Viimased kommentaarid

Kaardirakendustest HERE WeGo (kunagine Nokia Here Maps). 

Teeb samu asju, mis Google Maps, aga minu meelest meeldivam kasutada. Saab alla laadida vastava riigi(d) kuhu lähed ja kasutada ka ilma interneti ühenduse olemasoluta. Kui telefonis on vähe mälu, siis võid pärast reisi üleliigsed kaardid eemaldada.

Telia Travel - ei midagi erilist, üldine eesti keelne info riikide kohta (midagi sarnast, mis Välisministeeriumi lehel), valutakalkulaator, saad vajadusel reisikindlustuse tellida. Telia Eesti numbrikasutajana saad kontrollida, kas sul on roaming teenus aktiivne.

Kunagisest ajast on Hallo rakendus (Elion/EMT ajast) alles. See teenus minu teada enam ei toimi, aga sinna on mul siiani seadistatud oma lauatelefon. Põhimõtteliselt saan suvalises maailmapunktis interneti ühenduse olemasolul sellega helistada Eesti numbritele Eesti hindadega. 




Ma rumala peaga lootsin, et Lufthansa ise küsib seda UA käest, sest kogu lend oli nende piletitel. Kuna lend sai alguse EUst, siis võiks minu juhtum ka selle sätte alla minna. Eelpool on räägitud, et säte kehtib EUst algavate või EUs registreeritud lennufirmade lendude kohta. Kuna tegu on ühe broneeringuga, siis võiksin tõlgendada seda USA-USA otsa EUst alanud lennu osana. Selles vaates võiks ju Eesti Tarbijakaitse midagi kaasa rääkida. 

Antud teemat nähes tekkis huvi proovida. UA on nii kaval, et nad ei taha oma e-posti aadressi avaldada, vaid refundi küsimine käib läbi spetsiaalse vormi.  Otsest rahanälga ei ole, aga natukene löödi meie reisiplaanid uppi. UA andis majutuse küll, aga seda alles viisaka küsimise peale. Samas selline kohustus oleks neil nii ja naa. Mingeid põhjusi lennu ära jäämise kohta ei avaldatud. UA teenindusele mingeid etteheiteid tegelikult ei ole, väga soe suhtumine. 

Ma olen sama teemaga natukene lõhkise küna ees. Nimelt oli Lufthansa ja United Airlinesiga kahasse lend ARN-MUC-SFO-LAX. SFO-LAX pidi toimuma 12.03 õhtul ca kell 22.00. Kui läksime lennule, siis öeldi, et seda lendu ei toimu, ilma pikema tseremooniata prinditi välja järgmise päeva hommikuks uued piletid. Hilinemine ca 8 tundi. Seda SFO-LAX osa opereeris UA, aga kogu lend oli ühe broneeringuga Euroopas. Selle eeludse alusel üritasin teha UA lehel hüvitise taotlust, aga mingil põhjusel ei meeldinud nende Refund lehe vormidele minu lennupileti numbrid. Ilma numbreid täitmata ei olnud võimalik taotlust ära saata.

Saatsin siis sarnase taotluse Lufthansale, sealt tuli täna oodatud vastus, et see pöördumine tuleks edastada UAle.
Kas keegi on United Airlinesilt hüvitist küsinud, kuidas läks? Või tuleks kohe Tarbijakaitse või mõne vahendaja kaudu hilinemise hüvitist küsima hakata?

Kas sa telefoni brauserit inkognito režiimis oled proovinud?

See on kahjuks igasuguse e-kaubanduse (mitte ainult lennupiletite müük) paratamatus, et eksimuste, kauba saadavuse või ükskõik mis muudel põhjustel võib müüja tellimusest/lepingust tagasi astuda. Ostu vormistades annad sa selleks ka oma nõusoleku. 

See oleks võinud juhtuda ükskõik millise teenusepakkuja puhul. Minu jaoks tundub asjalik see, et olukorrast anti küllaltki kiiresti teada ja välismaise teenusepakkuja kohta lubatakse üsna kiiret tagasimakset. Selles osas saab muidugi kindel olla alles siis kui raha tagasi arvel.

Just nimelt ELis. Antud juhul on tegemist Indoneesiaga ja suuremad sideprobleemid tekivadki väljaspool ELi.

