Lõuna Vietnami avastama

Tere,

On kellelgi soovitusi mida võiks seal kindlasti teha, vaadata jne.
Muud peale vietnami viisa, lennu piletite sinna ja tagasi hetkel planeeritud pole. 4 nädalat peaks kuidagi ära sisustama :). Minek 13.09 Helsinki-Bangkok-Saigon ja 04.10 tagasi.

terv,
luu_luu

LP ja googel üsna konkreetset infot täis ja parimaks abiks.
Ma ka sinna minemas 2 kuu pärast ja ei tuleks pähegi paluda, et teised minu eest minu kodutöö ära teeks.

lähen ka Vietnami,lendan TLL-BKK-TLL (7780 eek).
Bangokist läbi Kambodia Vietnami.
aeg 12.nov-4.dets.
Valdek,sinu muhe reisikiri Kambodiast on korduvalt läbi loetud ja loodan, et lisandub ka Vietnam.
Vietnami viisa osas on kõhklusi ja kahtlusi.Tripi foorumi rahvas on saanud Kambodiast ka... kuid mu üks italianost sõber, kes Saigonis elab,soovitas siiski Bangokis Vietnami saatkonnas ära teha.
mis plaan sul on?

Kui inimene küsis lihtalt teiste käest soovitusi, mida teha, kuhu võiks/peaks minema ja mida vaadata, siis millise kodutöö ta ära peaks tegema, et ära arvata mida teised, seal käinud/olnud, tal soovitada oskavad.

See, et Sina teistelt soovitusi ei küsi, ei tähenda ju, et mõni teine vähem kodutööd teeks.

Vietnami viisa saab Kambodzast lihtsalt ära teha ,reisibürood vormistavad selle sinu eest saatkonnas ära ,ca 1-2 tööpäeva.Hind oli aasta tagasi ca.35 usd

priit,kuna sa oled Vietnamis juba käinud,siis äkki on sul kasutatud LP Vietnam riiulil tolmu kogumas?

LP ei ole enam alles,aga Vietnami soovitan soojalt:)

Kopisin ühest oma teisest postitusest. Ei hakka ümber kirjutama, siit peaks natuke abi olema.
Transport. Suuremate linnade vahel on piisavalt tihe bussiliiklus ja väiksemates kohtades kasutasime turismibürookeste teenuseid st.võtsime mingi tuuri või tellisime lühemate otsade sõitmiseks mikrobussi, kas üksi või teistega. Väiksemates kohtades (Ninh Binh/Tam Coc looduspark, Phu Quoc'i saar) rentisime rollereid, mootorrattaid. Liiklus suuremates linnades (Hanoi, Saigon) on ikka parajalt karm, nii et seal ei tekkinud mingit isu omal käel sõita. Linnades kasutasime peamiselt mototaksosid st.et istud mingi rollerijuhile selja taha ja ta viib sind kuhu vaja. Vietnam on tänaseks päevaks piisavalt arenenud, nii et transpordiga ei tohiks hätta jääda. Algselt plaanisime pikemaid otsi rongiga sõita, aga rongipiletite hinnad on kordades kallimad kui bussidel. Samas mingit mõnu bussisõidust ei saa, st.et finantsiliste võimaluste olemasolul valiks rongi. Ainult bussisõit Hue'st Hoi An'i tasub sõitmist, sest tee läheb kogu aeg mööda rannikut.
Loodusparkidest. Halong Bay ja Tam Coci rahvuspark on kindlasti külastamist väärt. Arvan, et normaalsete tossudega saab hakkama küll, lihtsalt hea oleks tallaga, mis märjaga väga libedaks ei läheks. Miks rohkem loodusparke ei külastanud?
Ausaltöeldes ei tundnud vajadust. Vietnami maastik/olustik on piisavalt vahelduv ja uusi emotsioone tekib igal ajal. Näiteks

