Matkaauto reisiklubi huviliste otsing

On plaanis luua reisiklubi,kuid teatud kindla suunitlusega,klubi matkaautoreiside huvilistele. Praegu on Eestis matkaautode väljarentijaid tekkinud juba päris palju(veel paar aastat tagasi olid vaid mõned üksikud) .Renditakse autosid välja aga päris kallilt (1000–2500 kr.Öp.) ,kuid minu arvestuste järgi tasuks asi ära ka 500 kr.ööpäevase rendihinnaga,minimaalsel eeldusel,et 1 auto on käigus kuus vaid 15 päeva ja aastas 6 kuud. On plaanis teha seda äri peaasjalikult just niimoodi,et koostan ka reisimarsruudid ja annan kaasa juhi,kes on ka giidi eest-sellist teenust ei paku aga Eestis hetkel keegi. Otsin ärikompanjone,asjast huvitatud isikuid,kes oleksid nõus asja ka pisut investeerima (250–300.000 kr.) Minu arvestuste kohaselt tasub investeering juba paari aastaga. Investorile tema raha kaitseks täielik garantii matkaautode tagatisel. Kes on asjast huvitatud,võtke julgesti ühendust. Tel.58140437, e-mail: hail(ät)hot.ee.

Sorry, pole küll investor aga kindlasti poleks ma huvitatud ,et koos minu pere või seltskonnaga terve puhkuse töllab kaasa mingi võõras vant ja üritab mulle pähe määrida oma marsruuti. Selle jaoks rohkem bussireisid. Matkaauto eelis ongi ju privaatsus ja sõltumatus hotellidest(vajadusel ka kämpingust) marsruutidest, kellaaegadest,jne...

Miks siis kohe "vant" ja "töllab kaasa" ? Esiteks ma ei välistanud klubi loomise mõttes seda, et ühe teenusena renditakse matkaautosid ka lihtsalt välja(mis teiesugusele pereinimesele paistab sobivat) , kuid juhi ja giidi teenus on mõeldud just valitud seltskondadele, kes tahavad reisi ajal ennast võimalikult mugavalt ja mõnusalt tunda( keegi ei pea õllelõhnadega roolis olema, keegi ei väsi auto juhtimisest ning suurlinnade liikluspingest, reisiseltskonnal pole ka vastutust auto võimalikul sattumisel avariisse, pole tarvidust jälgida marsruuti ning lõppkokkuvõtteks ei pea reisiseltskond pingutama oma pead ka külastatavate kultuuriväärtuste leidmisega). Teiseks paistab, et te pole kunagi vist matkaautoga reisinud ega seal elanud. Soovitan teil ka oma kommentaarides loobuda solvavatest väljenditest, ilmselt teiega ei läheks ma kunagi ühisele matkale. Tõelised matkakamraadid niiviisi ei väljendu kunagi.

Minul on matkaauto ja olen fänn ning sõidan ringi ise ja laenutan välja ka.
Selles äriplaanis on minu arvates mõned nõrgad kohad.
1000-2500 kr on ilmselt käibemaksuga hinnad, kas ka sinu 500 on või ei ole tähendab halvemal juhul tulude vähenemist lisaks 18 %.
Kas 500 krooniga päev on võimalus ära katta juht-giidi tasu, kummide ja muu kulumaterjali kulud, gaas, jooksev hooldus, kindlustused, ülevaatus, igasuguste majaseadmete (külmik, pliit, ahjud jms) remont ja hooldus, investorite kasumiootus ja palju muud tühisena näivat kulu? Lisaks masina amortisatsioon, mis tähendab, et kui see relv on lõpuni sõidetud või läheb müüki, siis saaks vähemalt algväärse tagasi osta. Ära ka unusta, et ka korralik ja uus auto odavneb iga päevaga iseenesest sõltuvalt ostuhinnast 100-250 krooni, ehk kuus sama palju kui sinu eeldatav müügitulu.
Eestis jätkub kliente 3-4 kuuks, ei rohkemaks.
Ma ei tea täpselt, kuidas kohandada tahhograafi ja tööaja seadust kaasas oleva juhi korral, aga selge on see, et mehe tööaeg ei saa olla ülejõu pikk (8-10 h päevas), lisaks tuleb ka talle osta laevade ja muid pileteid.
Mina isiklikult ei soovi nii väikesesse ruumi, nagu autosuvila on, nädalateks ka tasuta vöörast juht-giidi kaasa. Kus ta magab, sööb, elab, kas auto kõrval või mõtlesid, et puhkab perenaisega kabiini peal, kui isa jagab lastega narisid ja laua alust kohta.
Võibolla oleks asjal jumet, kui sellist teenust pakkuda suure, veoauto või bussi baasil ehitatud luxautomajaga, mis oleks väga kallis ja eksklusiivne.
Head nuputamist!

