Ikka saab päevaseid väljasõite teha. Näiteks Whadi Shabi, Nizwasse, Rustaqi. Küsimus ainult miks peaks ühel päeval edasi-tagasi sõitma kui saab teha palju huvitavama(d) pikema(d) ringreisi(d). Me tegime Muscat-Rustaq-Bald Sayt-Misfah-Nizwa ja Nizwa-Al Hadd-Sur-Muscat. Whadi Shabi tegime päevase väljasõidu Muscatist, sest tagasiteel Surist oleks seda olnud liiga ohtlik külastada.
Arvesta, et kui sind tabab Omaanis n.ö low pressure system vihmasadu, siis pead paindlik olema ja oma plaanid kiirelt ümbr tegema. Meil nii juhtus.
Mägedes soovitaks sõita 4WD low gear autoga. Low gear rangelt soovituslik.
Eks see sõltub kui palju sa mägesid kaifid. Mina sõitsin Omaanis esimest korda päris mägedes (Norra ja Austria on lõbustuspark) ja kaifisin sajaga. Kohati üle auto kapoti ei näinud ja kui teine jeebu väga kitsas kohas vastu tuli, siis pakkisime mõlemad peeglid kokku et mööda pääseksime. Kui pelgad, siis alati saad palgata kohaliku autojuhi.
Ma soovitaksin ikka ringi sõita, mitte päevatrippe teha. Edasi-tagasi sõitmine on minu meelest päris tüütu, ja muidugi on see ka täiendav ajakulu.
Mul ei meenu Omaani teedest ja liiklusest mitte midagi erilist, va Muscati vanalinna / kesklinna ummikud ja kohati kitsad tänavad. Väljaspool Muscati oli väga tavaline sõit minu meelest, teeolud head, liiklus tavapärane.
Meile Omaan väga meeldis, väga sõbralikud inimesed, imehea toit, rikkalik kultuur, rohkelt vaatamist.
Kiiruskaameraid on nagu kilomeetriposte. Kuigi kiirus on pigem kõrgem, kui sõita soovikski, tuleb märke väga hoolikalt jälgida. Ka mobiilset kaamerat õnnestus näha.
PS - Elisa kliendid vajavad Omaanis kohalikku SIM, sest neil puudub Omaanis partner, Omaan ei sisaldu üheski paketis ja ainus võimalus on tarbida andmemahu põhist netti, kus Mb maksab eurodes.
Telia pakub päevapaketti, mis pole nii hirmus, aga sim kulub ikkagi ära.
Liikluses toimis waze imeliselt ja aita selles ristmike rägastikus edukalt oma kohta leida.
Elisal on täitsa olemas Omaanis rändlusteenuse partner (roaming partner operator), suisa kaks: Omantel ja Ooredoo Oman.
Rändlus kolmandates riikides enamasti polegi ühegi paketi osa, vaid maksad per sms / kõneminut / MB. Omaanis on Elisal kõneminuti hinnaks 0,85 eur nii kõnesid vastu võttes kui ka helistades nii Omaani, välismaa või Eesti numbrile. Sms-i hind on 0,3 eur ja andmesideteenus on 1,5 eur/MB. Need on üsna tavalised hinnad Elisa rändluses.
Erinevad tsooni-piletid on minu teada ainult andmeside jaoks - ja no nende hinnad ja mahud ikka nii naljakad, et igal juhul tuleks kohalik sim või E-sim oluliselt soodsamalt.
Kohalikud sim-id enamasti ei sisalda välismaa numbritele helistamise võimalust, ainult kohalikele numbritele. Omaanis vähemalt vanasti oli kohaliku pre-pay kaardi saamine paras peavalu - see eeldas operaatori kontori külastamist jt. Ei tea, kas nüüd on see lihtsam.
Kokkuvõttes on nii, et Eesti numbrilt saab peaaegu igal pool teha edukalt hädavajalikke kõnesid nii Eestisse, reisi sihtriigi siseselt kui ka kuhugi mujale välismaale. Kui ikka suur vajadus, saab paari minuti eest need 2-3 eurot makstud.
Andmeside jaoks oleks alati ja absoluutselt igal pool mõistlik hankida kas e-sim või kohalik sim-kaart.
Mul on Elisa ja seni olen reaalselt ilma rändlusteenuseta olnud nüüd hiljuti Guinea-Bissaus, samuti Burundis jaTuvalus. Rohkem ei meenugi, et poleks saanud oma Elisa numbrit kasutada smside või kõnede jaoks kuskil.
Sain aru, et inimene oli reisi toimimiseks tellinud paketi, mis pidanuks andmeside osas katma ka Omaanis 2GB. Temale ootamatult rakendus MB arvestus ja kui arve oli jõudnud ca 70€ juurde, sulges Elisa kliendi "kaitseks" kõik tema teenused. Ei teavitust, hoiatust, lihtsalt teenused kinni.
Kui lõpuks Elisaga ühendust saadi, öeldi, et tegu on võlglasega ja nõuti arve tasumist. Kuidas seda teha, kui mobiil-id ei tööta?
Lõpuks sai inimene iseteenindusse ja selgus, et seda saldot maksta ei saagi, see tuleb järgmisele arvele... ja teenust lahti ei saanudki.
PS! Lennujaamale lähimatel kaubamajades ei ole Elisa esindust ja numbri üle viimine võtab 7 päeva aega.
Elisa selgitus oli, et neil puudub Omaanis partner ja seetõttu ei sisaldu Omaani andmeside tellitud Tsoon 2 paketis.
SIM kaardi sain Omaanis tehtud ja aktiveeritud tanklas, 5GB Vodafonet maksis 10€ ja see kaart toimis hiljem ka Emiraatides. Pass on vajalik
Kui talle kirjalikult ka lubati, et Omaanis saab kasutada tsoon 2 paketti, siis saaks tõenäoliselt arvet vaidlustada. Vähemalt proovida võiks. Suusõnalise pakkumisega pole vist küll midagi teha. Muidu on veel terve hulk riike, mis nendes andmeside pakettides ei sisaldu, näiteks Maroko.
Reaalselt on partner loomulikult olemas, Omaanis lausa kaks partnerit. Lihtsalt nende partneritega pole tehtud eraldi kokkuleppeid andmeside hindade suhtes. Seega ei saa ka kliendile pakkuda "soodsamat" andmesidet. Põhjuseid võib olla palju. Eesti klientide vähesus pole tõenäoliselt esmane põhjus, sest Marokos on Eesti turiste tõenäoliselt rohkem kui Ghanas või Kuveidis. Tõenäolisem on pigem see, et seal pole ühtegi Vodafone'iga seotud mobiilioperaatorit jms. Need "soodsad" paketid on reaalselt üsna korralik skeemitamine. Selle sama kohaliku partneriga saaks sama hinna eest päris suure mahu andmesidet lubatud paari GB asemel. Reaalseid kulusid kuigi palju ei ole ja saadud raha jagavad operaatorid rõõmsalt oma kasumitesse.
Kui kahe SIM-iga telefoni ei ole, eSIM-i ei kasuta ja reaalselt reisib EL-ist väljaspool rohkem kui loetud päevad aastas, siis võiks vähemalt mingi odavama lisatelefoni osta, kuhu saab kohaliku SIM-i sisse panna, või siis kasutada eelmist telefoni, mis alles aasta tagasi sai välja vahetatud. Mul endal lihtsalt käsi ei tõuseks maksma 24.40 eurot nädala jooksul 1 GB eest :) Sellise hinnaga andmeside oli maailmas levinud päris palju aastaid tagasi.