Merle Partsi uskumatutest seiklustest Taimaal ...

Eriti jabur muidugi Estouri tibi seisukoht - vastutav reisikorraldaja ei vastuta teeninduse eest - las vahendaja reisibüroo vastutab meie eest!?
Ja kummaline SLOL artikli lõpp - mees sai juba korra sama reisikorraldajaga tünga, aga ei võtnud õppust ja astus samasse ämbrisse?

Uskumatu! Arvestades seda, et ma tavaliselt Tais ööbin 200-300 kroonistes guesthouse´ides, ei saa mina küll aru, kuidas see Estouri hotell nüüd NII jube sai olla :D
Ja muidugi see kild, et kaks meest ühe teki all on ikka väga super! Tublid vennikesed, kindlasti mõtlesid, et lähevad sinna tibisid lantima ja hoiavad raha ühese toa lisamaksu pealt kokku. Paras :D

Olen samas hotellis, kus Partski ööbis, kahel korral peatunud. Pole küll mingeid sipelgaid ega ka hallitust näinud. Kui sipelgad tuppa ronivad, siis seda vaid sel juhul, kui toidujäätmed tuppa vedelema jätad.Tuleb tuba puhtana hoida, siis ei tule mingeid sipelgaid. See reegel kehtib kõikide soojade maade puhul, mitte ainult Tai kohta.

Vot see oli tase, et normaalne hotell ja rotid...
Ma elan Tais alati oma vanades tuttavates hotellides, mis on 500-700 THB-sed (160-225 EEK), ja vot rotte pole küll näinud.
Tõsi on see, et kuskil tänaval, õhtusel ajal, olen neid näinud küll. Aga siiski üksikuid isendeid.

Kunagi Bangkokis, sõpradega, sai ikka päris palju nalja, kui ühes väga korralikus restoranis, kuskil soi (kõrvaltänava) lõpus, terassil, õhtustasime, ja teisel pool teed üks rott igavalt ja blaseerunult edasi tagasi patseeris, ehk promineeris. Naljakaks tegi selle loo see, et seal patseeris ka üks rääbakas kollane kass. Samuti edasi tagasi Ja kui nad kohtusid, siis nad igavusest hõõrutasid endid üksteise vastu. Ja siis jalutasid taas edasi-tagasi-edasi-tagasi. Ja kohtudes taas see vana hea hõõrutamine. Vanad sõpsid niisiis :)

Mis puutub hallitusse, siis kohati jah, see on mõnedes odavates hostelites vannitoa nurkades ehk. Aga ei häiri. Kui on odav-odav koht, siis see lihtsalt on nii. Peaasi, et tuba puhas oleks.

Sipelgad ilmuvad välja siis, kui sa oma jooke (mitte vett, vaid topsijoogid, karastavad joogid jne.) ja toitu pilla-palla jätad. Kui sa pole selgeks teinud endale fakti, et sa viibid lõunamaal, siis....on natuke nutune ju. Seal floora ja fauna ju möllab. Miks ta ei peakski, kui tingimused nii ideaalsed on. Seal on ju meie potitaimed ka nii tammepuu suurused.

Ma oma rõdul vahest jätan hommikuse jääkohvi purgi sinna vedelema, ja siis õhtupoole on sinna traffic päris suur. Selline niitipidi rada sipelgatest. Vaatan siis neid mõtlikult, ja mõtlen, et las nad siis toimetavad. Voodisse ja mujale nad muide ei roni, nii et las elavad. Ise oled loll, kui selliseid asju tuppa jätad. Noh, ja kui jätad, ja resultaati näed, tee omad järeldused.

Kekokesed on aga minu lemmikud.
Mul rõdul üks käis minuga "vestlemas", ja siis ta paar päeva enam ei tulnud. Kadunud mis kadunud. Sõber tuli minu tuppa rõdule õllele, ja kui ma talle seda asja kurtsin, et näed, keko enam ei käi, siis ta vastas, et "sa ikka loll, anna talle 100 THB-i, siis ta on kohal nagu naksti". Raha tahab, va money-keko. Ja kohe peale seda juttu ta tagasi oligi. Peale seda rahajuttu. Nagu olekski talle see jutt mõjunud :) Päris tükk aega saime naerda, et näed sa siis, raha on Tais tähtis. Ei maksa palju, aga maksta tuleb midagi ikka. Tasuta ei saa midagi :)

Mis puutub sellesse, et see hotell oli selline halb, siis ei tea ju, pole oma silmaga näinud. Kui aga uskuda, siis, jama küll. Raha eest peaks ju saama, mis lubatud. Selles mõttes kaitseks neid küll. Aga miks rotid kappi ronisid...ma arvan, et siin on mingi muu põhjus. Seal kapis pidi ikka midagi sellist olema, mida nad hullult himustasid. Rott ikka riideid ja kilekotte niisama närima ei lähe.

