Lend juunis Tallinn-Frankfurt-Valencia-Frankfurt-Tallinn. Kõik piletid ostetud koos ja lennufirma Lufthansa. Täna tui meiile kiri, et lennuajad muutunud. Minekul lennuaeg ainult 15 minutit muutunud, pole hullu, aga tagasilennu aeg lükatud ca.7h hilisemaks ning lisaks on tekkinud pikk vahemaandumine Frankfurdis 6h. Kirja lõpus on vaja kas kinnitada, tühistada või edasi lükata. Kas nii lihtsalt see lennufima poolt käibki. Esialgsel tagasilennul oli kahe lennu vahe vähem kui 2h ning tagasi pidime jõudma juba lõuna ajal. Nüüd jõuame aga alles järgmisel varahommikul 00.40 Tühistada siiski ei taha, kindlustus olemas. Et siis tuleb lihtsalt leppida?
Võid vaadata nende lehelt sama päeva lende. Võib vabalt olla, et on näiteks varasem või hilisem väljumine Valenciast, millega on väiksem vahe Frankfurdis. Sellisel juhul peaksid saama soovi korral tasuta sobiva lennu valida. Meilis oleva lingi kaudu peaks ka pääsema otse broneeringusse ja vajadusel lende muuta. Peast täpselt ei mäleta, mis valikud nende meilidega automaatselt tulevad.
Aga muidu käib jah nii lihtsalt. Kui mingi variant ei sobi, siis saad tühistada ja raha tagasi.
Mulle tuli LHst mõni päev tagasi kiri, et seoses covidi-probleemidega Meh-Fra lendu tol päeval ei toimu ja tagasilennu võimalus on 1p hiljem (võta või jäta). Kuna see polnud probleem, siis võtsin.
Probleem on aga see, et Fra-Tln lennu aega ei muudetud (seega väljub nüüd too lend enne kui ma üldse Mehhikos lennukile istun). Üritasin veidi telefoni teel neid kätte saada, aga jäingi ooteliinile. Hetkel on idee, et minnes üritan lennujaamas näost-näkku asjaga tegeleda (mul seal mõned tunnid aega passida).
Oskab keegi kogenud midagi soovitada. Teoorias peaks olema nende probleem, sest piletid ostetud otse LH lehelt ühe edasi-tagasi lennuna alguse ja lõpuga Tln.
Eelmine aasta septembris pidi mul olema Lufthansaga USA lend. Poolteist kuud varem tuli kiri, et minek üks päev varem. Küsiti, mida teen. Kuna näha oli, et USA ei ava selleks ajaks, siis loobusin reisist. Raha tuli 5 päevaga tagasi. Nii et mõelge mida hetke olukorda arvestades kõige parem teha.
Soovitan Rega1872-l ikkagi helistada ja olla kõlariga ootel seni kuni liinile saab. Seni võib muu eluga rahulikult edasi minna. Ooteaeg on enamasti ikka tunni piires. Kindlam on, kui nad käsitsi selle kohe korda teevad.
Rega1872 probleemi olemus seisneb selles,et broneering on muudetud roboti poolt -- see on niipalju rumal, et muudab AINULT probleemse lennu.
Jah, see on 100% lennufirma probleem, kui lennud on samal piletil. Nemad teevad selle ka tasuta korda, kuid selleks pead nad tõepoolest telefoni otsa saama. Plusspooleks on aga sellistel muudatustel see, et nüüd on Su pilet (vähemalt 14 päeva muudatusest teavitamisest) 100% flexible täielikus sõltumatusest sellest, mis on pileti algsed reeglid. Saad seda nüüd ilma igauguse trahvita nii tagasi anda kui muuta ka rohkem, kui lennuplaani muudatusest hädapärast vaja.
Meil tuli samuti teade Lufthansalt, et tagasilend Cancun-Frankfurt sel päeval tühistatud ja pakuti päev hilisemaks. See meile ei sobi ja tel teel sain tagasilennu päev varasemaks. Paraku sellel päeval (ega ka sellel, mida nad algselt pakkusid) ei ole enam Tallinnasse päevast lendu ja meil tuleb esialgse 3,5 tunni asemel 10 tundi lennujaamas veeta. See tegi küll kurjaks..ei tahaks ju loobuda ka, kuna pikalt oodatud reis. Hetkel ootan vastust nende klienditeeninduselt, kas seetõttu miskit kompi saaks, nt toiduvoucherid vms. Ega ma muidugi eriti ei looda, aga kindlustus soovitas ikkagi pöörduda.
Mina olen helistanud nt Belgia Lufti numbrile ja sealt saab kohe kätte, [+32 2 6200 888](tel:+32 2 6200 888). Ei soovita päris lennujaama vast asja jätta, lend täis vms.
Ma siiski jään näost-näkku variandi juurde, kuna minek juba homme ja kui siis lennujaamas asjad selgeks saab räägitud, siis jääks tagasilennuni veel 3 nädalat. Hetke vabu lennuaegu vaadates tundub ka mulle et varasem 3h ooteaeg võib venida 10h pikkuseks.
