Viimased kommentaarid

Ma SUBE puhul pidasin just silmas seda, et kas on võimalik osta nt 3 ja 7 päevasena või kuukaardina. Igal pool veebis surfates jääb mulje, et ainult raha peale laadimisega ja iga sõidu eest vastavalt pikkusele maksad.


Kas sul on meeles, mis buss see EZE ja Jorge Newbery vahet sõidab?
See on ilmselt mingi lennujaama transfeer.

Mulle mingil põhjusel meeldib igal pool kohalikku ühistransporti kasutada.


Kas see SUBE kaart on ka nö kuukaardina kasutatav?

Kodulehel justkui mainitakse seda võimalust, aga ei saa aru, kas see on välismaalastele ka müüdav.



Kas kellelgi on kogemusi Argentiinasse reisimisel? Üks lapsevanem, perekonna nimi sama. Ülal nimetatud rahvastiuregistri inglise keelne tõend ammusest ajast olemas (keegi lennujaamades pole seda seni tahtnud näha). 

Mingitel Eesti reisibüroo lehtel olen näinud, et Argentiina puhul on nõutud notariaalne nõusolek. Saatkonna inglise keelselt lehelt ei suutnud sellist infot ja ka TIMist (Travel Information manual).
Kas see reisibüroode lehel olev info on lihtsalt nö büroo (ja kliendi) enda kaitseks ja igaks juhuks või on sellel mingi alus?

Ma tegin selle aasta alguses nelja inimese grupile ESTA. Nagu ikka pandi kõigile kahe aastane sisenemise luba, va ühele, aastane. Põhjuseks passi kehtivus. 

Kas ma saan õigesti aru, et kui nüüd kevadel uuesti minek, siis tuleb mul sellele inimesele uus ESTA tellida ja teiste reisijate ESTA andmetes aadressi ja kontaktisikud korrigeerida?

Lissaboni metroo on väga turvaline, olen öösiti seal igal pool ringi kooserdanud, tundub turvalisem kui Tallinn. Olen heleda peaga ja kõik saavad aru, et ma ei ole kohalik.

Päris kesklinnas on vahel tüütud droogide pakkujad või kerjused, aga kui sa neist välja ei tee, siis laiutavad käsi, aga sabas käima ei hakka.
Ilmselt väga purjakil olekus võidakse sult midagi ära võtta, aga seda võib igal pool juhtuda.

Sain ostetud, ostsin neljale inimesele, sisestasin kõigi andmed. Maksmisel näitas kõiki inimesi. Kui ära maksin tuli kinnitus ainult minu kui ostja kohta. Ehk muidu oli neljale inimesele piletid kokku 670 - kinnitusel ühele inimesele sama hinna eest.

Kaardirakendustest HERE WeGo (kunagine Nokia Here Maps). 

Teeb samu asju, mis Google Maps, aga minu meelest meeldivam kasutada. Saab alla laadida vastava riigi(d) kuhu lähed ja kasutada ka ilma interneti ühenduse olemasoluta. Kui telefonis on vähe mälu, siis võid pärast reisi üleliigsed kaardid eemaldada.

Telia Travel - ei midagi erilist, üldine eesti keelne info riikide kohta (midagi sarnast, mis Välisministeeriumi lehel), valutakalkulaator, saad vajadusel reisikindlustuse tellida. Telia Eesti numbrikasutajana saad kontrollida, kas sul on roaming teenus aktiivne.

Kunagisest ajast on Hallo rakendus (Elion/EMT ajast) alles. See teenus minu teada enam ei toimi, aga sinna on mul siiani seadistatud oma lauatelefon. Põhimõtteliselt saan suvalises maailmapunktis interneti ühenduse olemasolul sellega helistada Eesti numbritele Eesti hindadega. 




Ma rumala peaga lootsin, et Lufthansa ise küsib seda UA käest, sest kogu lend oli nende piletitel. Kuna lend sai alguse EUst, siis võiks minu juhtum ka selle sätte alla minna. Eelpool on räägitud, et säte kehtib EUst algavate või EUs registreeritud lennufirmade lendude kohta. Kuna tegu on ühe broneeringuga, siis võiksin tõlgendada seda USA-USA otsa EUst alanud lennu osana. Selles vaates võiks ju Eesti Tarbijakaitse midagi kaasa rääkida. 