Aga teine asi veel. Pange tähele!
"Seda asja ma nii ei jäta. Kahju, et üks firma lollitab järjepidevalt kliente ja hiilib vastutusest kõrvale. Oleks aeg tõele näkku vaadata!" leiab mees, kes tallab juba tuttaval rehal. Kevadel käis ta Estouriga Egiptuses ja võitles kehvade elamistingimuste kompensatsiooniks reisirahast tagasi 3000 krooni.

Ma karda (loodetavalt eksin), et tegemist ongi inimesega, kes on spetsialiseerunud kaebamisele, rahulolematusele ja kes ise sellest tegelikult arugi ei saa. On kohe selliseid inimesi, kes oskavad ainult ebameeldivaid ja pahasid asju näha. Ja kui neid pole, siis need tekitakse, sest on ju vaja kaevelda ja õigust nõuda...muidu ei saa, sest kõik mis on mujal ja mille eest mina ei vastuta, on halb, paha ja vilets.

Kuidagi kahtlane on kogu see värk. Ma arvan, et koer on kuhugile mujale maetud.....

Aga poisid samas toas ja samas voodis :) Ma loodan, et nad leidsid endas nii mõnedki uued ja huvitavad pooled :)
Enda kogemusest tean, et voodid on seal laiad. Aga reisi ostes on see ju teada, et sind kellegiga samasse tuppa pannakse, kui see kirjas on. On ju alati nii, et omaette tuba lisamaks EEK *. eest. Aga alati annab ka skandaal korraldada, et vot nii, meie nõuame eraldi vooditega tuba, ja kõik. Kes ei nõua, see ei saa. Noh, ilmselt poisid ei tahtnud eraldi voodeid :)
Tai on väga tolerantne maa, ja üldiselt ei tee nad homoseksualismist mingit numbrit. Neile on see sama tavaline ja igav asi, nagu meil leiva söömine supi kõrvale :) Niisiis valisid poisid õige maa, et ennast vabalt tunda :)
Noh, see muidugi nali, aga tunnistagem ausalt, kui nad seal rõõmsalt samas voodis magasid, ja uut, eraldi vooditega tuba ei nõudnud, siis mille üle meie siin kaebame. Pole ju põhjust. Onju.

Noh, mis järeldused me teeme. Uuri, kuhu sa sõidad, ja kas see kliima, fauna-floora (IRW) sulle ikka sobib. Hotellide info ja pildid on netis olemas. Lennukirjelduse kohta saad sa ka vastuse, kui sa küsid. Ja Tais uue hotelli eest 12.800 EEK-i maksta...ma ei tea, nii vihane ma oma raha peale ka pole.....aga kui raha on, larista. Ok, minu 500-700 THB-i on imeodav. Aga ka korralikke hotelle saab ikka odavamalt....

Nii hästi ja õigesti kirjutatud!

See läks sul igati naelapea pihta ja rohkem pole lisada, kui, et vingujaid leiab alati.
Edu ja jaksu Estourile "debiilikutega" võitlemisel........

Sipelgd ei olnud ju Partsi toas. Vahet pole, mõttetu vngumine tundub nii või teisiti.

Kusjuures igal reisil leidum mõni valge lammas, kes iga asja kallal viriseb. Kui Partsile lõunamaa loomad ei meeldi, siis võiks kodus hoopis istuda. Lähen kuu aja pärast jälle kolmandat korda samasse hotelli, kus Partki ööbis, eks vaatan need sipelgapoisid siis üle, et kus ja kui palju neid seal on. Siiamaani olen ma selle hotelliga väga rahule jäänud. Isegi hallitust pole kohanud.

Ometi üks inimene, kes kohe kärinal ebakompetentsete ajakirjanike jura peale karjaga kaasa haukuma ei hakka. Vahepeal oli tunne, et mõtlevad inimesed on Tripist vehkat teinud.
Mul suuresti samad mõtted - sellised partsud (üldnimetajana) on lihtsalt konfliktsed/probleemsed kliendid. Tegelikult peale artikli läbi lugemist- seda tegin spetsiaalselt kohe, muidu SLÕd ei loe :-) - jäi tunn, et Merle oli ületähtsustatud - SLÕ pealkirjade generaatorite poolt. Ta oli ju ainult külmetanud. Muide- inimesed sageli külmetavad väga konditsioneeritud ruumides, ka eestimaal. Seega olge ise mõistlikud.
Aga see toidutööstur on küll tüüpiline väljapressija - tagasi sinna, kus raha jagatakse. Ja on ikka tore MEES, kes sisustab oma aega toanurkasid pildistades ja mutukaid jälitades. (Äkki on lihtsalt putukahuviline- nooruses mitšurinlane koguni).
Need 2 pelmeeni, kes voodit jagasid - andke andeks, kas suud peas ei ole ja kui ei ole, siis tipa-tapa vastuvõttu, "marial" käest kinni ja voodi lahku lükata(just lükata, sest oma kogemusest väidan - dbl-voodi on lukskaup ja igasse tuppa ei jagu, seega nihutage voodeid).
Aga tegelikult - küll siga pori leiab, mitte et ma Estourist palju peaks- vene värk seal on - aga eestlane ostab ju hinda, seega - olge rahul.

hotell on Grand Jomtain Palace Hotel

Olen ka selles hotellis ööbinud - ei mäleta ka küll, et oleks teiste eluvormidega tuba jaganud...

Aga ülaltoodud artikli suhtes ei jaksa enam muud seisukohta võtta, kui et kallid inimesed, tehke enne suu lahti tegemist endale selgeks, kas tulistate konstruktiivset ja tõepoolest hoiatavat kriitikat või lihtsalt vingute...

Taas kord see legendaarne Estour! Soovin Viksile edu ja önne Tarbijakaitse, kohtu ja Estouriga. Mu söbrannal on veelgi nendega kohtuasi pooleli (nihuläinud Egiptuse reis a 2005). Venimise pöhjusena see, et Estour ei ole kordagi suvatsenud kohale ilmuda. Teisisönu, harrastavad venitamistaktikat, kuni keiss vananeb.

Viimasel ajal tundub, et eestlaste seas on lausa trendiks saanud "luhta" läinud (paketi)reisi üle virisemine. Tulakse tagasi ja hakatakse vinguma, ei meeldinud see, ei teine asi, kui veel mõne tuntud persooniga midagi ebameeldivat juhtub, siis peab seda tingimata ka kohalik ajakirjandus kajastama, see on ka popp.

... peaks ikka Grand Jomtien olema?

Esiteks...Äkki pole paljudele reisijatele veel lihtsalt kohale jõudnud, et need -kesed hotellide taga pole maailmas igal pool sama tähendusega. Ka Lääne-Euroopas on ju 4 uues hotellis midagi muud kui 40-aasta vanuses. Mujal maailmas tähendab mõni tärn siia-sinna vahel lihtsalt TV olemasolust toas.
Teiseks...Teine lugu on muidugi see, mida üks reisifirma sulle lubab ja millega reklaami teeb. Kui kohapealse hinna ja paketihinna vahe on suur, siis püüab reisibüroo lihtsalt suurt kasumit saada ja on tegemist reisija petmisega. Nii palju kui mina tean, saavad reisibürood soodustusi st. klient ei maksa kindlasti mitte rohkem kui kohapeal, enamasti vähem.
Kolmandaks...Fotod on petlikud. Need ilusad pildid ajakirjades ja internetis on enamasti petlikud. Fotograafid ju otsaivad ka ikka selle parima vaate, parima ilma ja kõige hubasema toa. Ja nii tekitataksegi väike pettepilt.
Neljandaks...Kui palju on mulle minu raha väärt? Mõni inimene arvab, et raskelt teenitud sendikesed on palju väärt. Ja ongi, sinu enda arvates. Erinevates olukordades aga on see raha erineva väärtusega. Nii võibki tekkida tunne "ma ju maksan ja pean selle eest saama mida ootan" aga tegelikult on ootused ja see mida sinu sendid väärt on, lihtsalt tasakaalust väljas.
Viiendaks...Märkan, et paljud inimesed arvavad, et reisibüroo kaudu ostetud paketireis on midagi imelist. Tundub, et sellega garanteeritakse hea ilm, päike, ainult ilusad mälestused ja kogu maailm tiirleb ainult sinu ümber.Isegi kerjused ja haiged tuleb reisibürool sinust eemale hoida, sest selle eest (pole) oled sa ju maksnud! No tegelikult ei ole selliseid garantiisid, neid ei saa ka keegi mitte üheski situatsioonis anda. Olukorrad on muutlikud ja see kuidas sina ise muutustega toime tuled ongi määravaks. Reisibüroo ja kliendi kontakt on olulised, et mõlemad oleks ausad. Klient avaldab oma soove ja mida ta absoluutselt ei taha ja reisifirma peaks tundma oma reise ja piirkondi, et kliendile ausat ja head nõu anda. See aga nõuab aega ja pühendumist. Vot nii.
Nii, pikk jutt kokku...On olemas reisibüroosid mis ei vasta tasemele ja kliente petavad, et saada kasumit, mis ei vasta teenuse kvaliteedile.
On olemas kliente, kes ootavad liiga palju.
Ja on olemas lihtsalt virisejaid, kes alati arvavad, et nad midagi enamat on väärt ja muudkui aga nõuavad ja nõuavad...
Kuhu alla asjaosalised kuuluvad, seda ma ei tea.