See on hea idee, et uurida ka komp. või toiduvoucherite võimalust (kui see ooteaeg ikka liiga pikaks kujuneb).
Ega sa ei pea sama kuupäeva üldse vaatama, sobivuse korral ka varem või hiljem. Mul sügisel oli sama juhus, kus ühte lendu muudeti nii, et mõlemad lennud oleks pidanud samal ajal olema. Kuna meile sobis tagasilend 2 päeva hiljem, siis sai nii ka ilma probleemideta kokku lepitud teeninduskeskusega. Otsi enne konkreetsed sobivad lennuajad välja ja ikkagi helista, küll saab lahenduse. Kindlasti targemad teavad paremini, aga sellel lennujaama check-in töötajal vist ei olegi volitust selliseid tegevusi teha, tema peaks ka kuhugi helistama. Ehk kindlasti ikka täna ära helistada.
Lennujaama check-in töötaja ei saa broneeringut muuta, välja arvatud sama lennu oma, millele broneering on. Kui nüüd aga lendude ajad kattuvad, pole ka lennufirma poolt väljastatud piletit, mis tähendab, et check in-i ei saa üldse tehagi. Igal juhul räägiksin asjad telefonis ära, sest lennujaama töötaja ei saa absoluutselt mitte midagi teha ja kui pole väljastatud e-piletit, siis ei saa ka väljuvale lennule check in-i teha. Endal oli konkreetne olukord Malpensa lennujaamas ja jäin peaaegu lennust maha, sest Lufthansa kõnekeskusega ühendust saada nii keeruline oli. Olgugi, et mu kõrval oli oma 5-6 check in agentit, teha nad ei saanud midagi.
Täpselt ei tea, aga check-ini töötaja vist kõiki selliseid asju teha ei saa. Ta ei tööta üldse Lufthansas ja pakub vaid teenust Lufthansale. Ükski piletikassa Tallinna lennujaamas Lufthansale ei tööta.
Kui Frankfurdis aega on, siis võib sealsete Lufthansa töötajatega tegeleda. Jällegi ma ei tea, kas transiitosa tavalised Lufthansa letid võtavad jutule lennuga, mis on alles kolme nädala pärast. Sakslasi teades võivad nad vabalt viisakalt ja ilma naeratuseta soovitada võtta ühendust klienditeenindusega ehk siis helistada. Ja lõpuks on ka variant osta kohalik kõnekaart ja olla lõpuks Mehhiko numbril ootejärjekorras.
Samas võib ju asi homme Tallinnas juba korda saada.
Läksin Fra T1 terminali LH Service Centrisse ja seal üks tädi klõbistas 5 min klahve. Konkreetset mõistliku ooteajaga vaba lennuaega ei õnnestunud tal leida, aga ta pani meid ootelisti ja lubas meilida, kui kohad vabanevad (praegu loobuvad paljud oma lennust). Igatahes peaksin nüüd olema nende arvutisüsteemis sees kui algse lennuaja muutusest huvitatud isik. Eks ootab ja vaatab, mis toimub, vahepeal tuleb lihtsalt Mehhikot nautida.
Tere.
Lufthansaga ei saa ühendust aga võib-olla on kellelgi varem sama probleem olnud.
Lufthansa tühistas ühe jätkulennu. Kas ma saan kogu piletiraha tagasi või ainult väikse osa?
Lufthansa kodulehelt ostetud lend Tallinn-Nürnberg vahemaandumisega tagasilennul Zürich is.
Tühistatud Nürnberg-Zürichi lend.
Selle asemele pakutakse alternatiivset lendu, kui see ei sobi, siis saab lennu tühistada ja kogu raha tagasi. Ma selle roboti saadetud automaatse kinnituse peale, kus lihtsalt üks lend kadunud on, ei julgeks ise tühitamise nuppu vajutama hakata. Lufthansaga võib tulemuseks olla täiesti suvaline tulemus ja lõpuks peab ikka kõnekeskusega suhtlema hakkama ja nõudma raha tagastamist.
Kui lennata reaalselt üldse ei soovi, siis helista ja ütle, et lend tühistatud ja soovid kogu broneeringu eest raha tagasi. Kui ikka lennata ka tahaks, siis helista ja lase tagasilend korda teha.
Ei ole otselendu, ikka vahemaandumistega.
Aga seekord vedas. Lufhansa chatis, robot ei saanud mind aidata aga inimene leidis uue tagasilennu, tasuta.
Hea et "request refund" nupule ei vajutanud. Lennuplaani muudatust swedbanki reisikindlustus ei hüvita, uued piletid oleks kallimaks läinud ja ikka mulle jäi arusaamatuks palju Lufthansa oleks mulle tagasi maksnud.
Nüüd tegin Salvas lisakindlustuse lennuplaani muudatuse kohta.