Liiklustrahv Itaalias

Probleem seotud Itaalias saadud liiklustrahviga. Äkki keegi on olnud sarnases olukorras ja oskab aidata?
2010 aastal käisin Itaalias. Mõni aeg peale reisi tuli koju liiklustrahv u 100 euro peale. Selle summa oli tolleks hetkeks autorendifirma juba krediitkaardilt ära võtnud.
Nüüd aga tuli koju uus trahv juba 300 euro peale. Krediitkaart on mul praeguseks kinni pandud, seetõttu ehk tuli tahrv ka tähitud kirjana.
Asi tundub väga kahtlane, sest omaarust ma nagu ei rikkunudki liikluseeskirja. Ja kas see on reaalne, et valel rajal sõitmise eest tehakse 300 eurot trahvi?
On keegi olnud sarnases olukorras või oskab soovitada, mida edasi teha? Kuhu pöörduda, et asja selgust saada?

Ka Soomes tehtud trahvid edastatakse Eestile, sama Itaalia puhul. Need trahvid määratakse Eestis halduskohtu poolt. Loe paberilt. Teed kirjalikult vaide ehk pretensiooni ja lisad pangast saadud krediitkaardi makse kinnitatud ärakirja.

Tuleks ikka vaadata, mis summa rendifirma krediitkaardilt maha võttis (loe rendilepingut ja renditingimusi). Tavaliselt kasseerib rendifirma trahvikäsitlustasu selle eest, et saadab rentija andmed politseile ja informeerib rentijat trahvimise faktist (olen näinud lepingutes 20-60€ trahvikäsitlustasu, 100€ oleks muidugi päris räige nende kahe kirjakese eest). Trahvinõude enda saab rentija juba otse politseilt. Võimalik, et osades riikides toimivad asjad erinevalt.

Samast asjast on siin teisi teemasid ka. Minul läks 30 maha ja Avis ajas mingi itaaliakeelse otsuse välja, et ma olevat valel rajal sõitnud. Loo moraal on see, et pärast Itaalias autoga sõitmist tuleb krediitkaart kinni panna. Neil on kaamerad IGAL POOL.

Loo moraal on tegelikult selles, et tasub uurida külastatava riigi liiklusseadust ja sellest kinni pidada, mitte nö sittuda maha ja koristamata põgeneda, lootes, et keegi ei märganud ;) Kui see on vastuvõetamatu, siis on selge, et iga lõbustus maksab raha.
Sobiks hästi kultuurse ja mõtlemisvõimelise isendi käitumismalli juurde.

To ixxx: Sa said väga valesti aru. Ma ei läinud sinna selleks, et saaks bussirajal sõita. Nagu teema algatajalgi, võõras kohas võib juhtuda, et mõni silt jäi tähelepanuta või arusaamatuks ja midagi läks valesti. Selleks, et mitte takkajärele uurida, kus ja mis, pane parem kaart kinni.

Kuna asi läks juba teemast välja siis ütlen ka sõna sekka. Kui olla ise tähelepanelik ja teistega arvestav ei saadeta pärast Eestisse ka trahvikviitungeid. Ning kui saadetakse siis ole mees ja vastuta ka oma tegude eest. Paraku on suure osa autoga välismaale sõitjate suhtumine "a mnje pohhui". Sealt saabki kõik alguse.
Viimase kolme aasta jooksul olen oma autoga välismaal sõitnud üle 70 000 km ning selle aja jooksul pole keegi kordagi minu vastu huvi tundnud.
Olge tähelepanelikud ja viisakad, ärge trügige autoga igale poole ja usaldage oma kõhutunnet. Siis ei teki ka probleeme ning ettearvamatuid kulutusi.

Ühissõidukirajast. Kui õigesti aru sain pidas kreegid bussiraja all silmas ühissõidukirada. Riigis kus mina elan võrdub ühissõiduki rajal sõitmine ristmiku ületamisega punase fooritule ajal ning trahvid selle eest on soolased.
Kui ühissõidukite rada kulgeb paralleelselt sõidurajaga ning juhil on tarvis teha parempööre, ületatakse ühissõidukirada parempöörde tegemise kohal, mitte ei sõideta enne pöörde regemist mõnda aega ühissõidukirajal nagu Eestis kombeks. Ei ole küll uut Eesti liikluseeskirja tudeerinud kuid minu meelest on ka seal need reeglid samasugused.

Teemast oleme küll kaugele hälbinud...
To Johhaidii: Sellel rikkumisteatel, mis ma Avise kaudu sain, oli tänava nimi. Google kaardi järgi tundsin ära, et ma TÕENÄOLISELT sealkandis sõitsin. Teatud teejuppidel enne ristmikke oli ka BUS rada näha. Kui navi ütleb, et nüüd tuleb vasakule minna ja vasakul on bussirada, siis mida peaks tegema? Mina näed maksin trahvi...
Oma esimese postitusega tahtsin öelda, et Itaalias võib tagantjärele trahvi saada sellise asja eest, mida oma reisimälestustes kuidagi meenutada ei suuda ja et selliseid teemasid seoses Itaaliaga on siit ennegi läbi käinud. Ma ei käi võõral maal selleks, et seal korda rikkuda ega õhuta kedagi seda tegema, aga tundub, et Itaalias on sedalaadi üllatuse saamise võimalus suurem kui mujal. Sellest siis soovitus kaart pärast reisi sulgeda.

Kas mu postitusest võib välja lugeda, et rikkusin meelega Itaalias liikluseeskirja ja nüüd olen pahane, et mulle jälile saadi? Ma soovin saada kinnitust nende trahvide õigsuse kohta.
Trahv mille sain paar kuud peale reisilt tulmemist koosnes tegelikult nagu kolmest trahvist (3x sama asja eest). Ja nüüd siis sama moodi 3 trahvi sama asja eest. Summa on nüüd 3x suurem. Kõik need 6 rikkumist olen ma väidetavalt teinud ühe päeva jooksul paariminutliste vahedega.
Selline asi vist võib küll viia mõttele, et midagi on valesti.

Navigaator on pelgalt abivahend. Tõsi küll, minu meelest üks 20. sajandi suurepärasemaid leiutisi, kuid selle juures siiski vaid abivahend. Lõpliku otsuse kas tema juhiste järgi toimida teeb ikka juht ise lähtudes teel olevatest märkidest, liiklusoludest jne. Kuigi olen oma naviga väga rahul suhtun tema juhistesse alati reservatsiooniga. Eriti linnades kus liikluskorraldusmuudatusi tehakse üle öö. Olen ka ise kümneid ja kümneid kordi sattunud olukorda mil navi soovitab üht kuid reaalsed liiklusolud seda ei võimalda. Siis ei jää muud üle kui navi pikalt saata ja juhtimine ise üle võtta.

Tuuker, af8 postitus ütleb kuidas asjad tõenäoliselt olid. Kui aga su soov on lihtsalt saada kinnitust trahvide õigsuse kohta siis ära sellega oma päeva riku. Protsessima pead Itaalia poltseiga, võid neile muidugi kirjutada. Vaevalt sulle aga keegi sealt vastata suvatseb.
Samas pole Itaalia politsei- ja täitevsüsteem üldse mitte halvad, kuigi meile see nii võib paista, kaugel maal asuva lolli turisti mõttetu peedistamis peale sellisel kujul ei viitsi keegi aega raisata, seda tehakse vajadusel kohapeal.

Kui sõitsid pidevalt ühissõiduki rajal ja seda fikseerisid erinevad kaamerad siis tundub suur hulk rikkumisi lühikese aja jooksul loogiline.

Krediitkaardi sulgemine aga tänapäeval enam ei aita. Maailm on väike ja rikkuja kättesaamiseks on ohtralt võimalusi. Halvim asi kogu selle loo juures on aga see et trahvi tasumata jätmise korral jääb märge selle kohta andmebaasi ning järgmisel korral sama riiki külastades võib probleeme tekkida. Samuti on Euroopa ühise liiklusrikkumiste registri loomine päevakorral http://www.liiklus.ee/ee-catalog-viewObject-5-3112-17-0

@ tuuker

Asjas selguse saamiseks tuleb pöörduda Itaalia politsei poole. Eestist sellega keegi aidata ei oska. Muidugi on võimalik võtta endale juriidilise esindaja, kes Sinu eest asjaga tegeleb.

Kui trahvi ära ei maksa, siis suur etõenäosusega laekub ühel hetkel Su postkasti teade juba Eesti kohtust - tasumata trahve saab EL-s sisse nõuda sõltumata toimepanija elukohariist ning toimepanemise kohast. Siis tuleb aga arvestada, et lisanduvad erinevad muud kulud nagu näiteks menetluskulud (nt kaitsja tasu, kes oleks kehtiva korra järgi kohustuslik). Inimlikult on arusaadav, et trahvid tekitavad pahameelt - aga mis sa teed. See, et rendifirma midagi krediitkaardilt maha võttis - see sõltub lepingust, see tegelikult minu teada ei tohiks üldse trahv olla - trahvi peaks saama vaidustada jm ning see peals käima rikkuja kaudu. Võibolla on see 100 eurot mingi leppetrahv või nö asjaajamistasu, mis rendifirma võtab - sellele saab selgust rendilepingut lugedes. Krediitkaardi kinnipanemine ka ei aita - isegi kui tegemist on kõigest lepingust tuleneva tasuga, saab rendifirma sundtäitmist ja täitemenetlust käivitada kohaldada lepingurikkumise eest.

