Küsimus lennu broneerimise kohta

Broneerisin lennu kasutades järgnevat saiti http://www.opodo.co.uk/

Sain kinnituse emailile kenasti aga nüüd tekib küsimus, et kuidas teha online check in-i kui lendan mitme erineva lennufirmaga? Opodo on mulle emilis maininud, et online check in-i tegemiseks tuleb minna vastava(te) lennufirmade kodulehekülgedele ja teha seal check- in ning printida boarding pass välja (tegemist on SAS-iga) ja teine firma on Finnair. Sihtkohta jõudmiseks tuleb teha ka vahemaandumisi. Kas ma pean tegema check- in online või saab ka nii, et prindin lihtsalt Opodo.co.uk poolt saadetud broneerimiskinnituse välja (see on põhjalik ja seal on kõik kirjas kellaajad ja vahemaandumised jne) ja teen lennujaamades check in laua juures check in-i või on online check in kohustuslik? Näiteks Ryanair nõuab online check in-i tegemist, ja niipalju kui tean siis Easyjet ka.

SASi ja Finnairi puhul lähed teed check-in'i ära selle lennufirma lehel, millega lendad esimesena. Kui mingil põhjusel ei ole check-in reisi lõpuni, siis teed uue check-in'i selles lennijaamas, milleni sul kõik OK on.
Online check-in ei ole tavalennufirma puhul kohustuslik, vaid pigem mugavam variant su enda jaoks. Lennujaamas saad normaalse lennufirma (nagu SAS ja Finnair) puhul teha check-in'i alati kas vastavas automaadis või siis deskis.

Kõikvõimalike üllatuste vältimiseks tee kõik, mis võimalik ära online. Näide elust enesest- Arlanda lennuväli, jätkureis teise lennufirmaga. Reisi algpunktis sai tehtud check-in kuni lõpuni, Arlandal oli vaja saada ainult pardapass, jätkulennuni aega 2 tundi, seega nagu probleemi poleks... oli küll probleem. Nimelt väljas lumetorm ning hulk reise ära jäetud. Turvatsoonis sees ainult 4 piigat tegelesid check-ini, pardapasside väljastamise ja ära jäänud lendudele asenduste otsimisega. Teadagi on viimane ajamahukas ettevõtmine ning järjekorra pikkuseks arvestasin umbkaudu 3-4 tundi. Võimalus oleks olnud turvatsoonist väljuda, iseteeninduses pardapass välja trükkida ning uuesti security läbida, aga toonases hullumajas hindasid lennujaama töötajad selle protseduuri kestvuseks samuti mingi 2-3 tundi. Lõppkokkuvõttes läks kõik positiivselt- sain silmside kõige koledama teenindajannaga, pidasin silmsidet (koos sulnite naeratustega ;) )üleval päris mitu minutit ja enäe, tuligi kahe kliendi vahel minu juurde, kuulas mure ära ja lasi siis pardakaardid välja. Muuseas- ka poole tunni pärast väljuv lend ei olnud seal helpdeskis piisav põhjus, et ametlikult jäjekorraväliselt ette lasta...
Loo moraal- ole alati valmis ootamatusteks ja tee kõik, mis võimalik ära online või automaadis.

Samas kui oled sellises situatsioonis nagu urmoo, siis tasub häält teha. Kuna teiste reisijate teenindamine ei old antud situatsioonis esmastähtis, siis üldjuhul võetakse kiirelt teenindust vajavad reisijad vahele.

Ma olen siiani lõpuni check-ini algpunktis tehes saanud alati kõik pardakaardid kohe kätte ning sellist kogemust nagu urmool, et pean vahejaamas pardakaarte printima minema pole siiani olnud.

SAS ja Finnair ei nõua online check-ini.

Minu soovitus on (ma eeldan, et su lennud on ühe pileti peal ja jätkulennud, mitte mitu erinevat piletit), et mine lennujaama check-ini ja palu töötajal reisi lõpuni check-in teha. Ma pole kunagi vaevunud online check-ini tegemast (v.a. Ryanairide ja muude odavlennufirmadega).

mcneelson- kindlasti saab ühe matsuga kõik pardakaardid kätte siis, kui jätkulend on sama operaatori oma. Delhi lennujaamas ei taha keegi teada (ja ei teagi), et on olemas eesti õhu nimeline firma ja et nemad peaks pardakaardi ka sellele lennule väljastama ;)
Helpdeskist- kui õigesti mäletan, siis helpis see mitut lennufirmat korraga- SAS, Finnair ja Eesti õhk olid vist, ja viisaka pärimise peale teatasid nad ülikahetseval ilmel, et paraku nemad ei saa midagi teha ja reisijaid teenindatakse ühes järjekorras.

