Millal osta piletid Jaapanisse?

Äkki oskab siin keegi head nõu anda. Kui sooviks on külastada Jaapanit 2019 märtsi lõpus, siis millal on kõige mõistlikum aeg Tokyo lennupiletid soetada? Millisest keskkonnast võiks vaadata ja millise lennufirma omad on tavalised kõige mõistlikumad?

Jutt siis sellest ühest Jaapani lennujaamast (JPN)?

Oi, vabandust, Tokyot mõtlen.

Tokyosse on lennupiletid mõttekas soetada siis, kui nad on kõige soodsamad. Ja soodsad on nad harva, aga Finnairil kohati ühte-teist liigub. Ja kui liigub, siis saab seda Tripis ka kajastatud. 

Ma pakun, et midagi head võiks liikuda kas novembris või jaanuari teises pooles. Enne sügist hindu väga ei vaatakski, kui just mõni veahind kusagilt sisse ei lipsa.

Tokyosse Tallinnast megasoodukaid ei ole põhimõtteliselt kunagi. Kõige kiirem ja mugavam variant Tallinnast on ilmselt Finnariga Helsingi kaudu ja sellel on edasi-tagasi pilet 500 eurot väga hea hind. Mõnikord harva saab ka natukene alla neid pileteid, kuid siis on see vahe ka maksimaalselt mõnikümmend eurot.

Saab muidugi ka muude lennufirmadega, näiteks läbi Varssavi LOTiga, kuid siis on reeglina kogu reisiaeg tsipa pikem (ehk Varssavis ooteaeg on Tokyo otsadel tavaliselt pikem kui Helsingis).
Üldiselt soovitaks vaikselt soovitud kuupäevadel neid hindu uurima hakata ja jälgida. Kui kuupäevad on lukus ja praegu on hinnad sinna ca 500 edasi-tagasi, siis võib arvata, et eriti odavamaks ei lähe ka.
Kõige suurem soodukas, mida mina olen näinud oli Riia-Helsingi-Tokyo ja tagasi ca 430 eurot.

Ise soetasin jõulude ajal, juuni lõpu hinnaks tuli 470 läbi Varssavi. Minnes oli 5 tundi Varssavis ja tagasi tulles 6 tundi.

Turkishiga on ka mugav Tallinnast Jaapanisse lennata, olen seda 2x teinud isegi. trip.ee soodukatega muidugi!



Jaapanisse kõige mõistlikum on tõesti Finnair ca 500-550ga. Turkish on alternatiiv ja ka KLM pakub ca 400ga lende kampaaniate ajal, mis sisaldavad ca 10-tunnist ümberistumist Amsterdamis ja retrolendu Aasiasse mõne nende ca 25-aastase Boeinguga.

Ennekõike tuleks lend kiiresti ära võtta, et sakura ajaks majutus ära bronnida. Praeguseks võiks olla ca 30-50% kohtadest bronnitud, aasta alguseks on sakura ajaks ca 80% bronnitud ja hinnad liiguvad ka ülesjoones. Mis praegu veel 100 eurot öö, on talvel 300 ja märtsis näiteks tuhat eurot. Mõningad väiksemad onseni-linnakesed võivad juba praegu sakura ajaks ligi 100% broneeritud olla. 

Aga kas kuskile mujale Jaapanis lennata on üldjoontes odavam või kallim kui Tokyosse?

Oleneb reisiplaanist. Juba viimased kümmekond aastat on ca 500-eurosed piletid 1-2 korda aastas kampaaniatega saada Finnairi+Japan Airlinesiga Okinawasse ja Fukuokasse. Ka KLMi retrolennupakkumised viivad Fukuokasse kindlasti. Tokyoga võrdne sihtpunkt lendamiseks on Osaka. Ei ütleks, et on oluline hinnavahe Tokyoga, lihtsalt arvestama peab sellega, et reisi lõpus peab sinna tagasi saama, et tagasilendu alustada. Okinawa puhul pole ilmselt kõige mugavam. Tokyo ja Osaka on aga keskel ja reisiplaan on võimalik kombineerida 8-kujuliselt nende ümber.

Jaapanis kõige suurem kulu pole sinnalennupilet, siin käib jutt ca 30-50-eurosest võimalikust alest võrreldes sellega, kas ostad kohe või passid mingit kampaaniat. Sakura perioodil liiga hilja hotelli bronnides maksad sa selle summa üheainsa öö eest rohkem, seega see parema lennuhinna passimine võib hotellide arvelt osutuda mitmesajaeuroseks kaotuseks. Oluline on ka reisiplaan ja rongipassi ajastamine - ka siin iga lisanduv paar päeva võib olla sadades eurodes lisakulu.

Tundub, et olengi maha maganud. Kui suvel olid mind huvitavad kuupäevad saadaval u 600 euroga, siis nüüd juba pikka aega 800 ja üle selle.

Siis pead kuupäevade osas paindlikum olema:



Kontrollisin, Märts-Aprill-Mai oli ilusti saadaval veel soodushinnaga.