Miks lennata Ryanairiga? (Barcelona)

Tere,

Viimasel ajal on Ryanair Eesti meedias palju kuuma saanud. Põhjuseks ilmselt Estonian Airi mure konkurentsi pärast. Muidugi on vaja Ryanairiga lennates detailides kindel olla, kuid kui oled nõus ära kannatama teatud ebamugavused, on võimalik väga soodsa hinnaga soetada kotitäis meeldivaid mälestusi.
Järgnev näidisreis ei ole mõeldud pintsaklipslasele, kuid üliõpilasele natuke eksootilisema koha külastamiseks igati sobiv.

NÄIDE: Kahekesi Barcelonasse.
Reisi kestus 12.-19. jaanuar 2011.

  1. jaanuar
    Depart:Tallinn 20:20
    Oslo (Rygge) 21:00 hind 2*3 EUR

Öö Rygge lennujaamas: http://www.sleepinginairports.net/list.asp?thef=list&s=&act=1&did=6920&region=1&country=Norway&city=Moss&terminal=RYG&pagen=1

  1. jaanuar
    Depart: Oslo (Rygge) 11:25
    Arrive: Barcelona 14:45 hind 2*80 NOK

Rongiga Barcelona kesklinna: 2,20 € 2= 4,4€
5 ööd (13.-18. jaanuar) kahele HostelOne Sants'is, Barcelona kesklinnas.
120,4 EUR
Rongiga Barcelona kesklinnast lennujaama: 2,20 €
2= 4,4€

  1. jaanuar

Depart: Barcelona 07:40 2*80 NOK
Arrive: Oslo (Rygge) 11:00

Öö Rygge lennujaamas: http://www.sleepinginairports.net/list.asp?thef=list&s=&act=1&did=6920&region=1&country=Norway&city=Moss&terminal=RYG&pagen=1

  1. jaanuar
    Depart: Oslo (Rygge) 12:10 hind kahele 298.00 NOK
    Arrive: Tallinn 14:40

Transpordi hind: 6EUR+20EUR+20EUR+40EUR+8,8EUR=94,8 EUR
Majutuse hind: 120,4 EUR
Hind kokku: 215,2 EUR= 3360 EEK, s.t. 1680 krooni näkku.
Selle raha eest saab Tallinnast Barcelonasse, seal 5 ööd ööbida ning tagasi.
Downside on loomulikult kaks ööbimist lennujaamades.
Kuna jaanuar on low-season, on turiste vähem ning seega vaatamisväärsused kergemini külastatavad. Muidugi on jaanuaris Barcelonas ka jahedam, kuid see võib tähendada temperatuuri 11-17 C. Inimesed on ilusad, vein on odav, elu on lill.

Estonian Airi hind kahele 13.-18. jaanuaril Tallinnast Barcelonasse ja tagasi oleks 7468.- See on ainult lennupiletite hind. Just seetõttu praegune meediasõda käibki.

Paar väikest täpsustust :) Tulles on ööpäev mitte ainult öö Oslo lennujaamas.

Ja Barca on jalkatiim. Barcelona lühend on Barna. Või Bcn.

Estonian air ei lenda jaanuaris otse Barcelnoasse, seega pole see võrdlus päris kohane. Lisaks maksab midagi ka aeg. EA+jätkulend on mõlemal suunal vaid 6 tundi. Seevastu 25 h kusagil Oslo Rygge lennujaamas passida on ikka päris ekstreem mu meelest. Või kui tahta selle aja sees Oslot külastada siis võib vabalt 1000+ eeki näkku juurde kirjutada. Lisaks ei ole sul ilmselt ka pagasit Ryani lendude sisse arvestatud. Ainult käsipagasiga suhteliselt jahedal ajal nädalaks teise Euroopa otsa minna on ka paras katsumus.
Idee on muidugi hea, aga ei midagi uut. Endalgi mitmed tuttavad sellist varianti Riiast Ryanairiga minekuks kasutanud.

Kas nendes piletihindades on kaardimakse- ja checkin tasu ka sees juba?

Muide, kui ma kunagi ammu vaatasin Ryanairi lende Barcelonasse, siis ma vaatasin üle Bergamo. Hinnavõrdlust muude kohtadega ei teinud, aga lihtsalt Bergamo on ööbimiseks kenam (ja soodsam) koht kui Oslo. Eeldusel, et ööbitakse majutusasutuses mitte lennujaamas.

Mina olen lennanud Ryanairiga kahel korral. Esimene kord nädalaks Costa Bravasse. Lend Riia - Nottingham - Girona, majutus HB ja tagasi Girona - Skanska (oli vist nii selle lennujaama nimi Rootsis?) - Riia. Ja kogu see rõõm kokku 2990.-
Teisel korral Mallorcale, samuti nädalaks. Lend Riia - Bremen - Palma, majutus hommikusöögiga ja lend sama marsruuti mööda tagasi. Jälle 2990.-
Ainukese ööbimise pidime tegema Mallorcalt tagasi tulles Bremeni lennujaamas. Muul ajal mingit olulist passimist lendude vahepeal ei olnudki - täpselt see aeg, mille võrra enne lendu peadki lennujaamas olema.
Mõlemal reisil käisime käsipagasiga. Costa Braval märtsikuus ja Mallorcal jaanuaris. Saime oma vähese pagasiga suurepäraselt hakkama. Tagasi tulles olime veidi murelikud, sest kaasa võtmata jäi palju head veini ja minu armastust - kive ja teokarpe, vahiti lennujaamas nagu ilmutisi. Või õigemini vahiti küll mind, kes ma seda jama väga hoolikalt pakituna kaasa vedasin :)

Ryanairi võrdlemine Estonian Airiga on ehk lihtne ja arusaadav, aga see ei ole ikkagi kogu pilt. Peale Estonian Airi on meil ju veel lennufirmasid ja hulk erinevaid kombinatsioone.