  • sagimist täis Hanoi vanalinn(old quarter), vaatad kuidas noore armunud Hoan Kiemi järve ääres õhtul kudrutavad ja vanurid kõrval võimlevad. Passid huviga kuidas kümned ja sajad rollerid igast küljest kihutavad ja risti-rästi üksteisest läbi sõidavad, ilma et keegi külili käiks.
  • Halong Bay paadituur. Soovitaks võtta 3 päevase(2 ööd) kui aega jagub.
  • hea rahulik Muine rand, mille läheduses asetsevatel liivadüünidel saab liugu lasta.
  • Phu Quoci saar, hetkel veel hea ja rahulik, mida mõne aja pärast tabab tõenäoliselt Samui või Phuketi saatus.
  • Mekongi delta, külastad veepeal asetsevad turge, tutvud inimeste eludega paatidel.
  • Saigoni mõnus melu.
  • Hoi An'i pisikesed ja armsad vanad kaupmeeste majakesekd ja prantsusepärased(ja hõngulised) kohvikud, kus hea lihsalt niisama tiksuda ja kohvi juua jne.jne.
    Meil oli esialgne plaan viibida 4 nädalat, aga kokkuvõttes olime 6 nädalat. Eelnevalt oli Vietnami suhtes palju eelarvamusi. Palju oli juttu igasugustest jamadest. Võiks öelda et lõuna inimesed on sõbralikumad ja avatumad, põhja omad rohkem kinnised ja kivinäod. Lahkudes jäime väga rahule.
    Parim aeg minekuks! Juhul kui soovid ülevalt alla või vastupidi liikuda peetakse headeks kuudeks aprill, mai ja oktoober. Meie külastus jäi novembrisse ja detsembrisse ning ilma kohta küll midagi halba ei saa öelda. Ilm võib põhjas ja lõunas suht erinev olla.
    PS! Üks vietnamlaste komme. Nimelt astuvad nad suht suvaliselt Sinu hotellituppa sisse nagu oma tuppa. Pane hotelli/külalistemaja uks aegsasti lukku, kui mingit piinlikku hetke ei soovi üle elada :)
    Vaata ka seda postitust http://www.trip.ee/node/27002
    vt.veel siit http://www.trip.ee/node/30099

MjaM,suured tänud veelkord kopimast;)
Plaanin lennata Bangokist AirAsiaga Hanoisse(ca 1000 eeku)sealt maad mööda alla Saigoni,kust tagasilend lend Bangokki(ca 900 eeku)
HaLong,Hué,DMZ, DaNang,HoiAn,NhaTrang,Mekongi delta on osa plaanist.

Kopin veel natuke :)
Viisa. 2006 septembris/oktoobris taotlesime Bangkokist ja saime kiirkorras järgmiseks päevaks, igaks juhuks v6iks kuni kolme tööpäevaga arvestada. Seal oli v6rreldes teiste saatkondadega üpris vähe rahvast, kuna ei ole tegemist naaberriigiga. Saatkond oli sel ajal lahti iga argipäev 8.30-11.30 ja 13.30-16.30.
Vietnami saatkond on USA saatkonna vastas üle tee. MRT peatus - Ploenchit on suht lähedal, et kohale jalutada.
PS! Muine ranna (vt. http://wikitravel.org/en/Mui_Ne) soovitaks ka reisiplaani võtta, mis jääb Saigoni tee peale. Nha Trang oli isiklikult liiga "pattayalik".
PS2! Lendasime ka AirAsiaga. Hanois soovitaks ööbida "old quarter'is", seal on õhtul mõnusalt hubane.
Ilusat reisi soovides!

Hea plaan. Minu soovitus on ka lisada Mui Ne rand. Nha Trang meenutab Pärnut ja seal leidus kevadel meie jaoks vaid üks atraktsioon, mineraalvee ja muda spa (hot spring and mud spa).
Vaimustusin sellest kohast tõeliselt :)Mäe külg täis kivist vannikesi. Istud koos oma kaaslase või seltskonnaga sisse ja vanni pahiseb soe muda. Vedeled seal 15 minutit, siis juhatatakse sind päikesepaistele istuma 10 minutiks. Sel ajal muda tegeleb aktiivselt su naha paremaks muutmisega. Pesed selle kõik maha sooja mineraalvee dushi all sealsamas mäe küljel, taimedega varjatud nurgas. Ja seepeale veel piiramatu hulk aega privaatses mineraalvee vannis. Ja kui sellest tüdined siis võib selga masseerida kaljult alla kukkuva kose all. Lõpetuseks piiramatu helesiniste mineraalveega (sooja 35kraadi) ujumisbasseinide kasutus ja selle kõrval varjulised lamamistoolid. Saadaval külmad, joogid, jäätis, restoran. Ja see koik toimub imeilusa looduse keskel, sillakeste, trepikeste, järvekeste vahel. Kogu selle lõbu nautimine maksab 50 krooni päevas.
Head reisi!

Kui midagi on "pattayalik", siis meelsasti hoidun kõrvale;)
Mui Ne lisan ka listi.(kas Vung Taust arvate ka midagi?)
Kas viisat on keegi ka läbi interneti teinud?
See nn.pre-arranged visa, mida erinevatel saitidel pakutakse ja mille peaks lennujaamas kätte saama, tundub mulle igatahes kuidagi kahtlane. Mingi approval letter veel ka...
.
.
.
!

