Lühikesed ümberistumised Amsterdamis ja Berliinis (Tegel)

Nii, reisigurud võiksid nüüd oma kogemustest nõu anda, kas jään oma lennuplaaniga ellu või ei.

Lähteandmed siis sellised:

minek 21.04
Easyjet Helsingi - Berlin Tegel kl 10:45-11:50
Easyjet Berlin Tegel - Palma de Mallorca kl 13:25-16:10

tagasitulek 28.04
Transavia Palma de Mallorca - Amsterdam Schiphol 9:35-12:05
LOT Amsterdam Schiphol - Tallinn 13:45-17:00

käsipagasiga

Ehk siis ümberistumised Tegelis 1:35 ja Schipholis 1:40. Pole kummastki lennujaamast lennanud. Ametlikult on minimaalne ühendus vastavalt 45 ja 40 minutit.

Tegelis ei ole transiittsooni ja tuleb minna terminalist välja ja alustada kõike otsast peale? Teise info kohaselt pidi olema passi- ja turvakontroll sisuliselt igas väravas - minu loogika ütleb, et sel juhul ei saa seal erilisi järjekordi olla?

Saan aru, et Amsterdamis seevastu ongi ainult üks terminal, ei mingit passi- ega turvakontrolli.

Ma saan aru, et mõne lennu tühistamise või tõsise hilinemise korral vastutan mina ja ainult mina, aga kui kõik enamvähem sujub, siis ei tohiks ümberistumisajad ju liiga lühikesed olla? Iseenesest ei soovi ka täisteeninduskompaniid massiliselt lennust maha jäänud kliente teiste lendudega edasi toimetada ehk siis mingi orientiiri peab min ümberistumisaeg andma.

Tere. Mina ei muretseks.
Kui tagasitulekul esimene lend hilineb, siis kindlustuse puudumisel vastutad edasi saamise eest ise, kui lennud pole ühel piletil.

Mul enam-vähem sarnane küsimus, aga lõppsuund USA.
12:20 Stockholm ARN - vahepeatus München MUC - LAX.
Tallinn - Stockholm ARN ots ostmata. Valikus kaks varianti 7:15 või 10:45 ARN lennujaama jõudmisega. Kindluse mõtteks võiks sinna kell 7:15 minna, aga kuna pikk sõit on veel ees, siis kaalun 10:45 varianti. Kas see poolteist tundi on ümber istumiseks okei?
Käsipagas, ilmselt pileteid ei pea lennujaams välja printima, sest Lufthansa võimaldab mobiilipileti kasutamist. Lufthansa leht ütleb, et minimaalne aeg on 40 minutit ARN algusega lendude puhul. Kas see, et lõppsihtkoht on USA võib nõuda veidi varasemat kohalolekut.
Kas on kogemusi SASi väljalendude hilinemiste kohta Tallinnast. EA ja Nordicat kasutades kord paar aastas on peaaegu iga kord Tallinnast või Tallinnasse suunal vähemalt pooletunnine hilinemine olnud.

Tegelis Easyjet peaks olema eraldi terminalis, mitte põhiterminalis, kus igal väraval oma turvakontroll. Kuna mõlemad lennud on Easyga, siis ei ole ilmselt ka terminalivahetust ja peaks ilusasti jõudma.

Amsterdamis on 1h 40min maailm ja Stockholmis sammuti 1,5h, seda muidugi juhul, kui lend ei hiline, mõlemas peaks saama ka 1h hakkama.
Tegelit ei oska kommenteerid, kuna ise seal pole olnud.

kui lennud ei hiline, siis jõuad ilusti.

Minu kogemus. (Amsterdam) Ümberistumiseks oli aega 40min.
Lennukid peatusid kõrvuti, reaalne ümberistumise aeg oli u15min.
Aga järgmist lendu ei lastud välja ja pidi 3h lennukis passima :)

Mina ei muretseks.

Mul on olnud Tegelis aega 1,5 tundi, et võtta pagas välja ja anda uuesti sisse. Kuigi Tegel on väga ülekoormatud ja järjekorrad pikad, on 1,5 tundi ikka maa ja ilm.

Käisin just London Stansted ümberistumisega reisil kanaaridel.
Aega oli 1 tund 50 min ......
Lennuk hilines 15 minutit saabumisega .Lennukist lasti välja vaid esimesest uksest ja see venis ja venis.
Seejärel tuli käia mitu kilomeetrid koridore ,kuni tuli passikontroll (id kaart küsiti) .
Seejärel jälle hulga kõndimist kuni tuli teha turvakontroll .seal kulus vähemalt pool tundi .mega palju rahvast oli. Edasi jälle pikad koridorid ,viimasesse lõppu ,kus väljub ryanair .Lõpuks jäi aega niipalju alles ,et ostsime pueli vett ja järgmie lennu värav oli juba avatud.
Meil oli kabiini käsipagas õnneks ,kui oleks pidanud veel kohvreid otsima ja ära andma uuesti oleks läinud jamaks.
Suure lennujaama lõbud... Amsderdam on muidugi tunduvalt suurem kui Stansted .
Samas saab näiteks München minna EU sisese lennule otse,kohe kõrval väravasse ilma suure tiirutamiseta.

Nüüd saan võtta kokku oma kogemuse. Ilmselt närvide rahustamiseks edaspidi jätan eraldi pileteid ostes natukene suurema ajavahe järgmise lennu vahele. 

Tehnilistel põhjustel ei õnnestunud teha online check-in'i lennule Arlandast LAXi (Lufthansa). Paluti Arlandas see läbi lennufirma teenindajate teha. 
12. märtsil eraldi ostetud SASi 10:45 Tallinnast väljuma pidanud lend hilines üle tunni aja (vastavalt ajatsoonidele pidi kohal olema ka 10:45). Järgmine lend pidi väljuma 12:20, st check-in'i tegemiseks pidin ma enne 11:40 kohal olema. Lennuk alles maanudus 11:40. Stjuuardess paigutas mind ja veel paar õnnetut lennuki ette otsa, et saaksime väljumisel esimestena lennukist maha (paari minutine võit). Õnneks toimus järgmise lennu välumine samast terminalist ja mul ei olnud ära antavat pagasit, seetõttu tormasin infolauda. Seal töötas üks inimene ja järjekord oli ca 10 inimest - nii kaua kui mina seal seisin see järjekord edasi ei liikunud. Kui mu kaaskond minu juurde jõudis, siis panin nad järjekorda seisma ja jooksin selle värava juurde kus meie lend pidi väljuma. Boarding oli juba alanud, selgitasin oma probleemi ja olenemata sellest, et check-in tegemiseks minimaalne aeg oli läbi lasti meid siiski lennule. Mingil määral pidid nad minu probleemist teadlikud olema, olin helistanud check-in'i veebis tehes ja siis kui teadsin, et TLN-ARN lend hilineb Lufthansa infoliinile.
Olen väga tänulik SASi stjuuardessidele, kes ei saanud küll eriti midagi teha, aga oli toetavad ja julgustavad. Lisaks olen tänulik ka Lufthansa töötajatele, kes ei hakanud norima hilinemise pärast ja trip.ee inimestele, kes on julgustanud esile kerkivate probleemide korral lennufirma/lennujaama töötajatega rääkima - nad ongi selleks, et aidata.