Nüüd saan võtta kokku oma kogemuse. Ilmselt närvide rahustamiseks edaspidi jätan eraldi pileteid ostes natukene suurema ajavahe järgmise lennu vahele. 

Tehnilistel põhjustel ei õnnestunud teha online check-in'i lennule Arlandast LAXi (Lufthansa). Paluti Arlandas see läbi lennufirma teenindajate teha. 
12. märtsil eraldi ostetud SASi 10:45 Tallinnast väljuma pidanud lend hilines üle tunni aja (vastavalt ajatsoonidele pidi kohal olema ka 10:45). Järgmine lend pidi väljuma 12:20, st check-in'i tegemiseks pidin ma enne 11:40 kohal olema. Lennuk alles maanudus 11:40. Stjuuardess paigutas mind ja veel paar õnnetut lennuki ette otsa, et saaksime väljumisel esimestena lennukist maha (paari minutine võit). Õnneks toimus järgmise lennu välumine samast terminalist ja mul ei olnud ära antavat pagasit, seetõttu tormasin infolauda. Seal töötas üks inimene ja järjekord oli ca 10 inimest - nii kaua kui mina seal seisin see järjekord edasi ei liikunud. Kui mu kaaskond minu juurde jõudis, siis panin nad järjekorda seisma ja jooksin selle värava juurde kus meie lend pidi väljuma. Boarding oli juba alanud, selgitasin oma probleemi ja olenemata sellest, et check-in tegemiseks minimaalne aeg oli läbi lasti meid siiski lennule. Mingil määral pidid nad minu probleemist teadlikud olema, olin helistanud check-in'i veebis tehes ja siis kui teadsin, et TLN-ARN lend hilineb Lufthansa infoliinile.
Olen väga tänulik SASi stjuuardessidele, kes ei saanud küll eriti midagi teha, aga oli toetavad ja julgustavad. Lisaks olen tänulik ka Lufthansa töötajatele, kes ei hakanud norima hilinemise pärast ja trip.ee inimestele, kes on julgustanud esile kerkivate probleemide korral lennufirma/lennujaama töötajatega rääkima - nad ongi selleks, et aidata.

Mobiil-ID puhul arvesta ka sellega, et SMS väljaspool EU-d maksab. Kui läheb suuremaks identimiseks ja allkirjastamiseks ära üllatu kui tuleb välismaal sõnumite saatmise kohta arve.

MID on eksisteerinud juba ca 10 aastat, äärmiselt imelik on lugeda iga mõne aja tagant ajakirjandusest artikkleid, et keegi sai teenuse kasutamise eest ülekohtuse arve. Teenusega liitumisel on soovitav tutvuda teenuse tingimustega. Kui ei saa tingimustest aru, siis on alati mõistlik üle küsida, loomulikult ei tule alati kõikide nüansside peale. 
Indoneesias on erinevate mobiilioperaatorite sõnumi hind ca 10-36 senti. Ühe MID toimingu puhul arvesta kahe sõnumiga (sulle saadetakse sõnum audentimiseks ja sa saadad sõnumi kinnituseks - umbes nii). Oluline on, et rouaming-teenus on avatud, siis üldiselt lähevad SMSid läbi (ole tähelepanelik, et roaming internetti ei ole sisse lülitatud).

11 märtsil ostsin Tripsta lehelt lennupiletid. Täna sõitsin viimase otsa, probleeme polnud. Nad pakuvad ka lisateenuseid (ise ajavad sinu eest mõõduka tasu eest asju). Nagu ikka peaaegu kõikide lennuvahendajate puhul on klausel:

Tripsta.ee ei vastuta klientide ja lennuettevõtjate vahendajana mis tahes muudatuste, hilinemiste ja/või tühistamiste eest. Meie ettevõte on lennuettevõtjatega pidevas ühenduses ja püüame meie kliente lenude muudatustest teavitada.

