Lennu hilinemine ja kompensatsioon

Kas kellelgi on olnud sarnast olukorda ja kuidas see on lahenenud?

Aasta lõpus Lufthansa streikis ning minu lennud Tallinnast Frankfurti ja Frankfurtist Prahasse tühistati. LH organiseeris ise uued lennud LOT-ga Tallinnast Brüsselisse ja sealt edasi Prahasse.

LOTi lend aga hilines tehnilise rikke tõttu nii palju, et Praha lennule ma enam ei jõudnud. Veetsin öö Brüsselis ja sain hommikuse lennuga lõpuks ikkagi Prahasse. Seda aga terve päeva võrra hiljem, kui algselt pidanuks.

Lufthansa leiab, et kuna tegemist oli streigiga, siis neil kompensatsiooni maksmise kohustust ei ole. Saan sellest isegi aru.

Kuid, kas praeguses olukorras pole üldse kompensatsiooni saamise lootust või tuleks pöörduda hoopis LOTi poole?

Ma ei ole päris sellist olukorra kirjeldust leidnud.

Kui tegemist oleks lihtsalt streigi tõttu tühistatud lennuga, siis oleks asi selge. Antud juhul on tegemist aga sellega, et asemele organiseeritud lennuk läks katki ja hilines. Et kes sellises olukorras vastutab? Kas esialgne vedaja, kes selle lennu organiseeris või see lennufirma, kelle lennuk katki läks?

Vastutab see lennufirma, kellelt sa piletid ostsid. Jäädki nendega vaidlema.
Anna asi sisse ja lase juristidel enda eest tegutseda.
https://www.flight-delayed.co.uk/

Juristina ja seda teemat pikalt analüüsinud reisijana (ja olles kompensatsiooni korduvalt saanud ilma ühegi pika vaidluseta nii endale kui kolleegidele):

  1. Vastutab lennufirma, kelle lend hilines / tühistati. Seega antud juhul LOT.
  2. Kompensatsiooni maksmise kohustus puudub vääramatu jõu / ettenägematu olukorra juhul. Streiki minu teada ei loe EL kohus asjaoluks, mille puhul on kompensatsiooni maksmise kohustus (st peetakse vääramatuks jõuks). Kahjuks hetkel ei meenu kohtuotsuse number.
  3. Lennufirmale võib kenasti ise kirjutada (inglise keeles) ja minu kogemuse läbi saab raha kontole 1 nädala - 1 kuuga (viimased kogemused: LOT/Nordica, AirFrance, SAS).
  4. Sellest teemast on Tripis väga palju juttu olnud: http://trip.ee/foorum/uldfoorum/kompensatsioon-lennufirmalt-katkestuse-hilinemise-puhul-250-eur-miinimum

Tip, kas mõnel lennufirmal on kodulehel vastav vorm vmt ka olemas või tulebki lihtsalt vabas vormis meil saata? SAS ja Nordica on hetkel teemaks. SASi lehelt ma ise ei leidnud, Nordica lehelt pole veel otsinud.

Olen kunagi läbi Airhelp.com- i saanud Lufthansa lennu hilinemise eest kompensatsiooni - nad tegid omal algatusel päringu lennu hilinemise kohta mu e-mailile, ilmselt pärines info reisivahendajalt, kuna olin selle ostnud läbi supersaver.fi , siis alles sain aimu võimaluse kohta ka pool aastat hiljem hüvitist küsida.. Hüvitis 600 € -teenustasu 150€- raha ülekandmine Eesti pangakontole 25€. Teenuse üle nuriseda ei saa :)
Seekord on analoogne juhtum Norwegianiga, kuid kuna seekord olen hüvitise saamise võimalusest teadlik, prooviksin esmalt otse lennufirmaga asju ajada. Kas kellelgi on kogemust Norwegianilt kompensatsiooni taotlemisega? Toimib, maksavad? Internetis leiduv info kuigi julgustavalt ei mõju- reisijate poolt kohtusse kaebamised mittemaksmise pärast, pidevad hilinemised ja oma süü eitamine...

Kompensatsiooni taotlusele võib vist juurde lisada ka selle, et sa võid ka ... (siia mõne kompensatsiooni vahendamist pakkuva firma nimi) taotluse teha, aga mõtlesid, et võtad esialgu otse ühendust. Ülaloelvas Tipi postituses oleval lingil on see variant vms vist ka mainitud. Vahel pidi asi kohe kiiremini liikuma hakkama.

