Naastrehvi trahv Poolas

On kellelgi viimastel aastatel kogemusi naastrehvi ja politseiga Poolast läbi sõites? Mis on ühekordne trahv ja kas pidite naelad välja kakkuma? Üllatusena tuli nüüd vahetult enne suusareisi see, et Poolas naelad keelatud :(

Ma ei tea kedagi,kes teaks kedagi,kes oleks saanud naelkummide klõbinal läbi Poola kulgeda.Eu riikidest lubavad naelu oma teedele Soome,Rootsi,Eesti,Läti ja Leedu,lisaks veel Norra,ent järgmisel aastal väidetavalt keelustab ka Leedu naelad.Trahvi suurust ei tea,ent mõtle sellele,kas Poola ment peaks Sind ilma trahvimata edasi laskma,igatahes välja pead nad kindlasti nokkima.Kui ei soovi osta uusi lamelle,siis parem nokkida neid kodus,kui Poolas kuskil kraavi pervel.Arvan, et ega kaugemale Suwalkist väga ei sõida naeltega.Seega edu nokkimisel,või uute ostmisel!

Tänan soovituste eest! Kuna tegemist Slovakkiasse mägedesse sõiduga, siis veidike hirmutav ilma naastuta. Ja kuna tegemist alles uute jeepi rehvidega, siis ei köida see nokkimise võimalus ei kodus ega ka kraavipervel. Aga küsimus sai ehk tõstatatud just info saamiseks trahvi suurusjärgust ja kuidas reaalses juhtumis toimitakse.

Sulle ju vastati, mis siin arusaamatuks jäi? Maksad trahvi ja nokid, kui saad altkäemaksu eest minema, siis järgmine koht võtab taas kinni ja maksad taas. Milleks enda reis ära rikkuda?

Ühe korra trahvi maksmine ei anna mingit "immuunsust", ehk siis kui sa mööda kuiva teed oma naeltega krõpa krõpa tuled, siis võid iga natukese aja pärast trahvi saada :) Kas või kümme korda.
Üldiselt ei lasta edasi sõitagi, naelad välja ja/või tagasipöörd.
Kui satub lumine tee, siis ei ole nii hästi kosta ja võib juhtuda, et veab ja ei jää vahele (kui kiirust ei ületa ega muid silmapaistvaid trikke ei tee).
Poolas mägedes pannakse rehvidele ikka ketid peale, M+S mägedes järskudel kallakutel eriti hästi end ei õigusta. Kette saab suvalisest tanklast või autopoest.

Ma arvan,et trahvi suuruse pead ise järgi uurima,sest neid inimesi,kes Poolas ja Slovakkias naelte eet trahvi on saanud,Sa siit ei leia.Su teekond läbib 2te riiki ja umbes 750-850km.teid olenevalt,kas Jasna või Tatranska-Lomnica,kus naelad keelatud.Altkäemaksu suurus oleneb ka vahendist,millega liigud,Dacia-Dusteril on üks hind ja G-Mersul teine.Inimesed,kes sõidavad oma autodega Andorra,Hispaania,Prantsuse,Austria jne.suusakuuroditesse,ka Poola Zakopanesse ja Slovakkia Jasnasse,kasutavad lamelle.Suure lumesaju aegu kasutatakse ka lumekette.Sinu puhul on ikkagi,kas naelad välja nokkida,kas naelad välja nokkida Poolas koos trahviga,osta uued lamellid või mitte minna selle autoga.EDU!

Vabandan teemavälise postituse pärast, aga kuidagi ei saa mainimata jätta, et kasutaja doha võiks pisut austada iseennast ja teisi foorumi kasutajaid, kes tema tekste loevad. Sellega seoses võiks tutvuda foorumi kasutustingimustega. Seal on nimelt kirjas:

Palun kasuta postitustes ilusat emakeelt. Meid on siin maamunal niigi vähe ja Trip.ee võiks olla see koht, kus eesti keelt ei solgita. See tähendab näiteks seda, et kahe lause vahel on tühik ning kohanimed ja laused algavad suure tähega. Pole ju nii keeruline või mida sulle seal koolis õpetatigi?

Doha eilsele postitusele täienduseks mainiksin seda, et kui ma nüüd väga palju ei eksi, on EU riikidest naelrehvid lubatud ka Taanis, samuti Fääri saartel. Viimane pole küll EU ala, ent on Taani valdus. Sõita peaks tohtima kuni 15. aprillini. Vabandust offtopic'u pärast.

Lisaks eelpool kirjutatule veel niipalju, et Poola on suht- koht selline riik, et kui ühes kohas nn pistisega läbi vead, siis on Sul paarikümne kilomeetri pärast järgmine hagijas kallal. Sama sellega, et kui pääsed ühest politseist mööda kviitungiga, siis varsti võid oodata järgmist. Lõppude lõpuks taipad, et odavam oleks olnud eestist lamellrehvid osta. Mina ei riskiks. Mõned aastad tagasi vahetasin just nimelt vahetult enne Austriasse sõitu naelad lamellide vastu ja peale tagasitulekut lamellid suverehvide vastu. Eelistan kümnel juhul kümnes muretseda lamellid, kui Poola politseid trahvidega nuumata.

syrtsu, vaata oma maasturi või linnamaasturi (jeepi, nagu kirjutasid) nn suverehvide kirjasid rehvi peal. Suure tõenäosusega on seal tähis M+S. Vaheta naastrehvid nende vastu ja sõida probleemideta nii Eestis kui ka mujal Euroopas. Kui on väiksemad teed, millel ees lumekettide märk, pane (lume korral) ketid või ole ettevaatlik. Ise aastaid praktiseerinud.

Tänan! Leidsin endale vajalikke vastuseid ja sõit Poola poole kulgeb siiski oma auto asemel rendiautoga lumeketid pagasis!