São Bento raudteejaama vastas olev elumajade grupp on peaaegu viimase korterini välja renditavad apartmendid. Mina olen olnud näiteks selles: https://www.booking.com/hotel/pt/feels-like-home-porto-sbento-apartments.et.html?aid=356980;label=gog235jc-hotel-XX-pt-feelsNlikeNhomeNportoNsbentoNapartments-unspec-us_ca-com-L%3Aet-O%3AosSx-B%3Achrome-N%3AXX-S%3Abo-U%3AXX-H%3As;sid=21308bd6b86e807cf665190b448f9a98;age=1&age=6&age=8&dist=0&group_adults=2&group_children=3&no_rooms=1&sb_price_type=total&type=total&;

Kõik ühistranspordivahendid lähedal, kui vaatamisväärsused huvitavad, siis need ka. Korteris kaks elektriradikat, mis andsid sooja ka, duššist hakkas kohe sooja vett jooksma ning ka kaks inimest said järjest ära käia, ilma, et teine oleks pidanud külma veega pesema (boilerimjandus). See tänav on üsna mürarikas kuid õhtul sai aknale ette panna müra ja valgust summutavad uksed.
Maja ümbruses ja kogu kesklinnas üritatakse sulle hoolega erinevaid kanepitooteid müüa, aga aitab ignoreerimine, ei ütlemine või kui tasuta saab, siis võtan, see viimane peletab nad kiiresti eemale. 
Kus toimub WRC ja kuidas on mõeldud ligipääs sellele üritusele? Minu meelest on Porto siiski päris suur ja ühistransport liigub hõredamini kui Tallinnas.

Tegelikult on see kirja kirjutamise vaev. Uudis ka juurde, mis selle teema siin käima tõmbas: https://trip.ee/uudised/ajastu-lopp-ebaoiglased-krediitkaardi-lisatasud-jaeaevad-minevikku-1

Tere!

Siin on just seda teemat arutatud: https://trip.ee/foorum/uldfoorum/tickets-ee-kellel-kogemusi
Vaata alates selle aasta 8. veebruari postitusi kui eelnevat juttu lugeda ei viitsi.

Mul enam-vähem sarnane küsimus, aga lõppsuund USA.
12:20 Stockholm ARN - vahepeatus München MUC - LAX.
Tallinn - Stockholm ARN ots ostmata. Valikus kaks varianti 7:15 või 10:45 ARN lennujaama jõudmisega. Kindluse mõtteks võiks sinna kell 7:15 minna, aga kuna pikk sõit on veel ees, siis kaalun 10:45 varianti. Kas see poolteist tundi on ümber istumiseks okei?
Käsipagas, ilmselt pileteid ei pea lennujaams välja printima, sest Lufthansa võimaldab mobiilipileti kasutamist. Lufthansa leht ütleb, et minimaalne aeg on 40 minutit ARN algusega lendude puhul. Kas see, et lõppsihtkoht on USA võib nõuda veidi varasemat kohalolekut.
Kas on kogemusi SASi väljalendude hilinemiste kohta Tallinnast. EA ja Nordicat kasutades kord paar aastas on peaaegu iga kord Tallinnast või Tallinnasse suunal vähemalt pooletunnine hilinemine olnud.

Metroo on kohe lennujaama kõrval. Lennujaamas viidad metroose arusaadavad. Metroopeatuses piletiautomaadid ja kiosk. Kioskis olevad tüübid võivad näida tüdinud, aga sellegi poolest abivalmid. Kui inglise või portugali keelt ei oska, siis kasvõi kehakeeles saab piletimüük tehtud. Teine variant kirjutad paberitükile mitu päeva piletile laadida tahad ja näitad seda piletimüüjale.
Soovitan osta 24h pileteid, metroo ja busside oma maksab hetkel 6,15, piletid laetakse nn kohalikule "rohelisele kaardile" (50 senti kaardi eest). Metroo on peale mõnda sõitmist üsna loogiline.
Sinu valitud hotelli saab sõita näiteks nii: istud lennujaamas punasele liinile, sõidad lõpp-peatusesse São Sebastião. Sealt istud ümber sinisele liinile (natuke konksuga, paljud lähevad piletiväravast välja, aga tegelikult tuleb enne väravaid ära keerata). Sinisele liinile istud metroosse, mis sõidab suunal Santa Apolonia. Maha tuled Baixa Chiado või Terreiro do Paço peatuses.
Teine võimalus, võib kasutada ka punast ja rohelist liini. Punasel tuled maha Alameda peatuses ja istud rohelisele liinile suunaga Cais do Sodré. Maha peatuses Baixa Chiado.