Estonian Airi vahendatud piletid Barcelonasse on ilmselt SAS. Üle 7000 krooni SASiga on tõesti palju. Samas CZAga 12-19. jaanuar on pilet 192 EUR. See on kokkuvõttes odavam kui Ryanair, kui lennujaamades ööbimine asendada hotelliga. Ja siin on üks asi puhas majutuskulu, teine asi, millele on raske hinda panna, aga mis minu jaoks on näiteks oluline, on mõttetu ajaraisk ümberistumistel. CZA ja Ryanairi pardakvaliteedis on korralik vahe samuti sees.

Ryanair Tallinnast jätkulendudeks enamasti siiski ei sobi. Vähemasti siis, kui soovid reisimisele kuluv aeg on oluline ja öö lennujaama asemel hotellis veeta.

Eelnev ei tähenda, et Ryanairi ei peaks kasutama. Aga kindlasti on siin muid alternatiive. Ryanair pole Euroopas ju kaugeltki ainus odavlendaja. Ja üliõpilastelgi soovitaks mõelda valmis plaan B, mida teha siis, kui Ryanair ühe plaanitud lendudest juhuslikult tühistab.

Ei usu mina, et praegu meeidas jagatavad selgitused Ryanairiga lendamise kohta Estonian Airi kätetöö on.

Kallid inimesed -- lennufirmasid on klassikaliselt 2 sorti: tavalennufirmad ja odavlennufirmad.
Sarnased on nad ainult niipalju, et mõlemad lennutavad lennukitega inimesi. Peaaegu kõik muu on erinev nagu öö ja päev.

Odavlennufirmad lennutavad inimesi ainult kahe punkti vahel ja enamasti ei sisaldu piletihinnas absoluutselt mitte midagi peale pelgalt lendamise ja lennujaamamaksude. Kõik reisijad lendavad ühes teenusklassis, pagas on samuti raha eest ja kes süüa tahab, peab ise kaasa võtma või ostma lennukist. Lennufirma ei vastuta laias laastus suurt millegi eest.

Tavalennufirmad pakuvad kombineeritud reise ümberistumistega, vastutavad reisija kohalejõudmise eest (kui 1 lend hilineb, vormistavad ise pileti ümber ja otsivad edasilennuvõimaluse), pagas on vähemalt mingigi osani enamasti tasuta (või vähemalt tasuta staatusega püsiklintidele), check-ini eest keegi raha ei küsi jpm. Pardal on lisaks turistiklassile sõltuvalt firmast ka veel äri ja osadel isegi esimene klass.

On veel kolmas liik firmasid, kuhu mina liigitan Air Balticu -- ei liha ei kala, vormilt klassikaline, sisult odavlennufirma.

Nii "odavad" kui "tavalised" lennufirmad on vajalikud ja mõlemale on oma lennusegment. See peab olema ikka hirmus häda ja õnnetus mis minusuguse luksusenautleja odavlennufirma lennukisse ajaks, kuid samas pakub see "odavus" just reisimise võimalusi neile, kel seda muidu usutavasti poleks.

Seega las olla mõlemad ja minu arvates kaduda võiks just neet Air Balticu taolised, kes olles üks kuid mängides teist lihtsalt kundesid lollitavad.

Olen praegused Ryanairi marsuudid(v.a.täna lisandunud East Midland) Tallinnast 1 ümberistumisega kuhugi soojemasse sihtkohta ülekontrollinud ja kahjuks ühtegi sellist otsa, kus kahte ööd(või ööpäeva) ei peaks vahelennujaamas istuma pole.
Kui arvestada ka sellega, et on olemas töö, ja puhkusepäevi pole ülearu, on ka nendel tühjadel päevadel oma hind.
Siiski meenub mulle aasta tagasi Riia-Brüssel-Madrid-Brüssel-Riia(sisaldas ainult 1 päeva ja ööd Brüsselis, kus erinevalt paljudest ei olnudki käinudgi) , mille maksumus oli kokku koos nn. erinevate maksudega ühele 20, euri.
Tasub planeerida kindlasti selliseid reise, kus on põhjust olla ka päev v. 2 ümberistumis piirkonnas. Siis kaob ka oht, et lennu hilinemisel hakkad otsima alla 10 000 EEKist piletit koju.

Kuivõrd Estonian Air Berliini enam ei lenda ega kavatsegi, sest on nii hõivatud Vilniuse teenindamisega, annab Ryanair alates märtsi lõpust (siis muutub sõiduplaan) hea alternatiivi, mis on ajaliselt ja mugavuselt võrreldav Air Baltikuga. Berliini saab üle Oslo Rygge EKR ja tagasi üle Skavsta samuti EKR. Vahepeatus on mõlemal suunal umbes 2 tundi. Soodsalt Berliini lendamiseks soovitan see asi kõrva taha panna.

Aga Ryani puhul on 2 tunnine ümberistumine juba päris riski peale minek.

No kindlasti ei ole 2 tundi eriline risk. Väljaarvatud lumejamad, on Ryanairi lennukid päris täpsed.