Laste ja autoga Lõuna-Prantsusmaale. kas liiga pikk maa?

Lapsed 8 ja 10, suvel plaaniks minna autoga Lõuna-Prantsusmaale. Pikaks sõiduks: võtta vabalt, teha piisavalt peatusi, valida ööks-paariks ööbimiseks hotell (kindlad ööpeatused Saksamaal ja Pariisis), autosse kaasa mängud, dvd-mängija vms.
Pole isegi varem nii kaugele autoga sõitnud. Kas keegi on nii pika teekonna lastega ette võtnud ja kuidas läks?
Tänud!

Sõidame pidevalt ( nii 2 ja 4, 3 ja 5, kui viimati 4 ja 6 ) Eks ta ika rohkem lastes kinni. 2 juhiga proovige teha alguses 1 stahaanovlik kilometraaz ja siis pikem paus. Me sõidame 1400 jutiga, paus öö , ujumine, järgnime päev 700- 800 pole probleem. Seejärel päev paar kuskil paigal olles on see teekond juba ununenud ja võib rahulikus tempos edasi vallutada. Konditsioneeriga ÜLIettevaatlikult toimetada. Edu

Ma pigem lendaks Ryanairiga Milaanosse vms ja rendiks auto. Rahaliselt see kindlasti kallim ei tule, bensiin, teemaksud, ööbimised, toit ja ka aeg. Ma ehk ei kardaks niivõrd seda sõitu vaid see venitab ajaliselt kogu reisi väga pikaks. Lapsed väsivad ja kogu reisi kvaliteet jääb nigelaks. Pigem oleks lühemalt, nii nädal ja võtaks rohkem asju ette, kergemalt saab enne ja pärast nautida Eesti suve. Sellises vanuses lastega on Saksamaal küll tegemist, teemapargid, tehnikamuuseumid. Ryanair Bremenisse või EA Hannoveri, seal on ümberringi head lõbustuspargid, Safari park jne, pole nii kaugele vaja punnitada.

Ma toetan chrisrändajat. Ryaniga saab ka näiteks Gironasse ning rentida auto nii, et selle saaks jätta pärast Bergamosse ning sealt Ryaniga tagasi lennata.
Teekond Vahemere äärt mööda oleks 1000 km ning tee peale jääksid Barcelona, Marsailles, Aix-En-Provance, Cannes, Nizza, Genova ja Milano.
Kui praegu osta lennupiletid neljale ära näiteks 15.06 Tallinn- Girona (223 EUR) ja 24.06 Bergamo-Tallinn (278 EUR) ning rentides auto Hertzist läbi Ryani lehe läheb vahepealseks perioodiks auto (Renault Scenic vms D või H klass) maksma 198 EUR. Kõik kokku siis 699 EUR.
Oma autoga sama asi Tallinn-Barcelona-Bergamo-Tallinn (7000 km) ainuüksi kütusekulu oleks ca 750 EUR + teemaksud + majutused + söögid + surmani tülpinud lapsed ja palju kaotatud aega (pelgalt kohale ja tagasi vähemalt 6 pikka päeva tihedat sõitu)

Chicca, nagu mainisid ei ole sa varem nii pikka autosõitu ette võtnud. Seega ei kujuta sa ka ette mida tähendab viibida u. 7000 km. laste (ja abikaasaga) päevade kaupa ühes autos :) Ise soovitaksin, nagu eelpoolkõnelejadki, Ryanairiga lõuna poole ja sealt rendiautoga edasi. Tuleb soodsam ja arvan ka et meeldivam puhkus.
Mööda Vahemere rannikut sõites saate ka autoreisi maitse suhu ja näete mida see tegevus endast kujutab. Kui meeldib siis järgmine aasta võite juba Eestist autoga lõunasse põrutada. Esimeseks korraks soovitan aga piirduda vähema maantee- ja suurema lennukilometraažiga.

Siiski see asi nii ei toimi nagu msander kirjeldab. Auto saab tagasi anda tasuta või peaaegu tasuta samasse riiki. Teises riigis tagastamine lisab väga suure summa, Ryanairist autot rentides lisandub see alles lõppfaasis, ehk isegi alles kohapeal autorendifirmas. Ettevaatlik tasub olla ka kütusega, need odavamad tahavad täis paagi eest raha ette ja siis ükstapuha kui palju seal tagastades, raha tagasi ei saa. Eks jälle neil väike võimalus teenida.

Pmst olen selliseid retki teinud nii lastega, kui nad veel väiksemad olid (alates 7a), kui ka ilma. Kui teha tihedamalt peatusi, leida ka lastele huvipakkuvat aktiviteeti peatuspunktides, siis neil ootused suuremad ja elavad asja üle. Kindlasti saate külastada teel palju huvitavaid kohti, mida lennureisi ajal kogeda ei saaks.
Aga eks sõltub teist endist - kui kannatlikud olete ja milline on laste taluvusvõime.