Antud teemat nähes tekkis huvi proovida. UA on nii kaval, et nad ei taha oma e-posti aadressi avaldada, vaid refundi küsimine käib läbi spetsiaalse vormi.  Otsest rahanälga ei ole, aga natukene löödi meie reisiplaanid uppi. UA andis majutuse küll, aga seda alles viisaka küsimise peale. Samas selline kohustus oleks neil nii ja naa. Mingeid põhjusi lennu ära jäämise kohta ei avaldatud. UA teenindusele mingeid etteheiteid tegelikult ei ole, väga soe suhtumine. 

Ma olen sama teemaga natukene lõhkise küna ees. Nimelt oli Lufthansa ja United Airlinesiga kahasse lend ARN-MUC-SFO-LAX. SFO-LAX pidi toimuma 12.03 õhtul ca kell 22.00. Kui läksime lennule, siis öeldi, et seda lendu ei toimu, ilma pikema tseremooniata prinditi välja järgmise päeva hommikuks uued piletid. Hilinemine ca 8 tundi. Seda SFO-LAX osa opereeris UA, aga kogu lend oli ühe broneeringuga Euroopas. Selle eeludse alusel üritasin teha UA lehel hüvitise taotlust, aga mingil põhjusel ei meeldinud nende Refund lehe vormidele minu lennupileti numbrid. Ilma numbreid täitmata ei olnud võimalik taotlust ära saata.

Saatsin siis sarnase taotluse Lufthansale, sealt tuli täna oodatud vastus, et see pöördumine tuleks edastada UAle.
Kas keegi on United Airlinesilt hüvitist küsinud, kuidas läks? Või tuleks kohe Tarbijakaitse või mõne vahendaja kaudu hilinemise hüvitist küsima hakata?

Kas sa telefoni brauserit inkognito režiimis oled proovinud?

See on kahjuks igasuguse e-kaubanduse (mitte ainult lennupiletite müük) paratamatus, et eksimuste, kauba saadavuse või ükskõik mis muudel põhjustel võib müüja tellimusest/lepingust tagasi astuda. Ostu vormistades annad sa selleks ka oma nõusoleku. 

See oleks võinud juhtuda ükskõik millise teenusepakkuja puhul. Minu jaoks tundub asjalik see, et olukorrast anti küllaltki kiiresti teada ja välismaise teenusepakkuja kohta lubatakse üsna kiiret tagasimakset. Selles osas saab muidugi kindel olla alles siis kui raha tagasi arvel.

Just nimelt ELis. Antud juhul on tegemist Indoneesiaga ja suuremad sideprobleemid tekivadki väljaspool ELi.

Nüüd saan võtta kokku oma kogemuse. Ilmselt närvide rahustamiseks edaspidi jätan eraldi pileteid ostes natukene suurema ajavahe järgmise lennu vahele. 