Meil oli Norwegianiga kogemus eelmise aasta streigi ajal, kui meil oli ostetud nende kaudu pilet Gran Canariale läbi Norra. Streik oli muidugi selleks ajaks juba 3 päeva kestnud, kuid meie lennuplaanide muutusest meid ei teavitatud enne kui sama päeva hommikul (lend pidi minema ennelõunal) . Teatasid nad siis et meie Tln-Oslo lend hilineb ja kas oleme nõus v maksavad raha tagasi (muidugi ainult sama lennu oma, sest lennud olid eraldi piletil). Kuna meil oli kahe lennu vahel turvaline vahe 5h siis olime esialgu nõus hilineva lennuga ja sättisime ennast muudetud ajaks lennujaama, kus kaugemalt tulijad olid juba mitmeid tunde oodanud, seal tuli muidugi välja, et lend hilineb veel mitmeid tunde ning me kuidagi jätkulennule enam ei jõua ning olles läbi interneti leidnud mingi nende "kriisitelefoni" saime hakata endale järgmiseks hommikuks uusi pileteid organiseerima, nii et üks meist oli telefoni otsas ja vaatas võimalikke variante ning teine rääkis siis nende infoliiniga kuna millegipärast sealt väideti, et mingeid pileteid enam saada ei ole (tegelikult küll oli, kuid oluliselt kallima hinnaga kui meie algselt ostetud piletid). Lõpuks saime siiski peale südaööd lendu ning poole öö ajal veel lennujaama hotelli majutuse, öö oli ärev sest vahepeal muudeti veel 2x jätkulennu aega ning tuli kinnitada, et sellega ikka nõus oled. Lõpuks jõudsime 1 päevase hilinemisega siiski kohale, kuid kahjutasu vastuseks tuli, et streik oli force majore ning nad olid enda poolt taganud söögivoutcheri, ööbimise ning viisid meid siiski sihtkohta, et mida te veel tahate. Lõpuks vaatasime, et igasuguste infoliinide peal rippumisele läks ka korralik summa (kuid lõpuks siiski tulemuslikult sest oli ka palju neid, kes Tln lennujaamas juba loobusid), kuid otsustasime, et ei hakka asja siiski edasi ajama, kuna lennupiletid saime üsna soodsalt ja igasuguste asjaajamiste kuludeks oleks sealt suurem osa nagunii maha läinud.

Nii, saan nüüd juba ise oma värske kogemuse kirjutada siia.

Sain alguses vale info, et tuleb selle vedaja poole pöörduda, kellega algselt lendama pidin. Tegelikult oleksingi võinud kohe Nordica poole pöörduda. Aitäh, Tip.

Igal juhul esitasin kaebuse Nordica enda lehelt. Täitsa eesti keeles. Selle jaoks on neil lausa vorm olemas.

Ja saingi juba vastuse, et nad korvavad minu kannatused rahalise hüvitisega. Lufthansalt ootasin vastust 2 kuud. Nordicalt alla nädala.

Tere
Finnairi lend pidi väljuma Tallinnast 12.50. Eelmisel õhtul kell 21.30 saadeti SMS, et lend on tühistatud (tehnilistel põhjustel) ja uus lend väljub hommikul kell 8.20 ehk 4,5 tundi varem. Õnneks märkasin sõnumit enne magama minekut, nii sai ilge planeerimisega ikka hommikuks õigeks ajaks lennujaama. Helsinkis tuli seetõttu jätkulendu Bangkokki oodata 3h 50 min asemel üle 8 tunni. Siin on olnud juttu ainult lennu hilinemisest, kuid kui ära jäetud lend väljub 4,5 tundi varem, kas ka siis on õigus kompensatsioonile? Tänud vastajatele.

Antud juhul hüvitab kindlustus (kui kindlustus ja vastav kindlustuskaitse olemas on) võimalikud lisakulud, mis kaasnesid planeeritust varem lennujaama jõudmisega. Lennufirma on asendusvariandi välja pakkunud ja see, et see on oluliselt ebamugavam, ei puutu kahjuks asjasse.

Ise küsin - ise vastan :) SAS lehel on ka siiski vorm olemas ning järgmisel päeval peale claimi esitamist tuli kinnitus, et hüvitis makstakse mu soovitud kontole ning vähem kui nädalaga oli raha arvel.

Nordica lehelt siiski kohta ei leidnud (leidsin vaid tagasiside vormi, kus sai neid kiita-laita).

Lugedes IFi reisitõrke selgitust, siis makstakse hüvitist ainult järgmistel juhtudel:
transpordivahendi tehniline rike
liiklusõnnetus
halvad ilmastikuolud
Tuleb tunnistada, et täiesti mõttetu kindlustus. Teab siis nüüd IFi reisikindlustusest eemale hoida.