Igaks juhuks ka Metroo plaan:
http://www.metrolisboa.pt/eng/wp-content/uploads/2012/07/NetworkDiagramMLjul2017.pdf
ja piletite hinnad:
http://www.metrolisboa.pt/eng/customer-info/information-on-fares/

6.15 eurot on selle aasta 24 tunni pileti hind (kaart ise maksab 50 senti). Saab sõita metroo ja bussidega linna piires. Kõikides metroo peatustes on võimalik läbi automaadi pilet osta. Teeninduspunktid on samas mõnes üksikus metroopeatuses, nt lennujaama peatuses Aeroporto (täpsema valiku leiad siit, vajuta "Where to buy" http://www.metrolisboa.pt/eng/customer-info/viva-viagem-card/ ).
Ma ise olen kaugemateks sõitudeks (Lisaaboni ümbruse lähilinna rongid) ostnud eraldi kaardi (50 senti tk, saab pärast tagasi müüa või aasta jooksul uuesti kasutada), hind sellel aastal 10,15 eurot 24h. Põhjus selles, et eri tüüpi pileteid ei saa sama kaardi peal kasutada. Kui nädal linnas veeta ja üks päev väljas sellest linnas väljas, siis ostan kaks kaarti 6,15 x 6 päeva ja 10,15 x 1 päev (lisandub kahe kaardi hind 2 x 0,50 eurot).
Siin on lähilinna rongide kaart: https://www.cp.pt/StaticFiles/Passageiros/3_viajar/0_servicos/lx/cp_metro.pdf
Kaardi peal need paksemad jooned on lähilinna rongid (CP), peenemad (sinine, kollane, roheline ja punane liin) on metroo. Täpsem metroo kaart: http://www.metrolisboa.pt/eng/wp-content/uploads/2012/07/DiagramaMetroSite_12_06_2017.pdf

Piletite hinnad:
http://www.metrolisboa.pt/eng/customer-info/information-on-fares/
Nagu näed on kolme tüüpi 24 tunni pileteid:
6,15 eurot, bussid ja metroo Lissaboni piires.
9,15 eurot lisanduvad ka üle jõe sõitvad paadid (mitte kõik)
10,15 eurot lähilinna rongid ehk CP
Samas saab kõige odavama piletiga sõita bussiga Tejo jõe vastaskaldale Almadasse. Buss nr 742 ületab selle San Fransisco Golden Gate silda meenutava 25. aprilli silla. Almadas edasi sõita tahtes tuleks juba nn kohalikke pileteid ostma hakata. Samas jalutuskäik 742 lõpp-peatusest Kristuse kuju juurde (mäe otsas) pole kaelamurdev.

Lähilinna rongide ajad leiad siit (vali "Lisbon Urban Services" hall nupp https://www.cp.pt/passageiros/en/train-times või kasuta otsingut kui tead peatuse nimesid).

"Väga ilus koht on Sozopol, Nessebari vanalinnaga sarnane, kuid suurem ja ei kaasne ülerahvastatud, suuri hotellipiirkondi nagu SB-s. Sinna soovitaksin kõige rohkem minna, kuid vist meie bürood sinna ei vii"

Viivad, aga see on natukene konksuga värk. Suurem osa Eesti reisbüroosid müüb Bulgaaria suvitusreise kui Sunny Beach (Burgas) ja Golden Sands (Varna). See tähendab, et reisihuviline peab ise veidi rohkem tööd tegema ja näiteks Sozopoli hotellid välja otsima ning need meie reisibüroo Burgase pakkumiste alt välja otsima. Tez võimaldab veidi täpsemat kuurortite järgi otsimist.

Golden Sandsil ja Sunny Beachil väga olulist vahet pole, mõlemad on kuurortlinnakesed. Mingis mõttes meenutavad nad mulle Võsu alevikku, kus suviti on päris palju inimesi, kõiksugu möllu, müra, kontserte. Inimesed on keskmisest ülemeelikumad. Golden Sands ja Sunny Beach on puhtalt suvitus ja kuurortlinnad. Kui soovid veidi rahulikumat keskkonda, siis SB ja GS asemel minna nende läheduses olevatesse väiksematesse kuurortitesse. GS kõrval Albena või Saints Constantine and Helena, SB lähedal on Obzor, Pomorie, Sozopol. Sunny Beachiga põhimõtteliselt kokku kasvanud on Nessebar ja Sveti Vlas, need muidugi nii rahulikud ei ole. Nessebar on isegi päris meeldiv kui suudad selle turistindusest mööda vaadata. Võibolla selle kombo tõttu olengi jäänud Sunny Beachi juurde.
Varnas või Burgases võib soovi korral sisseoste tegemas käia. Ilmselt suurema osa jaoks need väga uhked linnad ei ole, aga ilu on vaataja silmis.

