaifriend´id vastas ja saab ikka soodsalt?

Tuktuk poisid on bussi lõpppeatuses alati vastas oma specialprice jutuga. Bronnida tasub siis kui on kindel soov mingeid tärne ja mugavusi saada.