Tegin samuti arvestuse. Auto, mis kulutaks keskmiselt kütust 6 l/100km. Ja ainult ringisõitmiseks, kuni 600km päevas.
1) Kütus - 600:100·6·15=540kr
2) Juht - 600kr
3) Auto kulumistasu + kasumisoov - 200kr
4) Muud kulud - 60kr
Kokku 1400kr päevas. Seda peaks maksma autot rentiv seltskond või rikkur üksi. Muidugi võib autos sõita lisaks juhile ka 4 reisijat, kuid taga oleks parem siiski vabamalt istuda, seega arvestan vaid 3 reisijaga. Näo peale tuleks siis 467kr päevas, muidugi ilma söögi ja öömajata. Et sihtkohtades sõit kõigub 100-300km piires, siis kütusekulude vähenemise tõttu oleks päevakulu 300kr kandis.
Kui edasi mõtelda, et sõita Aadria või Musta mere äärde, 3+3 päeva pikemat sõitu ja 10 kohapeal ringi sõites, tuleks reis näo kohta 6000kr. Pole tegelikult sugugi kallis. Arvestades veel, et oled vaba teekonda muutma ja kus tahes ka peatuma. Bussireisid on aga korraldatud nii, et sinna ja tagasi ühe vungiga, pealegi valdavalt üht ja sama teed, sest öömajad on topeldades korraldajale odavamad.
3(-4) inimest autos ongi paras perekond või seltskond. Reisi põhimõtted tehtaks selgeks ju algul, reisimuutus nõuaks kõigi nõustumist, seal ei saa häälte arvule panustada.
Nii et täiesti mõeldav ettevõtmine. Võistleks vabalt suurte bussireisidega. Väikebuss tuleks veelgi odavam. Suur pluss on aga see, et reisijal pole muret liiklusvahendi pärast. Ka pereisast-emast autojuht saaks puhata ning oma auto võib kodus puhata.
Ise ärimees pole, kuid mõnel lõunareisil osaleks küll. On jäänud üksikuid auke.

Ülaltoodus pakkusin ööpäeva tasuks seega 860kr.

500,- krooniga rentides 90 päevaks aastas teeb aastatulu vaid 45000,-. Sellest veel kulud maha. Korralik matkaauto ei tasu ennast nii ka kümne aastaga ära.

Tegelikult on mõistlikum teha nii, et panna minibussi järele haagisuvila kus on kaheksa magamiskohta. Sellisel juhul saab võtta poole rohkem rahvast kaasa. Samuti on teha palju mugavam teha kohapeal ringsõite kui haagis jätta kämpinguplatsile.

Kust sa selle 1000-2500 krooni võtad? Kevadel sain uue ja korraliku väikebussi 800 krooniga päevas, see oli tavahind "inimesele tänavalt", mitte mingi sõbra-soodukas. Nii et sellega tuleb äri mõttes ilmselt välja. Samas ei usu ma, et ise klubi tehes oluliselt odavamalt saab.

Mul on küll tunne, et matkakorraldus ja bussirent tasub ärilises mõttes üksteisest lahus hoida. Kui tahad giidiga väikebussireise teha, proovi alustuseks mõne olemasoleva bussirentnikuga kokku leppida ja vaata, kas turg on üldse olemas või ei.

Uperak, sinu arvutustest ei saa ma mitte halligi aru. Misasja tasuks sa selle 860kr päevas arvutad?

Juht – 600kr
Auto kulumistasu + kasumisoov – 200kr
Muud kulud – 60kr
See on kulu auto seisukohalt. Alla selle välja rentida kipub väheks jääma. Kütus on muus arvestuses ning sõltub vahemaast. Selle tasub ju samuti tellija.
Juht saab päevas kätte umbes 500 (maksud maha 100), 180 päevaga 90000. Aasta kuude peale 90000:12=7500kr kuus. Seda küll juba puhtalt. Ja ei haise sugugi rikkuri järele. Nii et allapoole pole mõeldav.

on muidugi tase omaette. 500- päevas ja juht ka selle hinna sees:) kui siit nüüd hakata lahutama: juhi palk ja maksud-kindlustustused-jooksev remont-firma püsikulud: siis jõuamegi sinna, et on vaja leida mõned lollid investorid, sest liisingumakseteks küll kuskilt raha ei tule ja sellise äriplaaniga panka minna ei saa. Olenevalt auto alghinnast tapaks juba 10% amortisatsiooni selle firma ära.
Ja teiseks: vaadates Nipermanni madalat valuläve soovitaks tegeleda mõne sellise ametiga, kus inimestega kokkupuude oleks minimaalne. Biggesti tekstist ei leidnud mina midagi solvavat ka peale korduvat lugemist.

