Mootorrattareis Vietnamis

Tere

Millised on Teie kogemused mootorrattareisil Vietnami. Millised on ohud Vietnami liikluses ja kuidas seal üldse liigelda?

Johanna

Ma ei ole käinud päris mootorrattareisil, aga ma olen Vietnamis mootorratast ja mopeedi rentinud küll.

Liiklus on "kaguaasia zen" - sinu mure on see, mis toimub sinust ees pool, tagant tulijate pärast väga muretsema ei pea. Signaalitamine tähendab "hei, ma olen siin", mitte "krt, kao eest ära". Suunda viibatakse pigem käega, kui suunatulega.
Ja liiklus on hullumeelne. Peale Vietnami tundub Eestis liiklus seisvat. Õnneks on Vietnamis maksusüsteem, mis üle 250cm3 rattaid enamvähem importida ei lase, seega rattad on kerged ja lihtsasti manööverdatavad.
Ja kogu see info on 2010 aasta kogemuselt kirjutatud.

Kui suurematest linnadest eemale hoida siis ei ole Vietnami liiklus midagi hullu. Hanoi liiklusesse kohe ei maksa ronida aga Cat Ba saarel oli vägagi mõnus ringi sõita. Veel rentisime rollerid Cao Bang-is ja BA Be järve lähedal ja nendes kohtades oli google mapsi abil tore mööda külasid ringi kulgeda. Maastik on seal kandis vapustav, mäed koos riisiterassidega jne. Päeva teekond 80-100km oli piisav, kuna kiirused jäid nii 30-40 km/h vahele.






Hei!


Võtan nii lühidalt kui oskan...

Elu parim reis! (hetkel veel)
Läbitud sai 2000+km
Rollerid ostsime tänavalt (ei ole väga legaalne tegevus vist..) (pärast müüsime sama moodi maha) 
Liiklus ULME! Aga nagu näha, elus terve :) Üldiselt tundub et liiklusreeglid puuduvad... sõidetakse risti rästi vastas-suunas lihtsalt ette jne... aga mingil ime kombel kõik toimib... nagu eelnevalt keegi kirjutas ole tähelepanelik ja jälgi mis ees toimub... taha ära vaata :D 
Liigelda tuleb nii et... sinna kuhu tahad minna, lihtsalt mine.. ära muretse kõik laabub :)
Suurlinna liiklus alguses hirmutav, peale u.1 kuud trippimist igati loogiline :D
Kui midagi ära laguneb saad reeglina alati kuskilt abi. Pigem tasub muretseda mõni uuem masin... kuna vanadele mudelitel ei pruugi juppe iagst külast ikka naljalt leida... (oma kogemus)
Marsruut oli lõunast-põhja (pigem valiks nüüd vastupidise...)
Igatahes mina soovitan 100% 

#vahemaandumine (ins.)

Panen siia videokillukese Saigoni liiklusest


Kui viitsid blogi lugeda, siis esimese poole peal on minu kogemusest sealse liikluse kohta kirjutatud. Minu jaoks oli see maruäge, ma lausa nautisin seda! Vietnamist väheke laiemalt siis ka kirjutatud.
https://happylotti.wordpress.com/2019/03/01/mina-ja-vietnam/

Väga huvitav lugemine, Lotti!

See tundus ainult imelik, et mitte vist päris algaja reisisellina Sul VND-des makstes ei olnud "õrna aimugi, kas see on palju või vähe".
Teades ette, kuhu riiki lähen, teen sellise asja ise küll muu eeltöö käigus endale alati selgeks :-|

Uurin ka viimaseid võrri/mopeedimuljeid Vietnamist. Esiteks, välismaistes foorumites rõhtutatakse korduvalt, et võiks olla rahvusvaheline juhiluba - teie kogemused, kui palju seda küsiti? Teiseks, kas tõesti on kohapealne olukord nii hull kui kirjeldatakse? Ehk kas kui elu kallis, siis tasub rentida rollerit? Kolmandaks, kas kellelgi on kogemusi, et reisikindlustus ei tasu meditsiiniabi kui õnnetus juhtus rolleriga? 

Rolleri puhul pead arvestama enda oskuste ja kogemustega ja taluvusega. Ütleme nii, et minu tailasest tuttav, kes Tais iga päev sõidab rolleriga, keeldus Vietnamis kategooriliselt rentimast ja ütles, et sellises kaoses tema ei julge sõita. Vietnami liiklus pakkus ka tailasele lugematuid filmimisvõimalusi, et kodustele näidata "issand, vaadake, kuidas nad siin sõidavad ja tuututavad kogu aeg, täitsa hullud".

@aldiosk
Tee see rahvusvaheline juhiluba siis ära, milles küsimus. ARK-is kohapeal tehakse ära, maksab mingi 30 eurot ja kehtib kolm aastat kogu maailmas. 
Rahvusvahelisest juhiloast ei ole Vietnamis aga niikuinii mingit kasu, kui sul pole seal peal mootorratta kategooriat - või kui sa just autot ei rendi. 
Nimelt on kõik võrrid seal ikkagi üle 50cm3, mis on max lubatud piir turistile ehk sa ei sõida Vietnamis mitte mopeediga, vaid mootorrattaga. 

Minult ei küsitud juhiluba 1000 km läbisõidu juures kordagi, ühtegi politseid ei näinud. Ega ma neid muidugi ei otsinud ja nemad mind ka ei otsinud. Paned tolmumaski ja päikeseprillid näole ning kiivri pähe - ei huvita sa kedagi seal.

Reisikindlustus ei hüvita rolleriõnnetusi, sest tegemist on mootorrattaga ja sul puudub selle juhtimiseks õigus (ilmselt). 

Ja võib olla tõesti, eurooplasel on Vietnamis raske rollerisõiduga harjuda.
Nägin Vietnamis küll ja küll "valgeid" ehk Euroopa turiste, kes ei jaga mootorrattaga sõitmisest maad ega mütsi. Ohuks endale ja teistele - politseile on nad ka ilmselt kerge "saak".  Vänderdavad, kiirendavad ja pidurdavad ebaloogiliselt, keeravad teistele ette, kael käib muudkui ühelt küljelt teisele - peegleid ju kasutada ei oska.. Äratab kohe ka politsei tähelepanu.
Aga kui sul vähegi julgust ja pealehakkamist on, siis õpid selle kiiresti ära ja seda vabadust, mida annab Vietnamis võrr, ei anna millegagi võrrelda. Ma ei lähekski sinna, kui ma ei saaks võrriga ise sõita. 
Aga noh, mina pole ka keskmine turist muidugi. Pigem aktiivreisija.

Kui kahtled, siis sõida parem taksoga ja puhkus on lill.

Eks esimest korda Vn´i minevale inimesele on liiklus ulme, aga olles elanud Saigonis pea kena aasta siis ütleks, et liiklus meikib mingil määral rohkem senssi seal kui siin. On rohkem nagu selline steady flow, keegi ei närvitse ega sõelu kuskile vahele. Pasundatakse küll palju, aga see on kultuuris sees, et anda märku oma manöövritest. Linnas väga midagi hullu juhtuda ei saa, sest kiirused on pigem väiksemad, aga tasub distantsi hoida highway´del bussidest ja rekadest, need panevad küll suht hullu vahel. Isegi võibolla vältida highway´sid pigem ja võtta ette väiksed mõnusad istanduste vahelised teed, seal peitub see tõeline Vietnami charm.