Vietnamis rändamiseks soovitan kasutada mootorratast. Kui satud linnakesse Da Lat, siis seal tegutseb mootorratturite rühmitus Easyriders, kes sind mööda Vietnami on nõus ringi tuuritama. Plusse on seesugusel rändamisel palju, nimelt pääsed kohutavalt piinarikkast bussisõidust a'la Vietnam, mis tähendab 30 km tunnis kihutamist pideva signaalitsemise ja öökivate kaasreisijate saatel. 300 km läbimiseks võib vabalt 10 tundi varuda. See on ka muidugi vahelduseks täitsa vahva. Teiseks viivad easyriderid kohtadesse, mida üksi kindlasti ei leiaks. Siidiussi kasvatused; tehased, kus tädid paljakäsi telliseid voolivad jne. Asjad, mida ei kujutaks ette, et maailmas enam sellisel tasemel kuskil tehakse. Ja muidugi gurmeesöögid päris rajudes kohtades, kus pärast korralikku õhtusööki esitatakse ca 4 EEgune arve. Megahea söök muidu, aga igaks juhuks võiks pudel viina kaasas olla, sest hügieen jätab kõvasti soovida ja võidu süüa tuleb igasugu tiivulistega. Meid päästis see hulleimast. Rändasime nendega 2 päeva Da Lat-ist Mui Ne-ni.Igal juhul 2-kuulise rändamise 2 kõige meeldejäävamat päeva. Motika papid on lahedad ja motikad vanad, aga sellest ei tohiks heidutada lasta. Mui Ne on kahjuks liiga turistikaks juba muutunud, aga eks see ole maitse asi. Vietnamis on palju lahedaid kohti. Kokkuvõttes maa, kuhu tahaks jälle minna

samuti Mui Ne- d ja ka Phu Quoc- i saart kui tahta rahulikumat kohta- kohe- kohe pidi seal ka hullemaks ehitamiseks minema. Mekongi tuur tasuks samuti 3- e päevane võtta, mida ise küll kahjuks ei teinud. Võtsime 1- e päevase- ei kahetse, aga kuulsime paljudelt, et 3- e päevane pidi ikka õige asi olema. Saigon sai samuti üheks mu lemmikuks suurlinnaks.

Kata, aitäh mototripi vihje eest. Easyrideriteni ma oma kodutöös polnud veel jõudnud. Võtan plaani.
Üldse on siin palju häid inimesi lahkesti kogemust jaganud.
Küsimus veel selle open-tour ticketi kohta.
Kas see tõesti toimib, või on mingi trikk sellega?

Vietnami viisat Kambodzast saada oli üle ootuste lihtne. Ka meid hoiatati ja soovitati Malaisias juba organiseerida, ent igas teises Guesthouses oli võimalik seda teha. Ainuke probleem, et Vietnami saatkond on ainult Sihanoukvilles ja kui sinna ise ei satu tuleb pass kohale saata. Tõsi, pisuke kõhe oli vaadata kuidas su pass tundmatu, mitte väga usaldusväärse välimusega khmeeri taskusse rändab ja see kohe motika selga istub ja öhe tõmbab. Aga jänes ju Vietnami ei saa:) ja järgmine õhtu kell 5 olid passid viisadega olemas. Phnom Penhis juhtus nõnda Sunday Guesthousis ja see on ka muidu väga ok ja usaldusväärne paik peatumiseks. 30 USD oli vist viisa koos toomisteenusega ja saime kätte alla 24 tunni.

Open tour bussipiletid toimivad. Ainult, et firmasid palju ja bussid erineva tasemega. Reisibüroo kaunitar näitab loomulikult pilti uuest bussi-iludusest aga millega hiljem sõidad, seda ei tea iial ette. Me ei ostnud kõiki pileteid korraga ära ja katsetasime erinevaid firmasid. Odavam on osta korraga kõik piletid, kuid bussi olukord on loterii.

Põnev oli sleeping buss. Mis ei tähenda mitte magavat bussi vaid bussis on 3 rida kahekorruselisi voodeid. Üsna kitsad aga bussi tagaotsas on mitu voodit koos, seal mugavam. Sisenedes tuleb jalanõud ära võtta, need pakitakse kilekotti. Wc meie bussis ei töötanud aga kuulsime teistelt reisilistelt, et kui töötas siis ei tasunud sokkides väga julgelt sinna kabiini sisse hüpata..

