Kui tuled lennukist maha varem (transiitlennujaamas)

Tere! Kas keegi oskab öelda, kui näiteks on ühe otsa pilet Malaga-Riia Finnairiga, vahemaandumisega Helsingis, kas saaks Riia mitte lennata? Ehk minna maha Helsingis?

Kas sellega võib kaasneda mingi trahv vms? Või saab edasise Helsingi Riia lennule lihtsalt mitte minna ja nii olelks ok? (käsibagaaz)

1
2

Ei kaasne sellega mingeid probleeme, kui sa just väga tihti seda tegema ei hakka.

Oluline on meeles pidada, et seda saab teha ainult üheotsa piletiga või edasi-tagasi pileti puhul tagasisõidul.

Piletil ühele lennule mitte ilmumine tühistab automaatselt kõik järgnevad lennud.

6
0

Praktikas ei kaasne jah. Inimest ei saa kohustada lendama, näiteks kui tal tuleb lennuhirm vms.

3
0

Kõigepealt tuleb esimesele lennule minna, eks pärast paista mis teise otsaga teha.

1
0

Finnairiga mina läksin väravasse Helsingis ja ütlesin, et ei tule. See on viisakas, sest siis nad ei oota sind.

8
0

Endiselt on lennufirmasid, mis üritavad sellises olukorras pileti ümberhinnastada ja võimaliku vahe sisse kasseerida. Suur Eesti reisibüroogi neid debit note aegajalt saanud. Mõned Aasia ja Araabia lennufirmad näiteks ja mitte ainult. Ka võidakse püsikliendiprogrammist välja visata.

1
0

Jah, kui pilet on mõne vahendaja kaudu ostetud, siis on olnud juhuseid, et lennufirma on vahendajale turja hüpanud.

Aga kui pilet otse lennufirma lehelt ja "kogemata" hilinemisi aastas kord-paar, kui sedagi, siis ei ole kuigi tõenäoline, et keegi viitsib sinu juhtumiga tegeleda.

Selles suhtes on sigalal õigus, et antud tegevus läheb lennufirma reeglitega vastuollu ning teoorias võidakse püsikliendi programmist välja visata või blacklisti kanda, aga need meetmed on pigem sarihilinejatele.

2
0

Jah, Euroopa säästufirmad vaevalt sellega kiusavad. Eriti Finnair, kus arvatavasti polegi üleliigset personali selliste asjade jaoks ja hea meelega müüksid su koha uuesti kui saaksid ja teaksid.

1
0

Ma arvan, et kui viimasele otsale jätta check-in tegemata, ei otsi sind keegi taga. Muidu väravas hakatakse otsima.

2
0

ketukas

Chek in on ikka üks, pole mingisugust viimast otsa, Malaga- Riia, vahemaandumisega Helsinkis. Ega Helsinkis ei pea tegema uut chek ini, sest tegu jätkulennuga.

Kui Helsinkis väljuda, on tõesti viisakas öelda, et viimast lendu ei kasuta. Lihtsalt ei hakata hõikuma sinu nime.

2
0

Lennufirmad ise ütlevad, et jättes viimase(d) lennu(d) kasutamata on mõistlik suu kinni hoida, kui ei taha juurde maksta. Antud näite baasil öeldes, et Helsinki-Riia jääb kasutamata tekib oht, et sel hetkel arvestatakse hind ümber ning Malaga-Helsingi on tõenäoliselt kallim Malaga-Helsingi-Riiast. Mitte midagi öeldes hiljem tõesti ei hakata enam vaevuma juurde küsima raha aga, kui selleks juurde küsimuseks luuakse lihtne pinnas pole välistatud, et seda ka tehakse.

1
1

Kui oled ostnud Malaga-Helsinki-Riia. ja viimast segmenti ei kasuta, ei küsi sult iial keegi raha juurde. Lennupiletit ostes, ei pea sa kellegile midagi ütlema, et viimast lendu ei kasuta.

Lihtsalt, et sind taga ei otsita ja mögafonidest nime ei hõiguta, on viisakas teatada lennust loobumisest Helsinkis.

Seda saab teha ainult käsipagasiga!

4
1

Tegelikult saab ka check-in pagasiga teha, küll aga tuleb seda siis pagasi registreerimisel öelda, et pagas õigesti vormistataks.

Mul endal on näiteks olnud juhtumeid, kus samal piletil lend õhtul Varssavisse, seal öö lennujaama hotellis ning järgmine päev edasi, olen siis pagasi äraandmisel öelnud, et tahan seda vahepeal välja võtta ja seda on kenasti ka võimaldatud (nn short check).

Kui see stopover on üle 12 tunni, siis foorumite andmel lennufirma isegi soovib pagasi väljavõttu. Teisalt, mõni lennufirma seda üldse ei luba, nt selle lõime andmetel Korean Air: https://www.reddit.com/r/travel/comments/1hsstrg/short_checking_luggage/ . Ehk siis nii ja naa. Lennufirma seisukohast vaadatuna oleks küll palju lihtsam vahepealset väljavõttu lubada, selmet enne väljalendu lennuki pagasiruumist puuduja pagasit otsima hakata....

0
0

Järele mõeldes kommentaarile, et pole probleemi olnud viimase lennu mitte lendamisega tahaksin öelda, et see võib nii olla aga tegelikult pole vedaja eeskirjadega ühtiv. Olukordades, kus praktika ja reeglid pole samad pole see siiski ehk vastututstundlik juhendada praktika järgi käitumisele ilma rõhutamata, et see ei ühti eeskirjadega. Finnairi eeskirjad on siin:

https://www.finnair.com/ee-en/info/conditions-of-carriage-and-notices/general-conditions-of-carriage-for-passengers-and-baggage

Punkti 3.3.1, mis käistleb lennukupongide kasutust viimane lause on:

In addition, the Ticket shall be used entirely.

ning sellele järgneb punkt 3.3.2, mis käsitleb pileti muutmist:

3.3.2 Should you wish to change any aspect of your transportation, such as place of origin, destination or return, or departure time, you must contact us in advance. The fare for your new transportation will be calculated and you will be given the option of accepting the new price or maintaining your original transportation as ticketed.

Sellest on selgesti välja loetav, et ka viimase lennu mitte kasutamine võib kaasa tuua pileti maksumuse ümberarvestuse. Ja reeglina sõlmpunktis algav/lõppev pilet on kallim, kui pilet, mis selle läbib. Analoogsed eeskirjad on ka Lufthansal, SASil ja airBaltic'ul (teisi vedajaid ei kontrollinud). Kuigi esmalt võib tõesti tunduda viisakam vedajat teavitada, et viimane lend jääb kasutamata aga, kui sellel instantsil on tehniliselt võimalik maksetehinguid teha pole välistatud, et toimub ka hinna ümberarvestus. Seega tasuks mõelda, mis mõistlikum.

0
1

@mehisk, see sai juba suht teema alguses selgeks räägitud.

1
0

Pagasi väljavõtmise kohta, kui on pikk vahe kahel lennul, ma olen kusagil teemas isikliku näite toonud juba, aga toon ka siin- Frankfurdis keelduti mulle pagasit 12 tunniks kätte andmast, väideti, et see on liiga keeruline. Reisi lõpus selgus, et kusagil oli keegi juhust kasutanud ning pagasist kõik vähegi väärtusliku ära varastanud.

0
1
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased