trip-krainetrip-ukraine-dark
mytrip.com ei maksa raha tagasi!!!

Aasta tagasi sai ostetud Mytrip kaudu Dubai lennupiletid, kuna Turkish canceldas lennu, soovitati ühendust võtta Mytripiga, ja nemad pidid raha tagasi kandma. Üle aasta olen saatnud neile e-maile ning kirjutanud nende FB kontole, tulemus suur ja ümmargune 0.

Vaatan et mytrip tegutseb endiselt edasi ja saab osta soodsa hinnaga pileteid, avastasin et FB on grupp, kus on tuhandeid inimesi kes on petta saanud Mytripist ostetud piletitega. Kellegil veel sama mure, ostetud pilet nende kaudu aga raha tagasi pole saanud?

Samuti trip.ee soovitab mytrip.com lehte ja kuvab nende sooduspakkumisi...what?

Minu üks kolleeg ostis ka nende kaudu pileti ja seoses positiivse koroonatestiga ei pääsenud lennule. Lennufirma Turkish Airlinesi sõnul oleks Mytrip pidanud raha tagastama, aga seda imet (ega mitte mingisugust tagasisidet) ei ole juba pool aastat sündinud.

Selle jaoks on krediitkaardi tehingu vaidlustuse nõue. Kui muidugi pool aastat oodata, ei ole midagi enam teha. Ise sain ühel juhul rahs tagasi 5 päevaga (nüüd alles), teisel juhul ainult läbi vaidlustuse (2020 koroona ajal) Suhtlus siis ja nüüd oli nagu öö ja päev.

Ostsin 2019.a lõpus Mytripi kaudu piletid Balile. Turkishi lennud, paraku koroona tõttu need tühistati. Mytripiga ei õnnestunud samuti kontakti saada - mind aitas hädast välja Tallinna Lennujaama Turkish Airlinesi kontor (paar korda lükkasin enda soovil lennu edasi, ent kui poolteist aastat hiljem endiselt turiste riiki sisse ei lastud, küsisin raha tagasi), kirjuta neile (tallinnstation@thy.com). Vastused sain alati väga kiirelt ning olen neile siiani tänulik. 

Tulevikus proovin kindlasti igasuguseid vahendajaid vältida ja piletid otse lennufirmalt osta.

Muidugi ei maksa. Imelik oleks kui nad seda teeksid. Selline käitumine on osa nende äriplaanist.

Oletame, et pilet mingil marsruudil maksab 500€. Mytrip või mõni sarnane suli lahutab sealt näiteks 40€ ja kuvab Momondos/Skyscanneris hinda 460€. Sellega saadakse hinnatundlik tarbija konksu otsa ja pilet müüaksegi talle alla omahinna. Lisaks makstakse mingi summa, oletame 10€, vahendustasuks ka hinnavõrdlusportaalile. Sel momendil on Mytripi või analoogi kahjum pileti pealt kokku juba 50€, sest lennufirmale tuleb tasuda ikkagi 500€. Võib-olla veidi õnnestub kahjumit vähendada kui klient ostab juurde mõne väliselt vajalikuna näiva ent sisult tühja "teeninduspaketi".

Kuid tegelik teenistus algab odavmüüja jaoks mõnevõrra hiljem. Nimelt on päris suur tõenäosus lennuplaani muutuseks peale piletiostu. Nagu ka teemaalgatajal juhtus. Nüüd on sulist odavpakkujal 2 võimalust  - kas võtta suurt lisatasu pileti muutmise eest (maksmata ise selle muutuse eest lennufirmale sentigi) või klienti täielikult ignoreerida, Lootuses, et ühel hetkel inimene loobub ja lööb käega. Teine variant on õnnestumise korral eriti kasulik, sest nemad piletimüüjana saavad sellise graafikumuutuse puhul lennufirmalt raha täies mahus tagasi.Võib-olla on tagastus lennufirmalt piletimüüjale ka teemaalgataja juhtumi puhul juba toimunud. Kui õnnestub tagastatud raha endale jätta, pöördub algne kahjum suureks kasumiks. Ja seda pole vaja teha iga kliendiga! Operatiivseks kasumiks piisab kui endale jätta iga 8-9. pileti täishind.

Loo moraal on see, et teinekord mõtle sügavalt järele, enne kui Momondost kõige odavamat hinda lähed taga ajama. Reaalselt ei tohiks ühelgi vahendajal olla võimalik piletit müüa odavamalt kui lennufirmal endal. Kui seda siiski tehakse, on selle taga miskit hämarat!

Mul siis vedanud. Kaks korda olen sealtkaudu ostnud ja ainult  korra sain petta. D. Õnneks oli mingi 10 eurone pilet  Barcelonast Ibizale, kolm inimest. Rayan ei näinud kuskilt, et oleme need piletid ostnud. Õnneks tuldi vastu ja saime lennujaamas kohe uued piletid soetada.

Ei midagi uut https://www.trustpilot.com/review/mytrip.com?aspects=refund

Üldiselt sama teema kõigi vahendajatega. Väheke kallimad piletid tasub otse lennufirmalt osta, vähemalt tingimused üldiselt selged.

Ohhoo! Trustpilotis on Mytrip.com hinne 2.6 ja Lufthansa.com skoor 1.2. Ma olen kümneid ja kümneid pileteid ostnud vahendajate kaudu. Siiani pole olnud ühtki negatiivset kogemust.

Piletite sekka on sattunud keerulisi kombinatsioone kummaliste lennufirmade jätkulendudega ja lihtsalt ametlikust vedajast soodsama hinnaga hangeldatud pileteid.

Minu kogemus ei tähenda, et teiste kogemused poleks valiidsed. Aga suure materdamise taustal toon välja ausa pikaajalise kogemuse kõikvõimalike vahendussaitidega.

Ja mis puudutab teemaalgataja juttu sellest, et Trip.ee soovitab Mytrip.com lehte ja kuvab nende pakkumisi, siis see pole absoluutselt korrektne väide.

Trip.ee keskkonnas viivad lennupiletite pakkumiste lingid peaasjalikult Skyscanneri ning Momondo võrdlusportaalidesse. Omakorda võrdlevad need metaotsingu portaalid nii erinevaid vahendajaid kui lennufirmade kodulehti (teatud mööndustega) reaalajas.

Skyscanner ja Momondo ei kuva otsingu tulemustes pettureid. Tiheda konkurentsiga valdkonnas pole võimalik seda lubada. Kui võtta meelevaldselt aluseks Trustpilot, siis kas esimesena peaks eemaldama tulemustest Lufthansa.com või Mytrip.com portaali?

Ja veel üks asi. Teemaalgataja mainis Mytrip'is pettunuid ühendavat Facebooki gruppi. Küll aga jäi mainimata samasugused grupid Norwegian, Lufthansa, Ryanair, British Airways, Turkish Airlines (1, 2, 3) ja ülejäänud lennukompaniide kohta.