Tänud kommentaaride eest!

Viisa saamine käib ülimalt lihtsalt. Täidad viisataotluse, mille leiab aadressilt www.vietnamembassy-finland.org/ täidad ära, ööbimiskoha väljad võib tühjaks jätta, pilt peale ja saadad e-mailiga helsingi saatkonda. Paari tunni jooksul tuleb vastus, et võid ülehomme järgi tulla. Kohapeal maksad 55€ mitmekordse sisenemisega viisa eest ja 10 min pärast on viisa passis.

antakse? Motlen Helsingi saatkonnas antavat multi entry viisat millest luu luu ylal raakis?

Open-tuuri bussid on sellegipoolest head, et neid vöib kasutada ka nö tavalise liinibussina. Meie söitsime niimoodi Da Latist Nha Trangi. Pileti ostsime hotellist www.dalatthanhthehotel.com Buss oli aus. Teekond yle mägede oli vapustavalt ilus, vahepeal vedas köhedaks, kui koll roolitaga vedas täie gaasiga kurve sirgeks (önneks vöi önnetuseks spidomeeter oli rikki). Teekond oli pikk (7.30-13.00), vahepeal paar kohustuslikku metsapeatust.
Kui open-tuuri vöi 'rahvabussid' ei meelita, siis on hea variant Mailinh http://www.mailinh.vn/Web/ContentList.aspx?zoneid=69&lang=en-US
Neil on euroopa tasemel bussid. Tavaliselt neil on olemas ka tasuta transfeer linna bussijaamast Mailinhi oma peatuseni, kust siis läheb busse mujale Vietnami. Mailinhil on ka taksoteenindus, yks ausamaid ja taksomeetriga varustet, samuti reisibyroo jm.
Seda vöin öelda, et nt Saigoni lennujaamast kesklinna ja vastupidi tasub vötta kokkuleppeline takso (max 250+ dongi) vöi marsa (2 taala per nägu). Taksomeetriga minnes tuleb kallim (yle 300+ dongi). Proovisime läbi köik variandid :-) Marsa viib lisadollari eest otse valitud hotelli ukseni.
Kes mopo selga julgeb istuda ja sellega kohalikku liiklusse söösta, on töepoolest rasvase rinnaga julge hunt. Mina olen vist selles vanuses, et kaine peaga seda ei teeks. Olgu siis söidutajaks iisiraider vöi kesiganes, turvalisusrisk on väga suur. Tundub, et igal Vietnami kodanikul on oma mopo (auto pidamine on tänu aktsiisidele väga kallis) ja nad köik on yheaegselt liikluses. Seal kehtib vist ainult yks reegel - on parempoolne liiklus. Sedagi rikutakse räigelt. Ei kehti ykski liiklusmärk, -politseinik, valgusfoor, söidutee - igayks ajab sealt, kus onu Ho juhatab. Ka könniteedel.
Kui kavatsete mopoga söita, tehke endale reisikindlustus.

Ei maailm ega ka Kagu-Aasia liiklus pole mustvalged.
Olles sukeldunud liiklusesse nii mopi esi- kui ka tagaistmel, nii Birmas, Tais, Kambodzas kui ka Vietnamis, päevade ja nädal+ kaupa, julgen väita, et kõik on suhteline. Kohanemiseks varuge 1-2 päeva.
Kui oled ka meie liikluses kartlik, siis tõusevad ihukarvad püsti, kuid tegelikult kõik ju toimib, va mägiteedel, seal on tõesti paljud juhid surmakutsarid.

Aga tänavail, maanteedel, ole ise nähtav ja jälgi silmad lahti kaasliiklejaid, austa suuremat ja arvesta kõigi teistega, sest ka sinuga arvestatakse.
Kuigi kõik liiguvad ristmikeil korraga ja igas suunas samaaegselt, ollakse alati vajadusel valmis sulle teed andma. Tee ise samuti, ära tee äkilisi ja ootamatuid manöövreid (teavita oma plaanidest teisi signaali või käe- või kehakeelega) ning kõik on häppid.

Need koshmaarid, mida paljud ida- või arengumaade liikluses näevad, on tegelikult pärit iseenda 2 kõrva vahelt.
Nagu öeldakse, "õupen jo maind", hoia silmad lahti, püüa aru saada "how the stuff works", kohandu oludega ning KÕIK on OK. Ja puhkus/reis möödub kindlustusjuhtumita.

Aga reisikindlustuse teeb tark reisumees ALATI!