Oleneb lastest ka. Minu omad näiteks ei talu Eestiski 200 km sõite. Ühel hakkab lihtsalt paha, kui on vähegi käänulisem tee. No vot sellisega ei saa küll nii pikka teed sõita. Nii et algatuseks tehke Eestile ring peale (nädalavahetusel näiteks) ja vaadake, mis tunne on.
Ise eelistan käia nii kaugel lennukiga, Nice'i läheb ka Estonian Airi otselend - väga mõnus. Selle suvel lausa kahel päeval nädalas.

Oleme ka aastaid koos lastega igal suvel 2 reisi mööda Euroopat sõitnud. Olen proovinud ka lennuvarianti. Meile ei meeldinud. Lennujaamades passimine, kottide tassimine jne. Lastele on oma auto nagu tükike kodu.
Pikkadeks sõitudeks soovitan audioraamatuid. Filmide ja mängudega võib käänulistel teedel ja suvisel soojal ajal lastel paha hakata. Parem on välja vaadata ja kuulata.
Kuula.24 annab päris hea valiku laste- ja noortekirjandust salvestamiseks. Midagi saab ka Vikerraadio lehelt alla laadida.

Meil Lõuna-euroopa autoga jäi 15-aastase pärast trippimata, käisime korra Põhja-Norras, tagasiteel viimase päeva sõit oli 700 km ja vaatamata sellele, et mängud ja filmid olid kaasas, ta enam sellist sõitu ei taha. Nüüd plaanime lennuki ja rendiauto varianti. Kas rendiauto peaks ka varakult broneerima või sellega prbleeme pole? Läheme juuni lõpus.

Üldjuhul on reegliks, et mida varem rendiauto broneerid, seda suurem võimalus on saada soodsamat hinda.
Lõuna-Prantsusmaal (vähemasti Nice või Marseille lennujaamades) on kõrghooajal kohapealt auto rentimine omaette ooper...ei pruugi saada soovitud klassi autot ja hinnad kisuvad kosmosesse.

Sama kehtib hotellide kohta. Kui majutust on vaja siis üks parimaid hinna/kvaliteedi/asukohaga hotelle sealkandis on http://www.turf-hotel.com/ Soovitan soojalt. Kindlasti on neid veel kuid pole rohkem viitsinud otsida sest olen seal pakutavaga alati väga rahule jäänud ja seetõttu selles hotellis peatunud. Bronnisin möödunud esmaspäeval toa läbi booking.com`i juuli alguseks ära ja hotellis oli siis minule sobivateks päevadeks vaid kaks tuba alles.

Selles hotellis ööbides on vist parim transpordivahend rendiauto?

Olen autoga olnud kuid kindlasti läheb Nicesse sealt ligidalt ka mingi liinibuss. Hotell asub u. 100 meetrit Cagnes-sur-Merist Nice`sse viivast promenaadist/maanteest, nn. rannaelu tuiksoonest.
Hotellil on väike parkla ning ümberkaudsetel tänavatel peaks parkimine olema ka tasuta. Vähemalt nii nad väidavad kuid ise olen alati hotelli hoovis parkinud.

Suured tänud kõigile vastajaile! Kuna plaanis on minna külla Bordeaux`s elavatele sõpradele, siis peame ikka sinna välja jõudma, mitte piirduma saksamaa teemaparkidega : )
Panekski rõhu sihtkohas seiklemisele, aga et tee sinna ja tagasi oleks ikka sujuv ja piisavate peatustega.
Ise olen palju lennanud ja usun, et pigem see tõesti väsitab, eriti kui on rohkem kui üks vahepeatus. Ja Ryanairi suhtun skeptiliselt - minu kiiks, aga uurin kindlasti mõnda nende varianti.
Audioraamatud on hea mõte.
Sõbrad, kes seal külla ootavad, ütlevad, et autoga tuleb 4-liikmelise pere kohta odavam kui lennukiga. viamichelin.com annab kulud kütus+teemaksud) edasi-tagasi ca 700 €.
Eks ma uurin kõiki teie pakutud ideid-vihjeid.
Kõike ilusat teile : )

Bordeaux jääb küll Edela-Prantsusmaale :) Aga see selleks. Ryanairiga läheb sinna lend tõesti keeruliseks. Peaks sõitma Riiga kust lendama Brüssel/Charleroisse ning sealt ümberistumisega Bordeaux`i.

