kompensatsioon kinkekaardi asemel

Umbes aasta tagasi pidin lendama Finnairiga läbi Helsinki Stockholmi, aga kuna lend oli ülebronnitud, siis jäeti mind maha ja pandi 5 h hilisemale lennule. Tallinna lennujaamas pisteti kinkekaart 350 euroga pihku ja kõik, rohkem selgitusi ei jagatud. Sel hetkel mõtlesin, et hea küll, saan selle kinkekaardi millalgi ära kasutada, aga siis tuli Covid19, keegi ei reisi ja kinkekaardi kehtivusaeg ka juba paistab. Kirjutasin Finnairile, et sooviks siiski rahalist kompensatsiooni, aga nad pole nõus, väites, et ma oleksin pidanud kohe alguses seda küsima. (Nad olid küll nõus kaardi kehtivusaega pikendama). Siit ka küsimus, et kas mul on ligi aasta aega hiljem õigus selle eest siiski raha saada või mitte. Lugesin siit https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?qid=1476179175834&uri=CELEX:32004R0261, aga ajalist piirangut ei leidnud. Äkki keegi oskab aidata? Tänan!

Kuna sa võtsid kinkekaardi vastu, siis on selle hilinemise hüvitamisega nende poolt asjad korras. Mingit lisahüvitist ei pakuta.

Lase kinkekaart ära pikendada.

Ma saan aru, et nii oleks mõttekas teha, aga kas siiski on mõni seadus, mis lubab mul ka aasta hiljem seda kompensatsiooni küsida? Lennujaamas keegi rahalisest kompensatsioonist juttu ei teinud, pisteti vautšer pihku ja kõik. Isegi toidutalongist keelduti Tallinnas, selle nõudsin Helsinkis ise välja. Ega ma lisahüvitist ei tahagi, vautšeri laseks tühistada.

Kui kunagi lend hilines, taotlesin kaks aastat hiljem kompensatsiooni ja sain ka, asi aegus vist alles 4 või 5 aastaga.

Sa oled ju hüvitise saanud ja selle aktsepteerinud.

Olen ka mina seda meelt, et kinkekaardi vastuvõtmisega sa aktsepteerisid seda kompensatsioonina lennult mahajätmise eest.

Ei ole usutav, et see suruti sinule kätte füüsilist jõudu kasutades ning seejärel sind Tallinna lennujaamast välja eskortides.

Kuna sa selle vastuvõtmisega olid juba nõus ja rahalist kompensatsiooni sa siis ei taotlenud (kuigi see võimalus oli ju ka juba selle hetkel olemas), ei pea lennufirma seda kinkekaarti enam tagasi võtma ning kuidagi teistmoodi hakkama asja lahendama.

Kinkekaardi kehtivusaja pikendamisega tuleb lennufirma sulle juba niigi vastu - tegelikult neil ei ole kohustust seda teha.

Tegemist on ju omamoodi lepinguga, mille tingimusi sa aktsepteerisid.

Kujutad ette, kui ostad näiteks salongist uue auto, maksad kogu raha kohe ära aga aasta pärast tuleb automüüjalt teade: "Oleme siin järele mõelnud ja arvame, et Teile aasta tagasi müüdud auto hind oleks võinud ikka paar tuhat eurot kõrgem olla. Seetõttu peate nüüd tasuma hinnavahe.".

Maksaksidki ära? Kui mitte, siis miks peaks lennufirma juba aasta tagasi kokku lepitud hüvitist muutma?

Tegemist oleks kokkuleppest/lepingust taganemisega ilma piisava põhjuseta. Nagu ka sinu juhtumi puhul.

Ega seal midagi teha ei ole. Seda, et keegi sulle õigusi ei tutvustanud jne, on väga raske hakata kohtus tõestama. Eks lennufirmad soovi soodsamalt hakkama saada ja alati leidub neid, kes pakutuga nõusse jäävad. Et kliendid oma õigusi ikka paremini teaksid on kõigis Euroopa lennujaamades juba aastaid ja aastaid hunnikutes flaiereid, plakatid seintel, tehakse vastavaid reklaamikampaaniaid jne. Isegi check-ini letil on tihti patakas vastava sisuga flaiereid. Aga ega enamik ei viitsi neid eriti lugeda.

Kui jaurata oskad ja viitsid, siis võid tugineda sellele, et vastavalt ELi määruse nr 261/2004 artikli 7 punktile 3 saab ärajäänud reisi reisitšekkidega hüvitada üksnes kirjalikul kokkuleppel: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=CELEX:32004R0261&from=EN. Nõudeaeg sealjuures peaks vastavalt Soome õigusele olema kolm aastat:  https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030728#P4, § 4.

Ehk siis ütled et kirjalikku kokkulepet ei ole olnud, seega võtke oma tšekk tagasi ja makske raha välja. Aga nagu ütlesin, see on vaid kogenud jaurajatele.

Aitäh Buldooza, just seda infot ma otsisingi!

Klaabukas, kas saan õigesti aru, et soovid oma 350€ kinkekaardi tühistada ja taodelda selle asemel seadusega ettenähtud kompensatsiooni 250€? Tundub nagu mõistlik diil?

Kas siis kinkekaardi sellistel tingimustel väljastamisel ei võetagi tavaliselt reisija allkirja sellega nõustumise ja kättesaamise kohta?

Kui allkiri on antud, siis see ongi ju kirjalik kokkulepe.

Mõni aasta tagasi nõustusin ka mina taolise kinkekaardiga. Aga selle kättesaamisel pidin andma oma allkirja, et olen diiliga rahul ja kaardi kätte saanud. Kas mina olin mingil põhjusel erand?

Ei, alla kuhugi ei kirjutanud. Anti vautšer ja hiljem saadeti see ka meilile. Kogu lugu.

Rahas oleks komp. olnud ilmselt jah see 250 eur. Tüüpiliselt pakutakse Finnairi poolt alternatiivina umbes +50% voucherina ehk siis Sinu puhul 350 eur eest lendamist. Kindlasti nad hetkel enam rahaks ei vaheta. 

Aga lase Finnairil koroonale viidates kehtivust pikendada ja müü siinsamas Tripis see teistele reisisõltlastele maha. Kui keegi just seda 250 eur ei paku, siis 200 eur eest võiks ehk ka ise osta ;-)

Finnairi võib alati pakkuda privasse mulle. 

kel neid kaarte veel seisma jäänud, või punktid aeguvad või pole nendega miskit teha.