Tehnilistel põhjustel ei õnnestunud teha online check-in'i lennule Arlandast LAXi (Lufthansa). Paluti Arlandas see läbi lennufirma teenindajate teha. 
12. märtsil eraldi ostetud SASi 10:45 Tallinnast väljuma pidanud lend hilines üle tunni aja (vastavalt ajatsoonidele pidi kohal olema ka 10:45). Järgmine lend pidi väljuma 12:20, st check-in'i tegemiseks pidin ma enne 11:40 kohal olema. Lennuk alles maanudus 11:40. Stjuuardess paigutas mind ja veel paar õnnetut lennuki ette otsa, et saaksime väljumisel esimestena lennukist maha (paari minutine võit). Õnneks toimus järgmise lennu välumine samast terminalist ja mul ei olnud ära antavat pagasit, seetõttu tormasin infolauda. Seal töötas üks inimene ja järjekord oli ca 10 inimest - nii kaua kui mina seal seisin see järjekord edasi ei liikunud. Kui mu kaaskond minu juurde jõudis, siis panin nad järjekorda seisma ja jooksin selle värava juurde kus meie lend pidi väljuma. Boarding oli juba alanud, selgitasin oma probleemi ja olenemata sellest, et check-in tegemiseks minimaalne aeg oli läbi lasti meid siiski lennule. Mingil määral pidid nad minu probleemist teadlikud olema, olin helistanud check-in'i veebis tehes ja siis kui teadsin, et TLN-ARN lend hilineb Lufthansa infoliinile.
Olen väga tänulik SASi stjuuardessidele, kes ei saanud küll eriti midagi teha, aga oli toetavad ja julgustavad. Lisaks olen tänulik ka Lufthansa töötajatele, kes ei hakanud norima hilinemise pärast ja trip.ee inimestele, kes on julgustanud esile kerkivate probleemide korral lennufirma/lennujaama töötajatega rääkima - nad ongi selleks, et aidata.

Mobiil-ID puhul arvesta ka sellega, et SMS väljaspool EU-d maksab. Kui läheb suuremaks identimiseks ja allkirjastamiseks ära üllatu kui tuleb välismaal sõnumite saatmise kohta arve.

MID on eksisteerinud juba ca 10 aastat, äärmiselt imelik on lugeda iga mõne aja tagant ajakirjandusest artikkleid, et keegi sai teenuse kasutamise eest ülekohtuse arve. Teenusega liitumisel on soovitav tutvuda teenuse tingimustega. Kui ei saa tingimustest aru, siis on alati mõistlik üle küsida, loomulikult ei tule alati kõikide nüansside peale. 
Indoneesias on erinevate mobiilioperaatorite sõnumi hind ca 10-36 senti. Ühe MID toimingu puhul arvesta kahe sõnumiga (sulle saadetakse sõnum audentimiseks ja sa saadad sõnumi kinnituseks - umbes nii). Oluline on, et rouaming-teenus on avatud, siis üldiselt lähevad SMSid läbi (ole tähelepanelik, et roaming internetti ei ole sisse lülitatud).

11 märtsil ostsin Tripsta lehelt lennupiletid. Täna sõitsin viimase otsa, probleeme polnud. Nad pakuvad ka lisateenuseid (ise ajavad sinu eest mõõduka tasu eest asju). Nagu ikka peaaegu kõikide lennuvahendajate puhul on klausel:

Tripsta.ee ei vastuta klientide ja lennuettevõtjate vahendajana mis tahes muudatuste, hilinemiste ja/või tühistamiste eest. Meie ettevõte on lennuettevõtjatega pidevas ühenduses ja püüame meie kliente lenude muudatustest teavitada.

São Bento raudteejaama vastas olev elumajade grupp on peaaegu viimase korterini välja renditavad apartmendid. Mina olen olnud näiteks selles: https://www.booking.com/hotel/pt/feels-like-home-porto-sbento-apartments.et.html?aid=356980;label=gog235jc-hotel-XX-pt-feelsNlikeNhomeNportoNsbentoNapartments-unspec-us_ca-com-L%3Aet-O%3AosSx-B%3Achrome-N%3AXX-S%3Abo-U%3AXX-H%3As;sid=21308bd6b86e807cf665190b448f9a98;age=1&age=6&age=8&dist=0&group_adults=2&group_children=3&no_rooms=1&sb_price_type=total&type=total&

Kõik ühistranspordivahendid lähedal, kui vaatamisväärsused huvitavad, siis need ka. Korteris kaks elektriradikat, mis andsid sooja ka, duššist hakkas kohe sooja vett jooksma ning ka kaks inimest said järjest ära käia, ilma, et teine oleks pidanud külma veega pesema (boilerimjandus). See tänav on üsna mürarikas kuid õhtul sai aknale ette panna müra ja valgust summutavad uksed.
Maja ümbruses ja kogu kesklinnas üritatakse sulle hoolega erinevaid kanepitooteid müüa, aga aitab ignoreerimine, ei ütlemine või kui tasuta saab, siis võtan, see viimane peletab nad kiiresti eemale. 
Kus toimub WRC ja kuidas on mõeldud ligipääs sellele üritusele? Minu meelest on Porto siiski päris suur ja ühistransport liigub hõredamini kui Tallinnas.