No muidugi on edelas, aga ega keegi ei räägi, et läheb edelasse, vaid ikka lõunasse. Küsimus on, kui peeneks minna. Meil on siiski neli põhiilmaakart, aga tänud vastuse eest ikka : )

Ma nüüd üritan lihtsalt üldist haritust tõsta :) Ära võta seda palun isiklikult norimise või tähenärimisena :)

Lõuna-Prantsusmaa all mõeldakse ainult Vahemere rannikut - Cote dAzuri, Provencei, Languedoc-Roussilioni. Nagu näha oli mõtlesid ka enamus Sulle vastajaid niimoodi. Bordeaux on prantslaste jaoks tegelikult Aquitaine. Ei vaidle aga vastu, Eesti inimesele tundub ka Bordeaux Lõuna -Prantsusmaana.

Lisaksin omalt poolt ka, et kõik oleneb lastest ja nende taluvuspiirist.
Meenub ähmaselt, et ise olen ka kunagi laps olnud ja mina reisisin koos vanematega mööda tollast NSVL-i ringi kõikide võimalike transpordivahenditega (lennukite, rongide, busside ja autodega). Polnud probleem maapealse transpordiga 1000+ km päevas läbida (tollastel teedel ja masinatega), vanemad küpsesid ammu enne mind. Seejuures imelikul kombel ei meeldinud mulle rongid ja ei meeldi eriti tänini. Ma ei oska seda fenomeni seletada, on ju rongis ruumi, saab isegi ringi joosta jne, aga vot ei meeldi ja kõik. Kuidagi igav ja liiga sujuv on rongisõit mu jaoks. Natuke sarnane lugu lennukiga, kiirelt saab kaugele, aga see on ka kõik, ei mingit sõidumõnu. Autoga ja bussiga tunned ikka iga ihukarvaga ja eriti vahva on mägede käänulistel teedel, vaat selline liikumisviis mulle meeldib, sõit on elamus iseenesest. Eks ma seepärast liigun tänini pigem kummide vilinal, sujuvalt kulgemine on tüütav, igav ja seetõttu kiirelt väsitav. Aga see on minu kiiks.
Samas minu naise õe lapsed ei kannata Tallinnast Tartussegi sõitu ühe jutiga välja ja hakkavad juba poolel teel vigisema. Ja katsu veel natuke kurve võtta, siis on ropsimine garanteeritud. Nendega pikka reisi paraku ette ei võta. Nüüd on need lapsed juba suured inimesed ja ega nad muutunud pole.
Eelnevast ja paljudest teistest kogemustest lähtuvalt julgen arvata, et autosõidu nautimine või talumine on individuaalne ja ega see elu jooksul eriti ei muutu. Seega reisi planeerimisel peaks alustama oma reisiseltskonna taluvuspiiride tuvastamisest. Foorumis saadud vastused küsijat karvavõrdki ei aita, inimesed on erinevad, minu vastus oleks näiteks, et ma sõidaks autoga või ameerikasse:)

Viktor54, see kui küsija saab siinkirjutanute kogemusi abiks võttes teada ja arvestada asjadest mille peale ise mõelda ei osanud ongi juba suur abi.

Seltsimehed!
Kui Marseille'st "paremale" ehk idapoole jäävad Vahemere põhjaranniku linnad on Lõuna-Prantsusmaal, siis ma küsin kohe, et kus asub nüüd teie arvates Kagu-Prantsusmaa? Ahh? :P
Teema algatajale ütlen, et Bordeaux'sse võib vabalt sõita kasutamata tasulisi maanteesid. Eks ta rohkem maitseasi ole ja lastega reisides on võib-olla tõesti mõtekam seada eesmärk stiilis "kiired pulmad kiired lõpud", aga...

...Isiklikult olen üksinda seda maad läbides loobunud tasulisest liinist. Näen rohkem ilmaelu ja lisaks hoian hulka-hulka raha kokku.
Näiteks paljalt Bordeaux'st Pariisi tasuta liini mööda kulgedes kaotan, okei, maksimum kolm tundi, kuid säästetud raha paigutan pea 40 liitri kütuse ostmisse, millega saan sõita u. 700 kilti.
Nii et mitme otsaga asi.

Eestist Akvitaaniasse liiguvad meie ekipaažid tasulisi liine mööda (kolm meest autos, sõit kestab pidevalt) umbes 35-40 tunniga. See on piitsutamine.
Üksinda (puhkan ikka kah vahepeal, kaks korda a'6-8h und) liikudes tasuta marsruudil katan selle vahemaa umbes 50-55 tunniga. Unepaus u. iga tuhande km järel. Bordeaux'sse on alla 3000km minu kodulinnast. Ka see on piitsutamine.
Neid kokkuvõtteid ei tohi turistid tegelikult arvesse võtta! Toonitan!
Meil on tööreisid ja nende koduskäimiste eesmärgiks on justnimelt kiirelt sinna ja kiirelt tagasi.

Viimane, oktoobris '11 tehtud reis maksis minu jaoks kütuse poolest rahaliselt 238,50 €. Marsruut Viljandi - Dax, 3128 km. "Tasuta liin".