Reisibyroost ostetud pakett peaks olema sama loodetav, kvaliteetne, paljude poolt järgi proovitud ja heaks kiidetud kaup kui mistahes supermarketist ostetud tavaar. Ainult head ilma ja päikest vaevalt et keegi lubab, aga pakutava hotelli elementaarne puhtus ja toimivus peaks olema garanteeritud.
Yks eestlaste pöhiline viga on mitte 'virisemine', vaid ebameeldiva teenindusega alandlik leppimine. Ja see, kes erineb massist ja julgeb kommenteerida, see tembeldatakse kohe sandikopikatega kerjajast virisejaks. Mida rohkem te lepite sita teenindusega, seda viletsam teil endil on ja seda kauem estouri-taolised jätkavad oma tegevust.

Esmase hooga tahaks hüüda - oh õudust, tule taevas appi, siis aga hakkad vaikselt analüüsima ja mõtled et küll oleks meil ju elu igav ilma Vikside, Partsude jms tegelinskiteta. Kõik oleksid rahul, õnnelikud ja tolerantsed, sõidaksid lennukiga vaikselt omaette nohisedes edasi ja tagasi, Egiptusesse ja Taisse jm, ratsutaks elevandiga ja silitaks krokodilli, elaksid rõõmsalt ühes toa rottide, gekode ja sipelgatega, poeks koos sõbraga virisemata ühisesse KigSizeVoodisse, keegi ei kaebaks saamatu estouri reisisaatja ja hindust lennukikapteni peale jne jne.
Nüüd on aga meil omad kodumaised kangelased, Mõhk ja Tölpa, kes mitte ainult ei kaunista kodumaiste kroonikate läikivaid lehti vaid teevad õigele eestlasele kohaseid tegusid ka välismaal. On vähemalt millest kirjutada ja arutada, onju eks.
Seega, andke tuld tublid virisejad, inisege mönuga ja õiendage, kõigiga, kes reisul ette jäävad, kõige peale - lennukiistme, reisisaatja, hotellipeldiku, hommikupudru, ussipeeru ja kõige muu peale.
PS. Muide, ega kõike mis SLÕleht kirjutab, ei tasu kunagi uskuda, kuid palju reisinud kodanikuna võin julgelt raporteerida, et sihuke mõnus inisev kodueestlane ruulib ka tegelikkuses igal reisil.

Minu andmetel on 15 detsember, 2007 - 11:57 natuke ülekohtune reisibüroode suhtes, sest jutt eriti ilmatumast kasumihimust jne, käib ilmselt siiski reisikorraldaja, mitte reisibüroo kohta. Reisibüroo saab reisikorraldaja valmispaketi müügi eest tavaliselt agenditasu 5-10% paketihinnast. Aga keskmine eesti ärikas ei liiguta minu teada väiksema 30-50% kasumi puhul sõrmeotsagi. Ehitajate, kinnisvaraärikate, pankurite, notarite, automüüjate jms üüratu kasumiahnusega ei hakka võrdlemagi..