Tegelikult on see kirja kirjutamise vaev. Uudis ka juurde, mis selle teema siin käima tõmbas: https://trip.ee/uudised/ajastu-lopp-ebaoiglased-krediitkaardi-lisatasud-jaeaevad-minevikku-1

Tere!

Siin on just seda teemat arutatud: https://trip.ee/foorum/uldfoorum/tickets-ee-kellel-kogemusi
Vaata alates selle aasta 8. veebruari postitusi kui eelnevat juttu lugeda ei viitsi.

Mul enam-vähem sarnane küsimus, aga lõppsuund USA.
12:20 Stockholm ARN - vahepeatus München MUC - LAX.
Tallinn - Stockholm ARN ots ostmata. Valikus kaks varianti 7:15 või 10:45 ARN lennujaama jõudmisega. Kindluse mõtteks võiks sinna kell 7:15 minna, aga kuna pikk sõit on veel ees, siis kaalun 10:45 varianti. Kas see poolteist tundi on ümber istumiseks okei?
Käsipagas, ilmselt pileteid ei pea lennujaams välja printima, sest Lufthansa võimaldab mobiilipileti kasutamist. Lufthansa leht ütleb, et minimaalne aeg on 40 minutit ARN algusega lendude puhul. Kas see, et lõppsihtkoht on USA võib nõuda veidi varasemat kohalolekut.
Kas on kogemusi SASi väljalendude hilinemiste kohta Tallinnast. EA ja Nordicat kasutades kord paar aastas on peaaegu iga kord Tallinnast või Tallinnasse suunal vähemalt pooletunnine hilinemine olnud.

Metroo on kohe lennujaama kõrval. Lennujaamas viidad metroose arusaadavad. Metroopeatuses piletiautomaadid ja kiosk. Kioskis olevad tüübid võivad näida tüdinud, aga sellegi poolest abivalmid. Kui inglise või portugali keelt ei oska, siis kasvõi kehakeeles saab piletimüük tehtud. Teine variant kirjutad paberitükile mitu päeva piletile laadida tahad ja näitad seda piletimüüjale.
Soovitan osta 24h pileteid, metroo ja busside oma maksab hetkel 6,15, piletid laetakse nn kohalikule "rohelisele kaardile" (50 senti kaardi eest). Metroo on peale mõnda sõitmist üsna loogiline.
Sinu valitud hotelli saab sõita näiteks nii: istud lennujaamas punasele liinile, sõidad lõpp-peatusesse São Sebastião. Sealt istud ümber sinisele liinile (natuke konksuga, paljud lähevad piletiväravast välja, aga tegelikult tuleb enne väravaid ära keerata). Sinisele liinile istud metroosse, mis sõidab suunal Santa Apolonia. Maha tuled Baixa Chiado või Terreiro do Paço peatuses.
Teine võimalus, võib kasutada ka punast ja rohelist liini. Punasel tuled maha Alameda peatuses ja istud rohelisele liinile suunaga Cais do Sodré. Maha peatuses Baixa Chiado.

Igaks juhuks ka Metroo plaan:
http://www.metrolisboa.pt/eng/wp-content/uploads/2012/07/NetworkDiagramMLjul2017.pdf
ja piletite hinnad:
http://www.metrolisboa.pt/eng/customer-info/information-on-fares/