Hirnu herneks. 500kr sisse mahutavad: palga, tulumaksu, sotsiaalmaksu, töötuskindlustuse ja välislähetusrahad

mõte ise see juht olla ja siis ilma palgata sõita.

Hai ! Tänu vastamast ja asjalike arutluste eest. 500 .- kr.rendihind ööpäevas tekitab ilmselt ka suurema nõudluse. Olen mõelnud seda äri teha aga kasutatud autodega,mitte uutega.Uute autodega muidugi selle rendihinnaga asi ära ei tasu .
Sooviks osta nüüd talvel,kui autod on soodsama hinnaga, Saksamaalt Hobby 600-sed 89-93 aasta väljalaskega. Vaatan www.mobile.de,et neid saaks nii umbes 3000-5000 EUR-iga(47.000-78.000 kr.) kätte. Seega saaks 1 aastaga ,kui auto oleks käigus min.15 päeva kuus ja 6 kuud aastas-auto hinna juba tagasi(15 korda 500,korda 6. 45.000 kr.)Need retro stiilis mudelid mulle meeldivad,taga on lai voodi,nurgadiivanina ja avarad aknad.Mulle meeldib,kui ka taga on autol avar väljavaade nii külgedele kui ka taha,see lisab autosse valgust ja sõidu ajal on meeldiv panoraamvaade.Endal on mul Tabbert ,mis ka selline on.Nüüdsetel uutel mudelitel,millede taha ehitatakse alla nn.”garaazid”-sellised avarad aknad taga puuduvad.Näengi oma äriplaanis klientidena just noori matkahuvilisi kliente,kellede jaoks on esmatähtis reis,matk,”peo panemine” ja vaatamisväärsustega tutvumine ise,mitte see,kui kallis ja luksuslik matkaauto seest on .Sellised isikud ,kes seda just esmatähtsana hindaks,ilmselt ostavad ise sellise auto või reisivad hoopis teistmoodi.
Kui noored lähevad näiteks neljakesi reisima,siis tuleks igal noorel nn.”näo pealt” maksta auto rendihinda vaid 125 kr.ööpäevas !Kütusekulu hind jagataks ilmselt ka ära. See on aga väga odavalt reisimine,sest on ju ööbimine autos,söögi tegemise võimalus,külmkapp,duss ja veel ka lisaks oma jalgratta kaasa võtmise võimalus kõik hinna sees !On ju täiesti ilmne,isegi ilma konkreetseid arvutusi tegemata,et kui reisija peab tasuma hotelli,jalgratta rendi ja sõiduauto rendi eest, siis nii odavalt ei reisi. Samas teavad ka matkaautode omanikud ning isikud,kes neis reisinud ja elanud,et võimalus ise sooja sööki valmistada on reisil väga soodne ja odav toitumine.
Reisihuvilise ,pereta juhi leiaks ilmselt 6000-8000 kr.eest kuus ringi sõitma.
Minu äriplaanis on see teenus,kus kaasa antakse juht ja koostatakse marsruut-vaid ühe teenusena isikuile,kes seda sooviks.Kui ei soovita seda,et marsruut oleks ette koostatud,siis seda ka ei tee. Antakse kaasa vaid juht.Samas kui soovitakse autot vaid rentida ilma juhita,siis seda ka võimaldatakse.
Kuivõrd rendihind 500 kr.ööpäevas peaks tekitama suure nõudluse,siis ilmselt õnnestuks autosid välja rentida ka pikemaajaliselt kui vaid 15 päeva kuus ja aastas 6 kuud.Ilmselt ka talvel. See aga tõstaks juba väga oluliselt kasumlikkust,nii,et auto hinna saaks tagasi võib-olla juba poole aastaga.
Kõige suurem probleem ongi asja juures see,et kus juht öösel magab,sest ilmselt enamik kliente seda ei soovi,et juht magaks ka autos.Seda ei sooviks ilmselt ka juht ise(kui tegu pole just noorte naistega)Seega peaks arvestama kuluna juhi ööbimist reisil odavamates kämpingutes või hostelites.Inimesed reisivad iga aastaga üha rohkem,samas on Euroopa Liidu piirid ju kõik lahti.Inimesed ei pea enam kulutama viisadele raha.
Ma ei näe oma äriplaanis ka mittemingisugust ettevõtlusriski,sest kui asi ära ei tasu-võib autod ju maha müüa.Kulu mittemingisugust.
Ootaks uusi diskusioone !Seniks mõnusat matkamist uuel aastal.