Kas keegi teab Lufthansa kohta ka, kas see lennufirma nõuab online check in-i?

Muideks Ryanair ja Easyjet nõuavad seda, aga kord kodus printides tuli online check in nii heledalt välja printerist, et otsustasin lennujaamas üle küsida, et kas see läheb enne pardale pääsemist läbi. Tädike check in-is printis mulle uue pardakaardi välja (võttis muidugi minu kahvatu-heledad paberid endale) ja keegi ei teinud lennikile lubades teist nägugi, et minul A4 formaadist polnud paber ette näidata.

Luhthansa on traditsiooniline lennufirma ja EI NÕUA online check-in'i tegemist. Võib, kuid ei pea. Kohvri võid ka ilma lisaraha maksmata kaasa võtta.
Ryanair on inimesed kikivarvul käima pannud :D

Vaidlen Maxj-le vastu. Lufthansa tavaklassi reisijatele Tallinnas lauast check inni ei tee, kui just neil assistent pole haigeks jäänud. Lufthansa puhul on valida, kas teed lennujaamas kioskis check inni ja viid pagasi Lufthansa baggage drop lauda või teed kodus internetis check inni ära ja viid samamoodi pagasi baggage dropi lauda. Ma soovitan kodus ära teha, kuna aegajalt kui satud valel ajal on kioskite juures suur melu. Nii saad selle vahele jätta.
Tean, et Lufthansa puhul kehtib samasugune süsteem veel mõnes lennujaamas Euroopas.

Minu antud info siiski õige - Lufthansaga EI PEA online check-in'i tegema. Siinses kolkas pole lihtsalt letis check-in'i võimalust, vaid on kiosk. Kah üsna mugav variant, kuid kodus printerit pole või selles tint otsa saanud :)

Ja veel üks küsimus äraantava pagasi kohta kui reis koosneb vahemaandumistest ja lennukite vahetustest. Näiteks 2 maandumist SASiga ja siis see viimane, mis mu sihtkohta lõpuks kohale toimetab on Finnair kuidas see see äraantav pagas toimib? Kujutan ette, ma ei pea seda 2 esimeses lennujaamas lindilt ootama ja siis jälle ära andma vaid see liigub ilma minu osaluseta need 2 peatust ning kätte saan lõpp-punktis?

Olen ühe korra Est Airiga niiviisi reisinud 2 vahemaandumisega, kus Est Air kasutas nö koostööpartnerit sihtkohta lennutamiseks ja siis ma pagasit ootama ei pidanud vaid pagas rändas ise kenasti aga kuidas nüüd kui on mitu lennufirmat mängus?

Eeldatavalt peaks su pagas ise lõpuni reisima. Lõpliku kinnituse saad siiski lennujaamas pagasi vastuvõtjalt. Sulle antava pagasisildi peal on samuti lennujaama kood, milleni pagas reisib.

Isenesest on SASil on Finnairiga pagasileping olemas aga lõplik vastus tuleb ikkagi lennujaamast kuna nemad näevad pileteid ja selle tüüpe ka. Niimoodi pimesi on raske ennustada.

Tahaks teada ,kas keegi on kasutanud online check- in tegemise võimalust ,kui piletil on kaks järjestikust lendu ?Esimene reis on jaanuaris Lufthansaga RIX-FRA ja FRA-INN .Ja kevadel Turkish Airlinesiga RIX-IST ja IST-BKK.
Endal kogemused nende lennufirmade online check-in tegemisel puuduvad.

Check-in on samasugune, saad lihtsalt mõlema lennu pardakaardid. Konkreetselt olen nendest firmadest korduvalt kasutanud Lufthansa online check-ini.

Kas Lufthansal tallinast peale minnes peab pardakaardid välja printima voi ei

Ei pea, piisab, kui on bar-code´iga kaart telefonis olemas. Koodi peab ise skännima nii Talinnas enne turvakontrolli kui ka nt LH-ga edasi lennates. Tallinnas pardaleminekul skännivad koodi lennujaamatöötajad.

Palun abi-broneerisin Lufthansa lehel light-piletid Tallinn-Frankfurt- Malaga ja lisasin minnes ja tulles mõlemale reisijale pagasi a 23 kg. Raha on mahavõetud ja broneering ok, aga kui vaatan pileteid, mida printida, siis seal näitab pagasiks 0 ühikut. Kas on kellelgi kogemust light-piletitega? Või on äraantav pagas näha kui teen enne lendu check-in-i?

Ära pabista, kõik on korras. Meibi targemad kommenteerivad :)