6.15 eurot on selle aasta 24 tunni pileti hind (kaart ise maksab 50 senti). Saab sõita metroo ja bussidega linna piires. Kõikides metroo peatustes on võimalik läbi automaadi pilet osta. Teeninduspunktid on samas mõnes üksikus metroopeatuses, nt lennujaama peatuses Aeroporto (täpsema valiku leiad siit, vajuta "Where to buy" http://www.metrolisboa.pt/eng/customer-info/viva-viagem-card/ ).
Ma ise olen kaugemateks sõitudeks (Lisaaboni ümbruse lähilinna rongid) ostnud eraldi kaardi (50 senti tk, saab pärast tagasi müüa või aasta jooksul uuesti kasutada), hind sellel aastal 10,15 eurot 24h. Põhjus selles, et eri tüüpi pileteid ei saa sama kaardi peal kasutada. Kui nädal linnas veeta ja üks päev väljas sellest linnas väljas, siis ostan kaks kaarti 6,15 x 6 päeva ja 10,15 x 1 päev (lisandub kahe kaardi hind 2 x 0,50 eurot).
Siin on lähilinna rongide kaart: https://www.cp.pt/StaticFiles/Passageiros/3_viajar/0_servicos/lx/cp_metro.pdf
Kaardi peal need paksemad jooned on lähilinna rongid (CP), peenemad (sinine, kollane, roheline ja punane liin) on metroo. Täpsem metroo kaart: http://www.metrolisboa.pt/eng/wp-content/uploads/2012/07/DiagramaMetroSite_12_06_2017.pdf

Piletite hinnad:
http://www.metrolisboa.pt/eng/customer-info/information-on-fares/
Nagu näed on kolme tüüpi 24 tunni pileteid:
6,15 eurot, bussid ja metroo Lissaboni piires.
9,15 eurot lisanduvad ka üle jõe sõitvad paadid (mitte kõik)
10,15 eurot lähilinna rongid ehk CP
Samas saab kõige odavama piletiga sõita bussiga Tejo jõe vastaskaldale Almadasse. Buss nr 742 ületab selle San Fransisco Golden Gate silda meenutava 25. aprilli silla. Almadas edasi sõita tahtes tuleks juba nn kohalikke pileteid ostma hakata. Samas jalutuskäik 742 lõpp-peatusest Kristuse kuju juurde (mäe otsas) pole kaelamurdev.

Lähilinna rongide ajad leiad siit (vali "Lisbon Urban Services" hall nupp https://www.cp.pt/passageiros/en/train-times või kasuta otsingut kui tead peatuse nimesid).

"Väga ilus koht on Sozopol, Nessebari vanalinnaga sarnane, kuid suurem ja ei kaasne ülerahvastatud, suuri hotellipiirkondi nagu SB-s. Sinna soovitaksin kõige rohkem minna, kuid vist meie bürood sinna ei vii"

Viivad, aga see on natukene konksuga värk. Suurem osa Eesti reisbüroosid müüb Bulgaaria suvitusreise kui Sunny Beach (Burgas) ja Golden Sands (Varna). See tähendab, et reisihuviline peab ise veidi rohkem tööd tegema ja näiteks Sozopoli hotellid välja otsima ning need meie reisibüroo Burgase pakkumiste alt välja otsima. Tez võimaldab veidi täpsemat kuurortite järgi otsimist.

Golden Sandsil ja Sunny Beachil väga olulist vahet pole, mõlemad on kuurortlinnakesed. Mingis mõttes meenutavad nad mulle Võsu alevikku, kus suviti on päris palju inimesi, kõiksugu möllu, müra, kontserte. Inimesed on keskmisest ülemeelikumad. Golden Sands ja Sunny Beach on puhtalt suvitus ja kuurortlinnad. Kui soovid veidi rahulikumat keskkonda, siis SB ja GS asemel minna nende läheduses olevatesse väiksematesse kuurortitesse. GS kõrval Albena või Saints Constantine and Helena, SB lähedal on Obzor, Pomorie, Sozopol. Sunny Beachiga põhimõtteliselt kokku kasvanud on Nessebar ja Sveti Vlas, need muidugi nii rahulikud ei ole. Nessebar on isegi päris meeldiv kui suudad selle turistindusest mööda vaadata. Võibolla selle kombo tõttu olengi jäänud Sunny Beachi juurde.
Varnas või Burgases võib soovi korral sisseoste tegemas käia. Ilmselt suurema osa jaoks need väga uhked linnad ei ole, aga ilu on vaataja silmis.