500 päevas tundub siiski vähe, tuleks lähtuda nt 750-st. Kasu peab ikka olema. Kuid see on igaühe oma asi, kuidas ta oma võimalusi hindab. Mind huvitaks taoline sõit reisija seisukohalt. Mina maksaks vabalt sellise taksi järgi: 1 sõidukilomeeter · 0,3 + 1 sõidupäev · 200. Siis oleks kütus juba sisse arvatud. Muud kulud (viisa, huviostud, toit, ööbimine) oma taskust eraldi.
Toon ühe reisinäite, mis juba meeles mõlgub - 2 nädalat Karpaatides (Rumeenia+Ukraina) ja Krimmis. Umbes 6000km, 14 päeva, kolmekesi autos (4 läheb palavas paljuks).
6000 · 0,3 + 14 · 200 = 4600kr. Siia läheb endal muidugi pool jooksvateks kuludeks juurde, kuid 7000kr oleks vägagi hea hind.
Et arvestasin 3-ga, siis saaks 3 pealt 13800kr 2 nädala eest. Juhil seega kütusemaksu ka poleks. kui ka sõidaks suvel 3 nädalat 4-st, siis iga kuu tuleks sisse 20000, 4 reisikuuga 80000. Kui kannatab ka teise suve vastu, on odav auto end küllaga õigustanud. Muidugi, ega ole välistatud ka kuskil kolkas ratasteta jäämine jmt.
See on minu pakkumine, oleksin osaline 90% tõenäosusega, sest nagunii teen juba suvekava ja mõni reis tuleb ette maksta.

Kui sa leiad investori kes on nõus 300k välja käima, et osta 50k buss, siis on see idee sul väga hea!
6000 eek eest ei saa sa juhti kahjuks, kes on pädev reisimees-oskab keeli ja tunneb kohti jne.
Ja ära kunagi ütle, et äri on lollikindel. Mina plaanisin ka mõned aastad tagasi teha sama businessi-ehk siis unistasin pigem, et kütus on 6 eek liiter jne. Ajad muutuvad paraku. Ja siis keegi töll valab mingit vale jampsi paaki ja mootor jookseb kusagil Rumeenias kokku, kus ei ole võimalik remontida ja siis üks sinu prognoositud pidupanejatest oksendab kusagile soojenduse vahele ja see hais säilib seal rõõmsalt 2 aastat ja tellijad ei taha maksta enam jne.
Siis arvesta veel maksudega. Neid maksad iga asja pealt ja siis sellega et vanal romul ei saa sa kaskot teha jne.

Ära palun solvu jälle,aga Sinu äriplaan on natuke nõrk. Vaidleks puhtalt hindade ja tasuvuse üle. Selliste hindadega Sa ie suuda pakkuda oma klientidele turvatunnet. Tehnikaga suhteliselthästi kursis oleva inimesena julgen väita, et need paarkümmend aastat vanad autod ajavad oma jaoks asja ära aga teenuse pakkumiseks nad teps mitte ei kõlba. Kui peaks tehnika alt vedama, kuidas kompentseerid oma klientidele koju jõudmise, reisi jätkamise või mitmepäevase autoremondi kusagil mõttetus külakeses. Saan aru, et Sinu sihtgrupp on noored mitte väga nõudlikud kliendid, aga seda enam nad tahavad oma pisku eest saada maksimumi. Järgmiseks võtaks autojuhi. Sellele 6-8 tuhandele, mis Sa talle palgaks pakud lisa ka maksud. Sellise palga eest saad juhi mustalt ja max üheks reisiks. Kui ajad asja ametlikult siis Sul pole pelgalt mitte autorendi firma kuna Sa korraldad ju reise, tegeled reisjate veoga. Sellega lisandub hunnik lubasid, litsentse, makse ja kohustusi. Ära unusta, et klient on kuningas. (tavaliselt, kuid mitte kõik )

Postitus on küll vana, kuid tekkis huvi, et kuidas su ettevõtmine on edenenud?

Vana teema küll aga matkabussi omanikuna väidan, et 500.- EEK päev on sõbrahind. Ja selle hinnaga rendingi ainult bussi väga headele tuttavatele, kelles ma kindel olen. Minu aparaat on ainult 11 aastat vana aga pisikest nokitsemist on piisavalt. Lisaks võta kasko ja liikluskindlustus. Kas annad enda nimele tehtud kindlustusega bussi suvalisele inimesele? Avarii korral kannatab sinu igakuine makse.
Vana bussi puhul pead lepingusse sisse kirjutama, et odava hinna saanud klient ei hakka ebamugavuste eest kompensatsiooni nõudma. Veel ei tohi unustada nurka oksendajaid ja muidu kogemata katki läinud osi. Ja paljud jamad tulevad välja alles hiljem ja siis pole keegi teinud.
Ise pole täpseid arvutusi teinud aga 10-15 aasta vanuse bussi puhul alla 1000.- EEK päev ilmselt jamada mõtet pole.

kas need äriplaanid on vahepeal kuskilt otsast ka reaalsemaks saanud?