Seega kõige parem on kõikides asjades selgust saada kohe kui need ilmnevad - nt kontakteeruda rendifirmaga kohe kui nad midagi krediitkaardi pealt maha võtavad vms.

Võib rahulikult prügikasti visata selle trahviteate. Eesti kohtute kaudu välismaiste trahvide sissenõudmist ei praktikas ei toimu. Eelmisel aastal jooksis meediast läbi, et neid juhtumeid on olnud paarkümmend tükki aga jäeti mainimata, et tegemist on kriminaalasjades rahaliste nõuete sissenõudmisega, mitte mingi suvalise automaatkaamera trahviga. Võib-olla tuleb veel paar Itaalia keelset kirja aga need võid samuti prügikasti visata, keegi ei nõua seda trahvi jõuga sisse. Ja kui aastaid läheb mööda ja mingi ime läbi jõuab Euroopa Liit nii kaugele, et reaalselt suudetakse erinevates riikides tehtud trahve teistes liikmesriikides sisse nõudma hakata saab juba apelleerida aegumisele.

Nilsson, õhutad inimesi seadust rikkuma?

ETV uudistes teatati ja näidati videot Eesti Halduskohtu istungilt, kus vaadati läbi välismaal eesti kodanike poolt pöhjustatud liiklustrahve. Istungil viibis ka advokaat ja kuna trahvisaajale on väljastatud kohtukutse, siis on täielikult öigus trahve pöörata täitmisele.
Igasugune mittemaksmine liidab esialgsele trahvile ka viivise ja kohtutäiturikulud.

Mida järgmiseks Nilsson? Jätame siis ka hotelliarved maksmata, tangime tasuta, kruvime rendiautolt mõne kena jupi ära? Tüüpiline ossilik mõtlemine. Mingigi eneseuhkus võiks inimesel ikka olla ka. Kui tegin siis ka vastutan.
Ning äärmiselt vastutustundetu on siin sellist käitumist teistele soovitada. Kui tuuker teebki nii ning saab pärast kaela kordi suurema arve kas siis maksad sina?

@ Nilsson

Alates 50 eurost pööratakse rahalisi karistusi ja trahve Eestis väga edukalt täitmisele. Neid juhtumeid on palju - väga palju. Ja siis Eesti juhid nutavad, et miks ta peaks 70 eurose trahvi juures maksma veel 60 eurot kaitsja osalemise eest, kui kaitsjat tegelikkuses vaja ei olnud ja mees ei eitanudki trahvi - lihtsalt ei viitsinud õigel ajal maksta. Aga vot on nii - tuleb maksta ni trahv kui muud kaasnevad rõõmud.

Sain täna Europcar'lt kirja, väidetavalt olen Roomas 12h jooksul 2 korda liiklust rikkunud, ise teadmata, mida ja kus olen valesti teinud. Europcar'i menetlustasu 100€, mis on maha võetud krediitkaardilt. Lugedes teisi foorumeid, peaks mulle nüüd lähima 260 päeva jooksul jõudma ka trahvikviitung. Parkimistrahvid need olla ei saa, kuna parkisime õiges kohas ja maja ees pidi olema tasuta parkimine. Kiirust ei ületanud ja muid rikkumisi samuti mäleta. Kas keegi oskab öelda, et kust saaks infot rikkumise kohta, hetkel tundub see alusetu olevat? Põhimõtteliselt võiks nii ju järjest trahve välja "kirjutada", ilma, et sellest ühtki märget jääks.

Roomas võib üsnagi tõenäoliselt olla ZTL – ZONE A TRAFFICO LIMITATO või ühissõidukite raja reeglite rikkumisega. Kaamerad filmivad kogu aeg ja kindla peale saad trahvi ära. Rooma autorooli keerama minnes tuleb endale paar elementaarset asja lihtsalt selgeks teha ja marsruute hoolikalt valida. Ptui-ptui, endal on seni õnnestunud sealt puhtalt välja tulla, aga ei või teada, millal ettevaatusele ja hoolikusele vaatamata ikka eksid.

Kui ma olen õieti aru saanud, siis pühapäeviti ZTL-s sõites ei ole piiranguid. Minu puhul on üks trahv pühapäeva varahommikul 00.16 ja teine pühapäeva päeval 12.06.

Küsi Europcarilt. Minul ajas Avis Itaalia Avisest mingi kohaliku munitsipaalpolitsei otsuse välja, kus kuriteopaiga aadress (tänava nimi) ja kuriteo iseloom (ühissõidukirajal sõitmine) kirjas olid. Siis oli vähemalt mille pealt meenutada.