Kui oskad kaarte lugeda, siis Riia lennujaama kodulehel on ka korruseplaanid.
http://www.riga-airport.com/en/main/passengers/useful-information/terminal-and-territory-plan

  1. korrus on ilmselt see kuhu sa satud ning kus turvatsooni läbid.
    Plaanidel roheline ala on kuhu pääsevad kõik, sinine on juba pärast tuvakontrolli. Sinisel alal näed lennujaama plaanil lennukite väljumise väravaid (nt gate B2, B4 või B6 jne). Lennujaama tabloodel näed oma väljuva lennu taga seda värava numbrit. Olenevalt lennujaamast kuvatakse värava number 1-2 tundi enne väljalendu, seega kui liiga vara lennujaama jõuad, siis ei pruugi väljalennu värav veel teada olla. Mõne lennu puhul, aga on värava number juba piletil kui sa oled check-in'i teinud.

Vedelike hulka loetakse ka nt hambapastat ja deodorante, pane need ka gripikotti. Suuri gripikotte leiad meie kaubandusvõrgust, mul õnnestus viimati leida need Mustika Prisma toidupoest.

Üks variant võiks olla Uber. Metroo hakkab minu teada sõitma umbes kella 6 paiku hommikul.

Mina leian, et kui Disneyland on lapse suur unistus, siis miks mitte proovida seda täita.

Mis on kõige hullem, mis sellisel juhul võib juhtuda? Saadetakse tagasi? Eelmisel aastal käisin paketireisiga läbi Varna, ei küsitud volitust. Viimasel hetkel enne minekut tuli meelde, abikaasa kirjutas käsitsi volituse kontaktandmetega. VM-lehel on lause:
Lastega reisimisel tuleb silmas pidada, et piiriületusel võidakse küsida lapsega üksi reisivalt vanemalt teise vanema volitust ning saatjana reisivalt täiskasvanult lapse mõlema vanema volitust.
Siinkohal ei ole öeldud, et peab olema notariaalne volitus. Samas arusaadavalt pühib VM oma käed vastutusest puhtaks lausega:
Juhime tähelepanu sellele, et igal riigil on õigus muuta riiki sisenemise ja seal viibimisega seotud reegleid igal ajal ning seetõttu ei vastuta Välisministeerium reisiinfo õigsuse ega selle kasutamisest tekkida võiva kahju eest.
Väga ei meeldi neid pabereid endale kokku ajada. Kuidas see elanikeregistri inglise keelse väljavõtte kättesaamine käib?

Incognito aknas või näiteks Tor-brauseriga võid kontrollida hindu. Sellisest brauserist võib vaadata ka Azairi keskkonnas millise hinnaga on su soovitud piletid.

Olin veidi aega tagasi sama dilemma ees. Läbi mingi lennupiletite müügi keskkonna pakkus võimalust osta neli lendu korraga. Kahjuks lõpus näitas, et hinnale oli üle saja euro teenustasu otsa keevitatud.
Tegin Ryanairi lehel konto, lisasin reisijad (vajalik iga reisijale passi või id-kaardi numbrit), sellega salvestasin piletite ostu jaoks reisijate info. Pileteid ostes oli nõksu kergem, ei pidanud nii palju välju täitma. Hiljem võib üleliigsed reisijad ära kustutada kui sa nendega koos enam Ryanairi pileteid osa ei kavatse.

Huvitavlik tähelepanek võrreldes Lissaboniga, võõraid pangakaarte aksepteeritakse vähem. Näiteks täna soovisin ülalpool mainitud uhkes MacDonaldsis Eesti pangakaartidega maksta. Öeldi, et maksmine on ainult kohalike kaartidega või sulas. Samuti lennujaamas (OPO) ühistranspordi piletit automaadist ostes selgus, et külaliselt sobib ainult sularaha. Toidupoodides (suuremates, mitte nendes pisikestes) pole meie kaartidega probleeme. Turistirestoranide kohta ei oska öelda, pasteleriade ja sellistes kus kohalikud käivad oli juba ette teada ning sai eraldi varutud sularaha.
Igaks juhuks selline info.